Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2004, 22:48
bobski
Avatar van bobski
bobski is offline
Misschien heeft iemand dat een keer gedaan, zo'n weekendtrip van vrijdag tot zondag. Met bijvoorbeeld meneer langhout. Ik wil dat waarschijnlijk een keertje doen naar Parijs binnenkort aangezien ik dat niet zo duur vind. Heeft iemand dit al een keertje gedaan? En kan me daar wat over vertellen zoals worden er dingen ge-organiseerd, is t hotel te doen enzo?

danku danku
__________________
signature is op
Advertentie
Oud 07-09-2004, 06:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Europa.
__________________
Oud 07-09-2004, 10:13
Verwijderd
Ik heb het twee keer met Peter Langhout gedaan. Eén keer een combi van Euro Disney en Parijs en één keer een combi van Euro Disney en dat 'nieuwe' park er naast ('k ben ff de naam kwijt - Disney Studios oid).

Wat bedoel je precies met "woorden er dingen georganiseerd"? Je gaat elke dag 's ochtends naar Parijs/Euro Disney/wat dan ook (ligt er aan wat voor weekend je geboekt hebt natuurlijk ) en je komt 's avonds weer terug in het hotel. In Parijs hebben we toen een boottocht gemaakt en een bustocht door Parijs. Dat soort dingen zijn volgens mij ook te lezen op de site van Peter Langhout bij de reisomschrijving oid, dat geeft best een aardig beeld van wat je gaat doen enzo. Voor anderen georganiseerde dingen is er amper/geen tijd.

Het hotel ligt er nogal aan waar je zit, niet alles gaat naar hetzelfde hotel. Qua sterren zullen ze vast allemaal wel ongeveer gelijk zijn, maar bv. qua omgeving niet. De eerste keer zaten we in een klein dorpje, de tweede keer langs de snelweg in de middle of nowhere, naast zo'n Formule 1 hotel en was er veel gezeik over het eten toen we daar één avond moesten eten (konden dus ook nergens anders heen ed, want er was niks). Maar de kamers waren wel gewoon schoon, enz.

De busreis de eerste keer was , de tweede keer was het echt vreselijk... Volgepropte bus, stinkende wc (als er weer eens iemand de deur open had laten staan of wat dan ook, daar naar toe gaan dat doe ik niet) ed.

't is enorm per reis afhankelijk hoe het geregeld is, is mijn ervaring.
Oud 07-09-2004, 12:43
Verwijderd
ik ben nu 1x naar parijs geweest met langhout, dit beviel opzich goed. Busreis moet je nou eenmaal maken, en echt hard rijden ze niet. Ik zat in het hotel in de stad, dat was opzich redelijk. Gewoon zo'n typisch 1/2 sterren hotel in Parijs.
We hebben toen alle toeristische dingen bezocht. je moet alleen wel alle excursies er zelf bijkopen. Maar je wordt wel overal naartoe gebracht.

Ik ben ook nog een keer een kerstwinkelweekend naar dusseldorf geweest. Dit was ook 2 nachten. De eerste dag aachen, tweede dusseldorf en derde maastricht. Je bezoekt dan gewoon de stad met de kerstmarkten, altijd erg leuk. We sliepen in een 4 sterren hotel ergens 100 km verder weg, maar de kamer was netjes. Avondeten was niet erg goed, maar dat kreeg je er toch bij, ontbijt was ok.

jaar daarop met kerstwinkelweekend naar keulen geweest. 1e en 3e dag hetzelfde, alleen de 2e naar keulen. Hotel was toen ook ok alleen hadden we geen avondeten erbij, gelukkig achteraf.

opzich heb ik goede ervaringen met peter langhout, al is het daar op het wisselpunt altijd erg onrustig. Maar tegen een lage prijs kan je er een leuk weekendje mee weg.
Oud 07-09-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2004 @ 11:13 :
Ik heb het twee keer met Peter Langhout gedaan. Eén keer een combi van Euro Disney en Parijs...
Dat wil ik ook graag een keer doen, samen met mijn vriend. Voor hoeveel dagen was dit? is dat dan 2 dagen euro disney en 3 dagen parijs ofzo?
Oud 07-09-2004, 18:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In oktober wilden wij dat met onze vriendengroep doen, naar Euro Disney. Weet niet meer hoe duur het was, staat in een e-mail in mijn box, kijk morgen wel ff. Maar weet nog niet of ik mee ga dan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 07-09-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 07-09-2004 @ 14:25 :
Dat wil ik ook graag een keer doen, samen met mijn vriend. Voor hoeveel dagen was dit? is dat dan 2 dagen euro disney en 3 dagen parijs ofzo?
De eerste keer was volgens mij 1,5 dagen Euro Disney en 1 dag Parijs en de andere keer was dacht ik 1 dag Euro Disney en 1 dag Disney Movie Studios oid. Maar je hebt ze volgens mij ook langer, wij gingen alleen echt een weekend (en dat is dus maar twee/drie dagen). Zou je even moeten kijken op de site van Peter Langhout, die is vrij uitgebreid en alles is er best goed omschreven, vind ik.
Oud 08-09-2004, 10:27
Verwijderd
ok dank je wel! ik heb al gekeken, ook op anderen sites zoals Vrij Uit! We willen namelijk niet met een bus heen, maar gewoon met de auto of trein. En wat jij ook hebt gedaan, bijv. 1 dag disney en dan een paar dagen Parijs erbij. Volgend jaar hoop ik, want het is allemaal nog best prijzig.
Ik zag ook een keer in een ander topic, dat er een meisje alles zelf had geregeld (was goedkoper zei ze), dus gewoon een hotelletje vlak in de buurt van de metro en disney en dan zelf het entree betalen. mja.. we zien wel nogmaals bedankt!
Oud 08-09-2004, 13:49
Verwijderd
opzich als je naar parijs en disney parijs wil, kan je het ook goed zelf regelen. Daarheen op een goedkope manier, je daar vervoeren met de metro. En een goedkoophotelletje boeken. Alleen is het wel veel moeilijker, ga je met bijv. peter langhout dan is alles al voor je geregeld.
Oud 08-09-2004, 16:32
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn vrienden waren dus van plan 4 dagen naar Disneyland en de stad Parijs te gaan in oktober. Een van mijn vrienden stuurde daarin een maitje over de betreffende optie:

Organisatie: D-Reizen
Aantal dagen: 4
Aantal personen: 6
Plaats van bestemming: Disneyland Parijs
Vervoer: eigen vervoer
Accomodatie: Davy Crockett Ranch
Verzorging: Logies / ontbijt
Prijs voor 6 personen: € 165
Inclusief onbeperkt entree, kun je ook vanaf 3 dagen "hoppen" van het ene naar het andere Disney Park
Dit is een weekendaanbieding.

Mja, weet niet niet of je hier wat aan hebt, maar € 165 via D-reizen voor 6 personen, dit valt vind ik nogal mee.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 09-09-2004, 11:02
Verwijderd
ja dat valt zeker mee, maar we gaan maar met z'n tweetjes

heb zelf ook al wat gezien, maar dat was alleen voor deze maand en volgende maand.. en wij willen pas ergens begin volgend jaar heen. We zoeken een zo goedkoop mogelijke maand uit haha
Oud 09-09-2004, 23:54
bobski
Avatar van bobski
bobski is offline
ja tof, maar het ging mij dus om dat weekend Parijs zónder Disney (dat interesseert me niet echt zo) en welke excursies ze dan bieden, want dat kon ik op hun site niet vinden....

thanks
__________________
signature is op
Oud 14-09-2004, 06:09
Verwijderd
't lijkt me toch redelijk duidelijk op de site vermeld staan:

Citaat:
[...] met verblijf in een eenvoudig hotel [...]
En er wordt ook nog een iets uitgebreidere beschrijving gegeven (zeg rond de twee/drie regels).

Citaat:
Vrijdag

Onze servicelijnen brengen u naar ons verzamelpunt. Aan het einde van de middag bereiken we Parijs. Afhankelijk van de ligging van het hotel gaan we eerst naar het hotel of direct naar het centrum. We geven u al een eerste impressie van de stad. We vertrekken naar het centrum voor een indrukwekkende boottocht (excl.) over de Seine. Om in de sfeer te blijven maken we hierna nog een lichttour (incl.) door de stad voordat we teruggaan naar het hotel.

Zaterdag

Vandaag vertrekken we naar Versailles voor een kennismaking met het hofleven van één van Frankrijks bekendste koningen: Lodewijk XIV, ook wel de Zonnekoning genoemd. Wij geven u de mogelijkheid een interessante rondleiding (excl.) te reserveren met een Nederlandse gids, die u alles weet te vertellen over het bijzondere hofleven. Ook de prachtige tuinen (excl. entree) zijn het bezichtigen zeker waard. 's Middags brengt de chauffeur u naar Montmartre waar u wat vrije tijd heeft om rond te wandelen of lekker te winkelen. Na het diner (excl.) kunt u nog een typische Franse show bijwonen (excl.).

Zondag

Vandaag alweer de laatste dag, maar deze is voorlopig nog niet voorbij. Want na het ontbijt vertrekken we nog eenmaal naar het centrum van Parijs en maken we een stadswandeling (excl.) door het oude centrum onder leiding van een Nederlandssprekende gids. In de maanden juli en augustus maken we geen stadswandeling op deze ochtend, maar brengen we een bezoek aan de beroemde begraafplaats Pére Lachaise waar u een rondleiding kunt boeken (excl.). Uiteindelijk aanvaarden we de terugreis naar Nederland. Via België bereiken we ons verzamelpunt, waar onze servicelijnen klaar staan om u naar uw opstappunt terug te brengen.
Citaat:
Excursies
Lichttour langs schilderachtig verlichte monumenten en gebouwen
Bezoek aan Versailles met haar beroemde paleis en tuinen (excl. rondleiding)
Bezoek aan Montmartre
Bezoek aan het oude centrum van Parijs (excl. rondleiding)

Optionele excursies
Boottocht over de Seine
Rondleiding Paleis van Versailles
Parijse show "Au Pied de la Butte"
Stadswandeling door het oude centrum
Rondleiding Père Lachaise
http://www.peterlanghout.nl/default.htm

Volgens mij staat er dus behoorlijk duidelijk op.

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 06:16.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #111
Abzg
500 11-08-2010 09:53
De Kantine Knip en plak maar weer!
hasseltboy
500 23-03-2006 18:31
De Kantine cadeau voor ouders 25 getrouwd
Noddy
25 06-01-2005 12:34
Liefde & Relatie romantische plaatsen
Verwijderd
66 23-11-2003 22:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.