Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 15:42
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Wat voor drugs je gebruikt (weet ik van de meeste wel ongeveer, maar er zullen waarschijnlijk nu ook veel pubertjes reageren) en waarom gebruik je drugs???
Ja, je kan flauwe redenen geven, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd, moest bij mezelf namelijk wel nadenken over het waarom....

alcohol; is niet echt significant voor mij ofzo, thuis drink ik hoogstens 1 glaasje gewoon omdatik het lekker vind en soms drink ik zoveel dat ik dronken word. ik word daar heel vrolijk en los van, maar doe ook altijd domme dingen dus ik ben zelden dronken

weed/hasj; laatste tijd heel weinig in verhouding tot een paar maand geleden. vind het eigenlijk niet zo fijn meer op het moment. Eerder vond ik het wel fijn om zo heerlijk loom en 'week' te worden.

speed; eigenlijk gewoon nog de experimenteer fase, ben nog aan het ontdekken wat het met me doet, maar ik vind het fijn om al die energie te voel en ik heb altijd de beste gesprekken als ik speed heb gehad
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 16:23
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Ik gebruik een aantal drugs, soms.

Ephedra: Omdat ik, als ik op een feest ben, wil kunnen dansen, ook als het 7 uur duurt. Daarvoor heb ik niet zoveel nodig (1 supercap, rode). Anders hang je ook elk halfuur aan de bar, terwijl je juist zo'n lekkere rush krijgt van keihard dansen. (DrumNBass... )

Paddo/Spacecake: Om nieuwe dingen te ontdekken eerst. Nu vooral vanwege de lachkick. Dat je gewoon overal de onzin van inziet. Echt geniaal dan gewoon. Gesprekken zijn dan ook altijd heel leuk, maar soms beetje moeilijk, als je flink aan het trippen bent.

Die XTC/Speed (synthetische dingen), dat vind ik eigenlijk niks. Aan de ene kant wel controleerbaarder (fabriekswerk, chemisch), maar daarom... aggressiever ofzo. Klinkt gewoon slecht.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:44
Verwijderd
wiet/hasj: omdat het lekker ontspannend is, lachkicks, raar lullen en vage ideeën krijgen

speed: voor de energie (chill dansen/nachtje doorgaan), uber happy gevoel, relaxed lullen, muziek is beter

xtc: maar 1 keer gedaan, maar wil ik zeker vaker doen, om uh het super blije gevoel en de spacende shit

alcohol: omdat het lekker is en bezopen zijn is chill

ephedra: chill lullen/dansen, meer energie enzo

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:16
coffee_mug
Avatar van coffee_mug
coffee_mug is offline
ephedra: zo af en toe om langer door te kunnen gaan, en idd dansen op drumm&bass^ ephedra is gutt

Alcohol: lekker, en soms ook wel gezellig. druk, mensen praten meer,meestal wel een leuke sfeer.

wiet/hasj: het is wel chill zo af en toe een jointje te roken, interessante/rare gesprekken, lachkicks. maar de laatste tijd word het saai, dus daar ga ik maar eens mee minderen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:22
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
alcohol: vooral bier, af en toe vodka en whisky. omdat 't lekker is en je 't de hele avond door kan drinken. de roes is ook wel fijn opzich.
wiet/hash: het is gewoon fijn om stoned te zijn imo, ben wel redelijk vaak knetter eigenlijk. lachkicks, rare gedachtenkronkels, euforisch gevoel soms, beetje zweven als je maar genoeg rookt.
pep/coke: af en toe lekker om 'ns een beetje weg te zijn en 'n flinke dot energieteveel door je lijf te hebben gieren.
paddos: 'n soort vakantie van de realiteit.

__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:00
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
wiet: Mja, het gevoel en gewenning
xtc: Het gevoel, laatste tijd is dat weg, dus tot de zomer niet meer
Paddo´s/LSD: wat chaos zei, en omdat het gewoon retevet is
pep: Omdat het lekker is (de msaak en de uitwerking, maar ik doe het natuurlijk niet voor de smaak)
Keta: Omdat het hardstikke leuk is om geen evenwicht te hebben en geen diepte te kunnen waarnemen
MDA: trippen is tof
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:07
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Ik vind alcohol dus echt helemaal niet tof. Het is smerig (dat zijn paddos trouwens ook), vind ik, maar ja, wie lust er pure alcohol...
En daarbij wordt je er fucking slap van, zo van: HEE, dat wou ik helemaal niet zeggen!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:50
Verwijderd
alcohol: om het kunnen loskomen. beetje het idee 'vrijheid van mezelf'. en ik vind het chill om dronken te zijn.
wiet/hasj: als ik zin in leuke ideeën heb, me verveel, of gewoon geen zin heb in de saaie alles op dat moment. als ik wil lachen, of graag gewoon 'tevreden' wil zijn.
speed/xtc: om het euforie gevoel. meer kan ik er niet over zeggen.
ephedra: als ik gewoon wakkerder wil zijn, als ik een nacht door ga, maar liefst niet bij grote feest achtige dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:53
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
klinkt alsof je gevaar loopt verslaaf te geraken...?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:07
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
hints?
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:17
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
mja wiet vooral, omdat ik er high van word de laatste tijd meer als vroeger... ben tijdje gestopt k vond het niet zo leuk meer enzo.
maar nu heb k er veel positieve ervaringen mee.

ik heb ook een paar keer gepaddod, dat was minder leuk, geen badtrips, maar eigenlijk helemaal geen trips terweil ik eigenlijk genoeg had genomen daarvoor. wel 1x hele lange lachkick dat was echt leuk.

ephedra heb ik ook een paar keer genomen maar ik heb daar nog nooit wat van gemerkt...echt troep

en verder ja alcohol omdat ik dan veel meer "kan" ik bedoel niet dat ik meer durf enzo maa rik bedoel dat ik onder vrienden ook een stuk vrijer en losser ben.

verder nog niets.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:33
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Gebruik niets. Waarom? Alcoholische consumpties nuttig ik niet omdat ik de smaak nu niet echt bijzonder lekker vind en drugs wil ik 100% niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 12:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
wiet --> bevorderd voor m'n nachtrust
speed --> meer energie voor uitgaan, huiswerk, verveling
ghb --> als ik thuis ben, prettige lome werking, tis alleen zo goor
xtc --> soms, gewoon in het weekend, heb egenlijk veel liever speed
herbals --> gebrek aan speed, bij het uitgaan, of gewoon thuis
paddo's, spacecake, lsa, salvia --> nieuwschierigheid, geestverruiming.
dxm --> uhmz, kroeg, thuis, uitgaan, verveling
beetje om te kunnen vluchten van mezelf

ghb hebk nu op want ik ben alleen thuis en ik had er zin in
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:42
Verwijderd
wiet --> gewoon chille en extra lol met vrienden
drank --> tijdens ut uitgaan en vooral bier want tis gewoon lekker, en dronken zijn is ook wel kicke
xtc --> aantal keer gedaan om tog is HD te ervaren
paddo's --> om een keertje hallucinaties te ervaren
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 29-02-2004 @ 22:53:
klinkt alsof je gevaar loopt verslaaf te geraken...?
Had je het tegen Rhea? Hoezo dat dan?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 14:22
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
alcohol: alleen maar bier (toevallig afgelopen zaterdag tequila) omdat het lekker is en dronken zijn is leuk
wiet/hasj: allen icm alcohol omdat je dan helemaal vaag gaat lullen e.d.
paddo's: gewoon alles is leuk, vrij simpel
speed: om wakker te blijven, verder heb ik het alleen straalbezopen gedaan dus ik weet niet echt wat het doet als je nuchter bent
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 14:58
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
Risce schreef op 29-02-2004 @ 21:07:
vind ik, maar ja, wie lust er pure alcohol...
Pure alcohol is volgens mij niet echt te drinken, punt 1 je keel brand weg, en punt 2 volgens mij verdamt dat gelijk als het met de buitentemeratuur in aanmerking komt.

Oke:

Alcohol, relaxt, drinkt lekker weg, aangeschoten gevoel is heerlijk. Ik vind het ook lekker als je na een avondje uit in je bed ligt weg te draaien.
Hasj/Wiet, Hasj is fijn voor het uitgaan, hasj kan bij mij goed samen met alcohol waardoor vooral me benen lekker gaan tintelen en het slaapt heerlijk. Wiet voor als ik echt lekker wil voelen en relaxen.

Voor de rest geen ervaring
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:19
Verwijderd
wiet: relaxed
hasj: idem
caffeine: wakker worden
nicotine: pff omdat ik een pubertje was dat wilde roken toen
mdma (xtc): lekker euforisch en fijn dansen
speed: keertje geprobeerd, wel ok maar niet echt spannend
mda (waarschijnlijk): trippen met xtc achtig spul
alruin, alsem en kattekruid: op meeting van het forum thee van gedronken maar niks van gemerkt omdat ik al zo stoned was misschien en het was niet genoeg
lsd: geestverruimend
salvia: idem
paddo's: idem
ephedra: energie
passiebloem: ter ondersteuning van trip (lichte MAOI)
alcohol: tja

binnenkort:
DXM: ook al vaag trippen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 29-02-2004 @ 22:53:
klinkt alsof je gevaar loopt verslaaf te geraken...?
(was dat tegen mij?)
hoezo denk je dat dan..?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:50
Retonator
Avatar van Retonator
Retonator is offline
Alcohol:mmja wa moet ik zeggen los, meer praten maar te veel en je weet zelf nie meer waar je over lult

Wiet/Hasj:je bent niet meer op de wereld maar ook niet eraf gewoon een beetje erover heen zweven

Salvia:Eerste keer sloeg niet aan schijnt super te zijn nog een keertje dan maar

Paddo's: Dame pas geleden eerste keer gedaan echt geweldige ervaring net of je een stukje tijd koopt voor 15euro

Ephedra:Energie is cool

Verder wil ik echt nog wel expirimenteren met alle psycho drugs lsd,dmt,dxm maar goed wel met maten want de ervaringen zijn zo heftig
__________________
Seeing is Believing that it is
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Retonator schreef op 01-03-2004 @ 19:50:
Alcohol:mmja wa moet ik zeggen los, meer praten maar te veel en je weet zelf nie meer waar je over lult

Wiet/Hasj:je bent niet meer op de wereld maar ook niet eraf gewoon een beetje erover heen zweven

Salvia:Eerste keer sloeg niet aan schijnt super te zijn nog een keertje dan maar

Paddo's: Dame pas geleden eerste keer gedaan echt geweldige ervaring net of je een stukje tijd koopt voor 15euro

Ephedra:Energie is cool

Verder wil ik echt nog wel expirimenteren met alle psycho drugs lsd,dmt,dxm maar goed wel met maten want de ervaringen zijn zo heftig
Hey Gerben
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:56
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Retonator schreef op 01-03-2004 @ 19:50:
een stukje tijd koopt voor 15euro
dure tijd
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:19
Retonator
Avatar van Retonator
Retonator is offline
Hey bas lekker ding

Citaat:
zeehond23 schreef op 01-03-2004 @ 19:56:
dure tijd
????
neeh man juist geweldig voor 15 euro zoveel inzichten in wat je bent in de wereld in wat alles is, dat is niet duur dat is briljant
eigenlijk zou iedereen dit 1 keer moeten hebben gedaan het is zo'n mega ervaring.

En het is juist toch cool dat je een stukje extra tijd krijgt in je leven echt super waardevol, net of alle gedachte 100x sneller gaan elk gevoel is zoveel anders!
__________________
Seeing is Believing that it is
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:55
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
wiet/hasj: dan hoor ik erbij neej uhm.. omdat ik dan zo heerlijk over dingen na kan denken, mezelf beter in kan leven in dingen en zaken, en heerlijk kan converseren over de meest onzinnige dingen.
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 23:28
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
humm, als ik dit zo lees krijg ik ontzettend ve4el zin in een lijntje speed..... ook om was omajunk zegt; de muziek wordt zoveel beter!
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 23:41
Dannemann
Dannemann is offline
wiet/hasj: bij weinig is het het gevoel alsof ik meer energie krijg van binnen , maar bij een bepaalde hoeveelheid word je lekker loom en kun je daarna heerlijk slapen.
Nicotine: veel rookwaren smaken lekker, en kunnen kalmerend werken, gezelligheid.
Snuiftabak: is wel een drugs, maar wel grappig als je er flink wat van naar binnen snuift
Alcohol: ik drink alleen af en toe witte wijn bij het eten, of eens een glaasje sterke drank, eigenlijk drink ik zo goed als nooit iets.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 00:58
Zyh
Avatar van Zyh
Zyh is offline
alleen wiet en hasj, gewoon voor het relaxend stoned zijn en de te dope humor die daarmee gepaard gaat
__________________
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 01:56
casual dreamer
casual dreamer is offline
alcohol bijna altijd vodka en daar jenever bij om toch te mixen
en je lichaam er heftiger op reageert

ik drink nooit met vrienden altijd als ik alleen ben en ik mn problemen wil vergeten de laatste tijd iedere avond

wiet gewoon uit verveling en het gezillig is om een blowtje te delen ben gestopt

xtc 1maal gedaan weinig gevoeld ook als ik alleen ben

ghb smaakt veel te zout is wel fijn (gekapt ermee)

meestal als ik iets gebruik is het dianabol oid gaat mn hart zo heftig van kloppen heerlijk als je traint
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:24
Verwijderd
niet zo slim he dude, elke avond alcohol om je problemen te vergeten.
Probeer je problemen eens op te lossen, wegzuipen helpt natuurlijk niet, want morgen zijn je problemen er weer...

oja oja
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:57
Verwijderd
wiet hasj: omdat het een leuk en veelzijdig gevoel is
xtc: bij het uitgaan omdat het enorm leuk is
speed: met carnaval gedaan, is wel leuk, niet mijn ding
ephedra: tijdens het uitgaan, is een goeie vervanger voor xtc
paddo's: geestveruiming, en alleen als ik me goed voel en de andere trip weinig betekenis meer heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:24
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
wiet/hasj: gewenning, tis gewoon fijn om stoned te zijn. en zo lang ik geen leven heb wat er onder kan lijden maakt het niet uit
alcohol: biertje op zijn tijd is gewoon lekker, zat zijn is fijn
laatste tijd drink ik steeds minder, geen idee waarom.
paddo's: omdat het te gaaf voor woorden is, ik heb de maatstaf 1 keer per jaar, maar meestal ben ik daar te lam/niet in de mood voor, misschien dit jaar weer
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:04
100% Niek
Avatar van 100% Niek
100% Niek is offline
wiet: gewoon rustig van worden, altijd met vrienden ed.

alcohol: durf veel meer enz. voel me blijer en t wordt vanzelf dan wel gezellig
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:25
casual dreamer
casual dreamer is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-03-2004 @ 15:24:
niet zo slim he dude, elke avond alcohol om je problemen te vergeten.
Probeer je problemen eens op te lossen, wegzuipen helpt natuurlijk niet, want morgen zijn je problemen er weer...

oja oja

maar als ik onder invloed ben van drugs/alco
ben ik eindelijk de kerel die ik zou willen zijn
ik voel me sterk alsof ik de wereld aankan
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:41
Verwijderd
Hm, ik wil echt niet in mijn dagelijkse leven de persoon zijn die ik ben als ik onder invloed ben. Maar oke, meningen verschillen.
En heb je zelf wel door, hoe je overkomt als je onder invloed bent. Je gevoel kan vaak heel anders zijn, dan zoals je overkomt.

Maar goed, je wil dus een sterk en zelfverzekerd persoon zijn, begrijp ik. Dat kun je ook heus bereiken zonder onder invloed te raken. Het duurt misschien wat langer (met bijvoorbeeld therapie), maar als je eenmaal zo bent, blijf je ook zo.
BIj drugs en alcohol is het zo weer uitgewerkt...en tis nog ongezond ook he.
Ga nou maar hulp zoeken voor je problemen en ga naar vrienden, zodat je wat te doen hebt en niet aan drank enzo gaat denken.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:44
casual dreamer
casual dreamer is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-03-2004 @ 19:41:
Hm, ik wil echt niet in mijn dagelijkse leven de persoon zijn die ik ben als ik onder invloed ben. Maar oke, meningen verschillen.
En heb je zelf wel door, hoe je overkomt als je onder invloed bent. Je gevoel kan vaak heel anders zijn, dan zoals je overkomt.

Maar goed, je wil dus een sterk en zelfverzekerd persoon zijn, begrijp ik. Dat kun je ook heus bereiken zonder onder invloed te raken. Het duurt misschien wat langer (met bijvoorbeeld therapie), maar als je eenmaal zo bent, blijf je ook zo.
BIj drugs en alcohol is het zo weer uitgewerkt...en tis nog ongezond ook he.
Ga nou maar hulp zoeken voor je problemen en ga naar vrienden, zodat je wat te doen hebt en niet aan drank enzo gaat denken.
thx ik heb al therapie ondernomen zelfs al een tijdje in een instelling maar daar zeggen ze dat ik normaal ben ik moet iedere dag pillen slikken tegen depressie maar de laatste weken neem ik zie niet meer maar ipv pillen alcohol soms combineer ik ze
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:46
Verwijderd
ik gebruik hasj, soms weed, veel drank.
Caffeïnepoeder, Ephedra, Guarana en heb op heroïne na het meeste aan harddrugs wel gebruikt.
Waarom? Pfff moeilijk te zeggen, vraag ik me ook wel eens af
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2004, 11:28
Mir-idiotA
Alcohol: bier, omdat het heerlijk is en veel ander vocht niet echt smakelijk is (op koffie, sinaasappelsap en wijn na).

Wiet/hasj: omdat ik het toen lekker en relaxed en grappig vond.

Ephedra: omdat ik héél soms meer energie krijg als ik maar genoeg van die rotzooi neem...

Herbals: omdat ik soms weer denk, wie weet werkt het, en werkt het meestal niet.

Salvia 10x: omdat ik het waanzinnig vind!!!!

XTC: omdat als ik dronken ben het wel leuk vind en dan aanneem

Cocaine: omdat ik (wederom als ik alcohol heb genuttigd) zin in coke krijg als ik andere mensen coke zie gebruiken.

zoiets?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 11:58
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 03-03-2004 @ 12:28:


Ephedra: omdat ik héél soms meer energie krijg als ik maar genoeg van die rotzooi neem...

Herbals: omdat ik soms weer denk, wie weet werkt het, en werkt het meestal niet.

ephedera's zijn herbals en dan ook nog een van de weinige die totaal niet opschieten
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:03
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
shit zeg, we hebben nu een oma en omajunk op DnA...
verwarrend
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:34
Mir-idiotA
Citaat:
birthmark schreef op 03-03-2004 @ 12:58:
ephedera's zijn herbals en dan ook nog een van de weinige die totaal niet opschieten
jep, maar ik zette ephedra ff apart omdat ik at vaker gebruik(te) en de andere nooit van naam onthoud
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:36
beija_flor
Avatar van beija_flor
beija_flor is offline
alcohol: tis chill
weed hasj: tis chill
paddo's: is spacend, zwaar spacend
lsd: gewoon keer geprobeerd
ephedra: omdat ik vier nahcten moest doorhalen
salvia divinorum: geprobeerd, beviel wel en af en toe nog..

hmmz dasset denk ik wel
__________________
A coisa mais divina que há no mundo é viver cada segunda como nunca mais..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
funkypunk schreef op 03-03-2004 @ 13:03:
shit zeg, we hebben nu een oma en omajunk op DnA...
verwarrend
he ik ben omajunk, ik heb mun naam veranderd


ennuh zuig jij lijkt echt geen type om met drugs te experimenteren...vage shit
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
casual dreamer schreef op 02-03-2004 @ 19:44:
thx ik heb al therapie ondernomen zelfs al een tijdje in een instelling maar daar zeggen ze dat ik normaal ben ik moet iedere dag pillen slikken tegen depressie maar de laatste weken neem ik zie niet meer maar ipv pillen alcohol soms combineer ik ze
Niet dat ik belerend wil overkomen, maar wanneer je ze niet consequent slikt, heeft het ook minder effect... Het is voor mij trouwens wel herkenbaar wat je typt. ruim 4 jr geleden slikte ik het ook zeer inconsequent, en nam ik liever een blow of beerenburg... Helaas los je daar op langer termijn niets mee op...)

Goodluck
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:44
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Retonator schreef op 01-03-2004 @ 20:19:
15 euro
Ja, 15 euro voor een portie paddo's is duur
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 03-03-2004 @ 20:44:
Ja, 15 euro voor een portie paddo's is duur
Ja ze zijn vrij duur hier maar die 2/3 euro meer of minder boeit ook niet ontzettend veel..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:44
bruud
Avatar van bruud
bruud is offline
gister kervel omdat er niks anders was.

mjah mijn keelpijn en verkoudheid was dus wel direct weg!!!
__________________
doe je nix?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:57
Verwijderd
lol @ de kervel

maar mss kwam het wel door de kervel dat mijn luchtpijp langzaam dichtslibde
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:01
Verwijderd
yo wat is kervel?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:03
Verwijderd
Omschrijving
Kervel is nauw verwant aan de peterselie en is een tweejarig kruid dat 70 cm groot wordt. De blaadjes zijn lichtgroen van kleur, geveerd en hebben diep ingesneden lobben. In het tweede jaar komen de kleine, witte bloempjes tot bloei. De stengels van de kervelplant zijn hol, terwijl de dunne wortels wit van kleur zijn. De zaadjes zijn 7 tot 10 mm groot en hebben een licht anijsachtige smaak.

Herkomst
Kervel is inheems in Zuidoost Europa en West-Azië. De plant groeit op vochtige, schaduwrijke plaatsen. Kervel komt in het wild voor en wordt ook gekweekt.

Wist u?
Kervel noemt men ook wel moeskruid. Deze naam is afkomstig vanuit Twente, waar kervel een belangrijk ingrediënt was in "kruudmoes"; een oud streekgerecht.

Kervel heeft een positieve werking bij bronchitis en astma. Het bevordert de spijsvertering, het reinigt het bloed en het heeft een vochtafdrijvend effect.

Thee, die is getrokken van de blaadjes helpt bij keelpijn.

Een goed alternatief voor anijsmelk verkrijgt u door een paar takjes kervel te laten trekken in een glas hete melk.

Kervel heeft een hoog vitamine C gehalte.

Toepassingen
De blaadjes kan men toevoegen aan soepen, salades en sauzen. Ook zijn de blaadjes goed te combineren met gegrilde vis en vleesgerechten.

Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:05
Verwijderd
oow dus geen tripshit ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat doen/deden jullie de laatste les van het schooljaar?
lso
4 13-06-2006 21:55
Eten & Drinken Wat eet jij op een dag? En waarom?
Verwijderd
21 17-03-2005 10:42
Verhalen & Gedichten [Sprookje] Prins Achteraf en waarom de dingen zijn zoals ze zijn.
Doodle!
11 01-09-2004 19:57
Verhalen & Gedichten Wat was je eerste gedicht en waarom schreef je het?
lovetear
5 25-08-2003 14:16
Muziek wat is je lievelingslied en waarom?
Verwijderd
114 02-06-2003 17:54
Flora & Fauna Wat vind jij het mooiste seizoen en waarom???
Frida
5 02-05-2002 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.