Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 17:48
juno
juno is offline
Wij vrouwen klagen nog wel eens dat jullie ons niet snappen. En mannen antwoorden dan steevast dat ze die subtiele hints niet begrijpen, dat ze het liever duidelijk hebben. En met een subtiele hint doen ze gewoon niets.

Maar dat durven we niet omdat we bang zijn jullie op je tere zieltje te trappen. Dus we geven hints. Wij aaien langs jullie bakkes en zeggen: hee, dat raspt. Na het zoenen gaan we uitgebreid met labello in de weer, want onze lippen worden zo schraal van zoenen, zeggen we dan tegen jullie.

MAAR IS ER EEN MAN DIE DENKT: GOH, IK MOET ME SCHEREN VOOR IK HAAR GA ZOENEN?

Waarom snappen jullie dat toch niet? Denk je dan echt niet dat we dat niet voor niets zeggen maar er een reden voor hebben? Gaat er dan echt geen lichtje branden?

(Dit was maar een voorbeeldje, om het netjes te houden.)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:51
RanC
RanC is offline
Dus?
Kost het zoveel moeite om het gewoon te zeggen?
Duh...

Trouwens, tere zieltje? Buh... krijg een leven ofzo, in plaats van subtiel te wezen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:52
MazeMouse
MazeMouse is offline
Nee, en dat is precies waarom ik altijd zo bot ben. DAN BEN IK TENMINSTE DUIDELIJK IPV DAT JE JEZELF MAAR MOET AFVRAGEN OF HET WEL ZO BEDOELD WORDT!

Dus niet zeuren maar gewoon zeggen wat je wil. Kan een hoop misverstanden voorkomen
Oud 04-11-2004, 17:52
justhanna
justhanna is offline
Ja daar ben ik ook wel eens benieuwt naar eigenlijk...
Mannen kom op, brand los en geef ons duidelijkheid!
(en een gebruiksaanwijzing)

Oud 04-11-2004, 17:54
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Waarom we het niet snappen? Lees je verhaaltje nog eens na. Het is toch heel logisch dat je iets niet snapt waar gewoon omheen gedraait word. Waarom het 1 zeggen als je het ander bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:56
Qimm
Qimm is offline
Mannen begrijpen subtiele hints nou eenmaal niet, algemeen bekend feit dacht ik zo. Gewoon zeggen waar het op staat
Oud 04-11-2004, 18:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-11-2004 @ 18:56 :
Mannen begrijpen subtiele hints nou eenmaal niet, algemeen bekend feit dacht ik zo. Gewoon zeggen waar het op staat
Nog beter "zolang het niet duidelijk gezegd is is het gewoon helemaal niet gezegd"
Dat gekoppeld aan het motto "Never ASSUME for it makes an ASS out of U and ME" maakt het heel makkelijk.

ZEG HET DUIDELIJK OF ZEG HET NIET
Oud 04-11-2004, 18:33
Verwijderd
ik zeg gewoon tegen mijn vriendin wat ik vind en ik hoop dat zij dat ook tegen mij doet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 04-11-2004 @ 18:48 :
Wij vrouwen klagen nog wel eens dat jullie ons niet snappen. En mannen antwoorden dan steevast dat ze die subtiele hints niet begrijpen, dat ze het liever duidelijk hebben. En met een subtiele hint doen ze gewoon niets.

Maar dat durven we niet omdat we bang zijn jullie op je tere zieltje te trappen. Dus we geven hints. Wij aaien langs jullie bakkes en zeggen: hee, dat raspt. Na het zoenen gaan we uitgebreid met labello in de weer, want onze lippen worden zo schraal van zoenen, zeggen we dan tegen jullie.

Waarom snappen jullie dat toch niet? Denk je dan echt niet dat we dat niet voor niets zeggen maar er een reden voor hebben? Gaat er dan echt geen lichtje branden?

en daar ga je de fout in... mannen hebben geen tere zieltjes, die kunnen best tegen confronterende opmerkingen, vrouwen daarentegen niet... vrouwen denken dat mannen netzo als vrouwen denken, maar dat doen ze niet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:41
juno
juno is offline
DAT ze het niet snappen en wat je eraan kunt doen is me duidelijk.

Maar WAAROM? Wat zit er voor blokkade?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
juno schreef op 04-11-2004 @ 19:41 :

Subtiele hints snappen we niet, omdat het altijd ambigue is. Je kan het altijd op meerdere manieren opvatten (als we het al als mogelijke hint zien).
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:52
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:

Waarom? Omdat jullie om de feiten heen draaien.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:00
RanC
RanC is offline
Subtiele hints zijn irrelevant.
De informatie die direct word overgebracht is veel interessanter en beter te verwerken.

Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:

tja, omdat mensen (dus niet alleen mannen) 'subtiele hints' anders interpreteren dan dat ze bedoelt worden
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:22
Verwijderd
Ik begrijp dergelijke subtiele hints ook nooit, en ik ben toch geen man. Ik weet niet waarom ik het niet begrijp; ik vraag me eerder af hoe het kan dat er mensen zijn die het wel begrijpen.

Overigens is er een verschil tussen bot zijn en onduidelijk zijn; met een paar begrijpende woorden eromheen wordt een duidelijke opmerking heel vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:34
Verwijderd
Ik begrijp zijn hints niet, hij de mijne niet, dus hebben we besloten ze niet langer te geven maar gewoon direct te zeggen wat er niet klopt / wat er anders moet.
Zo dacht hij eens dat hij ál z'n lichaamshaar (behalve op z'n hoofd, gelukkig) weg moest halen, toen ik het zag begon ik te huilen, zo naar en kaal overal. Volgens hem had ik de avond er voor duidelijk proberen te maken dat ik wilde dat hij geen haar maar had
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:41
Verwijderd
Is (imo) voor een groot deel fabeltje hoor.
Beiden snapten subtiele hints, beiden waren ook werkelijk mannelijk.
De een koos er duidelijk voor subtiele hints te negeren, want subtiele hints 'zijn maar schijnheilig', de ander had een automatisme het wel degelijk te begrijpen.

Ik ben het ook wel met mn eerste vriend eens; subtiele hints zijn een beetje schijnheilig. Je kunt het ook gewoon zeggen.

Maar iig; ik denk niet dat alle mannen het niet begrijpen...
En natuurlijk word ik straks het tegendeel bewezen -_-;

@Andijvie; er verscheen een lach op mijn gezicht.

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:04
Verwijderd
Je (juno) moet columniste worden. Dit leest namelijk lekker weg, grappige stijl, maar de inhoud slaat als een tang op een varken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:12
Hagel
Hagel is offline
wat is het toch met vrouwen die subtiel willen zijn, sorry hoor maar ik snap dat echt niet, je kunt toch ook zeggen: je prikt, scheer je eens.
Oud 04-11-2004, 20:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 21:04 :
Je (juno) moet columniste worden. Dit leest namelijk lekker weg, grappige stijl, maar de inhoud slaat als een tang op een varken.

Is wel riskant hoor, colluminst(e) worden in deze barre tijd
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:32
Preaper
Preaper is offline
Omdat wij als man wel niet gaan gissen of speculeren naar de oorzaak. Als er iets is zeg het dan gewoon. Iets anders is niet logischer....
Oud 04-11-2004, 22:00
Manuzhai
Manuzhai is offline
Mag ik even zeggen dat ik naarmate de kans groter wordt dat ik op een avond ga zoenen beter let op mijn stoppels?

Een beetje nutteloos, want ik zoen nou niet bepaald vaak.

Oh, en ik gebruik zelfs Labello.

En ik ben geen vrouw.
Oud 04-11-2004, 22:05
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
juno schreef op 04-11-2004 @ 18:48 :

Ik begrijp die subtiliteit alvast niet, en ik denk er verder ook niet bij na. Dat het raspt... dat begrijp ik zelf ook al. Sexy, niet, zo'n drie-dagen-baardje? Maar waarom zou ik me dan moeten scheren? Die kerel op die posters van Axe - die waar jullie altijd naar lopen te kwijlen - die heeft dat ook ;-)

En je lippen worden zo schraal van het zoenen? "Vreemd, die van mij niet. En ik gebruik nooit Labello. Je zou er beter mee stoppen, dan heb je er misschien ook geen last meer van!"

Sorry, Juno, als er bij mij op dat moment een lichtje gaat branden, dan is het opdat ik de volgende keer in de supermarkt absoluut niet mag vergeten Labello mee te nemen. Want anders krijg je last van je lippen, en dat vind je niet zo leuk, en dan wil je me niet meer kussen. Haha, ik snap je subtiele hint wel, dus morgen heb je een nieuw busje!".

Er wordt trouwens wel vaken heen en weer ge-mis-communiceerd. Ik ben achterdochtig wat betreft subtiele hints, want ik zie ze vaak verkeerd. Achterdochtig, want is "Welk truitje zal ik aandoen straks" een strikvraag of niet? Ik zou het nog steeds niet weten... Aaargh :-)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:22
EggeD
EggeD is offline
Een beetje man doet wel wat hij kan bedenken om het een dame naar haar fijne zin te maken, maar om nu "smetvreselijk" over pietluttigheden als een beetje baardgroei oid te gaan doen vind ik erg overdreven: modulatie in de begroeiing is zelfs goed !
Oud 04-11-2004, 23:00
Pleister
Pleister is offline
denken?

geen verstand van mannen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:16
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-11-2004 @ 18:56 :
Nou, dat heeft natuurlijk ook gewoon te maken met de manier waarop vrouwen reageren (ja, in dit topic mag gewoon teruggegeneraliseerd worden ).
Als je een opmerking als subtiele hint opvat en daarop ingaat, schieten ze in de ontkenning en "moet je niet altijd overal wat achter zoeken".
Doe je niets met de opmerking, dan "snap je de hint niet"...
Het is altijd wat en nou niet zeggen dat dat precies aangeeft dat mannen niet begrijpen wanneer iets een hint is en wanneer niet, want het geeft net zo goed aan dat vrouwen niet altijd even goede hints geven en niet duidelijk/eerlijk kunnen of willen zijn.

En voor degenen wie dat laatste willen ontkennen:
zolang je iets met een meisje hebt, ben je de ideale vriend, maar exen onder mekaar kunnen alleen maar negatief over je lullen.. Zegt genoeg lijkt me.

Overigens ga ik tijdens relaties spiegelglad door et leven, dus ik heb daar nog nooit subtiele hints over hoeven ontvangen
Oud 04-11-2004, 23:21
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
niet hele topic gelezen maar een subtiele hint, waar de 'man' wel naar luister is al man bezig 'schat ben je al begonnen?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:28
Verwijderd
wtf is er toch mis, met gewoon zeggen wat je wil???
Serieus, daar kan ik zo moe van worden, al dat gepieker wat er bedoelt worden met een 'subtiele hint"
Flikker op, gewoon zeggen wat je op je hart hebt, doe ik ook, en een beetje botheid is nog nooit iemand aan dood gegaan
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:58
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 05-11-2004 @ 00:21 :
niet hele topic gelezen maar een subtiele hint, waar de 'man' wel naar luister is al man bezig 'schat ben je al begonnen?
Als je het nu ook nog eens in het Nederlands zou willen neerschrijven...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 00:32
WolterB
WolterB is offline
soms kunnen hints ook wat té subtiel zijn, dan is duidelijkheid wel beter, maar dit gaat voor zowel mannen als vrouwen op hoor vind ik
Oud 05-11-2004, 08:34
zeep007
zeep007 is offline
tunnelvisie
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 08:37
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 05-11-2004 @ 09:34 :
tunnelvisie
(:
Oud 05-11-2004, 10:40
bracelance
bracelance is offline
jullie maken het zelf ook steeds vager.... zeggen ze eerst: Oh je hebt zo lekker glad gezichtje als je je net hebt geschoren. En als je zo'n 2-dagen-baardje hebt dan roepen ze dat het zo stoer en sexy staat, maar dan is dat dus schijnbaar ook weer niet helemaal goed. Jullie moeten eerst maar eens zelf nadenken wat wij dan met subtiele opmerkingen zouden moeten doen want dat eej je prikt daar kunnen we niets mee.
En als wij dan zeggen, tja... ik vind het altijd zo lekker om met mijn handen door je haren te gaan, dan komen jullie de dag erna weer met een staartje. Jullie snappen onze hints ook dus schijnbaar niet, maar wij KLAGEN niet
Oud 05-11-2004, 10:41
bracelance
bracelance is offline
en het ergste is dan ook nog dat wij een soort negeerbehandeling krijgen omdat niets met die hints doen!
Oud 05-11-2004, 11:28
martijn1985
martijn1985 is offline
Wat wordt hier een eind in de ruimte geluld zeg, niet te geloven werkelijk. Ik sluit me aan bij nare man: de inhoud slaat als een tang op een varken.
Oud 05-11-2004, 11:31
Verwijderd
Hihihi

Mja, mijn vriend snapt subtiele hints ook nooit. Of eigenlijk, hij snapt ze bewust niet. Ik kan weleens ergens om heen draaien omdat ik wil dat hij iets doet of zegt, nou ja, dan doet hij het dus juist niet. Hij gaat dan heel overduidelijk weer niet op de hints in. Het eindigt dan meestal in dat ik heel letterlijk zeg wat ik wil en dan een 'nou ja, dat vroeg/zei je toch niet?' krijg.

Maar, dergelijke misverstandjes komen maar heel zelden voor. Meestal is het in een onzekere bui van mij, daarbuiten weet ik gewoon dat ik heel duidelijk moet zijn tegen hem.

Ik wil echter wel nogal eens de neiging hebben om het over alles te hebben behalve datgene wat me dwarszit, nou ja.. dan heeft hij ook niet door waar het eigenlijk om gaat, maar dit gaat bij mij zo onbewust.

Ach ja, ik vind subtiele hints ook maar onzin, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 11:54
Midget
Midget is offline
grappig dat je dat zegt van dat scheren
daar was ik nou nooit opgekomen

een man denkt gewoon simpel, en eerlijk..
het raspt...oke...het raspt...

als ze daar nou niet achter zegt dat ze dat niet leuk vind denken mannen alleen dat het raspt.
en trouwens, 1sec nadat iemadn zegt het raspt is een man het vergeten, het dringt nieteens door. terwijl als je simpel en eerlijk tegen een man zou zeggen wat er mankeerd, dan neemt een man dat in zich op en gaat ie zijn gedrag veranderen..

mijn ideetje
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Midget schreef op 05-11-2004 @ 12:54 :
grappig dat je dat zegt van dat scheren
daar was ik nou nooit opgekomen

een man denkt gewoon simpel, en eerlijk..
het raspt...oke...het raspt...
Ja, dat een gedachtengang ophoudt heb ik bij bepaalde dingen wel gemerkt ja

Mijn vriend kwam in het begin zelden op het idee me te bellen wanneer hij me miste o.i.d. Hij dacht dan gewoon "Hm, ik mis Kim". Punt. En even later "Ja, ik mis Kim". Terwijl ik en de meisjes in mijn omgeving altijd zullen denken "Hm, Ik mis hem, ik bel/sms/mail/schrijf even naar hem"

Maar goed, inmiddels komt die gedachte er bij hem wel achteraan
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 17:30
juno
juno is offline
Dat zal het zijn, ze denken niet door. Ze nemen de hint als objectief feit, maar staan er niet bij stil waarom we dat zeggen, en al helemaal niet als het een beleefd verpakte klacht of vraag is, want dat is een hint namelijk meestal. Een conclusie eraan verbinden en daar naar handelen is te veel gevraagd.

Als je een week voor je verjaardag opeens heel opvallend bij de juwelier loopt te kwijlen, denk maar niet dat je dan die leuke armband krijgt. Maar vragen is niet netjes, dus dat doen we niet.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-11-2004 @ 21:24 :
Is wel riskant hoor, colluminst(e) worden in deze barre tijd
Voor je het weet word je te grazen genomen door fanatieke feministen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:13
juno
juno is offline
Aaaaagh, stekelpotten met tuinbroeken!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:16
tuttebel
tuttebel is offline
nou dan werken subtiele hints maarniet, ik ga m niet beledigen want dat vind ie niet leuk.
als je subtiele hints keer op keer geeft begint t wel door te dringen, en is het niet pijnlijk.
Oud 05-11-2004, 18:17
EggeD
EggeD is offline
Lol, constant op je hoede moeten zijn voor van dat gehint is ook niet lekker.
Oud 05-11-2004, 18:36
Soullar
Soullar is offline
Jullie snappen subtiele hints wel? Misschien van elkaar wel, maar ook van je partner? Meestal is een reactie op een 'stille hint' gebaseerd op een actie waarvan je verwacht dat hij dat wel ok vind, of graag zou hebben.

In deze wereld worden meer stille hints gegeven dan bewust gegeven als stille hint. Als iemand bijv. gaapt, dan ga je er vanuit dat iemand moe is (kan). Als iemand zijn maag knort dan ga je er vanuit dat diegene honger heeft bijv. Vaak triggert een soortgelijke handeling mensen waardoor ze dingen doen, zoals iets simpels als gaan koken, niet persee omdat ze zelf ook al honger hebben, maar diegene bij je wel óf dat je er vanuit gaat dat ie honger heeft. Dit zijn ook allemaal stille hint, welliswaar niet zo bedoeld, maar wel gebaseerd op een verwachtingspatroon.

Verder heeft het uitspreken van een stille hint ook te maken met de manier van opvatten van bepaalde zinnen/woorden met betrekking tot het doel. Het doel bij mannen en vrouwen ligt dikwijls anders. Neem nu een auto. Een vrouw kijkt naar een auto, en de man kijkt naar de auto. Je kan op je vingers uittellen dat de vrouw heel iets anders ziet dan de man. Ditzelfde geldt voor het princiepe van stille hints. Jij zegt iets waarmee je iets bedoelt, en hij of zij mist datgene compleet, omdat diegene iets heel anders denkt bij dezelfde benaming of verwoording.

Dus vrouwen zijn even gevoelig voor stille hints al mannen. Hoewel er meer op mannen gelet wordt komt dit denk ik voort uit het feit dat mannen 'minder' om dingen heen draaien dan vrouwen. En vrouwen vaker de behoefte hebben om dat kleine beetje meer aan aandacht te krijgen. Vrouwen letten noueenmaal op de kleintjes.
Oud 05-11-2004, 18:43
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
juno schreef op 05-11-2004 @ 19:13 :
Aaaaagh, stekelpotten met tuinbroeken!
nu moet je niet gaan generaliseren he... er zal er gerust een paar zo bij zitten, maar heus niet allemaal!!
Oud 05-11-2004, 18:47
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
bracelance schreef op 05-11-2004 @ 19:43 :
nu moet je niet gaan generaliseren he... er zal er gerust een paar zo bij zitten, maar heus niet allemaal!!
Bewijs dát maar!
Oud 05-11-2004, 19:20
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ja, vrouwen domineren de mannen. Maar persoonlijk vind ik het niet erg.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:35
Mindfields
Mindfields is offline
mannen moeten zich niet scheren!
Oud 05-11-2004, 19:44
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 05-11-2004 @ 20:35 :
mannen moeten zich niet scheren!
Dat was nou niet echt de essentie van dit topic....

Zelf geef ik nooit zo heel veel subtiele hints, ik ben vrij direct in de dingen die ik zeg. En dus komen dingen ook vaak wel over zoals ik ze bedoel had. Of mijn subtiele hints zijn zó duidelijk, dat het punt niet te missen valt. Maar meestal zijn ze dan meer sarcastisch, tegen het botte aan . En op dit moment ben ik gezegend met een vriend die dingen meestal wel vrij snel doorheeft.

En als iets dan een keer niet begrepen wordt, ga ik me zo irritant lopen gedragen, dat er vanzelf wel gevraagd wordt wat er aan de hand is . Is dat nou echt iets vrouwelijks?
Oud 05-11-2004, 20:06
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
juno schreef op 05-11-2004 @ 18:30 :
Dat zal het zijn, ze denken niet door. Ze nemen de hint als objectief feit, maar staan er niet bij stil waarom we dat zeggen, en al helemaal niet als het een beleefd verpakte klacht of vraag is, want dat is een hint namelijk meestal. Een conclusie eraan verbinden en daar naar handelen is te veel gevraagd.

Als je een week voor je verjaardag opeens heel opvallend bij de juwelier loopt te kwijlen, denk maar niet dat je dan die leuke armband krijgt. Maar vragen is niet netjes, dus dat doen we niet.
Eye against eye : Nee dat heeft te maken met het feit dat mannen gewoon meer rationeel en oplossinggericht zijn dan vrouwen. Misschien dat jullie dat je eens moeten realiseren en daar naar handelen, in plaats van het altijd maar ons moeilijk te maken.

Regels voor berichten