Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 17:37
Karianne
Karianne is offline
dom topic misschien maar weet iemand nog leuke dingen voor in de schoolkrant? de vorige krant was een dom saai flutding wat niemand wilde lezen enne dat willen we eik wel ff goedmaken dussuh iemand een idee?
Oud 23-05-2004, 17:59
Qamra
Qamra is offline
Leuke uitspraken van docenten?

Dat was het enige wwat ik leuk vond aan onze eigen schoolkrant
Oud 23-05-2004, 18:01
Ilsch_temp
Ilsch_temp is offline
op m'n oude school hing er altijd een bus waar je roddels etc in kon doen. wie met wie was enzo. van alles. en daar kwam dan altijd een stuk over, wat iedereen wel las
Oud 23-05-2004, 18:01
El Kim
El Kim is offline
Roddels
Oud 23-05-2004, 18:42
Regen
Regen is offline
Interviews met leraren, roddels inderdaad, gewoon leuke stukjes. Zoiets misschien?
Oud 23-05-2004, 18:45
Karianne
Karianne is offline
okeejzs thnx hopen dat deze schoolkrant wat leuker wordt
Oud 23-05-2004, 18:50
Karma is offline
flauw columns, uitspraken.
nouja ik weet er ook niet veel van, maar wij hebben wel altijd een fantastische schoolkrant
Oud 23-05-2004, 19:15
Miracle
Miracle is offline
Interviews met leraren/medewerkers. Roddels. Foto's. Columns.
Oud 24-05-2004, 08:38
Nyawa
* Roddels (bij ons al jaren de meest gelezen rubriek)
* Columns
* Foto's
* Uitspraken van leraren
* Interviews (leraren, mensen met een speciaal beroep, beroemde mensen die je te pakken kan krijgen)
* Nieuws (korte artikelen over alles wat er op en rondom jullie school gebeurt)
* Recensies van films, cd's, tv-programma's, boeken...
* Strips

Gewoon leuke, grappige stukjes die niet al te lang zijn, met veel foto's erbij zodat het aantrekkelijk wordt om te lezen...
Oud 24-05-2004, 09:15
Femic
Femic is offline
Lerarenroddels
Lerarenuitspraken
Hunk/Babe van de school verkiezingen
Lerarentest: (wie is de stoerste?)
Lerarenenquete: de aardigste, de strengste, de intelligentste, de best geklede, de grappigste etc..
Interviews, maar bereid die dan wel goed voor. Bij ons hebben ze een aantal keer best leuke mensen gestrikt (producer van Idols, 538 DJ), maar dan krijg je van die kut (gesloten) vragen...

GEEN HOROSCOPEN! die doen ze bij ons en die zijn verschrikkelijk slecht en saai.

En hang ergens een ideeenbus op.
Oud 24-05-2004, 09:24
cyntha
cyntha is offline
uitspraken van leraren
roddels
strips
interviews met leraren/medewerkers
interviews met bekende Nederlanders
foto's van schoolfeesten
Oud 24-05-2004, 15:31
Karianne
Karianne is offline
okeejz thnx allemaal morgen bij de volgende schoolkrantvergadering zal k de ideetjuhs es laten zien
Oud 25-05-2004, 09:28
alpha
alpha is offline
Wij hebben een brievenbus waar je 'zwammetjes' in kan doen en dat is ongeveer alles wat je in de schoolkrant wil hebben: tekeningen, roddels, uitspraken etc
Oud 25-05-2004, 20:43
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
alpha schreef op 25-05-2004 @ 10:28 :
Wij hebben een brievenbus waar je 'zwammetjes' in kan doen en dat is ongeveer alles wat je in de schoolkrant wil hebben: tekeningen, roddels, uitspraken etc
Laat dit nou haast niet gebeuren, 3/4 deel van wat er in zit zijn lege Yoghi pakjes..

MIsschien kan je ook wel een 'namenactie' doen. Hier kunnen dan mensen een naam voor hun schoolkrant bedenken. Op deze manier raken ze er misschien wat betrokkener bij??
Oud 26-05-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Philemon schreef op 25-05-2004 @ 21:43 :
Laat dit nou haast niet gebeuren, 3/4 deel van wat er in zit zijn lege Yoghi pakjes..

MIsschien kan je ook wel een 'namenactie' doen. Hier kunnen dan mensen een naam voor hun schoolkrant bedenken. Op deze manier raken ze er misschien wat betrokkener bij??
Dat hebben wij ooit gedaan met de schoolkrant, maar niemand verzon een naam .

Korte verhalen kun je er ook in zetten, en idd interviews met bekende mensen, maar begin klein, want anders geloven ze je niet; het eerste interview in 'mijn oude' schoolkrant was met Herman Finkers en iedereen dacht dat we het verzonnen hadden
Oud 26-05-2004, 15:20
MH
MH is offline
Toen ik hoofdredacteur was, heb ik een nieuwe rubriek geïntroduceerd, onder de naam Aan tafel met...
We gingen aan tafel bij een leraar thuis, om hem/haar uit te horen, de kookkunst te proberen en om alle verborgen kanten te ontdekken (maar bovenal voor een gezellige avond )
Oud 27-05-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 26-05-2004 @ 16:20 :
Toen ik hoofdredacteur was, heb ik een nieuwe rubriek geïntroduceerd, onder de naam Aan tafel met...
We gingen aan tafel bij een leraar thuis, om hem/haar uit te horen, de kookkunst te proberen en om alle verborgen kanten te ontdekken (maar bovenal voor een gezellige avond )
ha, dat hadden wij ook, bij ons heette het 'Mee-eters'. Maar de rubriek bloedde een beetje dood, dat was wel jammer.
Oud 28-05-2004, 14:22
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2004 @ 13:00 :

en idd interviews met bekende mensen, maar begin klein, want anders geloven ze je niet; het eerste interview in 'mijn oude' schoolkrant was met Herman Finkers en iedereen dacht dat we het verzonnen hadden
Dan hebben wij het makkelijk..want wij hebben Hedwig (Idols II)..
Oud 28-05-2004, 14:56
MieX
MieX is offline
een docent die een vraag mag verzinnen voor een andere docent, die docent verzint weer een vraag voor de volgende enz.

Zo deden ze dat bij ons met recepten (leraar geeft er een en zegt welke leraar als volgende moet), maar dat las nooit iemand
Oud 28-05-2004, 19:43
Verwijderd
roddels over leerlingen en over docenten..
bij ons wordt ook een soap over de leraren gemaakt.. met hele maffe dingen als de mabelgate.
Oud 29-05-2004, 19:03
heavinly
heavinly is offline
Interview met leraren over hun jeugd. Hebben wij een keer gedaan, helemaal over hoe zij was toen ze 16 was en dan inclusief foto. Erg leuk om te doen ook.

Cd/film/concert recensies.
Oud 04-10-2005, 13:26
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-05-2004 @ 11:38 :
ha, dat hadden wij ook, bij ons heette het 'Mee-eters'. Maar de rubriek bloedde een beetje dood, dat was wel jammer.
Oh dat komt misschien terug, trouwens.

En Wesley is weer op school.
Oud 04-10-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
mcflem schreef op 04-10-2005 @ 14:26 :
Oh dat komt misschien terug, trouwens.

En Wesley is weer op school.
Oeh spannend
En ja, dat weet ik, ik heb Wesley anderhalve week geleden nog gesproken Doe hem maar mijn groeten als je 'm ziet
Oud 04-10-2005, 15:09
Mindfields
Mindfields is offline
Wij hebben vooral maatschappij kritische stukken... Maar dat komt vast door dat het een gymnasium is (ben trouwens praeses van de schoolkrant).
Oud 04-10-2005, 15:42
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 04-10-2005 @ 16:09 :
Wij hebben vooral maatschappij kritische stukken... Maar dat komt vast door dat het een gymnasium is (ben trouwens praeses van de schoolkrant).
Nou vooral is een beetje overdreven. Onze schoolkrant is iig

- maatschappij en school kritische stukken
- leuke uitspraken
- verslagen van reizen etc
- recensies
- quizzes
- fictie verhalen en gedichten
- lijstjes van favoriete boeken, cd's, films etc van leraren
- nieuws van buitenschoolse organisaties zoals de medezeggenschapsraad
- strips
- columns
Advertentie
Oud 04-10-2005, 17:05
Uice
Uice is offline
Waar heel veel schoolkrantredacteuren niet aan denken (terwijl het toch best voor de hand ligt), is het interviewen van bekende Nederlanders in plaats van de congiërge of de aardrijkskundeleraar (saai). Bel gewoon eens een beroemdheid op, vaak zijn ze bereid een afspraak voor een interview te maken en dan heb je al snel twee of drie interessante pagina's.

Verder doen uitspraken van leraren en leerlingen het altijd goed. Fotostrip is ook gaaf (om te maken ook), over het algemeen is zoiets op zichzelf al leuk.
Oud 04-10-2005, 17:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-10-2005 @ 18:05 :
Waar heel veel schoolkrantredacteuren niet aan denken (terwijl het toch best voor de hand ligt), is het interviewen van bekende Nederlanders in plaats van de congiërge of de aardrijkskundeleraar (saai). Bel gewoon eens een beroemdheid op, vaak zijn ze bereid een afspraak voor een interview te maken en dan heb je al snel twee of drie interessante pagina's.

Verder doen uitspraken van leraren en leerlingen het altijd goed. Fotostrip is ook gaaf (om te maken ook), over het algemeen is zoiets op zichzelf al leuk.
Zal aan mij liggen, maar als ik een interview met een beroemheid wil lezen, koop ik wel de Breakout!, want mij was lezer interesseert dat echt geen zak.
Oud 04-10-2005, 17:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 04-10-2005 @ 18:08 :
Zal aan mij liggen, maar als ik een interview met een beroemheid wil lezen, koop ik wel de Breakout!,
Ik heb het over interessante beroemdheden en interessante interviews.
Oud 04-10-2005, 17:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-10-2005 @ 18:05 :

waarschijnlijk komt dat omdat het een schoolkrant is, geen journalistiek hoogstandje.

OT : (korte) filmverslagen deden het bij ons altijd goed.
Oud 04-10-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 04-10-2005 @ 18:08 :
Zal aan mij liggen, maar als ik een interview met een beroemheid wil lezen, koop ik wel de Breakout!, want mij was lezer interesseert dat echt geen zak.
Wat dacht je van mensen als Lennaert Nijgh (die nu helaas dood is)?
Oud 04-10-2005, 17:56
Verwijderd
O ja, onze schoolkrant ligt al jaren op zijn gat. Met mazzel verschijnt het ding drie keer per jaar, terwijl de inhoud met moeite bijeengesprokkeld is door de redacteuren. Het blaadje heeft trouwens gouden tijden gekend, maar ik geloof niet dat we veel expressieve leerlingen op school hebben.
Oud 04-10-2005, 18:35
Sasbeest
Sasbeest is offline
In onze schoolkrant heeft een tijdje een soap gestaan, over leraren bij ons op school. Was ook erg leuk. En uitspraken van leraren natuurlijk, maar dat was al genoemd.
Oud 05-10-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 04-10-2005 @ 18:54 :
Wat dacht je van mensen als Lennaert Nijgh (die nu helaas dood is)?
Ja, dat is makkelijk met interviewen

Wat dacht je van informatie over verschillende keuzevakken / buitenschoolse activiteiten?
Oud 05-10-2005, 11:14
wizkid
wizkid is offline
Bij ons staat papegaaienpraat (uitspraken van leraren, maar die komen vaak van bruggies die denken dat die uitspraken nieuw en grappig zijn terwijl de leraar ze al 20 jaar gebruikt), een leraar tegenover een andere leraar en dan hebben ze een of andere discussie of er wordt gevraagd wat ze van elkaar weten, gedichten, ervaringen van leerlingen en ervaringen van leraren.
Laatst stonden ook alle voornamen van de leraren erin en dan nog waar die naam van afstamd en wat het betekend, bijv.
Bas Heiligers: Van 'Sebastianus' met de betekenis 'de eerbiedwaardige'.
of:
Bennie van Est. Komt van 'Bernardus'. 'Bern' (Germaans) = Beer en 'Hard' = sterk, dapper, hard. Tsjah. Na onderzoek komt hieruit dat deze naam betekent 'zo dapper als een beer'. Jaja.

Niet zoveel bijzonders al is hij wel een keer uitgeroepen tot de beste schoolkrant van Nederland
Oud 17-11-2005, 20:44
VeerleKraj
VeerleKraj is offline
Ik heb twee vragen over jullie schoolkranten:

Hoe vaak brengen jullie schoolkrant uit?

Bij welke drukker en als daar kosten aan verbonden zijn, vergoedt de school dat dan?

Wij brengen onze schoolkrant namelijk 4 keer uit (elke periode) en we zitten bij een gratis stichtig voor schoolkranten... we hebben ooit een offertes laten maken bij drukkerijen, maar die zijn vreselijk duur... en er is geen schoolbudget voor de schoolkrant ofzo....

ik vroeg me af hoe dat bij jullie zat...
Oud 17-11-2005, 21:01
Verwijderd
Een iets te grote up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten