Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 19:44
Some
Avatar van Some
Some is offline
Oke dit is eigenlijk een klein beetje het vervolg van me vorige topic: Twfijels... of zeur ik? Maar ook weer een hele nieuwe topic.

------------------------------------------------------------------------------------
Ik zal het even kopieren wat daarin stond:
Hoiii ik zit al een paar dagen met een kut gevoel. Ik heb het idee dat me vriendin niet meer echt van me houd. We spreken elkaar minder op de computer (dat komt ook wel omdat ze nu geen eigen computer meer heeft dus afhankelijk is van dr ma) maar als ze er dan achter kan zitten om even te chatten met mij dan gaat ze bijv na een half uurtje alweer iets anders doen. Het is toch OOK leuk om met mij te chatten?? Of zeur ik nu gewoon en moet ze ook haar sociale leven leiden. Ik verw8 ook niet dat ze speciaal voor mij steeds achter de computer gaat hoor maar eerst zaten we hele dagen te chatten en nu veeeeeeeel minder. Ook heb ik het idee dat ze zich minder interesseerd in me en steeds minder dingen van me accepteerd. Ze is de laatste tijd ook wel veel buiten en heb het idee dat ze iemand anders misschien leuk vind. Ik ben wel enorm jaloers moet ik zeggen hoor dus misschien zeur ik gewoon en moet ik niet stom denken maar wil het haar wel vertellen. Dat ik het iig jammer vind dat we minder met elkaar chatten en ik af en toe het gevoel heb dat ze zich minder interesseerd in me en minder accepteerd.
Maar is dit logisch om via de telefoon vanavond te zeggen?? Lijkt me niet heel erg toch ? Ik heb geen zin om tot het weekend te w8en. (lange-afstand relatie) En om het via de computer uit te leggen is nog erger.
Wat vinden jullie, zeur ik nu? Zal ik haar me gevoelens vertellen gewoon?? Via telefoon of w8en op het weekend...
-----------------------------------------------------------------------------------

Ik heb haar dus gebeld en gevraagd of ze zich steeds meer ergerd aan mij en minder van me accepteerd. En ik heb haar verteld dat ik het jammer vind dat we de laatste tijd veel minder op de computer zitten. Ze antwoorde eigenlijk om het kort te houden dat ik teveel met haar bemoei en alsof heel mijn leven om haar draait. Daar geef ik haar wel een beetje gelijk in.
Ik vraag altijd als ze van de pc af gaat wat ze gaat doen.... En meestal vind ze dat niet leuk want ik houd haar dan altijd op als ze eraf moet. (dan moet ze bijvoorbeeld eten of ze moet er persé af) Elke keer vraag ik dat. Ze heeft ook het idee dat ik haar niet vertrouwt omdat ik steeds vraag wat ze gaat doen en we beide weten dat ze altijd met jongens omgaat. Een beetje speelt dat wel een rol bij mij en met name omdat ze de laatste tijd zo vaak buiten is. (en omdat ze vroeger met die jongens vaak zoende) Ik vertrouw haar wel en wil haar wel vertrouwen maar toch hou je die gedachte in je hoofd
Ook bel ik elke avond wel om te vragen of ze nog op de pc komt (anders zit ik voor niks zolang te w8en als ze er niet meer op komt of ik ben er al af als zij komt) En ook al is ze heel ff op de pc gekomen eerder die dag dan nog bel ik haar een paar uur erna gewoon omdat ik het gevoel heb dat ik haar langer moet spreken of me dag niet compleet is ofzo En om te vragen dus of ze er vanavond nog op komt. Meestal gaan deze gesprekken nergens over en komen er soms irritaties op omdat ze zelf niet weet of ze er nog wel opkomt. Ook Elke keer als ik bel vraag ik "vind je het erg dat ik bel" Daar erger ze zich ook aan. Als dat zo is had ze niet opgenomen zegt ze. Maar dat vraag ik omdat ze zelf nooit belt dus heb ik het gevoel dat ze het niet zo nodig vindt. (oke ze heeft nooit beltegoed en het mag nooit via de huistelefoon van dr ouders ) En achter de computer zit ze minder omdat ze DENK geen eigen computer meer heeft en dr ma moeilijk doet. Daar kan ze dus weinig aan doen en daarom belt ze denk ook niet maar ik vraag dan toch (omdat ze zelft nooit (KAN) bellen) of ze het niet erg vind.....

Ook zei ik van "ik weet nog niet wat ik van het weekend doet want ben al een tijdje niet bij me pa geweest" Toen zei ze anders ga je dit weekend toch naar je pa. **Dan krijg ik weer gelijk het gevoel dat ze niet wil dat ik kom Maar dat is niet zo! Want ze zegt je moet ook eens naar je pa want anders kom je alleen je zakgeld soms ophalen enzo. Dat lijkt wel zo ja maar hij doet ook nooit wat voor me enz maar dat terzijde daar gaat het nu niet om. Maar dan denk ik vind je het dan niet leuk dat ik dit weekend weer komt?? Jawel maar ik vind het niet erg als je een weekend niet komt, duurt het nou langer dan 2 weken dan wel enz. Wat vinden jullie?? Het is toch juist lief dat ik kom maar aan de andere kant begrijp ik haar ook wel. Zo zijn er nog wel een aantal dingetjes en we hebben in onze relatie een paar keer erge ruzies gehad (2x ofzo in 7 maanden) en zelfs op 2x besloten of we nog wel door wilde gaan. Ik weet dat hoort niet in een relatie en dan kan het nooit lang goed gaan zo zie je NU maar weer.
Kortom: Het lijkt alsof heel me leven om haar hangt, ik moet haar gewoon wat vrijer laten denk ik en niet steeds vragen wat ga je doen, of waarom en hoezo enz. Ook probeer ik haar denk minder te bellen (alhoewel je in een relatie elke dag elkaar wel spreekt lijkt mij) maar dat doen we ook via de computer zegt ze. Maar ik vind dat altijd te kort Of zeik ik nu weer en moet ik dr dus vrijer laten??
Hoe moet ik veranderen volgens jullie?

(overigens vind ik dat ze zelf wel een zeikerdje is hoor Dat vind ze zelf dan ook wel. En als iemand anders zoals dr ouders steeds vragen "wat ga je doen"? vind ze dat ook niet leuk. Ze wil een beetje privacy zegt ze en niet steeds vertellen wat ze gaat doen. Sorry voor dit lange 'lul'-verhaal ik vraag me af of ik er zelf nog wat van begrijp BEdankt voor het lezen en antwoorden iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2003, 19:50
Verwijderd
Kga nu ff niet de hele lap tekst lezen, maar wil alleen ff zeggen verander alleen als je dat zelf wilt en niet omdat iemand je dwingt/vraagt. Je kunt nog wel eens onder de plak zitten als je deep in love bent maar laat je niet van de wijs brengen door zoiets. Alleen veranderen als jij zelf 100% vind dat er iets niet goed aan je is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 19:55
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
je moet idd meer een eigen leven gaan leiden....., niet zo zwaar op haar leunen. Ze vind het leuk als je interesse in dr hebt, maar je kan ook teveel doorgaan...., je moet haar een beetje meer loslaten, meer vrijheid geven zegmaar.
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:03
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 17-09-2003 @ 20:55:
je moet idd meer een eigen leven gaan leiden....., niet zo zwaar op haar leunen. Ze vind het leuk als je interesse in dr hebt, maar je kan ook teveel doorgaan...., je moet haar een beetje meer loslaten, meer vrijheid geven zegmaar.
Ja dat denk ik zelf ook ja, dat is kort maar krachtig gezegd.
Denk dat dat het beste is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 21:58
teufelmiri
teufelmiri is offline
veel aandacht is leuk hoor, maar af en toe wil een mens ook tijd voor zichzelf hebben en niet tegenover iedereen verantwoording afleggen..
bovendien: wat doe je als het uit gaat en je "geen" eigen leven meer hebt?!
ga eens wat meer met anderen om, is een goede afleiding en ook meteen een mooie oplossing voor je "geplak"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:32
Pletterprater
Pletterprater is offline
Volgens mij ben je te langdradig

(ahum, moet ik nodig zeggen... zie om dit te begrijpen het topic van de abt)

Sorry, had ook geen zin om de hele tekst te lezen (misschien ander keertje)
Maar zelfs al zou ik het helemaal gelezen hebben, dan vraag ik me nog af, of de woorden die je hebt neergezet, ons wel een totaal beeld kan geven van hoe jij staat tegenover je vriendin. Iets dat wij slecht vinden aan je, kan je vriendin misschien juist leuk vinden.

Ik denk dat je eerder haar moet vragen, wat ze graag anders heeft aan je en maak haar dan ook duidelijk, dat je dit vraagt, omdat je graag door wilt met de relatie en haar gelukkig wilt maken. Geef wel als voorwaarde, dat ze je steunt en helpt te veranderen, want in je eentje veranderen is moeilijk. Het beste is om een analyse van jezelf te maken, met behulp van je vriendin. Wat zijn de punten die zij graag anders ziet in je. Welke punten kun en wil je ook veranderen daarvan en vind ze het al genoeg, als je die punten daadwerkelijk aanpakt. Dan moet je stapsgewijs gaan bekijken, hoe je tot je doel kan komen, hoe je daadwerkelijk die doelen kunt bereiekn. Zorg er alleen wel voor, dat die doelen op de een of andere manier meetbaar zijn (ja, weet het, het gaat om verandering van karakter, maar zelfs dat kan meetbaar zijn)
Zet een ruime planning op, dat je een richtlijn geeft tot het veranderen. Zorg er wel voor, dat deze planning realistisch is, anders sta je er straks tegenaan te shokken en gaat de verandering niet door. Bla, bla, bla, you get the picture... waarschijnlijk althans... toch? Mocht dat niet het geval zijn, laat dan maar een PB achter, dan zal ik een richtlijn voor je opsturen.

Maar onthoud wel, dat ook jij het eens moet zijn met de verandering, want hoeveel je ook van haar houd, je moet ook van jezelf blijven houden, zoals je bent.

Ow... en wellicht dat zij ook hoort te veranderen, dat weet ik niet, maar goed, daar mag jij dan weer over nadenken. (maarre, niet zomaar zeggen, okee, ik wil voor je veranderen... en dan moet jij dit en dat en zus en zo aan jezelf veranderen... want dat schijnt niet te werken )
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:51
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
jij bent echt precies maar dan ook precies zoals mijn eerste vriendje

je moet veranderen ja, maar ik zal je nu alvast zeggen dat dat niet gaat lukken... jaloezie en shit dat zit nu eenmaal in je, en dat veranderd pas als je aan den lijve ondervind hoe vervelend het is, of dat het niet nodig is of als je ineens geen problemen meer met jezelf hebt... je hebt vast problemen met jezelf

heb je ook een opvliegend karakter?

probeer het arme kind een beetje met rust te laten, bel haar eens een keer een dagje niet, en kijk dan of zij iets van zich laat horen... op deze manier krijgt ze geheid het idee dat je helemaal 'in the pocket' bent, en dat ze er geen moeite meer voor hoeft te doen, en dat is ook zo.. je moet haar ook een beetje moeite laten doen, want iedereen weet, dat je alleen 'verliefd' op iemand kan zijn, als er nog enigszins een uitdaging is... dat is waarschijnlijk ook waarom jij alleen maar meer en meer en wanhopiger je aan haar gaat vastklampen en van haar gaat houden, terwijl zij steeds afstandelijker wordt

jouw hele leven draait zo ontzettend om haar, vind je het gek dat ze nooit vraagt naar wat jij doet of waar je mee bezig bent.. ze interesseerd zich niet meer voor jou, omdat jij je alleen maar voor haar intereseerd en van zichzelf weet ze natuurlijk alles al.

ze vind je vast en zeker heel lief en ze houdt ook heus van je, en ze wil ook vast dat die relatie werkt en alles, maar ga even bij jezelf te rade en val haar niet zo lastig, op deze manier komt er nooit iets uit en dat is voor jullie allebei flink kut
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 07:08
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
coecie schreef op 17-09-2003 @ 23:51:
jij bent echt precies maar dan ook precies zoals mijn eerste vriendje

je moet veranderen ja, maar ik zal je nu alvast zeggen dat dat niet gaat lukken... jaloezie en shit dat zit nu eenmaal in je, en dat veranderd pas als je aan den lijve ondervind hoe vervelend het is, of dat het niet nodig is of als je ineens geen problemen meer met jezelf hebt... je hebt vast problemen met jezelf

heb je ook een opvliegend karakter?

probeer het arme kind een beetje met rust te laten, bel haar eens een keer een dagje niet, en kijk dan of zij iets van zich laat horen... op deze manier krijgt ze geheid het idee dat je helemaal 'in the pocket' bent, en dat ze er geen moeite meer voor hoeft te doen, en dat is ook zo.. je moet haar ook een beetje moeite laten doen, want iedereen weet, dat je alleen 'verliefd' op iemand kan zijn, als er nog enigszins een uitdaging is... dat is waarschijnlijk ook waarom jij alleen maar meer en meer en wanhopiger je aan haar gaat vastklampen en van haar gaat houden, terwijl zij steeds afstandelijker wordt

jouw hele leven draait zo ontzettend om haar, vind je het gek dat ze nooit vraagt naar wat jij doet of waar je mee bezig bent.. ze interesseerd zich niet meer voor jou, omdat jij je alleen maar voor haar intereseerd en van zichzelf weet ze natuurlijk alles al.

ze vind je vast en zeker heel lief en ze houdt ook heus van je, en ze wil ook vast dat die relatie werkt en alles, maar ga even bij jezelf te rade en val haar niet zo lastig, op deze manier komt er nooit iets uit en dat is voor jullie allebei flink kut
Ja je hebt wel gelijk. Ik heb inderdaad vaak een opvliegend karakter. En wat je zegt herken ik wel. Thnxxx voor je reply.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie Het veranderen van een bepaalde instelling/mentaliteit.
Quiana
9 05-04-2004 07:29
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Psychologie Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder?
Miracle
33 05-01-2003 21:56
ARTistiek Ik schrijf deze brief wetend dat je hem nooit zult lezen.
elsbizkit
17 09-11-2001 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.