Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 14:12
sproet
sproet is offline
Hallo lieve mensen Wie van jullie is ook van plan om de studie pedagogiek te gaan volgen? Ik zit nu in 5 vwo en het lijkt me superleuk maar ik weet het nog niet er zijn zoo superveel mogelijkheden. Ik ben benieuwd naar andere mensen die dit leuk lijkt! Veel liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 14:30
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik wil pedagogogische wetenschappen gaan doen (das op universitair niveau). Vooral de richting leren & ontwikkelinkg spreekt me erg aan. Het lijkt me leuk om te onderzoeken waar het door komt als kinderen niet zo goed kunnen leren enzo.. met mensen bezig zijn en ze helpen enzo, dat geeft een machtig gevoel vind ik.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:12
sproet
sproet is offline
Hee!Bedankt voor je reactie..ik vind het ook superleuk om met mensen om te gaan, vooral kinderen daarom kies ik pedagogiek omdat je dan te maken krijgt met mensen t/m 21 jaar. ook lijkt het me leuker om met mensen individueel te werken, te begeleiden ipv in groepen, want dat heb je bij sph. Maar het lijkt me echt superleuk!Doeii!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:48
Angeles
Angeles is offline
Ik studeer ook pedagogische wetenschappen, ik zit nu in het vierde jaar. Ik vind het inderdaad een hele leuke studie. Ik doe alleen niet een richting die met onderwijs te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik dacht dat je pedagogiek ook aan de uni kon studeren naja pedagogiek of pedagogische wetenschappen het maakt me niet zoveel uit.
Ik wilde eerst altijd psycholoog worden, maar dat lijkt me nu toch niet echt wat, met kinderen vind ik veel leuker en dan het liefst van 0 tot 10 ofzow, dus ik denk er ook sterk over om dat te gaan studeren. maar ik heb eigenlijk ook nog wel andere dingen die me leuk lijken en met mijn profiel kan ik echt nog alle kanten op duzzz. ik zie wel
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:01
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
dreen schreef:
Ik dacht dat je pedagogiek ook aan de uni kon studeren
Klopt ook wel, de officiële benaming van de studie is pedagogische wetenschappen, maar meestal wordt het gewoon aangeduid als pedagogiek. Zo staat het ook op mijn studentenpas. Als je eenmaal je richting hebt gekozen dan kun je zo ook je studie aanduiden, 'orthopedagogiek' of 'gezinspedagogiek' bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:14
sproet
sproet is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Ik studeer ook pedagogische wetenschappen, ik zit nu in het vierde jaar. Ik vind het inderdaad een hele leuke studie. Ik doe alleen niet een richting die met onderwijs te maken heeft.
wat voor richting doe jij dan? En weet je wat het verschil is tuusen sph en spw?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:39
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
sproet schreef:
wat voor richting doe jij dan? En weet je wat het verschil is tuusen sph en spw?
Ik doe gezinspedagogiek. En het belangrijkste verschil tussen SPW en SPH is dat SPW een opleiding is op MBO-niveau en SPH op HBO-niveau. Inhoudelijk zijn er ook verschillen, je kunt er natuurlijk ook iets anders mee worden, maar die weet ik niet precies, het heeft verder niet zoveel met pedagogische wetenschappen te maken (er zijn natuurlijk wel raakvlakken, maar het zijn wel heel andere opleidingen waar ik dus niet veel van weet).
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:14
Lon!!
Lon!! is offline
JA LEUK!! nog meer mensen voor pedagogiek.. Ik zit nu in 5 VWO en weet eigenlijk al bijna zeker dat ik ook pedagogiek wil gaan doen. Ik heb heel lang getwijfeld of ik het op hbo of universitair niveau wil gaan doen.... omdat ze zeiden dat je op universitair niveau niet zoveel met mensen omgaat. Maar Ik heb me later bedacht, dat je altijd wel met mensen omgaat.. je zult toch moeten zien wat er met die mensen aan de hand is als ze een probleem hebben... dus dan toch maar universiteit he (haha, om het even kort samen te vatten......)

Groetjes!!
__________________
LONNIE!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren pedagogiek/sph
Verwijderd
2 05-01-2009 05:55
Studeren Pedagogiek in Leeuwarden?
jitsketje
6 03-11-2007 14:46
Studeren HBO pedagogiek; waar?
dark princess
10 01-07-2005 19:52
Studeren student Pedagogiek gezocht!
Miss_Eeef
23 03-03-2005 10:30
Algemene schoolzaken hbo pedagogiek (groningen?)
dark princess
13 18-03-2004 18:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Titel bij werkstuk geneeskunde/pedagogiek?
oOAnGeLOo
6 24-02-2004 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.