Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2004, 14:42
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Wat denken jullie over de stelling dat intelligente mensen aantrekkelijker zijn???
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2004, 14:43
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Volledig, maar dan ook Totaal Volledig 500% mee eens
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Met mijn IQ van 130+ moet ik je uiteraard gelijk geven.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:48
Verwijderd
Ik maak geen onderscheid tussen intelligente en niet-intelligente mensen, ik kijk gewoon naar gedrag en uitstraling. Iemands karakter kan iemand ook al meer of minder aantrekkelijk maken, maar ik zie niet in hoe intelligentie dat kan doen.
Ik zie ook nooit ergens mensen waarvan ik denk "die zijn nou niet intelligent", dat kun je nou eenmaal niet aan mensen afzien.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:50
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
eens

edit: de andere kenmerken en eigenschappen die een meisje aantrekkelijk maken moeten natuurlijk ook aanwezig zijn

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:55
Verwijderd
hier ben ik het totaal niet mee eens...

Ik studeer aan de universiteit... Misschien verschilt het per studie, maar mijn studiegenoten zijn kneusjes, contact gestoord, altijd gepest of er is wel iets anders mis... ik vind ze in ieder geval saai... Mensen die daarentegen werken of hbo doen zijn veel socialer, zijn niet zo serieus en maken veel meer lol
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:58
ninsj
Avatar van ninsj
ninsj is offline
ik vnid intelligente mensen inderdaad veel aantrekkelijker, maar dat heeft niets te maken met IQ's of het schooltype dat mensen doen, maar met nadenken. ik hou van mensen die nadenken over dingen.
__________________
kuskusss nina:)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:05
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Niet altijd mee eens,
ik val wel op intelligente mensen, maar hun karakter en uiterlijk moet mij ook aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:09
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Het zijn vaak de macho's waar de meisjes voor gaan (dure kleding, snel kapsel, dikke armpjes en een gevaarlijke frons)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:10
Falkh
Avatar van Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-09-2004 @ 16:09 :
Het zijn vaak de macho's waar de meisjes voor gaan (dure kleding, snel kapsel, dikke armpjes en een gevaarlijke frons)
Ja maar dat zijn ook meestal de gasten die niet verder dan de basisschool zijn gekomen?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:16
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Falkh schreef op 03-09-2004 @ 16:10 :
Ja maar dat zijn ook meestal de gasten die niet verder dan de basisschool zijn gekomen?
Mensen van het kaliber krantenartikel "Raar maar waar, onze Sjonnie wordt 18 jaar!"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:23
Falkh
Avatar van Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 03-09-2004 @ 16:16 :
Mensen van het kaliber krantenartikel "Raar maar waar, onze Sjonnie wordt 18 jaar!"
Ja inderdaad, en als je ze dan aan kijkt "Ej gogum, had jij wat, optiefen of mot je een stoot op je porum"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:32
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Falkh schreef op 03-09-2004 @ 16:23 :
Ja inderdaad, en als je ze dan aan kijkt "Ej gogum, had jij wat, optiefen of mot je een stoot op je porum"
In de gaskamer ermee
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:32
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Meestal wel, omdat ze zich wat 'normaler' gedragen. Ze zijn vaak ook wat minder druk en zijn meer bezig met creatief zijn en hun horizon verbreden. Ze zijn soms ook een beetje primitief, raken snel boos en gaan dan heel erg, in mijn ogen, aggresief doen. Zo zie ik het dan, domme mensen vinden mij weer raar.

Ook lijkt het me wel leuk als mijn toekomstige vriend een beetje goed gaat verdienen, is wel zo handig
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:42
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Domme mensen snappen m'n grappen niet, en als dat gebeurt, is het einde zoek.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:43
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik wil wel een vriend waar ik goed mee kan discussieren, dus enige intelligentie is wel vereist ja. En ik vind het leuk als ik dingen van hem kan leren.
Maar als het iemand is die alleen maar bezig is met intelligent zijn heb je er natuurlijk ook niks aan.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:01
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ach iemand ongeveer net zo intelligent is als ik
Kijk iemand die een stuk minder intelligent is dan ik kan ik op sommige fronten niet goed mee praten, mensen die het veel te erg zijn ook niet

dus doe maar ongeveer gelijk aan mij


(maar ik denk dat voor veel mensen geld dat de partner ongeveer even intelligent moet zijn)
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:03
Symphony
Avatar van Symphony
Symphony is offline
hmm... dat hangt er vanaf hoe intelligent je zélf bent, denk ik
__________________
Dulce et decorum est pro patria mori
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2004, 16:04
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 03-09-2004 @ 16:43 :
Maar als het iemand is die alleen maar bezig is met intelligent zijn heb je er natuurlijk ook niks aan.


Ontopic: Ja.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:08
Verwijderd
Allicht.

Kijk, alles je echt alleen maar op uiterlijk beoordeelt (ik zie nu een test met foto's van jongens voor me), maakt intelligentie natuurlijk niets uit. Maar in elke vorm van omgang met anderen is het ontzettend belangrijk.
Een jongen kan nog zo mooi zijn, als ik geen fatsoenlijk gesprek met hem kan voeren zal ik nóóit verliefd op hem worden. Ook openhangende monden, onbegrijpende opmerkingen en die typische domme blik die de helft van Nederland toch nog in z'n ogen heeft, zijn gruwelijke afknappers. Nee, nee en nog eens nee.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:15
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-09-2004 @ 17:08 :
Allicht.

Kijk, alles je echt alleen maar op uiterlijk beoordeelt (ik zie nu een test met foto's van jongens voor me), maakt intelligentie natuurlijk niets uit. Maar in elke vorm van omgang met anderen is het ontzettend belangrijk.
Een jongen kan nog zo mooi zijn, als ik geen fatsoenlijk gesprek met hem kan voeren zal ik nóóit verliefd op hem worden. Ook openhangende monden, onbegrijpende opmerkingen en die typische domme blik die de helft van Nederland toch nog in z'n ogen heeft, zijn gruwelijke afknappers. Nee, nee en nog eens nee.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:18
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-09-2004 @ 17:08 :
Allicht.

Kijk, alles je echt alleen maar op uiterlijk beoordeelt (ik zie nu een test met foto's van jongens voor me), maakt intelligentie natuurlijk niets uit. Maar in elke vorm van omgang met anderen is het ontzettend belangrijk.
Een jongen kan nog zo mooi zijn, als ik geen fatsoenlijk gesprek met hem kan voeren zal ik nóóit verliefd op hem worden. Ook openhangende monden, onbegrijpende opmerkingen en die typische domme blik die de helft van Nederland toch nog in z'n ogen heeft, zijn gruwelijke afknappers. Nee, nee en nog eens nee.
Ik denk dat als je niet in zeven sloten tegelijk loopt als je een gezond verstand hebt. Als je iemand juist weet te analyseren (en dat kan je, als je intelligent bent) zal je echt niet voor de verkeerde vallen. Eén gesprek is genoeg om een compleet beeld van iemand te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:20
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Bull voor het grootste deel. Het moet gewoon klikken tussen personen ongeacht intelligentie.

Al moet ik toegeven dat minder intelligente mensen zich veel sneller agressief gaan opstellen en vaak sneller uitdagen, al is dit bij begaafde mensen zeker niet uitgesloten!

Het is ook moeilijk om te oordelen of iemand dom is, de meeste mensen munten altijd uit in iets, bv in sociale omgang, wat ik personelijk ook een vorm van intelligentie vind...en mankeer.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 03-09-2004 @ 17:18 :
Ik denk dat als je niet in zeven sloten tegelijk loopt als je een gezond verstand hebt. Als je iemand juist weet te analyseren (en dat kan je, als je intelligent bent) zal je echt niet voor de verkeerde vallen. Eén gesprek is genoeg om een compleet beeld van iemand te krijgen.
Een compleet beeld niet, maar ik ben het met je eens dat je niet 'per ongeluk' verliefd wordt op iemand die een heel stuk dommer of slimmer is dan jij prettig vindt. Dus vraag ik me af waarom ik geciteerd word?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:23
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-09-2004 @ 17:21 :
Een compleet beeld niet
Hierom, want het is bewezen dat je een compleet beeld van iemand hebt na 2 seconden. Die blik waar jij het over had schijnt daar een belangrijke invloed op te hebben, evenals zijn/haar houding. Dát beeld is niet compleet, maar het beeld na een eerste gesprek is zo volledig als maar zijn kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 03-09-2004 @ 17:23 :
Hierom, want het is bewezen dat je een compleet beeld van iemand hebt na 2 seconden. Die blik waar jij het over had schijnt daar een belangrijke invloed op te hebben, evenals zijn/haar houding. Dát beeld is niet compleet, maar het beeld na een eerste gesprek is zo volledig als maar zijn kan.
Nou ja, je kunt best een compleet beeld hebben, maar dat beeld hoeft niet helemaal te kloppen. Ik onder- of overschat mensen nog wel eens en stel mijn meningen over mensen dus ook bij.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:41
Caligula
Avatar van Caligula
Caligula is offline
Niet eens.

Het ligt eraan of het téveel is van iets

Té intelligent is ; nerds zijn imo niet aantrekkelijk
Té dom is imo ook ; aan een lompe boer die niet eens fatsoenlijk nederlands kan heb je totaal niets.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:46
waves
Avatar van waves
waves is offline
ik heb het liefst iemand die ongeveer even intelligent is als ikzelf (volgens mij hebben de meeste mensen dat wel)...

niet altijd dus
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:52
lauxj
lauxj is offline
Er is een verschil tussen dom zijn en dommigheid uitstralen!!


Iemand die dommigheid uitstraald vind ik echt onaantrekkelijk. Iemand die dom is maar wel aardig en sociaal enzo kan best aantrekkelijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:06
what if..
Avatar van what if..
what if.. is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-09-2004 @ 16:09 :
Het zijn vaak de macho's waar de meisjes voor gaan (dure kleding, snel kapsel, dikke armpjes en een gevaarlijke frons)
Ik denk dat meisjes die daarvoor gaan, niet echt nadenken over wat ze écht nodig hebben..
Of gewoon niet zo serieus zijn maar er zijn ook heeel veel meisjes die op verlegen jongens vallen hor
__________________
I tend to have all the answers:o
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:12
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Als ze me meteen de les proberen te lezen hoeft 't al niet meer. . Maar ik vind jongens waar je gewoon écht mee kan praten ook over serieuse dingen wel véél leuker dan kwallen die het alleen maar kunnen hebben over scootertjes en meiden.
Nou jah... 't heeft meer met algemene ontwikkeling en intresses te maken denk ik.
Maar toch ben ik 't er wel mee eens
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:12
what if..
Avatar van what if..
what if.. is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-09-2004 @ 17:08 :
Allicht.

Een jongen kan nog zo mooi zijn, als ik geen fatsoenlijk gesprek met hem kan voeren zal ik nóóit verliefd op hem worden. Ook openhangende monden, onbegrijpende opmerkingen en die typische domme blik die de helft van Nederland toch nog in z'n ogen heeft, zijn gruwelijke afknappers. Nee, nee en nog eens nee.
Als ie nou echt heeel errrug mooi is...misschien btj flirten enzo maar op langere termijn is intelligentie zeker belangrijk!
__________________
I tend to have all the answers:o
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:12
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mee eens, maar in de kroeg maakt het vrijwel niks uit.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:25
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
lauxj schreef op 03-09-2004 @ 17:52 :

Iemand die dommigheid uitstraald vind ik echt onaantrekkelijk. Iemand die dom is maar wel aardig en sociaal enzo kan best aantrekkelijk zijn!
oh jawel... totdat hij z'n bek open doet.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:27
Verwijderd
Eens, als voorbeeld neem ik Jetteke. Goh wat ziet ze er aantrekkelijk uit
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:32
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik wil wel iemand die op hbo/niveau zit. Gewoon omdat ik geen zin heb om sommige dingen drie keer uit te leggen (tuurlijk kan ik wel leuk praten met iemand die minder intelligent is, maar sommige onderwerpen kan je gewoon beter achterwegen laten). En tuurlijk heb je uitzonderingen. En het is ook iets wat mensen uitstralen, je kan redelijk inschatten hoe intelligent iemand door iemand even goed in de ogen te kijken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2004, 17:55
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als je zelf slimmer bent, denk ik dat je eerder behoefte hebt aan een partner met hersens. Gezien het niveau van dit forum niet het vergelijkbaar is aan dat van het gemiddelde, moet je vooral geen conclusies gaan trekken, imho.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:57
Verwijderd
Eens, behalve als je zelf dom bent. Hopsa.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:07
Daevrem
Daevrem is offline
Intelligent, niet per se.

Mentaal en spiritueel verfijnt en ontwikkelt, ja. En daar is wel intelligentie voor nodig natuurlijk.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:17
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
eens, als ik ergens een hekel aan heb is het om bij elk beetje gespreksonderwerp uit te moeten leggen waar het eigenlijk over gaat (om nog maar niet te spreken over het moeten uitleggen van een beetje doordachte grap)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:44
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
een beetje wel. maar meer op t vlak van, dat je met iemand gewoon een fatsoenlijk gesprek kan voeren, dat ie redelijk ontwikkeld is en begrijpt wanneer iemand sarcastisch is.
iemand die echt verschrikkelijk intelligent is kan ik toch niet bijhouden en zoals bertbart al zei, zijn vaak ook contactgestoorde nerds.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:31
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Caligula schreef op 03-09-2004 @ 17:41 :
Té intelligent is ; nerds zijn imo niet aantrekkelijk
Geloof me, intelligent en nerd gaan lang niet altijd samen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:32
herby
Avatar van herby
herby is offline
Stelling is bullshit

Ik ben hoogbegaafd en heb nog nooit relatie gehad
conclusie: met mijn hoge IQ ben ik blijkbaar toch onaantrekkelijk

aan de andere kant acht ik de kans dat ik een SERIEUZE relatie krijg groter bij een intelligent meisje dan bij een minder intelligent meisje, maar dat zou gevoelsquestie kunnen zijn, heb er geen ervaring mee.
__________________
Too hot to handle, too cold to hold
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:40
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
herby schreef op 03-09-2004 @ 21:32 :
Ik ben hoogbegaafd en heb nog nooit relatie gehad
conclusie: met mijn hoge IQ ben ik blijkbaar toch onaantrekkelijk
Oh en daaruit concludeer je meteen dat de stelling bullshit is?

De stelling is gewoon: Intelligente mensen zijn aantrekkelijker. Dus niet: Intelligente mensen zijn aantrekkelijk. Dat betekent dat alleen intelligent zijn iemand nog niet aantrekkelijk maakt (duh), maar dat het wel een pluspunt is. En verder is het natuurlijk weer eens voor iedereen persoonlijk.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:59
Grim Heerschap
Avatar van Grim Heerschap
Grim Heerschap is offline
Mwa, oneens opzich.
Anders waren die breezersletjes niet zo ruim voorzien lijkt me
Voor een relatie gaat dat dan weer wel op.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:53
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
intelligente mensen zijn vaak ook socialer... het is gelul dat iedereen die super intelligent is of hoogbegaafd nerds zijn...

en meestal zijn die mensen dus ook socialer door dat ze intelligent zijn... kunnen makkelijker dingen begrijpen, hebben diepere en betere humor, meer inlevingsvermogen en kunnen goed aanpassen...

weet iemand die intelligent zich goed te handhaven... sociaal goed in elkaar te zitten brengt dat ook zelfvertrouwen mee wat mensen weer aantrekkelijker maakt...

en zo zijn er nog talloze theorieën mogelijk hierover

maar IK vind intelligente mensen wel aantrekkelijker als ze maar mooi zijn
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:24
Verwijderd
Ja, klopt. Intelligentie mensen zijn niet altijd aantrekkelijk, maar domme mensen zijn wel altijd lelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Grim Heerschap schreef op 03-09-2004 @ 21:59 :
Mwa, oneens opzich.
Anders waren die breezersletjes niet zo ruim voorzien lijkt me
Er zijn ook genoeg domme mannen...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:40
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik zou nooit verliefd kunnen worden op een oerdomme man waar geen zinnig woord uitkomt.
Maar ook niet op een hyperintelligent persoon in wiens gezelschap ik me alleen maar dom en achterlijk voel. Ik heb liever een werkende man dan een student.
Gewoon, de middenweg. Hij moet wel serieus kunnen nadenken als dat nodig is, en een beetje verstandig zijn, bijvoorbeeld met het oog op de toekomst, maar het belangrijkste vind ik dat hij humor heeft, lief is en trouw. En dat 'ie wel wat doet met zijn leven.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:40
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Nee, omdat aantrekkelijk een mening is en intelligentie niet.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam?
Verwijderd
363 16-08-2012 21:11
Liefde & Relatie Wat vinden jullie meiden/vrouwen/dames belangrijk?
JeffreyH
130 26-11-2006 17:30
Levensbeschouwing & Filosofie Adam & Eva
Nickson
70 28-05-2005 14:35
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is er mis met een hoofddoekje?
Love & Peace
203 07-07-2004 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.