Advertentie | |
|
29-05-2004, 16:52 | ||
Citaat:
Worden wij vanaf het moment dat we geboren worden,niet gekneed en in een bepaald keurslijf geduwd? Daardoor raak je het contact met je innerlijk kwijt..en er is zoveel angst om dat te ontdekken. Een mens wil graag bij een groep horen en doet zijn best om aan de eisen van die groep te voldoen. Je zou eens verstoten kunnen worden! Ontdek je je ware ik,dan leef je volgens je eigen innerlijke wijsheid en ervaar je eenheid met al wat leeft. |
29-05-2004, 16:54 | ||
Citaat:
|
29-05-2004, 16:59 | ||
Citaat:
|
29-05-2004, 17:20 | ||
Citaat:
leve het schaap. |
29-05-2004, 17:29 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
29-05-2004, 18:49 | ||
Citaat:
|
29-05-2004, 18:50 | ||
Citaat:
|
29-05-2004, 19:45 | ||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 19:59. |
29-05-2004, 19:48 | ||
Citaat:
Liefde voor al wat leeft...juist geen schaap meer zijn maar het ZELF volgen kan de angst laten verdwijnen. Je bent dan geen individu meer dat zich afgescheiden voelt maar je lost op in al wat leeft zonder afhankelijkheid/angst. Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 20:02. |
29-05-2004, 19:51 | ||
Citaat:
Juist dat ego zorgt voor angst en afgescheidenheid en haat. Want de groep/godsdienst/overtuiging enz waar jij lid van bent is goed,de ander is fout. Dat heeft niets met liefde te maken... |
29-05-2004, 19:52 | ||
Citaat:
Alleen liefde hoort bij je ware ik...en ik bedoel niet de afhankelijke/angstige/verslavende liefde. Maar dat weet je wel.. |
29-05-2004, 19:53 | ||
Citaat:
|
29-05-2004, 22:33 | ||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar dat is in het geheel niet hetzelfde als de wil bij een groep die bij je past te horen dat is. Citaat:
beschouw het als een prisma of als een chemische oplossing, en die kan vervuild zijn ofzo, of van hoge en lagere kwaliteit zijn. |
30-05-2004, 13:04 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
30-05-2004, 19:20 | ||
Ego in het leven? Ego is de dood.
Ja dat klopt wel ja. overblijven? dan krijg je het ware leven. ik wel, leve de eenheid tussen alles, alles is verbonden. wil je de waarheid niet zijn? ik wil mezelf wel kennen hoor. het klopt dat je ook ongeluk moet kennen om waar geluk te kennen, daarom lijd je nu, dat kan veranderen... Ik vind het niet erg om ergens bij te horen integendeel Citaat:
|
30-05-2004, 20:21 | ||
Citaat:
stel, je wordt verlicht ofzo, je hebt je ego opgeofferd, en je ziet dus dat je deel uitmaakt van een of ander collectief... nou fijn. wat kun je dan? een beetje de hele dag voor je uit zitten kijken, mijmeren over het collectief? terug naar je vrienden kun je niet meer, terug naar je leven gaat niet, want je ego heb je opgeofferd. je bent dan misschien iemand die de waarheid weet, maar die iemand is niemand meer. die iemand is wat mij betreft zo goed als dood. Hij kan niks meer, hij heeft geen doelen meer want hij is gelukkig, hij is niet gelukkig want hij is nooit ongelukkig. jij zegt dat ik NU lijdt. maar ik ervaar het helemaal niet als lijden. kunnen jullie fijn zeggen van: "misschien ervaar jij het niet, maar ik vertel je, al die slechte gedachten in deze wereld maken dat jij lijdt." maar als ik het dan niet als lijden ervaar, waarom denken jullie dan dat ik lijdt? wat bedoel je nu met ego is de dood?
30-05-2004, 20:44 | ||||||
Citaat:
Maar door geluk ga je juist vanuit die vrede dingen doen die bij je passen, je gaat goed doen automatisch en spelen en werken. Citaat:
het zijn juist mensen met een groot ego waarvan iedereen denkt:jezus die gast denkt echt dat ie alles is daar hoef ik niet mee om te gaan. de nederigen en blijen, die wilt iedereen als vriend. Citaat:
waar haal je dat vreemde idee toch vandaan? Citaat:
kan je ook zeggen over die mensen, jij vind ze dood, zij ervaren leven. Citaat:
|
Advertentie |
|
30-05-2004, 21:03 | ||
Citaat:
30-05-2004, 22:30 | ||
Citaat:
31-05-2004, 08:37 | |||||
Citaat:
Dat slaat als een tang op een kut, dat is als zeggen dat een hoer en een getrouwde niet verschillend zijn omdat ze allebei 2 benen hebben Citaat:
ik bedoel idd meer dat laatste ja. niet per se het ikgevoel, wel het idee dat je beter bent dan anderen, dat je alles bent recht hebt op alles... stoer doen? iemand die zichzelf heel wat vind is in wezen niet stoer. een man verdraagt lijden. als hij stoer overkomt is dat omdat hij is wie hij is en niet omwille van dat hij denkt dat hij de waardering van de ander nodig heeft. en juist dan, door naast jezelf ook anderen te plaatsen kom je zeker wel dichter in de buurt van het collectief. Citaat:
ik ben het met je eens dat het het beste is om een staat van gelijkmoedigheid te hebben jegens die 2. om geluk te kennen moet je idd verdriet kennen. dat noem ik dan de Vrede van God. het is ook zo dat mensen ongelukkig zijn juist door idd hardnekkig ongeluk te willen verjagen en geluk na te jagen... of wat ze denken dat gelukkig maakt. Citaat:
oof je grijs bent hoeft niet bepaald te worden het is zo... en het gaat in gradaties en niet in labels en hokjes. |
31-05-2004, 16:15 | ||
Citaat:
31-05-2004, 16:42 | |
Als je de stilte in jezelf ontdekt, raak je niet meer zo snel uit je centrum. Het is niet zo dat je je alleen maar gelukkig voelt,ik heb dat volgens mij ook nooit beweerd. Je leeft je leven met ups en downs maar er blijft een innerlijke vrede die niet verdwijnt. Je zal je daardoor niet meer verliezen in situaties,gevoelens ed.
Deze topic gaat over de weerstand die er bestaat ''de innerlijke stilte'' te ontdekken. Mensen kunnen vaak moeilijk alleen zijn en zoeken hun innerlijke rust buiten zichzelf. Die angst ontstaat omdat tijdens het proces van naar binnen keren, je ego gaat oplossen. Ik zeg niet dat mensen moeten leven zonder ego,maar als je jezelf werkelijk kent,is dat ego steeds minder belangrijk. Het ego is alles wat je niet werkelijk bent.. |
31-05-2004, 16:46 | ||
Citaat:
Ja, denk je??? |
31-05-2004, 17:13 | ||
Citaat:
however, je ego is toch sowieso zeker een product van jou leven?
31-05-2004, 17:33 | ||
Citaat:
Het ego is een produkt van het leven,gevoelens,emoties,ervaringen,enz Sommige mensen hebben last van een opgeblazen ego,dat bedoelde Isa,denk ik. |
31-05-2004, 17:40 | ||
Citaat:
alles is aan verandering onderhevig. misschien BEN je wel met je onveranderlijke ik, je LEEFT met je verandering. heb je een VOORBEELD van iets onveranderlijks aan iemand. karaktereigenschappen misschien? nee, een karakter vorm je. een ziel achtig iets? het idee van een ziel is dat je doorleeft als je lichaam op is. leven manifesteert zich als veranderingen. dat is maar goed ook, want zonder verandering kun je niet eens waarnemen, niet eens voelen, niet eens iets zijn, laat staan gelukkig. een ziel valt ook af. bestaat er iets constants?
31-05-2004, 18:09 | ||
Citaat:
Natuurlijk leef je met verandering en daar is niets mis mee,maar is het niet goed om te weten wie je werkelijk bent? Je maakt deel uit van een groot geheel. |
31-05-2004, 22:42 | |||||
Citaat:
ennuh, liever een nooit veroordelende vergevende hoer dan een vingerwijzend christen i love gangs, i love whores, i love rpaists and murderers...and i love repenters. Citaat:
en de emoties zoals liefde en mededogen die vergroten dat... of zijn manifestaties van die binding. het schijnt bv dat een baby sneller huilt als ma ongelukkig is ook al issie fysiek te ver van ma om dat te weten. omgekeerd ook. Citaat:
uhm waar zeg ik dat je alleen maar ongeluk kent tijdens je leven? Citaat:
god bless |
31-05-2004, 22:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens, als dit waar is sluit dat een fysisch verklaarbare oorzaak niet uit. |
01-06-2004, 18:07 | ||
Citaat:
01-06-2004, 18:14 | ||
Citaat:
01-06-2004, 18:18 | |
Innerlijke stilte? Daar geloof ik geen kloot van. Vanaf dat je geboren wordt wordt je je hele leven al "gevormd" tot wie je uiteindelijk bent. Zonder die omliggende factoren ben je niemand.
Dit klinkt echt yoga-achtig. Maar goed, ik ben er niet bang voor, omdat ik altijd al "mezelf" ben.... |
01-06-2004, 22:23 | |
ik snap niet goed wat je bedoelt.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik bang ben om de dingen te doen die ik eigenlijk zou willen doen. Simpelweg om de dingen die mijn zijn bijgebracht in deze cultuur. Ik denk dat iedereen daar bang voor is, omdat we DENKEN dat we bepaalde dingen nodig hebben, of bepaalde dingen ons leven vereiken. Mischien bedoelde je dit totaal niet |
02-06-2004, 07:57 | ||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 08:11. |
02-06-2004, 08:02 | ||
Citaat:
Je bent niet je gedachten,en je bent niet wat je doet..er IS iets in jou wat onveranderlijk is. Als je de stilte in jezelf leert kennen,ontdek je wie je werkelijk bent.Voor veel mensen roept dit angst op omdat zij liever de 'gevormde' persoon blijven. Natuurlijk mag dat ook,ik veroordeel het niet maar deze topic gaat over de angst de stilte in jezelf te ontdekken. |
02-06-2004, 08:06 | ||
Citaat:
|
02-06-2004, 12:45 | |
Ik ben ervan overtuigd dat er een alter-ego is, een anti-ego liever gezegd, en hij heet altruïsme. De reden waarom het zoeken naar innerlijke stilte zo moeilijk is, is omdat je ego, die tot dan toe je leven heeft bepaald, gaat schreeuwen, omdat hij verdreven lijkt te worden. Hij gaat je de mogelijkheid aanbieden om voor snel genot te kiezen in plaats van echt genot. Dit doet hij harder dan daarvoor en het wordt je ook duidelijker hoe verdorven je al die tijd wel niet was. Dat is tenminste hoe ik er over denk.
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 17:30. |
02-06-2004, 13:26 | ||
Citaat:
|
02-06-2004, 17:28 | ||
Citaat:
02-06-2004, 19:00 | ||
Citaat:
|
02-06-2004, 19:14 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De Tempel flyaway | 0 | 31-05-2009 20:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder Verwijderd | 0 | 12-04-2007 18:37 | |
Verhalen & Gedichten |
De Ronde Kamer [Vervolgverhaal] Eztherz | 0 | 21-03-2006 17:01 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De opdracht duivelaartje | 14 | 13-09-2005 10:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis. Ieke | 0 | 07-08-2005 14:46 | |
Verhalen & Gedichten |
De Dood Zo Sterk.. Gantboy86 | 1 | 28-09-2004 19:36 |