Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk ik ben zelf ook weleens verliefd op een ander geworden in een relatie (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=102314) maar ik zie het toch anders dan jou.
Kijk het sluipt er in en in eht begin heb je zoiets van um zal wel ff een roes zijn en zo weg sluipen want ey je houdt toch van je vriendin. En dan na een tijdje besef je van ey die ander die vind ik toch leuker en dan maak je het uit en dan vind ik het nie bedriegen maar iets goed overwegen ![]()
|
Ik ben het 100% met je eens. Een goede relatie kan alleen bestaan als je beide 100% eerlijk bent. Anders bouw je een relatie op leugens en dat gaat fout. Zo gauw je het idee hebt dat je verliefd bent op iemand, en het zeker weet zal je het je partner moeten vertellen. Als mijn vriend dat zou doen, zal ik blij zijn dat hij zo eerlijk is. Verliefd zijn op iemand anders betekend niet dat een relatie voorbij is. Je kan nog prima van je partner houden, zolang je beide eerlijk blijft, zal het naar mijn idee gewoon goedgaan, en hoeft de relatie niet stuk te gaan daarop...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maja dat terzijde. Je hebt gewoon gelijk, je moet niet liegen, dat zal je uiteindelijk opbreken. Terwijl het helemaal niet over hoeft te zijn als je eerlijk bent, zolang je maar weet waar je het voor doet en welke keuze je neemt. Ik zou het ook als liegen ervaren als ie het niet zou zeggen en ik zou het zeker op prijs stellen als ie het zegt, zodat ik zelf ook nog een bepaalde keuze heb. Want als ik er later pas achter zou komen zou ik het hem niet echt in dank afnemen (understatement). |
![]() |
|
verliefd worden op een ander als je een relatie wil zeggen dat je partner niet perfect is. Maar wat is perfect? Perfect is juist hetgene wat niet perfect is. In een relatie mag je gerust gevoelens hebben voor een ander persoon, maar dat mogen geen verliefde gevoelens zijn. Zijn er verliefde gevoelens dan moet daar eerlijk over gepraat kunnen worden, kan dat niet... dan is degene TE verliefd om de relatie voort te zetten. Misschien is diegene dan nog teveel gericht op lust en het ontdekken van het andere geslacht en nog niet klaar voor een echte relatie.
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
In tegenstelling tot de meeste dingen die je schrijft, sluit ik me hier helemaal bij aan. Citaat:
Citaat:
Bedriegen word het pas als je het verbergt, erover liegt, of bij je partner blijft terwijl dat tegen je gevoel in gaat. Naja dat was mijn mening weer.. Cat
|
![]() |
Ik denk dat iedereen wel een keer verliefd kan worden op iemand anders. Zolang je er zelf maar echt van overtuigd bent dat je bij je partner wilt blijven, kun je het beter verzwijgen en het proberen te 'onderdrukken/vergeten'. Als je verliefdheid echt niet te ontkennen valt denk ik dat het misschien wel verstandig is eens met je vriend(in) te praten.
Elke relatie heeft wel hoogte-/dieptepunten, zoiets kan altijd wel gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
die mensen die denken gewoon om zichzelf, ze hebben een behoefte aan sociaal en willen meer zonder te riskeren iets te verliezen. - maar het is wel erg gemeen tegen de oude - en niet risico-vrij je loopt over het algemeen denk ik minder risico als je het eerst langzaam zonder ruzie uitmaakt en dan pas nieuwe begint. Dan kan je sociaal niet zo hard vallen en op gegeven punt is alleen winst mogelijk. - mja, er zijn situaties waar die 'egoïstische' strategie veiliger is. - ik zou zeggen breng er begrip voor op note: ik leef me alleen in alle situaties in en hanteer zo min mogelijk principes als ik dat doe. Zelf ben ik niet op die manier egoïstisch - hmm ![]()
|
![]() |
Ik denk dat zoiets je overkomt en dat je er niks aan kunt doen. Pas als het gevoel heviger wordt dan wat je voor je huidige vriend(in) voelt, is het slimmer om het uit te maken denk ik
![]() Ben er nie super in thuis, want als ik eenmaal voor iemand ga wordt ik nie meer verliefd op anderen... Ik kijk wel enzo, maar daar houdt het wel op |
![]() |
|
Verliefd worden op een ander is je partner genadeloos bedriegen.
Toch? [/B][/QUOTE] Nee! Dat vind ik niet! 'worden' niet, daar kun je niets aan doen, 'zijn' of 'blijven' is iets anders! Dan ben je namelijk niet eerlijk tegenover je geliefde. Als je gevoelens hebt voor iemand anders die heftig zijn en blijvend zijn dan moet je daar eerlijk voor uitkomen, zo niet, dan bedrieg je diegene het is misschien zoiets als geestelijk vreemdgaan?!
|
Verwijderd
|
Kijk als je verliefd bent en je doet er niets mee (echt niets, dus niet flirten, zoenen, tongen enz) dan hoef je je partner niet te vertellen over je tijdelijke verliefdheid. Je partner loopt vast ook niet met oogkleppen op of wel?
Maar als je echt actie gaat ondernemen en wat wil beginnen met je nieuwe liefde moet je toch wel man/vrouw genoeg zijn om het eerst met je oude liefde uit te maken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat waren jouw redenen om het uit te maken? Trinity | 43 | 27-01-2010 13:32 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op leraar? (ander soort topic dan 'Verliefd op leerkracht') Alistar | 72 | 15-02-2007 00:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Stopcontact Vogelvrij | 10 | 11-01-2005 15:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen Isa | 229 | 12-07-2004 23:22 | |
Seksualiteit |
Wat is seks voor jou? Beryll | 53 | 13-04-2004 21:43 | |
Liefde & Relatie |
Het Grote Bedrogtopic Evito | 24 | 16-02-2003 16:28 |