Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 18:56
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Sinds vorig jaar heb ik last van zonneallergie, echt heel vervelend steeds van die bultjes die erg jeuken. Ik ben al naar de huisarts geweest en die heeft me preventieve pilletjes gegeven (die niet helpen) en zalf voor als het kwaad al geschied is (helpt wel een beetje)

Wie heeft hier ook last van en heeft misschien een huis, tuin en keukenmiddeltje hiertegen?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:09
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Lidocaïnezalf.. EN NIET KRABBELEN!

Nestocil helpt ook wel trouwens. En sunblock als je plots lang in de zon moet. En ze zon opbouwen, dus niet meteen 10 uur in de zon gaan liggen bakken zodra dat mogelijk is, maar begin met een kwartiertje (desnoods onder de zonnebank).

Ja, dat helpt bij mij allemaal, maar ik heb het dan alleen op mijn handen/polsen/onderarmen en ook nog maar sporadisch (misschien omdat ik uit de puberteit aan het kruipen ben?)
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:31
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-05-2004 @ 20:09 :
Lidocaïnezalf.. EN NIET KRABBELEN!

Nestocil helpt ook wel trouwens. En sunblock als je plots lang in de zon moet. En ze zon opbouwen, dus niet meteen 10 uur in de zon gaan liggen bakken zodra dat mogelijk is, maar begin met een kwartiertje (desnoods onder de zonnebank).

Ja, dat helpt bij mij allemaal, maar ik heb het dan alleen op mijn handen/polsen/onderarmen en ook nog maar sporadisch (misschien omdat ik uit de puberteit aan het kruipen ben?)
waar kan je die eerste zalf krijgen?

Ik ben nooit lang in de zon, omdat ik weet dat er van die bultjes van krijg, maar 10 minuutjes in de zon is al teveel.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:44
Verwijderd
Hm ik krijg eerder pigmentvlekken in de zomer als ik veel in de zon zit. Mijn gezicht is bruin en dan zitten er een paar witte vlekken.
Fucking irritant, want ik kan dan niet meer in de zon. Insmeren doet pijn en andere zalfjes ook. Eerst zijn de plekken droog en schraal en btje rood en later dus gewoon wit .
Iemand idee wat het is en wat je er tegen kan doen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 07:19
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
marlies schreef op 30-05-2004 @ 21:31 :
waar kan je die eerste zalf krijgen?
Apotheek, gewone losse verkoop. Het werkt verdovend.

Ik vind het geweldig Maar het gaat er niet van weg, alleen wordt de jeuk minder, waardoor je minder gaat krabbelen waardoor de jeuk ook weer minder wordt.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 07:38
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
In de homeopatische sfeer: cardiflor van VSM
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 08:12
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik had er vorig jaar ook voor het eerste last van. Heel mijn armen, nek, buik en gezicht stonden onder de rode bultjes. Ik heb een zalfje van de huisarts meegekregen (weet de naam niet meer) en moest uit de zon blijven. Andere huis, tuin en keuken middeltjes weet ik eigenlijk niet, mischien idd nestocil.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Haha, ja, ik heb volgens mij precies hetzelfde middeltje van mijn huisarts gekregen en ook bij mij werkte het niet echt. Niks helpt trouwens, behalve 1 ding. Gewoon doorbijten en in de zon blijven (wel goed insmeren natuurlijk). Na een tijdje went je huid er namelijk aan en dan is het weg voor de rest van de zomer. Maar dan zou je bijvoorbeeld echt 7 dagen achter elkaar in de zon moeten zitten...

Altijd als ik terug kom van vakantie heb ik er namelijk geen last meer van. Maar langer dan 2 uur per dag in de zon zitten kan ik dan vaak niet, totdat het dus over is... Ik ga nu ook alvast iedere week onder de zonnebank (vanaf begin mei) zodat mijn huid alvast wat pigment aanmaakt zodat het straks minder erg is...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:58
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb gehoord dat er vele mensen een zonnebank-kuur volgen voor hun zonne-allergie rond deze tijd.. zodat je huid gewend raakt aan de zonnestralen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik heb ook een (soort van) zonneallergie maar ik krijg geen blaasjes of bultjes, maar allemaal rode vlekjes. (jeukende)
aloë vera-gel spul helpt bij mij erg goed, dat zorgt ervoor dat het brandende gevoel weggaat. Maar ik weet niet of dat ook helpt als je bultjes krijgt. Ik zit iig bijna nooit in de zon, op het strand enzo altijd een parasol mee.
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:08
Verwijderd
Ik krijg uitslag op mn armen niet zo leuk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:21
bij
Avatar van bij
bij is offline
O , ik leef met je mee...
1 x waren we naar Italie , vet mooi weer. Maar ik kreeg ook zo'n soort uitslag op mn rug/schouders. De dokter zei dat het kwam doordat ik ineens van het ene moment op het andere in de felle zon kwam ( in nl was het minder lekker weer) dus heel de zomer NIEt zwemmen , Niet in de zon , wel krabben en jeuk \
Gelukkig wast 1malig
__________________
z.o.z.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:23
Verwijderd
da's inderdaad niet zo leuk. Verre van dat zelfs.

Eh, ik heb er gelukkig weinig last van, het jeukt niet heel erg, maar het ziet er niet uit, ik lijk wel lekgeprikt door muggen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb altijd last van zonne-allergie op mijn borst en aangezien ik altijd in hemdjes loop in de zomer kom ik daar best vaak mee in de zon. Bij mij helpt het wel een beetje om het goed in te smeren met zonnebrandcreme en daarna in te smeren met een goede aftersun al helpt dat ook niet altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:24
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Ik heb er zelf ook last van en om het te voorkomen heb ik tot nu toe ook nog niets gevonden. Heb wel een goede aftersun die wel helpt tegen zonneallergie. Het jeukt dan iig niet en de pukkeltjes en rode vlekken gaan ook wel een beetje weg.
Een collega van m'n moeder heeft er ook last van, maar die gaat voor de zomer los barst onder de zonnebank. Dat helpt bij haar wel heel goed. Misschien dat ik dat ook eens ga proberen, het kan iig vast geen kwaad.
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:56
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
bedankt voor de reacties, ik hoop dat het inderdaad minder wordt naar mate ik meer zonuren gehad heb.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:36
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Ik heb medicijnen van de dokter tegen allergische reacties {heb meerdere allergieen}. Ik ga altijd 1 dag lang in de zon, dan is het daarna even heel erg maar dan neem ik dus zo'n pilletje in, en daarna wordt het alleen maar minder.
__________________
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zonneallergie?
Jantina.
2 19-10-2010 22:18
Lichaam & Gezondheid Zonneallergie
coopergirl
33 14-06-2006 09:13
Lichaam & Gezondheid Zonneallergie, huisarts?
Miracle
32 26-06-2005 12:28
Lichaam & Gezondheid Schouder (+zon)
Stofzuigerslang
2 29-05-2005 10:20
Lichaam & Gezondheid Zonne-allergie
*Sneeuwmuts*
14 24-04-2003 15:12
Lichaam & Gezondheid zonneallergie in de winter!?!?!?
*Sneeuwmuts*
2 27-02-2002 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.