Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 19:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
De laatste tijd zie ik dat ik er meer moedervlekken bij krijg. Het zijn van die kleine bruine stipjes, heel licht, die heeel lang een klein moedervlekje worden. Is dit ernstig ofzo??

(Er is nog een ander topic over ontstoken moedervlekken, daar hoort dit niet bij toch?)

Heb ook een paar (stuk of 4/5) redelijk grote moedervlekken (beetje een beultje zeg maar...) en die zijn ook niet heel erg licht, maar ook niet zwart? Is dit ook "ernstig" of niet?

Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:30
tommygirll
Avatar van tommygirll
tommygirll is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-05-2004 @ 20:50 :
De laatste tijd zie ik dat ik er meer moedervlekken bij krijg. Het zijn van die kleine bruine stipjes, heel licht, die heeel lang een klein moedervlekje worden. Is dit ernstig ofzo??

(Er is nog een ander topic over ontstoken moedervlekken, daar hoort dit niet bij toch?)

Heb ook een paar (stuk of 4/5) redelijk grote moedervlekken (beetje een beultje zeg maar...) en die zijn ook niet heel erg licht, maar ook niet zwart? Is dit ook "ernstig" of niet?

\

Nee is niet ernsig..ik las laatst ergens dat je tot je 18e moedervlekken erbij krijgt..dus don't worry!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh okej.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:47
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik herken je verhaal, heb ik ook namelijk Weet verder ook niet hoe het komt of wat, maar het lijkt me niet ernstig, zolang je er maar geen last van hebt (in de vorm van pijn).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:44
raarheid
Avatar van raarheid
raarheid is offline
hmm tot je 18e moedervlekken erbij krijgen heh? nahh sorry maar helaas dat gaat niet op, maak er maar tot je 35ste van... ik heb enorm veel moedervlekken, en omdat huidkanker in de familie zit loop ik jaarlijks bij de huidarts binnen.. tot nu toe alles nog in orde, maar tot m'n 20ste zal het jaarlijkse (halfjaarse) onderzoek nog zeker blijven, daarna hoef ik nog maar om de 5jaar een keer langs te komen... toch zwaar irritant...

Als moedervlekken echt zwart worden kan je het beste even naar je huisarts gaan, die ziet snel genoeg of het foute boel is of niet. Ook als je moedervlekken ineens erg van grote veranderen, of een andere kleur aannemen moet je er naar laten kijken, wanneer ze opzwellen ook, evenals je een soort zwarte/witte pitjes erin ziet zitten zeg maar...En goed insmeren met zonnebrand etc. ik smeer met factor 30, soms zelfs 35 en dan vragen mensen altijd: jeetje jij bent ook nog bleek... nee raar he. hahaha
__________________
[:: As the Rush Comes ::]
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:43
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
raarheid schreef op 12-05-2004 @ 23:44 :
hmm tot je 18e moedervlekken erbij krijgen heh? nahh sorry maar helaas dat gaat niet op, maak er maar tot je 35ste van... ik heb enorm veel moedervlekken, en omdat huidkanker in de familie zit loop ik jaarlijks bij de huidarts binnen.. tot nu toe alles nog in orde, maar tot m'n 20ste zal het jaarlijkse (halfjaarse) onderzoek nog zeker blijven, daarna hoef ik nog maar om de 5jaar een keer langs te komen... toch zwaar irritant...

Als moedervlekken echt zwart worden kan je het beste even naar je huisarts gaan, die ziet snel genoeg of het foute boel is of niet. Ook als je moedervlekken ineens erg van grote veranderen, of een andere kleur aannemen moet je er naar laten kijken, wanneer ze opzwellen ook, evenals je een soort zwarte/witte pitjes erin ziet zitten zeg maar...En goed insmeren met zonnebrand etc. ik smeer met factor 30, soms zelfs 35 en dan vragen mensen altijd: jeetje jij bent ook nog bleek... nee raar he. hahaha
Hmm, ik smeer nooit in met een hoge factor, want ik verbrand echt nooit... Maar op m'n "grote" moedervlekken smeer ik het wel altijd extra goed in zodat ze een beetje beschermd zijn zeg maar.

Ze groeien niet snel en zijn licht bruin tot donker bruin. De kleur blijft dus steeds hetzelfde. Ze zijn wel bobbeltjes (sommige, stuk of 5 ) , maar die worden ook niet echt groter. En over die zwarte/witte pitjes...

Maar kunnen je moedervlekken sneller zwart worden door de zon, of heeft dat er niet zoveel mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:49
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ja, eigenlijk iedere keer dat je in de zon gaat zitten, kan je er een paar moedervlekken bij krijgen. Hangt ook van je 'aanleg' af.
Ik heb nogal aanleg (verdorie), en altijd als ik uit de zon kom, zie ik weer een paar van die geweldige nieuwe aanwinsten. En volgens mij krijg je gedurende je leven altijd wel meer, er gaan er bijna nooit vanzelf weg.
En als je niet snel verbrand, hoef je ook niet zo bang voor huidkanker te zijn hoor, dat is meestal bij hele witte mensen die snel verbranden en niet echt bruin worden. (maar wel altijd opletten natuurlijk)
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:28
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
raarheid schreef op 12-05-2004 @ 23:44 :
En goed insmeren met zonnebrand etc. ik smeer met factor 30, soms zelfs 35 en dan vragen mensen altijd: jeetje jij bent ook nog bleek... nee raar he. hahaha
Ow dat doe ik eigenlijk nooit

Ik heb een paar behoorlijk grote (in vergelijking met de rest) en zwarte op mijn rug. Moeten die echt zo goed beschermt worden? Mijn moeder heeft ze ook zo, die heeft nergens last van.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 19:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
je kan moedervlekken krijgen onder invloed van hormonen en dus is het niet zo gek dat je in de puberteit nog moedervlekken er bij krijgt. Het gebeurt ook vaak dat je tijdens een zwangerschap ook wat nieuwe moedervlekjes erbij krijgt. Houd ze gewoon goed in de gaten en als er veranderingen optreden ga er dan mee naar de huisarts maar als ze gewoon blijven zoals ze zijn, ze niet jeuken, groeien, van vorm veranderen enz. is er niets aan de hand. Ik heb zelf vorig jaar ook een aantal moedervlekjes erbij gekregen maar ik denk dat het meer een soort sproetjes zijn bij mij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 19:32
Verwijderd
Nee hoor, kleine ronde lichtbruine moedervlekken zijn niet ernstig. Je hoeft je alleen zorgen te maken over moedervlekken die spontaan gaan jeuken, pijn doen of bloeden, die zodra ze ontstaan diepzwart zijn, die een rare, niet 'afgeronde' vorm hebben, die een raar gekleurde kring eromheen hebben of die merkbaar groeien (dus 'he, hij is groter dan vorig jaar' is niet erg, maar 'hee, hij is groter dan vorige week' wel). Uhm, misschien zijn er nog een paar indicaties die ik nu niet genoemd heb, maar kleine ronde lichtbruine moedervlekken zijn iig niet erg .
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 06:56
Ndimension
Ndimension is offline
Pfff, ik heb hetzelfde als de TS. Ik had ook ineens meer moedervlekken dat vertrouwde ik niet helemaal. Maar nu ben ik wel gerust
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:37
littlegurl
littlegurl is offline
Hej!

Ik heb zelf ook heel veel moedervlekken. Als je in de zon zit of soms ook zomaar kan je opeens moedervlekken krijgen. Die gaan dan ook niet meer weg. Het is niet erg zolang ze maar niet in korte tijd heel erg gaan groeien of ontstoken zijn ofzo.
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:22
raarheid
Avatar van raarheid
raarheid is offline
Ik verbrand ook nooit in de zon, of ik nou smeer of niet... maar de hoeveelheid UVstraling wordt soort van 'opgeslagen' bij elke keer dat je onbeschermd zont, hierdoor is uiteindelijk de kans groter op veranderingen/erbij krijgen van moedervlekken... dat voorkom ik liever vandaar dat de bescherming van die gemorstenutellaspikkels bij mij boven een lekker bruin kleurtje staan...
__________________
[:: As the Rush Comes ::]
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Meer moedervlekken gekregen
Suqeunse
19 01-05-2009 10:43
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #117
indigo
497 05-01-2008 18:56
Lichaam & Gezondheid moedervlek
meisjke
8 30-06-2006 10:41
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam?
Verwijderd
498 19-12-2004 09:34
Lichaam & Gezondheid Moedervlek verwijderen
Brooklyn
26 15-04-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid raar vlekje op moedervlek
stefanietje
6 04-06-2002 09:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.