Hey!!
Vorig jaar heb ik gymnasium eindexamen gedaan met het profiel C&M. Ik had ook verplicht 2 vreemde talen in mijn profiel, nl Frans 2 en Grieks. In mijn klas zaten ook mensen die atheneum deden en die hadden automatisch en verplicht Frans 2 en Duits 2. De mogelijkheid om ckv 1 te volgen op het gymnasium was er op onze school (nog) niet.
Ik ben vorig jaar gezakt voor het examen en besloot om dit jaar verder te gaan op de havo. 2 stappen lager eigenlijk. Dit om de reden dat ik anders (ik wilde geen gymnasium meer doen vanwege de moeilijkheid van Grieks) dus Duits 2 in zou moeten halen .... 2 jaar in 1 jaar.
Dit jaar was ik dan ook mooi af van de vakken waarop ik ben gezakt, nl Grieks en Wiskunde A1... Het is misschien jammer dat ik mijn VWO diploma nu niet heb, maar ik ben heel blij dat ik dit jaar verder ben gegaan op de havo en daarmee ook een ontzettend makkelijk en rustig jaartje heb gehad.
Over je vraag of Latijn in je profiel zit als je geen Frans 2 hebt: dat is dus inderdaad zo.. of je moet Grieks EN Latijn hebben, dan zit maar 1 van de 2 in je profiel en kun je er eentje laten vallen..
Hoe het met filosofie zit weet ik niet, want dat vak bestaat bij ons op school niet..
Heel veel succes iig nog met je eindexamen