Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 18:57
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
nouja het zit dus zo,..ik heb dus eerst HAVO gedaan en toen ben ik aan een HBO opleiding begonnen,...maar ik vond de opleiding nie leuk dus ben ik er mee gestopt,...
maar nu ben ik heel erg aan het twijfelen of ik nou een HBO of een MBO opleiding moet gaan doen,...iemand misschien tips zodat ik nie weer de foute beslissing neem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2003, 19:02
Verwijderd
Als je het kan zou ik gewoon HBO doen, probeer zoveel mogelijk je talenten te benutten, dan heb je er later meer aan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:39
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
probeer eerst HBO als dat niet lukt dan MBO
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:02
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
marlies schreef op 01-04-2003 @ 20:39:
probeer eerst HBO als dat niet lukt dan MBO
Dat is niet altijd een optie, omdat meestal de ouders het dan niet meer financieren. Tenminste, dat zou bij mij het geval zijn als ik in die situatie zat.

Probeer HBO te kiezen, maar als je gestopt bent omdat het te moeilijk was dan kan je misschien beter toch naar MBO gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:07
Ilona1
Ilona1 is offline
Je hebt tegenwoordig toch ook mbo+?
Dat is voor havisten!! Moet je daar even naar informeren!!
Succes
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 23:00
ActaniA
ActaniA is offline
mbo is voor mensen die niks kunnen
__________________
Fleminisme voor een gouden toekomst. Ein Volk Ein Reich Ein Flem!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:39
michelle_flo
michelle_flo is offline
Citaat:
ActaniA schreef op 02-04-2003 @ 00:00:
mbo is voor mensen die niks kunnen
Of zeg iets wat nuttig is en/of beargumenteer je mening. Ik zit ook op het MBO, en ik kan wel iets. Ook is het zo dat mijn opleiding niet op een ander niveau te volgen is.

michelle
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:14
Kimmiekim
Kimmiekim is offline
Citaat:
ActaniA schreef op 02-04-2003 @ 00:00:
mbo is voor mensen die niks kunnen
Én bedankt hé!!

MBO is voor mensen die van de mavo af komen en daarna verder willen leren.... mensen die niks kunnen vind je op het mbo niet, die vind je nergens... niets kunnen is dood!!

Trouwens rond ik dit jaar mijn mbo af en ga ik verder met hbo... betekend dat dan dat ik nu niets kan, en volgend jaar ineens wel iets kan en slim ben???

Laat mekaar toch gewoon in z'n waarde, en denk een keer voordat je wat opschrijft!!

Liefs Kimmiekim
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:29
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
ActaniA schreef op 02-04-2003 @ 00:00:
mbo is voor mensen die niks kunnen
Dat slaat neeeeeeeeergens op! Ik zit ook in het examenjaar havo en hierna ga ik ook mbo doen, ook omdat die opleiding niet op hbo niveau te volgen is! Volgens mij is er hier maar 1 die dom is en dat ben jij!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:31
Verwijderd
De eerste vraag is wat je wilt gaan doen. Als je opleiding alleen op het MBO of juist alleen op het HBO kan, dan lijkt het antwoord me duidelijk. Kan het allebei, dan is de volgende vraag wat je aankan. Ben je alleen gestopt omdat je de opleiding moeilijk vond of ben je (ook) gestopt omdat hij net iets te hoog gegrepen was voor je?

Ik zou zeggen: als je HBO kunt doen, doe het dan vooral ook!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:23
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
naja de opleiding die ik waarschijnlijk wil gaan doen (ik ben dus ook nog nie zeker,..want welke opleiding ik ook zal kiezen, ik twijfel enorm omdat ik gewoon bang ben om weer de verkeerde keuze te maken) en ik ben ook nie echt zo'n super leer typje en volgens de meeste die ik ken zeggen dat HBO toch vooral veel leren is,...
maja ik wil dus Middenkaderfunctionaris Toeristische Informatie gaan doen,..

dat is: Een Middenkaderfunctionaris Toeristische Informatie houdt zich onder meer bezig met het informeren
van toeristen over recreatieve mogelijkheden.

Taken:
Je verzorgt boekingen van dagtripjes, excursies, hotelboekingen en dergelijke. Je zal ook artikelen
ver- en inkopen en je sluit verzekeringen af voor recreanten en toeristen. Je kan er ook voor kiezen
om als reisbegeleid(st)er of hostess mensen rond te leiden in toeristische attracties. De taken zijn
afwisselend en dit betekent dat jij flexibel om leert gaan met klanten, werkgevers en werknemers. Als
toeristisch informant of voorlichter in de dienstverlenende sector is het bovendien van belang dat je
representatief bent. Je leert tijdens de opleiding hoe je deze vaardigheden kunt ontwikkelen en je
raakt bekend met geautomatiseerde informatie-, boekings- en reserveringssystemen. De opleiding legt
de nadruk op vakken als gastvrijheidkunde, public relations en communicatieve vaardigheden. Verder
besteedt de opleiding veel aandacht aan vakken als bedrijfseconomie, marketing en management.
Een middenkaderfunctionaris in de toeristische sector krijgt veel te maken met buitenlandse
instellingen, werknemers en toeristen. Een vereiste is dan ook dat je tenminste twee vreemde talen
gaat leren tijdens de opleiding.



maja Toerisme lijkt me gewoon leuk en voor zover ik weet is er nie echt eentje op HBO niveau (ik kan het ook mis hebben)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:00
Verwijderd
Deze misschien?

De opleiding Management toerisme is een managementopleiding gericht op de toeristisch-recreatieve branche, zoals reisorganisaties, vakantieparken, VVV's en attractieparken.
Bron: http://www.nhtv.nl/opleidingen/toer&rec/index.htm
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef op 02-04-2003 @ 19:23:
maja Toerisme lijkt me gewoon leuk en voor zover ik weet is er nie echt eentje op HBO niveau (ik kan het ook mis hebben)
Vrijetijdskunde? Toerisme & Vrijetijd? Kun je doen aan de NHTV in Breda...doet een vriendin van me ook...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:19
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
naja het zit dus eigelijk ook zo,..ik ben nie echt zo'n 'leertype',..ik moet mezelf echt dwingen om te leren,...en daarom hebben mijn ouders ook vooral zoiets van dan is MBO maybe beter,....(ik heb wel HAVO gedaan maar als ik nog 1 onv. meer had met examens dan was ik gezakt )
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 23:05
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
Citaat:
ActaniA schreef op 02-04-2003 @ 00:00:
mbo is voor mensen die niks kunnen
FUCK YOU!!!!!

stomme trud.
kzou wel es wille wete wat jij doet?
Dat is dan voor mensen die nix kunnen!
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:07
Fleminho
Fleminho is offline
Citaat:
sgirl schreef op 06-04-2003 @ 00:05 :
FUCK YOU!!!!!

stomme trud.
kzou wel es wille wete wat jij doet?
Dat is dan voor mensen die nix kunnen!
vwo
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:57
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
ActaniA schreef op 02-04-2003 @ 00:00 :
mbo is voor mensen die niks kunnen
Eeeuuhm... ActaniA was zelf te om zn eigen opleiding in zn info te zetten... Je wou negatieve aand8... Nou hier issie dan.

Ontopic: Wat beviel je niet aan je huidige opleiding? Wat voor opleiding doe je btw?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:21
Sailor
Sailor is offline
Citaat:
nathalie schreef op 01-04-2003 @ 19:57 :
nouja het zit dus zo,..ik heb dus eerst HAVO gedaan en toen ben ik aan een HBO opleiding begonnen,...maar ik vond de opleiding nie leuk dus ben ik er mee gestopt,...
maar nu ben ik heel erg aan het twijfelen of ik nou een HBO of een MBO opleiding moet gaan doen,...iemand misschien tips zodat ik nie weer de foute beslissing neem?
Je hebt heel veel mbo niveau 4 opleidingen die je met een havo diploma in 1 jaar kan doen. Dat doet een collega van mij ook.
Ik vind het een goeie manier om te kijken wat je leuk vind en als je ermee klaar bent heb je een volwaardig mbo diploma (staat beter op je cv als 1 jaar hbo lijkt me) + ervaring (stage e.d.) en dan kun je alsnog weer naar het hbo.
__________________
Be your self, be cool!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2004, 15:44
Verwijderd
Ja joh, up een topic van een jaar oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO > WO [Natuurkunde]
MartijnOmmel
8 03-03-2016 22:40
Algemene schoolzaken VMBO > MBO of HAVO?
Azuro
9 29-04-2015 08:29
Studeren Studiefinancieringen: HBO -> MBO
Scourger
12 27-01-2015 19:04
Studeren Havo5 > Mbo > Hbo
snipesh0tz
3 10-02-2010 20:10
Studeren Hbo na Mbo --> MWD of Pedagogiek
Verwijderd
1 17-08-2008 15:13
Algemene schoolzaken mbo -> spw
michelle_flo
9 03-01-2002 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.