Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 22:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
i

Laatst gewijzigd op 04-07-2014 om 04:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2002, 22:44
Tox
Tox is offline
Kijk ik ben zelf ook weleens verliefd op een ander geworden in een relatie (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=102314) maar ik zie het toch anders dan jou.

Kijk het sluipt er in en in eht begin heb je zoiets van um zal wel ff een roes zijn en zo weg sluipen want ey je houdt toch van je vriendin. En dan na een tijdje besef je van ey die ander die vind ik toch leuker en dan maak je het uit en dan vind ik het nie bedriegen maar iets goed overwegen !
Oud 23-05-2002, 22:49
Eddy E
Eddy E is offline
Verliefd worden op een ander, daar kun je niks aan doen, dat overkomt je denk ik. Het zegt iets over je huidige relatie. Deze kan best goed zijn, maar toch, je wordt verliefd op een ander en blijkbaar biedt die persoon toch meer voor jou dan je huidige partner.

Op moment dat je verliefd wordt op een ander moet je je toch echt even achter de oren krabben of de huidige relatie wel sterk en goed genoeg is om voort te zetten. Op het moment dat je zoiets aan je partner vertelt neem ik aan dat deze de relatie niet meer wilt voortzetten, immers wie wil nou een vriend of vriendin die eigenlijks verliefd is op iemand anders??
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 23:17
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
*Stelling+Vraag
Ja, klopt
Oud 24-05-2002, 13:17
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Ben ik het helemaal mee eens.
Zowieso vind ik het raar dat mensen , als ze iemand hebben verliefd op iemand anders KUNNEN worden. Ik kan pas verliefd op iemand worden als ik diegene heel goed heb leren kennen , en als ik een vriend heb, kom ik niet zover met anderen dat ik ze zo goed leer kennen dat ik verliefd kan worden. Maar dit vinden anderen vaak raar.
Wat ik trouwens heel achterbaks vind is dat vaak als mensen verliefd worden op een ander het pas tegen de huidige vriend(in) zeggen als ze zeker weten dat het met de nieuwe wat wordt. Als ze merken dat het niks wordt blijven ze bij hun huidige vriend(in) Dat snap ik dus echt niet.
Oud 24-05-2002, 13:37
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Eddy E schreef:
Verliefd worden op een ander, daar kun je niks aan doen, dat overkomt je denk ik. Het zegt iets over je huidige relatie.
helemaal mee eens is mij verschillende keren gebeurd bij me ex en die relatie was ook helemala niet goed!!!!nu zou me dat echt niet gebeuren..kep de liefste vriend van de wereld!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 14:08
Gothic
Gothic is offline
Ik ben het 100% met je eens. Een goede relatie kan alleen bestaan als je beide 100% eerlijk bent. Anders bouw je een relatie op leugens en dat gaat fout. Zo gauw je het idee hebt dat je verliefd bent op iemand, en het zeker weet zal je het je partner moeten vertellen. Als mijn vriend dat zou doen, zal ik blij zijn dat hij zo eerlijk is. Verliefd zijn op iemand anders betekend niet dat een relatie voorbij is. Je kan nog prima van je partner houden, zolang je beide eerlijk blijft, zal het naar mijn idee gewoon goedgaan, en hoeft de relatie niet stuk te gaan daarop...
Oud 24-05-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:

Ja, klopt
Hehe, alweer met hem eens. Eerlijkheid boven alles. Verliefd zijn op een ander zou ik erger vinden dan zoenen met een ander "zonder dat hij er gevoel voor heeft".

Maja dat terzijde. Je hebt gewoon gelijk, je moet niet liegen, dat zal je uiteindelijk opbreken. Terwijl het helemaal niet over hoeft te zijn als je eerlijk bent, zolang je maar weet waar je het voor doet en welke keuze je neemt.

Ik zou het ook als liegen ervaren als ie het niet zou zeggen en ik zou het zeker op prijs stellen als ie het zegt, zodat ik zelf ook nog een bepaalde keuze heb. Want als ik er later pas achter zou komen zou ik het hem niet echt in dank afnemen (understatement).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:34
Verwijderd
verliefd worden op een ander is niet bedriegen.
het is pas bedriegen als je erover zwijgt of erover liegt.

wanneer je het eerlijk zegt heeft je partner idd zélf de keuze om er wel/niet mee door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 09:31
FB
FB is offline
Zeggen dat je het uitmaakt omdat je niet meer van iemand houdt en dat die ander dan 4 dagen later erachter komt dat ze verliefd op iemand van wie ze een tijdje geleden nog zei dat het haar 'beste vriend' was...

DAT doet pijn
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 12:27
bracelance
bracelance is offline
verliefd worden op een ander als je een relatie wil zeggen dat je partner niet perfect is. Maar wat is perfect? Perfect is juist hetgene wat niet perfect is. In een relatie mag je gerust gevoelens hebben voor een ander persoon, maar dat mogen geen verliefde gevoelens zijn. Zijn er verliefde gevoelens dan moet daar eerlijk over gepraat kunnen worden, kan dat niet... dan is degene TE verliefd om de relatie voort te zetten. Misschien is diegene dan nog teveel gericht op lust en het ontdekken van het andere geslacht en nog niet klaar voor een echte relatie.
Oud 27-05-2002, 12:34
Verwijderd
eerlijkheid is heel belangrijk omdat je dan elkaar ook kan vertrouwen ik kan alleen nog niemand vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:40
Vinzz
Vinzz is offline
ja daar ben ik het helemaal mee eens...als je dan door ga met je huidige relatie bedrieg je die gene
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 18:51
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Met enige regelmaat lees ik hier topics waarin mensen zich (vertwijfeld) afvragen wat ze moeten doen als ze binnen een relatie verliefd worden op een ander.
In mijn optiek komt deze houding neer op doodordinair liegen.
Als mensen zich al afvragen wat ze moeten gaan doen, is dat inderdaad stom. Als je verliefd word op iemand anders, is het duidelijk dat je dat je huidige partner eerlijk moet vertellen en waarschijnlijk (tijdelijk?) stopt met die relatie.

Citaat:
Liegen is een van de meest sluipende en slopende processen binnen de intermenselijke communicatie.

In tegenstelling tot de meeste dingen die je schrijft, sluit ik me hier helemaal bij aan.

Citaat:
Wil de partner desondanks met je verder, dan is dat voor zijn/haar eigen rekening. Hij/zij bepaalt dan zelf of hij/zij met een onbetrouwbare leugenaar verder wil.
Je bedoeld, als je je partner verteld verliefd te zijn op iemand anders? Ik vind het sowieso niet okay dan; omdat één van mijn stellingen is, dat relaties nooit goed kunnen gaan als de verhoudingen scheef zijn. Als de een veel meer houd van de ander als andersom, of als een van de twee verliefd is op iemand anders. Vaak gaat zo'n verliefdheid redelijk snel over tijdens een langdurige relatie en blijven / komen mensen weer bij elkaar.

Citaat:
Verliefd worden op een ander is je partner genadeloos bedriegen. Toch?
Het verliefd worden zelf niet. Liegen is een beslissing die je neemt met je verstand, een risico dat je neemt om iets te verbergen. Verliefd worden is een gevoel, sterker nog, een instinct. Er valt weinig tegenin te brengen. Het kan je zomaar overkomen en je kunt het moeilijk blokkeren. En als je het blokkeert, zit het er alsnog.
Bedriegen word het pas als je het verbergt, erover liegt, of bij je partner blijft terwijl dat tegen je gevoel in gaat.

Naja dat was mijn mening weer..

Cat
Oud 29-05-2002, 22:17
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ik denk dat iedereen wel een keer verliefd kan worden op iemand anders. Zolang je er zelf maar echt van overtuigd bent dat je bij je partner wilt blijven, kun je het beter verzwijgen en het proberen te 'onderdrukken/vergeten'. Als je verliefdheid echt niet te ontkennen valt denk ik dat het misschien wel verstandig is eens met je vriend(in) te praten.
Elke relatie heeft wel hoogte-/dieptepunten, zoiets kan altijd wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 06:48
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
Ben ik het helemaal mee eens.
Zowieso vind ik het raar dat mensen , als ze iemand hebben verliefd op iemand anders KUNNEN worden. Ik kan pas verliefd op iemand worden als ik diegene heel goed heb leren kennen , en als ik een vriend heb, kom ik niet zover met anderen dat ik ze zo goed leer kennen dat ik verliefd kan worden. Maar dit vinden anderen vaak raar.

Wat ik trouwens heel achterbaks vind is dat vaak als mensen verliefd worden op een ander het pas tegen de huidige vriend(in) zeggen als ze zeker weten dat het met de nieuwe wat wordt. Als ze merken dat het niks wordt blijven ze bij hun huidige vriend(in) Dat snap ik dus echt niet.
Ik hoop toch echt dat je dat WEL snapt, anders heb je echt een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen;
die mensen die denken gewoon om zichzelf, ze hebben een behoefte aan sociaal en willen meer zonder te riskeren iets te verliezen. - maar het is wel erg gemeen tegen de oude - en niet risico-vrij

je loopt over het algemeen denk ik minder risico als je het eerst langzaam zonder ruzie uitmaakt en dan pas nieuwe begint. Dan kan je sociaal niet zo hard vallen en op gegeven punt is alleen winst mogelijk. - mja, er zijn situaties waar die 'egoïstische' strategie veiliger is. - ik zou zeggen breng er begrip voor op

note: ik leef me alleen in alle situaties in en hanteer zo min mogelijk principes als ik dat doe. Zelf ben ik niet op die manier egoïstisch - hmm - ik ben erg egoïstisch maar doe dat niet overkomen (ook niet op 'backstab' manier). Das meest succesvolle strategie denk ik (niet alleen in liefde)
Oud 30-05-2002, 08:47
Smurf
Smurf is offline
Ik denk dat zoiets je overkomt en dat je er niks aan kunt doen. Pas als het gevoel heviger wordt dan wat je voor je huidige vriend(in) voelt, is het slimmer om het uit te maken denk ik
Ben er nie super in thuis, want als ik eenmaal voor iemand ga wordt ik nie meer verliefd op anderen...
Ik kijk wel enzo, maar daar houdt het wel op
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 14:49
Roozie
Roozie is offline
Verliefd worden op een ander is je partner genadeloos bedriegen.
Toch? [/B][/QUOTE]

Nee! Dat vind ik niet! 'worden' niet, daar kun je niets aan doen, 'zijn' of 'blijven' is iets anders! Dan ben je namelijk niet eerlijk tegenover je geliefde. Als je gevoelens hebt voor iemand anders die heftig zijn en blijvend zijn dan moet je daar eerlijk voor uitkomen, zo niet, dan bedrieg je diegene

het is misschien zoiets als geestelijk vreemdgaan?!
Oud 31-05-2002, 19:31
Verwijderd
Kijk als je verliefd bent en je doet er niets mee (echt niets, dus niet flirten, zoenen, tongen enz) dan hoef je je partner niet te vertellen over je tijdelijke verliefdheid. Je partner loopt vast ook niet met oogkleppen op of wel?
Maar als je echt actie gaat ondernemen en wat wil beginnen met je nieuwe liefde moet je toch wel man/vrouw genoeg zijn om het eerst met je oude liefde uit te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten