Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 18:20
*){immetje*
*){immetje* is offline
Voor filosofie moet ik een begripsanalyse van het woord perfectie maken. Wat zien jullie onder het woord perfectie en hoe zouden jullie dit woord in een zin omschrijven??
__________________
*I lIkE BIG bUTs!!!*--> wat is het tog een leuk liedje!! :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 18:28
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Wat denk je er zelf van?

Ik wil gerust mijn mening geven, maar het ziet er naar uit dat je zelf nog niet echt diep nagedacht hebt en da's toch net de bedoeling van filosofie?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:29
Nagarjuna
Nagarjuna is offline
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:51
*){immetje*
*){immetje* is offline
Ik heb er nou juist heel lang over nagedacht. Ik denk dat perfectie in ieders ogen een andere betekenis heeft. Ik weet dan ook niet of er eigenlijk wel perfectie bestaat. Wanneer je wensen vervult zijn dienen zich altijd weer nieuwe onvolmaaktheden aan. Ik heb dan ook totaal geen idee hoe ik het woord perfectie nou in een zin moet omschrijven. Als iemand dit wel zou weten zou ik dat graag willen horen, want zelf kom ik er echt niet uit!!
__________________
*I lIkE BIG bUTs!!!*--> wat is het tog een leuk liedje!! :P
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:01
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Perfectie is als iets zonder fouten gaat en als je je nergens bij ergert. Ook hoef je er niet over na te denken, het gaat eigenlijk vanzelf. Ook kost het geen geld. Eigenlijk heb je er helemaal geen nadeel bij, wat het ook is. Lekker makkelijk, dat perfectie.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
*){immetje* schreef op 01-03-2004 @ 19:51:
Ik heb er nou juist heel lang over nagedacht. Ik denk dat perfectie in ieders ogen een andere betekenis heeft. Ik weet dan ook niet of er eigenlijk wel perfectie bestaat. Wanneer je wensen vervult zijn dienen zich altijd weer nieuwe onvolmaaktheden aan. Ik heb dan ook totaal geen idee hoe ik het woord perfectie nou in een zin moet omschrijven. Als iemand dit wel zou weten zou ik dat graag willen horen, want zelf kom ik er echt niet uit!!
denk aan Plato's Ideeën
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:09
Nagarjuna
Nagarjuna is offline
Wat is perfectie?

Perfectie is wat het best mogelijke is. Daarom stopt het nooit, duurt het eeuwig. Iets wat perfect is, is niet onderhevig aan iets anders en is dus zelfstandig. Het is oneindig groot. Kortom, het is alles wat er is. Wat is perfectie? Alles is perfect, niets is perfect.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:34
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-03-2004 @ 20:02:
denk aan Plato's Ideeën
Idd, daar kan je het wel mee omschrijven.

Perfectie is de volmaaktheid achter de schaduw.

@ TS :leuk dat je even gedacht hebt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:14
Verwijderd
Perfectie is al wat nu al is, en al wat nog gaat worden.

Maar persoonlijk vind ik Nagarjuna's betekenis wel mooi
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:04
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
perfectie is bovendien oersaai, wat een paradox is natuurlijk, omdat oersaai niet perfect is.
perfect is een begrip dat een beetje onnadenkend ontwikkeld is door, tja, door wie eigenlijk?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:12
Verwijderd
Welke filosoof was dat ook al weer, die het bestaan van God 'bewees' door het feit dat God perfect zou zijn, en niet perfect zou zijn als hij niet zou bestaan?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:43
Verwijderd
perfectie is inderdaad een onhaalbaar streven, dus geef dat maar door aan je leraar.
"Ik streef in mijn huiswerk altijd naar perfectie, vandaar dat ik het nooit maak."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:49
Upke
Upke is offline
Perfectie iets wat niet te bereiken valt als je het mij vraagt. Stel je bent iemand die huizen bouwt, je hele leven streef je er naar om het perfecte huis te bouwen. Maar als je je leven hebt geleid zul je zien dat je nooit het perfecte huis hebt kunnen maken voor mensen omdat ieders smaak verschilt. Je kan wel een huis maken wat voor ieders smaak wel iets in zit. Maar pefectie kan niet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 06:12
spongebobgirl
spongebobgirl is offline
ik denk dat perfectie dat is wat je niet kan bereiken. Dat je het altijd beter wil hebben en dat het nooit goed genoeg is. En als het nooit goed genoeg, is is het onbereikbaar. Eigenlijk zouden perfectionisten dus met een probleem zitten dat ze zichzelf nooit goed genoeg kunnen vinden omdat ze zichzelf altijd moeten verbeteren want het is nooit goed!
__________________
* the one and the only*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:35
cup a soup
cup a soup is offline
ander probleem is ook: hoe weet je dat je perfectie hebt bereikt? Je kan er niet zeker van zijn dat iets niet nog beter kan.

@ krullevaar

ja... het ligt op het puntje van mn tong. Hij 'bewees' dat er een God bestond, omdat we allemaal een beeld van een perfect goddelijk wezen hebben. dit wezen moet bestaan, omdat het in de term perfectie besloten ligt dat het bestaat.

ehm.. ehm.. kan er niet opkomen...help!
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
cup a soup schreef op 04-03-2004 @ 10:35:
ander probleem is ook: hoe weet je dat je perfectie hebt bereikt? Je kan er niet zeker van zijn dat iets niet nog beter kan.

@ krullevaar

ja... het ligt op het puntje van mn tong. Hij 'bewees' dat er een God bestond, omdat we allemaal een beeld van een perfect goddelijk wezen hebben. dit wezen moet bestaan, omdat het in de term perfectie besloten ligt dat het bestaat.

ehm.. ehm.. kan er niet opkomen...help!
*raakt inmiddels ook behoorlijk gefrustreerd*
edit: het was Descartes, waar zo'n 'raad-de-filosoof-topic' al niet goed voor is
Wat betreft die 'controle' > je weet het inderdaad nooit. Het kan waarschijnlijk altijd beter.
Perfectie is dus een onbereikbare staat, wat weer afbreuk doet aan de perfectie, omdat als het perfect zou zijn ook zou bestaan.
Kort-door-de-bocht-conclusie: perfectie bestaat niet.

Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 14:44.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 16:57
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Perfectie is dat alles zo is dat jij wilt dat het is.
Dus vul maar in, misschien is deze al geweest, maar ik ben te lui om alles te lezen...
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:22
*){immetje*
*){immetje* is offline
Citaat:
Nagarjuna schreef op 01-03-2004 @ 20:09:
Wat is perfectie?

Perfectie is wat het best mogelijke is. Daarom stopt het nooit, duurt het eeuwig. Iets wat perfect is, is niet onderhevig aan iets anders en is dus zelfstandig. Het is oneindig groot. Kortom, het is alles wat er is. Wat is perfectie? Alles is perfect, niets is perfect.

Ik heb dit vaak gelezen maar toch snap ik niet wat je hiermee bedoelt Waarom vind jij dat, doordat perfectie zelfstandig is en oneindig groot het dan ook meteen alles wat er is, is. Ook zou ik graag willen weten waarom jij vindt dat alles perfects maar niets ook perfect is.
__________________
*I lIkE BIG bUTs!!!*--> wat is het tog een leuk liedje!! :P
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2004, 20:34
Alpay
Alpay is offline
Perfectie=imperfectie
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 21:42
Verwijderd
*offtopic*

mmm, nou ik lees ik hier precies dezelfde vraag in dezelfde opmaak op filosofie.be - "verdeel en heers" dus, om maar even een quote aan de "raad-de-filosoof-topic" toe te voegen (@Krullevaar )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Alpay schreef op 04-03-2004 @ 21:34:
Perfectie=imperfectie
ben ik het helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:00
*){immetje*
*){immetje* is offline
hmm..wat ik me eigenlijk afvraag..denken jullie of dieren ook naar perfectie streven of dat een dier alleen een bepaalde overlevingsdrang heeft en daardoor bijv. eerder achter een hert aangaat dan een konijn.en denken jullie of je ook een ratio moet hebben om te kunnen streven naar perfectie. Ik zelf denk dat je alleen een wil om te verbeteren nodig hebt voor perfectie.
__________________
*I lIkE BIG bUTs!!!*--> wat is het tog een leuk liedje!! :P
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 20:15
cup a soup
cup a soup is offline
als dieren naar perfectie zouden spreken, dan zou dat (denk ik), net als met meer dingen, onbewust gaan.

ik denk niet dat dieren het rationele, het bewustzijn, met ons delen.

is perfectie niet ook altijd subjectief. Misschien denk je ooit perfectie gevonden te hebben, maar zit daar achter nog iets veel diepers, waarbij jouw perfectie bijna in het niets valt.. (schaduwwereld)

het bestaan van perfectie is onmogelijk en zo ook de controle erop, zelfs God (mits bestaat) kan eigenlijk niet met zekerheid zeggen dat er niks ' boven' hem zit.
en nog vreemder, zelfs als perfectie bereikt zou zijn, zou je het nooit kunnen controleren en dus ook nooit weten..
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:11
*){immetje*
*){immetje* is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 05-03-2004 @ 21:15:
als dieren naar perfectie zouden spreken, dan zou dat (denk ik), net als met meer dingen, onbewust gaan.

ik denk niet dat dieren het rationele, het bewustzijn, met ons delen.

is perfectie niet ook altijd subjectief. Misschien denk je ooit perfectie gevonden te hebben, maar zit daar achter nog iets veel diepers, waarbij jouw perfectie bijna in het niets valt.. (schaduwwereld)

het bestaan van perfectie is onmogelijk en zo ook de controle erop, zelfs God (mits bestaat) kan eigenlijk niet met zekerheid zeggen dat er niks ' boven' hem zit.
en nog vreemder, zelfs als perfectie bereikt zou zijn, zou je het nooit kunnen controleren en dus ook nooit weten..
hmm..als ik je goed begrijp denk jij dus dat er een mogelijkheid bestaat dat dieren kunnen streven naar perfectie. Dat wil dus zeggen dat je geen ratio nodig hebt om te kunnen streven naar perfectie, want jij zegt zelf dat je denkt dat de dieren geen verstand hebben.
__________________
*I lIkE BIG bUTs!!!*--> wat is het tog een leuk liedje!! :P
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 01:26
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
*){immetje* schreef op 06-03-2004 @ 12:11:
hmm..als ik je goed begrijp denk jij dus dat er een mogelijkheid bestaat dat dieren kunnen streven naar perfectie. Dat wil dus zeggen dat je geen ratio nodig hebt om te kunnen streven naar perfectie, want jij zegt zelf dat je denkt dat de dieren geen verstand hebben.

dieren volgen hun instinct, hun dierlijke brein wat veel primitiever is dan dat van ons. Als ze door dat instinct te volgen, perfectie bereiken, is dat denk ik onbedoeld. dus dieren streven niet naar perfectie. Hiervoor gebruikte ik het woord verkeerd...
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 01:32
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 02-03-2004 @ 16:12:
Welke filosoof was dat ook al weer, die het bestaan van God 'bewees' door het feit dat God perfect zou zijn, en niet perfect zou zijn als hij niet zou bestaan?
Dat was Descartes, hoewel niet helemaal zoals jij het beschrijft

Perfectie bestaat niet in mijn ogen. Er is niet zoiets als absoluut goed of slecht. In elke situatie is het goede weer iets anders.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:01
*){immetje*
*){immetje* is offline
wat denken jullie wat er nodig is voor perfectie,volmaaktheid??
ik denk dat er een wil nodig is om volmaaktheid te creeren..maar wat denken jullie welke vooronderstellingen er nog meer zijn.
__________________
*I lIkE BIG bUTs!!!*--> wat is het tog een leuk liedje!! :P
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:11
Verwijderd
Maar waar komt die 'wil' vandaan? Streef je naar perfectie voor jezelf, of zijn er ook externe factoren die daar invloed op hebben?
Ik kan situaties bedenken waarin een streven naar perfectie helemaal niet het beste voor jezelf is, overmatig studeren omdat je ouders een verwachting van je hebben.
Dat is het denk ik, verwachtingen. Je streeft naar perfectie omdat je verwacht dat je het nog beter kan. Of omdat iemand anders verwacht dat je beter kan.
Hier ga ik nog eens over nadenken....
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:18
Kapee
Kapee is offline
Perfectie is ons beeld van iets onverbeterlijks totdat we erachter komen dat het toch verbeterlijk is. Het is iets waar wij naar altijd naar zullen streven en nooit zullen bereiken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 22:45
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
je hebt perfectie bereikt wanneer je gestopt bent met het streven er naar. dit klinkt in de 1e instantie vrij logisch daar je uiteraard stopt met het streven naar perfectie wanneer je het bereikt hebt.

dit is dus niet wat ik bedoel. ik denk dat je perfectie bereikt door het streven op te geven. namelijk, wanneer je nergens naar streeft en niets verlangt ben je volmaakt gelukkig en is je staat perfect.(boedhisme)
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 22:53
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
de Here God is Perfectie.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 08-03-2004 @ 23:53:
de Here God is Perfectie.
Dat heeft wel wat weg van Spinoza, wat mij overigens op ideeen brengt inzake deze topic.
Ik zal eens wat opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:15
Bitterzoet
Bitterzoet is offline
Wat is perfectie?

Ik denk dat perfectie een (voor zover ik kan bedenken) onmogelijk te omvatten begrip is.
Zodra perfectie voor iemand als saai oid wordt bestempeld, betekent dat dat het ook niet perfectie is, het is dan nog steeds imperfect.

Perfectie is in evenwicht, constant en 'past' iedereen. Zodra het laatste niet het geval is, is het geen gehele perfectie meer, maar misschien perfectie voor een bepaald persoon oid.

Perfectie is net zoiets als de objectieve waarheid.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:05
Verwijderd
perfect voor de 1 is mislukt voor de ander, om het maar cru te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 14-03-2004 @ 22:19:
Perfectie volgens jou of perfectie volgens mij?
mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 02-03-2004 @ 18:43:
perfectie is inderdaad een onhaalbaar streven, dus geef dat maar door aan je leraar.
"Ik streef in mijn huiswerk altijd naar perfectie, vandaar dat ik het nooit maak."
Perfectie is streven naar perfectie
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2004, 21:57
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-03-2004 @ 22:51:
Perfectie is streven naar perfectie
recursieve definities zijn voor mietjes.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 14-03-2004 @ 22:57:
recursieve definities zijn voor mietjes.
o, dat het recursief was was me nog niet opgevallen.

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 23:27
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-03-2004 @ 23:32:
o, dat het recursief was was me nog niet opgevallen.

vanwaar deze pseudo-intelligente reply, voorzien van rolleyes?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 01:42
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Eenvoud is het kenmerk van het ware. Ik denk dat perfectie in de eenvoud ligt.
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 07:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 15-03-2004 @ 00:27:
vanwaar deze pseudo-intelligente reply, voorzien van rolleyes?
Nouja, ik ga ervanuit dat een perfecte toestand niet bestaat, omdat dat subjectief is, en omdat men verwachtingen altijd aanpast. Het streven naar verwachting is een proces waarbij men zich volledig inzet om een ( hoger) doel te bereiken, en daarom perfect.

Zoiets
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:51
Verwijderd
Om even op een rijtje te zetten:

-perfectie is subjectief; wat voor de een perfect is is imperfect voor de ander;
-hieruit vloeit voort dat perfectie wordt bereikt als de subjectieve verwachtingen of eisen worden ingelost of behaald
-hoewel dit in de praktijk zo goed als nooit behaald kan worden, bestaat perfectie dus wel, edoch in een puur subjectieve zin

Stelling: Subjectieve perfectie bestaat, objectieve niet.

dit in menselijke zin bekeken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:48
Hannibal
Hannibal is offline
Zijn terwille van het Zijn
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:57
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
perfectie is een ziek streven van een mens in een poging te bewijzen dat die niet onmachtig is...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ABrules schreef op 22-03-2004 @ 18:57:
perfectie is een ziek streven van een mens in een poging te bewijzen dat die niet onmachtig is...
Wat een gezweef. Perfectie is een staat die niet 'beter'. Wat 'beter' is, is meestal subjectief, net zoals smaak.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:30
cup a soup
cup a soup is offline
goed... zoals wij leven weten we nooit of we perfectie hebben bereikt. het kan altijd zo zijn dat er nog een veel hogere vorm van perfectie is, verwijs weer naar schaduwwereld.

maar stel dat je echt weet dat je perfectie hebt bereikt, geeft dan eigenlijk niet een onvoldaan gevoel. je hebt de top bereikt, er is NIKS beters... beangstigende gedachte lijkt me wel

naja.. het komt er allemaal weer op uit dat perfectie gewoon nooit bereikt kan worden.
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 09:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 23-03-2004 @ 22:30:
naja.. het komt er allemaal weer op uit dat perfectie gewoon nooit bereikt kan worden.
Perfectie in het algemeen op op een bepaald vlak? Een stof kan bijvoorbeeld perfect zuiver zijn, een oppervlak kan perfect vlak zijn, etc., geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 06:13
Lionheart
Perfectie bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 09:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lionheart schreef op 25-03-2004 @ 07:13:
Perfectie bestaat niet.
Loos.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:17
Verwijderd
Perfectie is subjectief, maar het bestaat naar mijn idee wel.
Wat de 1 perfect vindt, kan de ander juist totaal niets vinden.
Maar wat je vandaag perfect noemt, kun je over een tijdje niet meer perfect vinden. Het hangt af van je normen en waarden, smaak, enz. Hoe je tegen de wereld aankijkt.
Perfectie is iets dat aansluit op wie je bent en omdat je zelf verandert, verandert perfectie ook. Net als dat iemand perfect bij iemand anders kan passen, je vult elkaar dan aan, enz.

Dan heb je nog een soort van algemene perfectie, een aantal personen hebben een beeld dat op elkaar aansluit, normen en waarden, enz. Op die manier kun je een soort algemeen beeld krijgen van "dit is mooi", "dat is lelijk", "dit is fout", "dat is goed".
Ook van "perfect".

Verder kunnen materiële dingen perfect genoemd worden. Of je zoiets perfect vindt, hangt net zo goed af van hoe je vindt dat het eruit moet zien, of de functie die het zou moeten vervullen. Datzelfde geldt dus voor een "perfecte cirkel", etc. Men heeft eisen aan zo'n ding gesteld, waar ie aan moet voldoen om perfect te zijn. Die eisen zijn algemeen geaccepteerd, waardoor je dus die algemeen geaccepteerde perfectie krijgt. Maar over de meeste zaken is geen algemeen geaccepteerde perfectie te krijgen.

Dan heb je nog objectieve perfectie en de vraag over of dat bestaat. Perfectie is volgens mij iets waar niets aan ontbreekt, er is niets fout aan, niets moet eraan veranderen. Bestaat er iets wat aan die eisen voldoet? Alles verandert, dat suggereert dus dat er (nog) niets perfect is. Wat verandert er niet? De wetten die de veranderingen teweeg brengen. Dat kun je niet bewijzen, maar het lijkt me wel aannemelijk. Zouden die wetten dan perfect zijn? ->Het hele systeem waarvan alles afhangt, zou dat dan perfect zijn? Of misschien is het systeem gewoon helemaal niet perfect, maar kan het niet meer veranderen.
Hoe kan iets niet perfect zijn, als het een gevolg is van een perfect systeem? Volgens mij zit daar ergens een probleem.

bla. Ik weet het niet meer, ik ga wel een andere keer verder als ik er weer anders over denk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De leegte
Inanis
27 24-12-2007 14:40
Levensbeschouwing & Filosofie Klonen, goed <> slecht?
2079
150 14-12-2004 09:39
Levensbeschouwing & Filosofie Wat onderscheidt ons als mensen van dieren?
FLechdrop
103 11-12-2004 19:23
Levensbeschouwing & Filosofie Dinosaurussen leefden naast de mens?
Hydrogen
91 08-09-2004 23:26
Liefde & Relatie de ' ware'
Optima
99 24-10-2002 09:59
Liefde & Relatie De ware bestaat niet, omdat...
Roos
19 03-06-2002 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.