Oud 07-04-2002, 16:04
Goa
Goa is offline
hoe denken jullie hierover? ik doe VWO, 4e klas maar ik kan het bijna nooit opbrengen huiswerk te maken en haat het om naar school te gaan. weet iemand of je nog wel een 'fatsoenlijke' baan kan krijgen als je bijvoorbeeld in 5 VWO belsuit ermee te stoppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 16:27
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Je kunt ook als je 4VWO afmaakt je havo-'diploma' gaan halen (je krijgt dan een soort van certificaat en dan kun je dus al naar je vervolgopleiding....zit je iig niet meer met die k*t tweede fase opgescheept..
__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:35
Goa
Goa is offline
ehm volgens mij kan je door de tweede fase toch juist niet meer van 4 vwo over naar 5 havo??
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:40
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
Goa schreef:
ehm volgens mij kan je door de tweede fase toch juist niet meer van 4 vwo over naar 5 havo??
idd, kan niet meer.
er zit er bij ons in de klas ook een, die is blijven hangen in 4V en die zit nu in 4H, hij had nog geen pakket gekozen enzow, dus hij mocht niet naar 5H.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:50
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Goa schreef:
ehm volgens mij kan je door de tweede fase toch juist niet meer van 4 vwo over naar 5 havo??
Bij ons op school kan het wel, maar alleen als je de 'goede' vakken hebt (dwz duits 12 etc) en dat je maar 1 max. 2 onvoldoendes hebt, dan mag je over, maar het gebeurt zelden.
Ik mocht zelf niet omdat ik alleen duits 1 had , maar ja
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:53
Goa
Goa is offline
argh.. kheb ook alleen Du1, en Natuurkunde-richting. slaat btw nergens op maar jah.. kutschool
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:36
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Citaat:
Goa schreef:
ehm volgens mij kan je door de tweede fase toch juist niet meer van 4 vwo over naar 5 havo??
Dat bedoel ik niet..ik bedoel als je 4VWO afmaakt en je gaat dan van school af dan krijg je je havo-diploma...hoef je dus niet naar 5HAVO
__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:39
Goa
Goa is offline
Citaat:
dreadje schreef:


Dat bedoel ik niet..ik bedoel als je 4VWO afmaakt en je gaat dan van school af dan krijg je je havo-diploma...hoef je dus niet naar 5HAVO
weet je da zeker? ik ken een gast die in de 6e ermee kapte en toen nie eens een Havo diploma kreeg
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:42
Sommetje
Sommetje is offline
Het lijkt me onverstandig om van school af te gaan. Misschien kun je de havo gaan doen als je niet zo veel van huiswerk houdt. Voor veel banen (de betere banen) wordt er nou eenmaal veel waarde gehecht aan een goede opleiding!!!
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:56
the tourist
the tourist is offline
Als je een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of vwo hebt, kan je naar het mbo. Dat kan dus ook als je in 4 vwo zit, ook al mag je niet over naar 5 vwo (je mocht wel naar 4)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:19
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
dreadje schreef:


Dat bedoel ik niet..ik bedoel als je 4VWO afmaakt en je gaat dan van school af dan krijg je je havo-diploma...hoef je dus niet naar 5HAVO
Je krijgt dan niet zomaar een havo-diploma, je krijgt dan een overgangsbewijs van 4 naar 5 vwo.
Hiermee kun je alleen MBO doen, maar dat kan dus ook al met een overgangsbewijs van de 3e naar de 4e klas.
Zelfs als je 5vwo hebt afgemaakt, mag je in de meeste gevallen nog niet naar het HBO.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:01
Goa
Goa is offline
weet iemand btw of ut zo is da je tot je 18e naar school moet of tot je 16e?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:10
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ben in 3 Havo gestopt met school, maar ik ben wel verder gaan studeren! (MBO) ik ben blij met mn keuze, doe nu HBO. Maar helemaal niks meer doen zou ik niet doen, wat wil je gaan doen dan als je stopt?Een "fatsoenlijke" baan krijg je niet zo makkelijk als je helemaal stopt met school.

Volgens mij is leerplicht trouwens tm je 16e.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:25
Verwijderd
je bent verplicht om op deze leeftijd naar school te gaan maar wat ik zou doen als ik jou was en als je het geld hebt er een jaartje tussenuit (eventueel highschool) dat helpt vaak heel goed. ook een tijdje werken (fulltime) dan merk je pas hoe zaai werken kan zijn!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Glazen plafond voor vrouwen
Laisve
282 09-02-2009 21:38
Algemene schoolzaken Voortijdig schoolverlaten
Verwijderd
2 21-01-2008 20:43
De Kantine Wat saai zeg! #80
TopDrop
500 29-11-2007 00:02
Werk, Geld & Recht RCM-wet en leerplicht.
Lorelei
15 02-05-2007 22:23
Algemene schoolzaken Advies graag over mijn situatie.
combat95
21 21-08-2006 17:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog
Verwijderd
52 19-11-2003 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.