Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 20:21
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Ik heb de indruk dat mensen ENORM moeilijk te bekeren zijn tot vegetarisme. Het is pas als ze merken dat vegetarische voeding niet eenzijdig en saai hoeft te zijn dat ze beginnen na te denken. Of dat is toch wat ik denk. Daarom had ik graag gevraagd wanneer en waarom de vegetariers op het forum vegetarier of veganist zijn geworden. IK vind het namelijk ENORM frustrerend en wordt er neerslachtig van als mensen té koppig zijn om al maar 1 inieminie klein weekje geen vlees, vis of gevogeltje te verbruiken.
Daarom dus de vraag: Waarom en wanneer werden jullie vegetarier?

(Ik at oorspr. veel minder vlees uit 'Argh ik wil niet verdikken'-fobie en het was pas toen ik merkte dat ik in feite nog amper vlees at helemaal ben overgestapt of vegetarisme omdat ik geen dierenmishandeling en moord op zovele dieren meer op mijn geweten wilde hebben
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 20:47
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik heb nooit echt veel vlees gegeten, maar het is bespottelijk dat er dieren worden vermoord omdat mensen dan dat kunnen eten. Ik ben ongeveer 2 jaar geleden helemaal gestopt met vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:03
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
De omstandigheden van de bioindustrie kan niemand goed keuren.

Maar als jij zegt dat het niet kan om een dier te vermoorden om op te eten, dan vind ik dat jij ook weer niet op zo veel symphatie van vlees eters hoeft te rekenen. Heel veel mensen op deze aardbol kunnen het over hun hart krijgen om een kip te vermoorden en die op te eten, waar het knelpunt zit is de omstandigheden van de bioindustrie en de massa consumptie van vlees. Niet te vergeten dat het gezonder is om minder/geen vlees te eten.

my two cents.

Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:13
Verwijderd
Ik snap wel dat je het raar vindt dat mensen het niet willen proberen, maar in mijn ogen val je mensen een beetje aan op het feit dat ze vlees eten. Laat ze zelf die keuze maken, en praat er dan normaal over, zonder dat ze het gevoel krijgen ergens toe gedwongen te worden.

Zelf eet ik nauwelijks vlees, maar zo af en toe wel omdat het gewoon gezonder is. En tja, dat je er dieren voor vermoord... als mensen geen vlees hadden gegeten, zouden al die dieren niet eens geleefd hebben...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 00:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 22-01-2004 @ 21:21:
Daarom dus de vraag: Waarom en wanneer werden jullie vegetarier?
Ik at vroeger (tot ongeveer 10-11 jaar) alleen af en toe een bitterbal en stukje worst of iets dergelijks. Ik at nooit vlees bij mijn eten.
Het was ook niet iets wat mijn ouders echt gaven. Ik hoefde het ook niet. Dus ik was al redelijk een vegetariertje. Op mijn 11e stapte ik verder en at geen vlees meer. Toen kende ik niemand in mijn omgeving die geen vlees at. Ik wist amper of er meer vegetariers waren. Vervangingsdingen heb ik nooit echt gegeten. Pas een jaar tot anderhalf jaar geleden kwam ik in aanraking met vleesvervangers. Dit omdat ik op een vegetarisch eet-forum terecht kwam. Daar raakte ik meer op de hoogte van bepaalde dingen. Ik begon meer informatie te krijgen van vegetariers en van veganisten. Ik ben een half jaar gelden over gestapt omdat ik inzag dat met mijn melk en eiproducten ik gewoon nog slecht bezig was. En daarom ben ik nu veganist.

Vegetarisch eten noemt men altijd eenzijdig enzo, dat klopt. Maar dan snap je mensen eigenlijk niet. Er zijn zoveel meer combinaties te maken met groenten, terwijl met vlees er maar weinig combinaties zijn.
Eigenlijk is vlees eten maar saai en eentonig. En zeker niet gevarieerd.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 00:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-01-2004 @ 22:13:
Ik snap wel dat je het raar vindt dat mensen het niet willen proberen, maar in mijn ogen val je mensen een beetje aan op het feit dat ze vlees eten. Laat ze zelf die keuze maken, en praat er dan normaal over, zonder dat ze het gevoel krijgen ergens toe gedwongen te worden.

Ik krijg juist altijd het gevoel dat de vleeseters en de vleesindustrie mij alles willen opdringen. Als ik vertel dat ik veganist ben voelen ze zich aangevallen en gaan zich verontschuldigen voor hun eetgedrag of ze willen discussieren (waarna ze verliezen en eindigen met 'vlees is gewoon lekker'). Ik ga zelf nooit mensen meteen aanvallen op wat ze eten, tenzij ze er om vragen.

Je zegt dat ze zelf die keuze moeten maken. Dan vraag ik of je mensen dat wel altijd moet laten doen?
Misschien is het wijzen op hun (eet)gedrag juist goed? Net zoals je mensen zou aanspreken op het vernielen van volkseigendom of het gooien van papier op straat. Vlees eten is in principe egoistisch. Omdat je meewerkt aan de verschrikkelijke industrie die mensen, dieren en milieu benadeeld. Dus waarom zou je ze dan niet aanspreken? Is het misschien niet eigenlijk je plicht?

Citaat:
Zelf eet ik nauwelijks vlees, maar zo af en toe wel omdat het gewoon gezonder is. En tja, dat je er dieren voor vermoord... als mensen geen vlees hadden gegeten, zouden al die dieren niet eens geleefd hebben...
Gezonder? Nee, dat is niet zo. Je kan even gezond/gezonder eten als je vegetarisch eet of veganistisch.
Ik zou juist blij zijn als die 'vleesdieren' er niet zouden zijn geweest. Dat zou betekenen dat ze niet naar mensenwil gefokt zouden zijn met als enig doel te sterven voor het egoisme van de mens.
En dan zouden de voorvaderen van die dieren gewoon nog genetisch correct en wel in de natuur geleefd hebben, waarbij er een goede balans zou zijn tussen populatie e.d.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 22-01-2004 @ 22:13:
Ik snap wel dat je het raar vindt dat mensen het niet willen proberen, maar in mijn ogen val je mensen een beetje aan op het feit dat ze vlees eten. Laat ze zelf die keuze maken, en praat er dan normaal over, zonder dat ze het gevoel krijgen ergens toe gedwongen te worden.
*hiermee eens*
Ik eet ongeveer 1 a 2 keer per week vlees, en alleen als het biologisch is. Omdat ik vaker vlees niet nodig vindt, maar minder vlees niet leuk, en dat mag je best zwak van me vinden. Ik heb ook niet per se iets tegen het eten van vlees, maar meer tegen de bio-industrie (ik weet dat biologische dieren nog steeds niet echt natuurlijk en optimaal leven, maar het is al een vooruitgang). En ja, vegetarisch eten geeft bij mij juist meer afwisseling dan vlezig eten, want de dichtsbijzijnde albert heyn verkoopt biologisch alleen gehakt, shoarma, karbonade en biefstuk, en de bioslager is bijna een halfuur fietsen dus daar ben ik te lui voor. De AH die bij mijn ouders zit verkoopt dan weer biologisch alleen kipfilet en hamburger, trouwens, dus ik eet in het weekend nooit hetzelfde vlees als doordeweeks . Ik ben hiermee ongeveer een jaar geleden begonnen, iets langer geleden denk ik, maar daarvoor at ik ook al lang niet elke dag vlees. Ik eet trouwens ook alleen graseieren of eko-eieren, in mijn brinta gaat biologische melk en op mijn brood biologische kaas.

Natuurlijk is het net zo goed stom om iemand vlees te willen opdringen, of iemand proberen over te halen zijn/haar veganisme op te geven. Laat iedereen gewoon lekker doen wat ze zelf willen...

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 09:29.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 10:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 10:27:
Natuurlijk is het net zo goed stom om iemand vlees te willen opdringen, of iemand proberen over te halen zijn/haar veganisme op te geven. Laat iedereen gewoon lekker doen wat ze zelf willen...
Maar is het niet je plicht om men aan te spreken op niet zo goed gedrag? (zie mijn verhaal boven).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 11:00:
Maar is het niet je plicht om men aan te spreken op niet zo goed gedrag? (zie mijn verhaal boven).
Hmm...
*gaat eerst de hele reply lezen in plaats van alleen de eerste regel*
Iemand er op aanspreken kan natuurlijk nooit kwaad, dat mag van mij altijd, maar dat is iets anders dan iemand over proberen te halen.

Het ligt wel iets anders dan met papier op straat gooien of het vernielen van eigendom, omdat de meerderheid van de mensen er van overtuigd is dat het verkeerd is om papier op straat te gooien of eigendom te vernielen, terwijl toch een minderheid van de mensen er van overtuigd is dat het verkeerd is om mee te werken aan 'de verschrikkelijke industrie die mensen, dieren en milieu benadeelt'. Daardoor is het zo dat als je iemand aanspreekt aan papier op straat gooien, je de gemeente achter je hebt staan, en als je iemand aanspreekt op vernielen van eigendom dan heb je de wet achter je staan. Dan sta je dus op een of andere manier meer 'in je recht'.

Ik kan het niet helemaal duidelijk maken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:58
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 22-01-2004 @ 21:21:
Daarom dus de vraag: Waarom en wanneer werden jullie vegetarier?
Op reis, eerst en vooral voor mn gezondheid en ten tweede omdat heel het subcontinent vegetarisch is (India), leerde er een totaal nieuwe keuken kennen die samenloopt met een interessante levensbeschouwing
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:04
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Ik eet meer dan 2x zoveel vlees als de gemiddelde mens om te compenseren voor vegetariers
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 23-01-2004 @ 17:04:
Ik eet meer dan 2x zoveel vlees als de gemiddelde mens om te compenseren voor vegetariers
Als je meer dan 2 x zo veel vlees eet als de gemiddelde mens, dan eet je nog altijd minder vlees dan de gemiddelde Nederlander
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:24
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
ehh dan bedoel ik dus als de gemiddelde nederlander
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:19
TechXP
TechXP is offline
Als je 2 x zoveel eet als de gemiddelde mens, dan eet je ongeveer 160 kilo per jaar weg.
Als je zoveel eet, betekent het dat je 4x zo ongezond eet. Wat je dan kan zeggen is dat je dan veeeeeeel minder oud word, omdat je dan zeker vroeg zal sterven aan hart- en vaatziekten oid. (je hebt er iig zeeeeer veeeeeel kans op)

Kortom resulteerd dat dan weer in dat je dus niet meer vlees eet dan gemiddeld mens omdat je leven korter is.

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 12:37:
Hmm...
*gaat eerst de hele reply lezen in plaats van alleen de eerste regel*
Iemand er op aanspreken kan natuurlijk nooit kwaad, dat mag van mij altijd, maar dat is iets anders dan iemand over proberen te halen.

Aanspreken is ook overredigen om iets voortaan niet meer te doen. Kortom ook overhalen. Dus aanspreken is in principe gewoon mensen overhalen om iets niet te doen. Hoewel het misschien wel een lichte vorm is.
Met aanspreken kan je namelijk overal commentaar op gooien en ook kritisch beoordelen. En vele argumenten smijten, waar dus de persoon misschien wel over te halen ermee is om iets niet te doen.

Citaat:
Het ligt wel iets anders dan met papier op straat gooien of het vernielen van eigendom, omdat de meerderheid van de mensen er van overtuigd is dat het verkeerd is om papier op straat te gooien of eigendom te vernielen, terwijl toch een minderheid van de mensen er van overtuigd is dat het verkeerd is om mee te werken aan 'de verschrikkelijke industrie die mensen, dieren en milieu benadeelt'. Daardoor is het zo dat als je iemand aanspreekt aan papier op straat gooien, je de gemeente achter je hebt staan, en als je iemand aanspreekt op vernielen van eigendom dan heb je de wet achter je staan. Dan sta je dus op een of andere manier meer 'in je recht'.

Ik kan het niet helemaal duidelijk maken
Als we het over de bioindustrie hebben dan staat het grote deel van de mensen wel erachter om die industrie niet meer te hebben. Echter is het probleem 'geld' en de overmatige consumptiegedrag van mensen.

Het meer of minder in het recht staan lijkt me niet helemaal iets wat de criterium is om te mogen spreken over een handeling van iemand. Het is ieders recht om zijn beoordeling te hebben over gedrag van andere en je recht om je mening ten gehore te brengen.

Echter wat natuurlijk niet kan is om mensen te dwingen. Overhalen met goede argumenten, dat is wel een goede manier, maar als je mensen gaat bedreigen of intimideren oid dat is geen goede manier om mensen over te halen.

Maar verder mag je best mensen aanspreken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 01:09:
(waarna ze verliezen en eindigen met 'vlees is gewoon lekker').
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:37
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Vlees is totaal niet ongezond maar daar kan ik jullie niet van overtuigen want daar zijn jullie te ge-indoctrineerd voor, helaas
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 23-01-2004 @ 18:37:
Vlees is totaal niet ongezond maar daar kan ik jullie niet van overtuigen want daar zijn jullie te ge-indoctrineerd voor, helaas
De mens eet 89 kilo per jaar, dat is ongezond dat steld ook de voedselorganisaties en zal elke voedseldeskundige je wel zeggen.

Men eet dus 89 (voor gemak 90) ipv de voorgeschreven 35 kilo.

Even wat feiten nog:

- Van de wereldgraanproduktie wordt 45% gebruikt als veevoer. In Nederland zelfs 80%. Wereldwijd voert men jaarlijks 735 miljard kilo graan aan de totale veestapel. Met het graan dat bespaard wordt bij 10% minder vleesgebruik door de gemiddelde Amerikaan zouden 60 miljoen mensen voldoende gevoed kunnen worden.

-Om 0,5 kg vlees te produceren is 100 keer zoveel water nodig als voor 0,5 kg graan. Dit is net zo veel water als een gemiddeld westers gezin in een maand voor het totale huishouden gebruikt. Eén portie rundvlees staat gelijk aan de dagelijkse waterbehoefte van 548 mensen. Met het water dat verspild wordt met alleen de Nerderlandse rundvleesconsumptie kan een derde van de wereldbevolking een jaar lang in zijn drinkwaterbehoefte voorzien!

- Van dezelfde oppervlakte landbouwgrond waarvan 1 persoon met een 'standaard-dieet' (met vlees) kan worden gevoed, kunnen 3-7 vegetariërs of 12-20 veganisten leven.

- Bij omzetting van graan in dierlijk voedsel gaat van de eiwitten 90% verloren, van de calorieën 96% en van de vezels gaat er zelfs 100% verloren.

- In Nederland wordt bijna 75% van de landbouwgrond direct of indirect gebruikt voor veeteelt en dat terwijl 86% van het veevoer uit het buitenland en vooral uit arme landen komt. Deze landen hebben al de grootste moeite hun eigen bevolking te voeden.

- Percentage ondervoede kinderen op het Mexicaanse platteland: 80%. Het vee van Mexico, waarvan het vlees voor een groot deel naar de VS wordt geëxporteerd, eet meer graan dan de totale bevolking van het land.

- Het aantal mensen dat voldoende gevoed zou kunnen worden met het graan dat bespaard wordt bij 10% minder vlees gebruik door de gemiddelde Amerikaan: 60 mln.


Wil je niet vegetarier worden voor de dieren doe het dan voor je medemens
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2004, 18:13
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Je kan gelijk hebben over wat hierboven staat, maar dat scheelt me nix want ik geef nix om dieren en om mijn medemens, het gaat erom dat vlees niet ongezond is
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
en die gekke vegetariers komens teeds weer met het argument: 'teveel vlees is slecht'....ja maar 'teveel groente is ook slecht'...alles TEveel is slecht
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 23-01-2004 @ 19:13:
Je kan gelijk hebben over wat hierboven staat, maar dat scheelt me nix want ik geef nix om dieren en om mijn medemens, het gaat erom dat vlees niet ongezond is
Hoeveel vlees eet je per dag?

Mag ik jouw argumenten horen waarom jij vind dat vlees niet ongezond is?


En waar geef je wel om?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-01-2004 @ 19:35:
en die gekke vegetariers komens teeds weer met het argument: 'teveel vlees is slecht'....ja maar 'teveel groente is ook slecht'...alles TEveel is slecht
Ik zie het meer in de manier waarop je eet. Vegetarisme/veganisme is zeer gezond doordat deze mensen goed kijken wat ze eten. Bij de doorsnee vleeseter zie je dat deze niet letten op wat ze eten.
Ga je kijken naar bewuste vleeseters, dan zie je dat die ook stukken gezonder bezig zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:49
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 19:43:
Hoeveel vlees eet je per dag?

Mag ik jouw argumenten horen waarom jij vind dat vlees niet ongezond is?

Nou meestal zo'n 5 plakjes ham per dag gewoon tussendoor als "snacks" en verder tja... ham of spek met eieren smorgens, smiddags knakworstjes (16) of Kibbeling, en savonds 2 kip cordon blues of hamburgers of gehakt met kaas

Citaat:


En waar geef je wel om?
Geld, Macht
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 23-01-2004 @ 19:49:
Nou meestal zo'n 5 plakjes ham per dag gewoon tussendoor als "snacks" en verder tja... ham of spek met eieren smorgens, smiddags knakworstjes (16) of Kibbeling, en savonds 2 kip cordon blues of hamburgers of gehakt met kaas

Als dat elke dag is zit je geloof (ver) boven de 100 gram. (zie voedingscentrum.nl)

Dus dat is dan niet gezond volgens de zoveel onderzoeken.

Citaat:
Geld, Macht
Ah een ego.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 19:45:
Ik zie het meer in de manier waarop je eet. Vegetarisme/veganisme is zeer gezond doordat deze mensen goed kijken wat ze eten. Bij de doorsnee vleeseter zie je dat deze niet letten op wat ze eten.
Ga je kijken naar bewuste vleeseters, dan zie je dat die ook stukken gezonder bezig zijn.

Dat is een bij-effect en is niet typerend voor het al dan niet eten van vlees an sich, dus geen argument.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 19:10
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
maarja ik voel me super en ik ben 10 kilo afgevallen in 3 maanden, zonder honger ofzo

http://www.newtreatments.org/nietweten

lees dat maar, staan ook links naar onderzoeken bij die heel wat anders zeggen...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-01-2004 @ 20:08:
Dat is een bij-effect en is niet typerend voor het al dan niet eten van vlees an sich, dus geen argument.
FoL: Sharp since 17-12-2002
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-01-2004 @ 20:08:
Dat is een bij-effect en is niet typerend voor het al dan niet eten van vlees an sich, dus geen argument.
Nee, dat zou een reden kunnen zijn dat meestal altijd de vegetariers en veganisten en partime/bewuste vleeseters boven aan de lijst staan van onderzoeken naar gezondheid.

Hier allemaal links naar onderzoekers, wetenschappers, verenigingen etc. die allemaal vegetarisme enzo gezond vinden enzo:

KLik hier
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:01
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 22-01-2004 @ 21:21:
Daarom dus de vraag: Waarom en wanneer werden jullie vegetarier?
Ik ben ruim een half jaar volledig gestopt met vlees eten en praktisch met vis eten.
De reden? Een overweging: voor mijn gevoel weegt het genot van het eten van vlees niet op tegen de dood van een levend wezen.
Het is niet simpelweg de slechte omstandigheden waaronder consumptie-dieren leven tegenwoordig; voor mij weegt, min of meer utilistisch bekeken, de dood van een levend wezen zwaarder dan het genot van een stukje vlees, bio-industrie of niet.
Vlees eten is daarom voor mij een overbodige luxe; in de moderne wereld kan een mens met gemak, en in veel gevallen zelfs veel gezonder leven zonder het eten van vlees.

Een egocentrische benadering van het vegetarisme dus: overeenstemmend met mijn moreel besef, ik blijf gezond, ik geniet meer van mijn eten en ik ben niet mede-verantwoordelijk voor het overgrote deel van alle dierenleed.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 20:42:
Nee, dat zou een reden kunnen zijn dat meestal altijd de vegetariers en veganisten en partime/bewuste vleeseters boven aan de lijst staan van onderzoeken naar gezondheid.

Hier allemaal links naar onderzoekers, wetenschappers, verenigingen etc. die allemaal vegetarisme enzo gezond vinden enzo:

KLik hier
ja maar dat heeft totaal geen bijdrage aan deze discussie. Leuk weetje, meer niet.

Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-01-2004 @ 20:22:
FoL: Sharp since 17-12-2002
lol
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-01-2004 @ 00:41:
ja maar dat heeft totaal geen bijdrage aan deze discussie. Leuk weetje, meer niet.
Wel als men gezondheid als drijfveer heeft, dan kan zeker wel iets zijn in deze discussie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:33
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
k ben nu al zo'n 7 jaar vegetariër...uit mezelf, maar de drang om het te blijven neemt wel af, maar er is nog altijd 0,0 drang om vlees te eten. t boeit me allemaal steeds minder zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 09:24
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ik heb nooit veel vlees gegeten. Maar ik ben helemaal gestopt zo'n 8 maanden geleden. Uit mezelf toen ik eens wat beter ging nadenken over wat er allemaal met die dieren gebeurt om de mens z'n tong een paar minuten plezier te doen. Ik voelde me op het laatst gewoon schuldig dat ik vlees at en toen zei ik dat doe ik niet meer..
En mensen zijn inderdaad heel moeilijk te bekeren. Maar ik heb wel hier in huis ervoor gezorgd dat er niet meer zoveel kadavers gegeten worden. Ik vind het gewoon stom. En dan zeggen ze dat het natuurlijk is. Ja hoor, heel natuurlijk om dieren heel hun leven in kleine hokjes op te sluiten om daarna nog eens te doden..

edit: en ik ben 3 kilo afgevallen sindsdien, maar dat is niet de reden dat ik het deed *probeert door te zeggen dat je ermee afvalt toch nog wat mensen aan het denken te zetten*
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:08
TechXP
TechXP is offline
Dat je afvalt heeft denk niet direct betrekking tot vegetarisme hoor.

Was ik maar afgevallen ten tijde van de overstap(pen). Nu moet ik het maar op de harde manier doen (veel bewegen)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:21
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 12:08:
Dat je afvalt heeft denk niet direct betrekking tot vegetarisme hoor.

Was ik maar afgevallen ten tijde van de overstap(pen). Nu moet ik het maar op de harde manier doen (veel bewegen)
Njah maar het heeft er toch wel wat mee te maken denk ik. Misschien ligt het er aan dat omdat mensen meer gaan letten op wat ze eten ze gezonder eten. En in veel vlees zit gewoon veel vet. Wat denk je van hamburgers, frikandellen etc?
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-01-2004 @ 12:21:
Njah maar het heeft er toch wel wat mee te maken denk ik. Misschien ligt het er aan dat omdat mensen meer gaan letten op wat ze eten ze gezonder eten. En in veel vlees zit gewoon veel vet. Wat denk je van hamburgers, frikandellen etc?
Nou het kan wel iets verband hebben, maar het ligt denk een beetje aan de persoon zelf hoe deze op de wisseling reageerd.

Bij mij was er iig niks. Ook niet toen ik overstapte naar veganisme.
En in vegetarisch vreetwerk kan ook nog een hoop zitten
Maar het ligt er gewoon aan hoe je eet denk ik.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 11:46
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 12:38:
Nou het kan wel iets verband hebben, maar het ligt denk een beetje aan de persoon zelf hoe deze op de wisseling reageerd.

Bij mij was er iig niks. Ook niet toen ik overstapte naar veganisme.
En in vegetarisch vreetwerk kan ook nog een hoop zitten
Maar het ligt er gewoon aan hoe je eet denk ik.
oké, jij wint Maar toch zie ik zelf wel het verband. Ook hoor ik vaak dat mensen zijn afgevallen na een paar maanden oid. Maar dat hoor ik dan ook nooit van jongens, misschien heeft dat er ook nog iets mee te maken? Of het is gewoon allemaal toeval
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:39
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Ik vind het zielig en bespottelijk dat wij dieren doden om hen op te eten, alsof wij dat recht hebben. Daarom eet ik nu zo'n 4 jaar geen vlees meer.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 02:23:
Wel als men gezondheid als drijfveer heeft, dan kan zeker wel iets zijn in deze discussie.
Nee jongen dat heeft er werkelijk niks mee te maken. Dadelijk gaan we het nog hebben dat negroide mensen gezonder zijn en gaan we het aan huidskleur verbinden. Daar gaat het niet om! Dat vegetariers gezonder zijn wil niet zeggen dat vegetarisme gezonder is! Daarnaast: al zou dat zo zijn, dan hoef je het nog niet eens te merken in het dagelijks leven; leeftijd van sterven etc en dus is het niet meer dan boekenpraat waar we niks aan hebben.

De mensen die vegetarier zijn letten beter op wat ze eten (zeg jij), dat heeft met die persoon te maken en niet met het feit dat ze vegetarier zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:12
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
erachter komen dat het helemaal niet moeilijk is om zonder te doen, en tegen de huidig ontwikkelde bio-industrie zijn

btw, ik ben sinds 10 dagen ofzo ook veganist, zo goed als mogelijk iig
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:23
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
omdat ik niet vind dat mensen het recht hebben dieren te gebruiken als voedsel/kleding/whatever. Je eet je kat toch ook niet op?

edit: wanneer? half jaar geleden ofzo?
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-01-2004 @ 15:06:
Nee jongen dat heeft er werkelijk niks mee te maken. Dadelijk gaan we het nog hebben dat negroide mensen gezonder zijn en gaan we het aan huidskleur verbinden. Daar gaat het niet om! Dat vegetariers gezonder zijn wil niet zeggen dat vegetarisme gezonder is! Daarnaast: al zou dat zo zijn, dan hoef je het nog niet eens te merken in het dagelijks leven; leeftijd van sterven etc en dus is het niet meer dan boekenpraat waar we niks aan hebben.

De mensen die vegetarier zijn letten beter op wat ze eten (zeg jij), dat heeft met die persoon te maken en niet met het feit dat ze vegetarier zijn.
Ok, je kan niet al de vegetariers zo beoordelen dat ze allemaal goed bezig zijn met op hun voeding te letten, daarom zeg ik ook de hele tijd dat de bewuste eter altijd bovenin staan. De grootste groepen die bewust eten zijn nou eenmaal de parttime vleeseters, vegetariers en veganisten. En daarom komen die meestal uit de gezondheidstesten bovenaan qua gezondheid. Je hebt natuurlijk ook de vegetariers die gewoon niet letten op wat ze eten, en deze staan natuurlijk niet bovenaan.

Mij maakt het ook niet veel uit of ik gezond ben of niet en of ik dan nou eerder of later sterf, omdat ik het niet een van de eerste redenen vind waarom ik het ben. Ik let echter wel goed op mijn eten, maar dat is meer iets van de laatste tijd.

Per persoon wel verschillend, dat klopt, maar vaak is in die groep in verhouding wel de meeste mensen die er mee bezig zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:09
A*
Avatar van A*
A* is offline
Ik merk ook hier thuis, dat mijn familie zo negatief doet over vegetariers.
En ik ben het alleen omdat ik aandacht wil enzovoorts.

Ik at zelf al amper vlees, omdat ik het vet vond. En toen ben ik gaan nadenken over hoe stom het is dat ze die arme dieren fokken en in slechte plekken laten opgroeien (voor zover ze dat toelaten) om vervolgens op ons bord te belanden. Dus toen ben ik overgestapt op vegetarisme.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:11
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
A* schreef op 24-01-2004 @ 18:09:
Ik merk ook hier thuis, dat mijn familie zo negatief doet over vegetariers.
mijn vriendinnen ook
als ze het over eten hebben echt heel sarcastisch zovan: maar dat eet je natuurlijk niet

best irritant
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:14
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 18:11:
mijn vriendinnen ook
als ze het over eten hebben echt heel sarcastisch zovan: maar dat eet je natuurlijk niet

best irritant
Ja want jij bent vegetarier.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:14
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Bij mij op school zijn er kindjes die erg stom erover doen. Echt van die baby's waardoor ik me schaam hun leeftijd te hebben. Hebben ze brood met salami, gaan ze voor m'n neus staan: "Kijk eens, lekker vlees! Mmmm! Fijn voor hun dat ze geslacht worden het boeit me niks!". Dan denk ik echt van grow up. Daar kan ik echt zo kwaad om worden
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:16
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-01-2004 @ 18:14:
Bij mij op school zijn er kindjes die erg stom erover doen. Echt van die baby's waardoor ik me schaam hun leeftijd te hebben. Hebben ze brood met salami, gaan ze voor m'n neus staan: "Kijk eens, lekker vlees! Mmmm! Fijn voor hun dat ze geslacht worden het boeit me niks!". Dan denk ik echt van grow up. Daar kan ik echt zo kwaad om worden
Paar wijven uit mijn klas ook, gaan ze over vlees praten. "Ik hoop dat we een lekker sappig biefstukje krijgen vanavond..ooh maar dat lust Aster helemaal niet, want ze is vegetarier!

Pff, tuurlijk lust ik het wel. Ik heb alleen de ballen om het te laten staan om goede redenen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:21
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
A* schreef op 24-01-2004 @ 18:16:

Pff, tuurlijk lust ik het wel. Ik heb alleen de ballen om het te laten staan om goede redenen.
En dan zeggen ze ook van "Oohhh die is vegetarisch!" Nee mensen ik ben geen robot of plant
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:23
A*
Avatar van A*
A* is offline
Ohja, en dan heb je nog die breinen die me vertellen dat ik als vegetarier zijnde geen kaas mag eten, melk mag drinken e.d.
En dat zeggen ze dan op een vreselijk irritante manier

:|
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:32
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
A* schreef op 24-01-2004 @ 18:23:
Ohja, en dan heb je nog die breinen die me vertellen dat ik als vegetarier zijnde geen kaas mag eten, melk mag drinken e.d.
En dat zeggen ze dan op een vreselijk irritante manier

ja ik ben dan ova-lacto-vegetariër, dus dan zitten ze altijd zovan: heb je dan wel een leven? dan mag je niks meer eten!

m'n vriendin pas tegen me: "mijn moeder maakt zich echt heel erg zorgen over je... je eet nooit normaal. Kom maar een keertje bij ons eten, dan krijg je een echte maaltijd."

waar haalt dat mens het lef vandaan
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie vegetarisch en slachter?!?
Ui
117 12-03-2005 18:50
Lifestyle Nieuw Vegetarisme/Veganisme Topic
Verwijderd
374 15-02-2004 17:50
Flora & Fauna Dit vind ik dus echt zielig!
Eend
55 21-07-2002 03:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.