Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 20:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
i

Laatst gewijzigd op 04-07-2014 om 04:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 20:47
The Bachelor
Avatar van The Bachelor
The Bachelor is offline
die mensen moeten zelf weten of ze gaan trouwen, je kan het ze niet afnemen, maar inderdaad bij kinderen van gescheiden ouders speelt de liefde niet zo'n grote rol
__________________
'How can we help each other if we keep killing each other'( R Kelly, 1995)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:02
Senshin
Senshin is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Blijft übermensch-achtig klinken
Voor zover ik weet is ruzie/scheiding noch een virus, noch overgaand van ouder op kind.
Er zijn toch genoeg kinderen volgens mij die een echtscheiding mee hebben gemaakt en die toen voor hun eigen uitgemaakt hebben dat het zo nooit zal lopen bij hen en dat zij er dan alles aan doen om het te doen lukken?
Trouwens, wie ben jij om te zeggen dat huwelijk voor sommige mensen kan en andere niet? Er zijn genoeg ongelukkige koppels die wel huwelijk gekozen hebben en nu liever niet scheiden vanwege de moeilijkheden die het met zich meebrengt. Die mensen zouden dan eigenlijk ook niet mogen trouwen in the first place. Stel je dan een psychologische test voor, vooraleer je mag trouwen?

IMHO natuurlijk,
Senshin
__________________
-For love delights in praises-
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:06
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Waarom zouden mensen geen mislukte huwelijken mogen hebben?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:45
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Wat vindt men hiervan?
Ik vind het complete bullshit. Het is ook nergens op gebaseerd. Je laat duidelijk merken dat dit allemaal een ver-van-je-bed show is, anders zou je nooit zulke onzin uitkramen. Jammer. Want soms heb je best goede stellingen, maar dit slaat echt nergens op.
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 23:45
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Meen je dat nu? Gelukkig is het voor mijzelf een ver-van-mijn-bed-show, ja, maar ik ken velen die onder het probleem gebukt gaan.
De voorgestelde uitwerking van de stelling slaat in jouw ogen misschien nergens op, maar de stelling zelf is volgens mij beslist geen onzin.

Ben jij een kind van gescheiden ouders? Dan prijs ik je niet gelukkig, want dan is de kans groot dat jouw definitieve relatie straks ook stukloopt.
Sorry, maar de prognoses zijn uitzonderlijk ongunstig.
Ik zie niet in waarom we bij deze stelling op mijn persoonlijke situatie in zouden gaan. D'r zullen heus wel gevallen zijn, waarin jij gelijk hebt, maar d'r zullen ook heus wel gevallen zijn, waarin het prima gaat.

Het zal er wel mee te maken hebben met de leeftijd waarop ouders gaan scheiden. Ik denk dat als je dat als klein kind gebeurd, je er weinig hinder van zult ondervinden. Gebeurt het daarentegen op je 15/16, dan komt het waarschijnlijk harder aan, en weet je alleen hoe het niet moet. Als je je ouders alleen maar ruzie ziet maken, zal het je waarschijnlijk wel wat meer moeite kosten om een fatsoenlijke relatie te hebben, maar het lijkt me niet onmogelijk.

Ik heb nu nog even wat beter gelezen hier, en als je het een en ander iets genuanceerder zou zien, zit er natuurlijk best een kern van waarheid in. Maar ik denk dat het een kleine groep is. Toch ook niet elk kind van gescheiden ouders gebruikt drugs? Dat is volgens mij namelijk net zoiets. Probleem is gewoon dat kinderen van gescheiden ouders kans lopen in een wat slechtere omgeving op te groeien, wat sowieso hun ontwikkeling schaadt, niet alleen op dit gebied, maar op een hele hoop gebieden. Hetzelfde zal het geval zijn bij zeer laag opgeleide kinderen, en kinderen van werkeloze ouders. Die lopen nou eenmaal meer kans op dit soort problemen. De scheiding is in dit geval niet de oorzaak, maar slechts een onderdeel.

Maar het gaat me veel te ver om kinderen van gescheiden ouders verbieden om te trouwen. Geef mij hier maar eens een gegronde reden voor, ik kan me niet voorstellen dat die er is. De gevallen waarin het wel fout gaat(en dan laat ik nog in het midden of de scheiding de echte oorzaak is) hoeven toch niet ten koste te gaan van de gevallen waarin het wel goed zou kunnen gaan.

De kinderen die problemen kunnen krijgen, en ik denk dat je dat wel degelijk van te voren kunt zien/merken, kunnen beter wat hulp krijgen, dan dat ze het recht op trouwen ontnomen wordt.

Je ziet het, in zekere zin ben ik het toch, bij nader inzien, op sommige punten wel met je eens, alleen ga je soms wel erg kort door de bocht. En dat je gelijk op persoonlijke situaties ingaat valt me van je tegen. Ik denk dat jij dat niet nodig hebt(en ik weet dat ik nu ook een beetje hetzelfde doe).
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 07:00
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Ok, ik ben dan pas 15 maar ik heb toch al een aantal vriendjes gehad waarmee het niet zo lang duurde en mijn ouders zijn nog getrouwd....een vriendin van me waar de ouders van zijn gescheiden had met d'r eerste vriendje gelijk 7 maanden (en ja dat is wel uitgaan)....er klopt dus geen ruk van je stelling volgens mij...
__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 08:02
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
dreadje schreef:
Ok, ik ben dan pas 15 maar ik heb toch al een aantal vriendjes gehad waarmee het niet zo lang duurde en mijn ouders zijn nog getrouwd....een vriendin van me waar de ouders van zijn gescheiden had met d'r eerste vriendje gelijk 7 maanden (en ja dat is wel uitgaan)....er klopt dus geen ruk van je stelling volgens mij...

Dit zijn denk ik niet de relaties die hij bedoelt met z'n stelling...

__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Mijn ervaring is juist dat mensen met gescheiden ouders sterker de drang hebben om dat niet te laten gebeuren. Ik weet niet over welke leeftijdsgroep je het hebt, maar ik denk eerder dat de oorzaak ergens anders ligt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:31
@pie
@pie is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het valt me op dat kinderen van ouders met een goed huwelijk lang niet zoveel "testrelaties" nodig hebben voordat ze tot een redelijk "definitieve" relatie komen, als kinderen van gescheiden ouders.
Kinderen van gescheiden ouders zijn kennelijk zo geïnfecteerd met het scheidings- annex ruzievirus, dat ze niet (gemakkelijk meer in staat zijn om een normaal-menselijke relatie te vormen.
Tegenwoordig hebben we als alternatief voor het huwelijk het samenlevingscontract. Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten? Een samenlevingscontract is namelijk gemakkelijker te ontbinden.

Wat vindt men hiervan?
ehm.. ik denk dat het hebben van 'testrelaties' net zovaak voorkomt bij kinderen zonder gescheiden ouders als mét. de rest van je stelling slaat niet echt ergens op..

[Dit bericht is aangepast door @pie (15-01-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:33
Senshin
Senshin is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Je schuift me een citaat in de schoenen dat absoluut niet van mij is, en waarvan ik me ook nadrukkelijk distantieer.
2) Je schrijft "voor zover ik weet". Terecht. On- of slechtbeantwoorde liefdesgevoelens gaan vaak over van gescheiden ouder op kind. Kijk maar in het Jaarboek voor Statistiek.
3) Wie ik ben? Iemand die een discussiestelling debiteert.
4) Je voorbeeld toont aan dat die mensen beter niet hadden kunnen trouwen.


Dat is zeer mooi rond de pot gedraaid: jij hebt niet het recht om te beslissen wie wel en wie niet mag trouwen. Dat heeft niemand.
En inderdaad, dat bedoelde ik met het voorbeeld: die mensen hadden beter niet kunnen trouwen, maar hebben het toch gedaan... zie je de link? Moet hun dan ook verboden worden te trouwen? En wie nog? En met welk criteria?

IMHO natuurlijk,
Senshin

__________________
-For love delights in praises-
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:07
kizzy
kizzy is offline
ik vind het dikke bullshit, ieder persoon is anders dus je kan niet alle kindern van gescheiden ouders over 1 kam scheren...

me vriend zijn ouders zijn ook gescheiden, en ik ben de eerste serieuse voor hem en dat gaat heel goed.. en hij houd meer als ik van hem.. hij is er gewoon heel zeker van en ik weet gewoon dat hij niet zo is... wrom zouden we dan nie later mogen trouwen?? OMDAT ZIJN OUDERS GESCHEIDEN ZIJN??
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:48
NY
NY is offline
Het maakt wel even uit hoe oud de kinderen zijn als de ouders scheiden. Als ze heel jong zijn merken ze er waarschijnlijk weinig van in ieder geval minder dan als ze wat ouder zijn.
Als je rond de 16 bent dan heb je al wat relaties gehad of je weet hoe je erover denkt dan heeft het denk ik ook weer minder invloed.
Het maakt ook uit of je ouders met ruzie uit elkaar gaan of dat ze het samen besluiten en bespreken en het nog wel met elkaar kunnen vinden.

Je kan niet zomaar in het algemeen zeggen dat die mensen niet mogen trouwen, sommige zijn er misschien wel sterker en beter door geworden. Wie weet houden sommige juist langer een relatie in stand omdat ze weten hoe het is.
__________________
Learn to trust the people that you know and get to know the people that you trust
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:44
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten? Een samenlevingscontract is namelijk gemakkelijker te ontbinden.
Nee ! Kom op zeg.. dat betekent dat ik niet zou kunnen trouwen omdat mijn ouders gescheiden zijn.. [edit] Trouwens !!!!!! dan kan de halve wereldbevolking niet meer trouwen!!!!!![/edit]

waar is de logica..
oe hier ben ik het zo NIET mee eens he..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:18
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten?

Wat vindt men hiervan?
Dit vind ik de meest bekrompen bullshit die ik ooit heb gehoord!
Vind jij zelf van wel?

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:08
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
het is zeker wel zo dat kinderen van gescheiden ouders makkelijker scheiden dan kinderen van niet-gescheiden ouders
maar dat geldt voor veel dingen
ik denk dat iedereen toch altijd z'n ouder blijft nadoen, dat zie je in de opvoeding, maar ook in dit soort gevallen
ik denk dus niet dat kinderen van niet-gescheiden ouders een beter huwelijk hebben, maar dat de drempel om te scheiden hoger ligt
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:32
michelle_flo
michelle_flo is offline
omdat ik in mijn familie veel scheidingen heb meegemaakt (mijn eigen ouders ook) heb ik minder vertrouwen dat ik wel een goede relatie krijg,maar een goede relatie wil ik wel graag,dus ik denk niet dat per definitie kinderen van gescheiden ouders geen goede relatie zouden kunnen krijgen

michelle
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 20:33
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik ben het niet mee eens ... ik denk dat je het iets te simpel ziet, want er zijn echt * veel * meer dingen die het vermogen van een persoon een relatie in stand te houden beinvloeden dan de familie waar die persoon vandaan komt.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2002, 20:42
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Hulp? Nee, trouwen valt (nog) onder de eigen verantwoordelijkheden. Helaas kunnen heel wat mensen (ook) met deze verantwoordelijkheid niet goed omgaan. Pas wanneer mijn gedachte zou worden ingevoerd, zou er hulp en/of begeleiding moeten zijn voor degenen die wel nog mogen trouwen.


Je kunt er toch niks aan doen als je ouders scheiden? Waarom zou dat onder je eigen verantwoordelijkheden vallen. Want zo bedoelde ik het.
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 21:07
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:
Citaat:
dreadje schreef:
Ok, ik ben dan pas 15 maar ik heb toch al een aantal vriendjes gehad waarmee het niet zo lang duurde en mijn ouders zijn nog getrouwd....een vriendin van me waar de ouders van zijn gescheiden had met d'r eerste vriendje gelijk 7 maanden (en ja dat is wel uitgaan)....er klopt dus geen ruk van je stelling volgens mij...

Dit zijn denk ik niet de relaties die hij bedoelt met z'n stelling...

Ik snap ook niet wat hij bedoelt....en ik snap ook niet waarom hij zich er druk om maakt..de kinderen van gescheiden ouders zijn toch een eigen persoon....ook al hebben ze gescheiden ouders.....ik vind het bullshit en daar blijf ik bij

__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:43
japie
japie is offline
Ik weet niet. De ouders van m'n vader zijn gescheiden en hij is toch al ruim 30 jaar getrouwd....
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 06:40
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
NEEJ! HELP! da hoop ik tog niej
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 08:11
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
hmz ik blijf bij wat ik al eerder zei
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 11:53
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je bent het er niet mee eens? Volgens mij is dat ten onrechte.
Inderdaad, dan kan de halve wereldbevolking niet meer trouwen. Zou dat niet mooi zijn? Het huwelijk wordt dan minder belast, terwijl het samenlevingscontract dezelfde rechten geeft. Dus: wel de lusten, niet de lasten. Want die laatste kunnen partners binnen 1 op de 3 huwelijken toch niet aan...

Overigens geeft je reactie aan dat je (licht-?)ontvlambaar bent... geen goede basishouding binnen een goed huwelijk.
Zou het dát misschien zijn? (Dat heeft minimaal 1 van je ouders natuurlijk ook...)
Ten eerste: ik vind het huwelijk geen last, maar een supermooi iets. Ik zal later zeker wel willen trouwen ongeacht van wat mijn ouders hebben gedaan.. daar heb ik niets mee te maken. Natuurlijk word ik daardoor beinvloed en het kan inderdaad fout gaan, maar ik ben van mening dat dit niet altijd zo is en ik zou misschien ook wel zelf in de fout willen gaan.

Ten tweede: omdat ik zo reageer ben ik (licht-)ontvlambaar. Ja natuurlijk , omdat ik zo reageerde en omdat ik gisteren (?) in een rothumeur was. Dat wil meteen wat zeggen over mij en dan zou ik geen huwelijk aankunnen. Nee sorry.. ik ben het niet met je eens
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:26
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
d Beide leden van je reactie zijn positief geformuleerd. Wat wil je dus met je vraag? Jij vindt mijn stelling bekrompen. Maar het is mijn stelling. En dan vraag je of ik mijn eigen stelling bekrompen vind. Bedoel je nu of ik dat als de abt van sion vind, of persoonlijk? Of bedoel je iets anders?
Hoezo als De abt van Sion of persoonlijk? Leid je een dubbelleven ofzo?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand werkelijk in deze bekrompen onzin gelooft, vandaar dat ik me af vraag of je datecht serieus denkt.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 15:31
LovelyOne
LovelyOne is offline
ik weet t niet of dat nou zoveel invloed op je eigen relatie heeft.
ik zelf ben een kindje uit een super goed huwelijk maar mijn vriend die is uit een nu een tijdje gescheiden ouders.
zou dit dan niet goed kunnen gaan? we zijn al 14 maanden samen en gaat super, dus denk niet dat t zoveel invloed zal hebben.
__________________
I Love You Always Forever, Near And Far Closer Together, Everywhere I Will Be With You, Everything I Will Do For You !!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 17:29
Verwijderd
Mijn ouders zijn ook gescheiden, wel kut enzo is ook nog niet zo lang.
Maar goed, toen ze dus getrouwd waren heb ik nooit een relatie gehad dus kan het niet vergelijken met nu maar ik kan wel zeggen dat ik nu een vriend heb en onze relatie is echt geweldig. (klinkt vaag, maar is echt zo) En hij zegt dat ook altijd, dat ie nog nooit zoiets heeft gehad enzo en dat ie zupergelukkig met me is. Dat ben ik dus ook, dus denk niet dat het waar is die stelling.
Maar ja, t kan wel dat sommige kinderen van gescheiden ouders er zoveel onder leiden enzo dat de stelling dan wel weer van toepassing is maar ja, dus niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:32
leintjuh
leintjuh is offline
whahhahahahah wta een onzin
sorry hoor maar mijn ouders zijn gescheiden en okej.. ik heb heel wat vriendjes gehad.. maar ik was altijd erg onzeker en daarom duurde het nooit lang. nu ga ik al bijna 7 maanden met mijn vriend en ik test hem echt niet uit.. we hebben ook nooit ruzie gehad.

Het uitsluiten vanhuwelijken van kinderen met gescheiden ouders slaat echt al totaal helemaal nergens op. Bij mijn stageplek is de helft van de kinderen van gescheiden ouders. Dat betekent dat 50% NOOOIT mag trouwen.

ik heb 1 vraag voor jou.. hoe kom je aan dit verhaal?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 22:17
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik leid geen echt dubbelleven. Maar de abt van sion op dit forum redeneert een stuk logischer en consequenter dan de persoon die erachter zit. Die laatste is echt begaan met mensen met bepaalde problematieken.
Als je het mij (en ik denk nog heel wat meer forummers) vraagt redeneer jij allesbehalve logisch. Je zegt dat je 'begaan' bent met die problematieken maar ik heb meer het idee dat je die problematieken zelf onnodig zit te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 13:33
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Hoe eerlijk ze ook zijn, deze twee reacties geven aan dat je verminderd toerekeningsvatbaar bent. Vooral de eerste...

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Waarom duidt "ik zou misschien ook wel zelf in de fout willen gaan" op verminderde toerekeningsvatbaarheid? Alleen maar omdat ik zeg dat het eventueel fout zou KUNNEN gaan, net als bij alle andere huwelijken die kunnen mislukken, maar waarvan ik niet zeg DAT ze mislukken? Niet dus he..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 13:47
heavinly
heavinly is offline
En trouwens..
als je alle kinderen van gescheiden ouders zou buitensluiten, houdt dat in dat je dus 50% van alle kinderen buitensluit. Dus geen relatie, dus geen huwelijk, dus geen kinderen van 50% van huidige kinderen. Dat houdt dus een zeer zware vergrijzing in. Die niet te compenseren valt door de kinderen van niet gescheiden ouders. Dus moet er meer belasting per persoon worden betaalt, want al die oudjes moeten wel betaalt worden. Dat redden we dus niet. Gevolg: economische crisis en een maatschappij die naar de kloten gaat. Verder krijg je enorme rellen, van al die kinderen die niet zouden mogen trouwen, maar dat wel willen, want dat zijn ook gewoon mensen die behoefte hebben aan iemand die ze liefheeft.het zijn namelijk ook gewoon mensen, en zij kunnen er ook nie aan doen dat hun ouders gescheiden zijn, en daar mag JIJ ze niet op afrekenen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:24
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Het valt me op dat kinderen van ouders met een goed huwelijk lang niet zoveel "testrelaties" nodig hebben voordat ze tot een redelijk "definitieve" relatie komen, als kinderen van gescheiden ouders.
Kinderen van gescheiden ouders zijn kennelijk zo geïnfecteerd met het scheidings- annex ruzievirus, dat ze niet (gemakkelijk meer in staat zijn om een normaal-menselijke relatie te vormen.
Tegenwoordig hebben we als alternatief voor het huwelijk het samenlevingscontract. Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten? Een samenlevingscontract is namelijk gemakkelijker te ontbinden.

Wat vindt men hiervan?
En wat denk jij dat er gebeurt met die kinderen van die ouders. Mensen gaan nog eerder uitelkaar omdat het makkelijker is geworden, en de kinderen blijven alleen in de penerie achter. Dus dat contract dat jij voorstelt bevordert dus het uitelkaar gaan alleen maar. En kinderen hebben hun ouders maar hard genoeg nodig. Dus ik vind eigenlijk dat je iets zeer belachelijks voorstelt.

[Dit bericht is aangepast door B.G.G.O (17-01-2002).]
__________________
take your time, hurry up...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 10:31
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat zal een enkele keer voorkomen, ja. Maar minder massaal dan nu.

nee juist meer, het wordt makkelijker gemaakt. Dat zei je zelf, een samenlevingscontract is makkelijker op te heffen. Dus dat uit elkaar gaan wordt nog veel massaler.
__________________
take your time, hurry up...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 17:42
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je probeert nu het verschil tussen "willen" en "kunnen" te verdoezelen. Als je in de fout WIL gaan (zoals je schreef) ben je in mijn ogen verminderd toerekeningsvatbaar.
Nee, je begrijpt me verkeerd. Met ik zou zelf wel in de fout willen gaan, bedoel ik dat ik het er voor over zou hebben om dat mee te maken in plaats van het helemaal niet proberen.

Ik wil alleen even weten: wat is jouw eigen situatie?

Ik heb nu niet meer zoveel tijd, ik schrijf later nog wel
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 19:21
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat mijn eigen situatie is? Wat wil je weten?
Mijn ouders? Die zijn al járen gelukkig getrouwd. Er komen nauwelijks scheidingen in onze familie voor. In mijn directe familie (ooms en tantes) al helemaal niet.

Dat wilde ik weten ja
En dat is ook precies wat ik dacht.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:57
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Hoezo?

Ik vond dat nogal duidelijk op een of andere manier. Nu kun je wel zeggen: yeah right, maar zo is het toch.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2002, 23:04
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
beetje bealchelijk naar mijn idee dat kinderen niet mogen trouwen omdat de diegene's ouders zijn gescheiden
dan krijgen die kinderen als het ware de schuld

bovendien mijn ouders zijn gescheiden mijn laatste 2 relaties duurden beide langer dan 1,5 jaar en dat vind ik dus niet echt kort en al zeker geen "test" relaties
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 09:05
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
mijn ouders leerden elkaar kennen op hun respectiefelijk 18 en 19 .. de zelfde avond zoenden ze , binnen een week kregen ze wat , binnen een jaar waren ze getrouwd .. onderhand zijn ze al 28 jaar bij elkaar ofzo.
niettemin heb ik meerdere relaties achter de rug en geen van alle langer als 3 maanden..

ik denk dat hoe je in relaties bent heel weinig met je ouders te maken heeft ,wel wat want t ligt aan opvoeding/sommige erferlijke karakter trekken ... maar voor een groot deel licht t aan jezelf .. wie je kiest en je opgroei omgeving.
__________________
*in a fools mind everyone's simple* *I see I want I take*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:53
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je reactie bewijst wederom de intrinsieke waarheid van mijn stelling. Je ouders zijn gescheiden, dus jij hecht er niet aan om een duurzame relatie aan te gaan. Je hebt al twee testrelaties achter de rug... (echte relaties duren een leven lang...).
Sorry, maar jij bent archtypisch voor mijn stelling.
En: voor mensen als jij zijn er uitstekende samenlevingscontracten.
ok dan zal ik er even bij vertellen dat ik niet degene was die het uit heeft gemaakt... anders was het nog gewoon aan geweest.

Ik zie niet in waarom ik niet zou "moeten" trouwen als mijn ouders het huwelijk niet hebben kunnen volhouden. Een samenlevingscontract bevordert naar mijn idee alleen maar het idee van sneller uit elkaar gaan omdat men er minder waarde aan hecht (tenminste , IK wel) Huwelijk is iets speciaals en als ik met iemand wil trouwen doe ik dat omdat ik geloof dat ik daar de rest van mijn leven mee samenblijf

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:18
John Sickbock
John Sickbock is offline
Hoi abt van sion!

Ik had me niet zo gerealiseerd dat dat verband er is, maar nu ik er ff over nadenk lijkt het er wel op ja. Dat belooft weinig goeds voor mij Maar dat terzijde.

Citaat:
Zou het - nu dat er toch is - niet beter zijn om kinderen van gescheiden ouders van het huwelijk uit te sluiten?
Tis natuurlijk jouw zaak, maar ik raad je aan om minder onmogelijke stellingen neer te zetten, om het aantal replies op je topics minder te drukken. Nu zeggen er vast veel mensen 'dies volkomen onrealistisch - dom - daar praat ik niet mee'. Maar goed, ook dit terzijde.

Verbieden is natuurlijk onzin, maar wat wel zou kunnen is die kinderen dat iig goed onder ogen brengen ofzo... tzou idd wel wat problemen kunnen schelen, als de statistieken uitwijzen dat die kinderen voorzichtiger moeten zijn. Hmm ik ga nog ff verder lezen!
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:20
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
The Bachelor schreef:
inderdaad bij kinderen van gescheiden ouders speelt de liefde niet zo'n grote rol
Zou je dat even wat genuanceerder kunnen herhalen? speelt de liefde niet zo'n grote rol...

__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:29
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
d Je bent het er niet mee eens? Volgens mij is dat ten onrechte.
Inderdaad, dan kan de halve wereldbevolking niet meer trouwen. Zou dat niet mooi zijn? Het huwelijk wordt dan minder belast, terwijl het samenlevingscontract dezelfde rechten geeft. Dus: wel de lusten, niet de lasten. Want die laatste kunnen partners binnen 1 op de 3 huwelijken toch niet aan...

Overigens geeft je reactie aan dat je (licht-?)ontvlambaar bent... geen goede basishouding binnen een goed huwelijk.
Zou het dát misschien zijn? (Dat heeft minimaal 1 van je ouders natuurlijk ook...)
Weet je, meneer de abt, volgens mij moet jij maar eens boeken als 'brave new world' en 'this perfect day' gaan lezen. Dan zie je ook een wereld waar iets dat zo te zien jouw ideaal is in de praktijk wordt gebracht: iedereen in dienst van iedereen. Zie je trouwens ook dat er best wel eens mindere kanten aan kunnen zitten. Zie je dat eigen keuzes, ook al zijn die niet altijd rationeel, een onmisbaar element van de samenleving vormen. (dat zeggen de schrijvers van die boeken tenminste, en ik denk dat het waar is)
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:31
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
NEEJ! HELP! da hoop ik tog niej
Laat je niet in de luren leggen door een paar maffe statistieken of theorieen, maar doe gewoon je best! Das veel belangrijker! Kop op!

Succes!
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:41
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je reactie bewijst wederom de intrinsieke waarheid van mijn stelling. Je ouders zijn gescheiden, dus jij hecht er niet aan om een duurzame relatie aan te gaan. Je hebt al twee testrelaties achter de rug... (echte relaties duren een leven lang...).
Sorry, maar jij bent archtypisch voor mijn stelling.
En: voor mensen als jij zijn er uitstekende samenlevingscontracten.
mensen als jij... dat hoor je niet te zeggen vind ik. Dat is zooo'n teken van zwakte, dat je op iemands persoonlijke sit ingaat... naja

Citaat:
Je ouders zijn gescheiden, dus jij hecht er niet aan om een duurzame relatie aan te gaan. Je hebt al twee testrelaties achter de rug... (echte relaties duren een leven lang...).
Sorry, maar jij bent archtypisch voor mijn stelling.
Bedoel je dat hij niet aan echte relaties hecht, omdat hij al twee relaties van 1,5 jaar heeft gehad? Geloof je er zelf in: is jouw eerste relatie meteen voor altijd?

btw, een relatie van 1,5 jaar is zeer echt, laten we wel wezen. Het is niet het ideaal van een levenslange relatie, maar het is zeeeer echt. Niet?
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:42
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
als ik de reacties van abt van sion hier zo lees, krijg ik zo langzaam aan het id dat meneer met een hoop termen gooit om te laten zien hoe slim hij wel niet is. Zul je ook wel zijn, zal ik maar niet aan twijfelen. Maar dan vraag ik me toch af, als je denkt dat je zelf zo slim bent om zo te spreken, waarom lees jij dan alleen maar wat je wil lezen? Jij antwoord dusdanig op opmerkingen, zodat ze volgens jou je gelijk bewijzen. Geef je 1 tip: gebruik je hersens nu eens verstandig, bekijk je stelling nog eens, en kom dan eindelijk eens tot de conclusie dat het een belachelijk voorstel is, is nooit uit te voeren, en geeft nou niet direct blijk van een gezond verstand als ik eerlijk mag zijn.
__________________
take your time, hurry up...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:22
Lizz14
Lizz14 is offline
Hmmmzz zou misschien best kunnen dat die mensen misschien minder snel iemand vertrouwen ofzow (m'n ouders zijn ook gescheiden)
Maar hoe zit dat dan bij gescheiden ouders die weer bij elkaar zijn (zoals bij mij)
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:47
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
B.G.G.O schreef:
als ik de reacties van abt van sion hier zo lees, krijg ik zo langzaam aan het id dat meneer met een hoop termen gooit om te laten zien hoe slim hij wel niet is. Zul je ook wel zijn, zal ik maar niet aan twijfelen. Maar dan vraag ik me toch af, als je denkt dat je zelf zo slim bent om zo te spreken, waarom lees jij dan alleen maar wat je wil lezen? Jij antwoord dusdanig op opmerkingen, zodat ze volgens jou je gelijk bewijzen. Geef je 1 tip: gebruik je hersens nu eens verstandig, bekijk je stelling nog eens, en kom dan eindelijk eens tot de conclusie dat het een belachelijk voorstel is, is nooit uit te voeren, en geeft nou niet direct blijk van een gezond verstand als ik eerlijk mag zijn.
Ja, hier sluit ik me bij aan..
(go bou )
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 22:13
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Hoewel men al jaren beweert dat ik slim ben, zou ik daar nooit mee te koop lopen.
Hoe komt het dat ik dit een btje vreemd vind klinken?

(niet gemeen bedoeld)
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 19:12
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Omdat je denkt dat ik er door dat te zeggen wel mee te koop loop.

wij begrijpen elkaar
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 19:59
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Mijn ouders zijn ook gescheiden.

Ik heb meer het verschijnsel dat ik niet (meer) echt een relatie wil...

Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet. Ik hoop van niet.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Anoniemm1998
4 16-04-2016 10:02
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52
Liefde & Relatie mensen onder de 21 weten niet wat liefde is
de abt van sion
132 22-06-2002 11:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen help presentatie
chantalle00
7 11-10-2001 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.