Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2004, 21:43
Supremacy
Supremacy is offline
Morgen bloedprikken voor een HIV-test.
Kben nog nooit zo bang geweest.

Half jaar geleden misbruikt, ik kende de persoon.
Ik weet alleen niet of er kenmerken zijn waaraan ik zou kunnen
afleiden of die persoon HIV (of dus juist niet) besmet is.

.......
Ben ECHT bang.....
Oud 05-12-2004, 21:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Na een half jaar kon het pas eh? Nou, ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor morgen, maar voor de dag dat je de uitslag krijgt (en dat is niet dezelfe dag, denk ik zo).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:47
Supremacy
Supremacy is offline
Heb je gelijk in, maar het voelt alsof het morgen pas bepaalt wordt of je het wel of niet hebt. Heel raar, alsof je nog terug kan zeg maar. Terwijl dat niet meer zo is natuurlijk, maar of dat God (voor zover hij bestaat) morgen tijdens die prik een dobbelsteen gooit. 1 t/m 3 is goed 4 t/m 6 is slecht. Vaag.........
Oud 05-12-2004, 22:18
Tiño
Tiño is offline
ja, god zal er morgen om dobbelen hoor

maare, ik snap je wel ,is erg kut, maarja , gebruikte die persoon drugs?leefde die op straat? dat soort dingen zeggen opzich niet zoveel,maar kunnen je wel een idee geven of de kans groter of kleiner is.
Hoe dan ook, erg veel succes ,goop voor je dat t loos alarm is.
Oud 05-12-2004, 22:20
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik leef echt met je mee

Ik heb me vrijdag laten testen, en ik hoor over een week de uitslag als alles goed gaat....test me verder ook op soa's

Alles wat ik heb uitgevroten is voor zover ik weet veilig gebeurd wat veilig diende te zijn maarjah soms zag ik het wel bij bepaalde zaken door de vingers

Achteraf bleek dat hij meerdere personen voor erbij had na een relatie van 5 maanden....

Dus ook ik laat me nu maar testen voor de zekerheid en voor mn nieuwe vriend waarmee ik 1,5 maand heb

Ben eigenlijk niet bang.....maar heb wel iets van STEL DAT weet je!!!! Wat moet ik dan wel niet.....

Heel veel succes gozer
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 22:41
masterdj
masterdj is offline
succes man!
Oud 05-12-2004, 22:49
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als je een condoom gebruikt heb je er geen last van.
Maar succes ermee.
Oud 06-12-2004, 01:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 05-12-2004 @ 23:49 :
Als je een condoom gebruikt heb je er geen last van.
Maar succes ermee.
OMFG lézen jongedame! Ze is misbruikt, mis - bruikt. Ik denk dus niet dat ze enige gelegenheid had om een condoom te gebruiken

Ontopic : nee ik weet het ook niet en wil je ook niet bang maken, tegen de tijd datj e dit leest weet je het waarschijnlijk al. Good luck
Oud 06-12-2004, 02:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-12-2004 @ 02:44 :
OMFG lézen jongedame! Ze is misbruikt, mis - bruikt.
OMFG lézen jongeman! Het is een hij.

ontopic: Het staat allang vast of je het hebt of niet en het is juist ontzettend belangrijk dat dat zo snel mogelijk bekend wordt. Verder is de kans nog altijd erg klein dat je het hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 09:46
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
snap dat je je zorgen maakt.. zeker als je er zelf niet eens wat aan kon doen (omdat je nite ezlf onveilig hebt gevreeen maar misbruikt bent..)
ik hoop dat je geen hiv hebt!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 10:03
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 06-12-2004 @ 03:31 :
OMFG lézen jongeman! Het is een hij.
Jeuh.. kan dat ook al. Dat is minder fraai zeg
Oud 06-12-2004, 10:43
-bambi-
-bambi- is offline
Ik heb hem 2 weken geleden gedaan
(voor alle soa's btw)
En ik krijg morgen de uitslag
Ben ook wel klein beetje zenuwachtig

Maarja.. ik wens jou heel veel succes en sterkte
ik snap dat dit voor jou moeilijker ligt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:36
Supremacy
Supremacy is offline
In ieder geval allemaal bedankt voor het medeleven, vanmorgen geweest, nu 10 dagen wachten.... Khou jullie op de hoogte, en als de anderen dat willen doen die ook lieten testen??

Groetjes
Oud 06-12-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Supremacy schreef op 06-12-2004 @ 17:36 :
In ieder geval allemaal bedankt voor het medeleven, vanmorgen geweest, nu 10 dagen wachten.... Khou jullie op de hoogte, en als de anderen dat willen doen die ook lieten testen??

Groetjes
10 dagen? dat is echt snel

heb je je ook laten testen op herpetitis b?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:51
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 06-12-2004 @ 17:43 :
10 dagen? dat is echt snel

heb je je ook laten testen op herpetitis b?
herpetitis? is dat iets nieuws nog nooit van gehoord
een combi van herpes en hepatitis?
Oud 06-12-2004, 17:27
Supremacy
Supremacy is offline
Hahaha thanks rare kwast, door jou kan ik ook weer een beetje lachen haha ehhhh ja ook hepatitis B. Wat ik me dan afvraag is waarom ze niet C doen? Want die is toch veel gevaarlijker geloof ik?
Oud 06-12-2004, 17:39
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 06-12-2004 @ 18:27 :
Wat ik me dan afvraag is waarom ze niet C doen? Want die is toch veel gevaarlijker geloof ik?
Ja, maar die is niet seksueel overdraagbaar Nouja, via bloedcontact wel, dus in zekere zin zou het ook bij seks peronbgeluk kunnen als beide wondjes hebben die bloeden, maarja....dan is alles in feite seksueel overdraagbaar. Maar hepatitis B is de enige vorm van hepatitis die zowel via bloed-bloed contact als via sperma/vaginavocht overgedragen kan worden.
Oud 06-12-2004, 17:40
nl2suzy
nl2suzy is offline
Eej, ik hoop van harte dat de uitslag gewoon goed is!

Maar afleiding zoeken van de week en er niet teveel aan denken!
Oud 06-12-2004, 17:40
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 06-12-2004 @ 18:27 :
Hahaha thanks rare kwast, door jou kan ik ook weer een beetje lachen haha ehhhh ja ook hepatitis B. Wat ik me dan afvraag is waarom ze niet C doen? Want die is toch veel gevaarlijker geloof ik?
Je kan niet met slechts bloed alle soa's uit testen etc

(wat wel en wat niet weet ik niet zo 1,2,3)

Daar heb je ook een uitstrijkje voor nodig en soms ook plas

Het je die laatste 2 ook ondergaan?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:45
shut*up
shut*up is offline
niet lullig bedoeld ofzo, maar zorgt zo'n topic als dit er niet juist voor dat je er steeds aan herinnerd wordt en alleen maar zenuwachtig wordt over de uitslag??
Oud 06-12-2004, 17:47
Metal
Metal is offline
ik hoop natuurlijk voor je dat er een negatief resultaat uitrolt

maar ben je nou V of M?
Oud 06-12-2004, 17:48
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
shut*up schreef op 06-12-2004 @ 18:45 :
niet lullig bedoeld ofzo, maar zorgt zo'n topic als dit er niet juist voor dat je er steeds aan herinnerd wordt en alleen maar zenuwachtig wordt over de uitslag??
Ik denk dat het opzich wel goed is dat je erbij stil staat...

Het ontkennen en voor weglopen heeft geen enkele zin (...ik ben deze week ook getest voor alles en wacht ook op een uitslag)

En tsjah maybe kun je via zo'n topic mensen stil laten staan bij dit probleem....HIV en SOA's.....en kan je mensen aansporen zich ook eens te laten testen wanneer ze twijfels hebben of gewoon zekerheid willen......en dat ze dit ook kunnen voorkomen door te zorgen dat alles VEILIG gebeurd bij sex of drugs whatever

Of klinkt dit een beetje TE serieus?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:55
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 06-12-2004 @ 18:48 :
Ik denk dat het opzich wel goed is dat je erbij stil staat...

Het ontkennen en voor weglopen heeft geen enkele zin (...ik ben deze week ook getest voor alles en wacht ook op een uitslag)

En tsjah maybe kun je via zo'n topic mensen stil laten staan bij dit probleem....HIV en SOA's.....en kan je mensen aansporen zich ook eens te laten testen wanneer ze twijfels hebben of gewoon zekerheid willen......en dat ze dit ook kunnen voorkomen door te zorgen dat alles VEILIG gebeurd bij sex of drugs whatever

Of klinkt dit een beetje TE serieus?
Ja nou ja, goed, je hebt opzich ook wel gelijk, ik bedoel ook niet dat je er voor moet weglopen ofzo...
Maar kan mij herinneren dat hier een maand geleden ofzo ook zo'n soortgelijk topic was van een meisje die zich op hiv had laten testen, en dat topic bleef 2 weken doorzwammen over de besmettingskans enzo, en uiteindelijk weet nog steeds niemand de uitslag van het meisje
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is het steeds een topic waard op het moment dat iemand zich laat testen???
Oud 06-12-2004, 18:01
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
shut*up schreef op 06-12-2004 @ 18:55 :
Ja nou ja, goed, je hebt opzich ook wel gelijk, ik bedoel ook niet dat je er voor moet weglopen ofzo...
Maar kan mij herinneren dat hier een maand geleden ofzo ook zo'n soortgelijk topic was van een meisje die zich op hiv had laten testen, en dat topic bleef 2 weken doorzwammen over de besmettingskans enzo, en uiteindelijk weet nog steeds niemand de uitslag van het meisje
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is het steeds een topic waard op het moment dat iemand zich laat testen???
Daar heb je wel een punt jah!

This dan ook aan de Topic Starter wel effe een reactie te geven op het feit of hij nu wel of niet besmet is met wat dan ook (aangezien hij het topic heeft geopend en dit dus ook min of meer een verplichting is)

Nujah ik zal hiernaast ook wel effe melden hoe alles bij mij afloopt...

Mjah
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:37
Supremacy
Supremacy is offline
Dat had ik al even laten vallen dat ik wel even zou melden wat de uitslag zou worden. Laten we hopen dat ik een forumfeest kan geven

By the way,
ik ben nu wel een stuk rustiger dan gisteren.
Kweet niet waardoor dat komt. Misschien helpt het toch om
er met 'vreemden' een beetje over te praten.
Ik bedoel met jullie hier vind ik het toch makkelijker dan met mijn ouders bijvoorbeeld.
Oud 06-12-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-12-2004 @ 11:03 :
Jeuh.. kan dat ook al. Dat is minder fraai zeg
Nee, voor meisjes mag het wel, maar voor jongens niet
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:30
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-12-2004 @ 02:44 :
OMFG lézen jongedame! Ze is misbruikt, mis - bruikt. Ik denk dus niet dat ze enige gelegenheid had om een condoom te gebruiken

Ontopic : nee ik weet het ook niet en wil je ook niet bang maken, tegen de tijd datj e dit leest weet je het waarschijnlijk al. Good luck
Ik las te snel inderdaad.
Zij kon er inderdaad vrij weinig aan doen en dat is spijtig, maar er zijn er genoeg die er wel wat aan kunnen doen. Die zouden het dan ook moeten doen vind ik.
Oud 06-12-2004, 21:32
Supremacy
Supremacy is offline
Hahaha, je leest wel vaak snel ik ben een hij. Ow ow, zo wordt een van oorsprong depri topic nog grappig ook ik weet het niet, maar mn humeur gaat met stukken vooruit sinds vanmorgen.
Oud 06-12-2004, 21:33
rare kwast
rare kwast is offline
misschien omdat je nu het prikken gehad hebt..
je moet nu wachten op de uitslag moet je je sowieso die 10 dagen niet kwellen..
Oud 06-12-2004, 21:55
Verwijderd
Ik kan me goed voorstellen dat je erg zenuwachtig bent (vooral was), over 10 dagen de uitslag, dat is gelukkig nog wel redelijk snel. Al zullen er wel af en toe een beetje zenuwachtige momenten tussen zitten.

Een beetje persoonlijke vraag (tsjaa aan jou of je er op antwoord), maar was degene die je kende een riscogroep voor HIV ofzo, of had hij/zij een verleden waarin de kans groot werd geacht dat hij/ zij hiv zou kunnen hebben opgelopen? Of word je daar standaard op getest? Heb jij het speciaal aangevraagd?

Nou ja uhhh hopelijk komt dat feestje er ...

Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 09:03
Supremacy
Supremacy is offline
De persoon die mijn dit geflikt heeft, komt uit het homocircuit. Klinkt misschien erg denigrerend als ik dit zo zeg, maar er is nou eenmaal een homocircuit. Waar (waar ik door hem dus achter ben gekomen) homo's ook trots op zijn. Zelf ben ik heteroseksueel. Het hoe en wat dat ik deze man kende is te lang om hier te vermelden. Laten we zeggen dat hij over een lange periode mijn vertrouwen heeft gewonnen als gewoon een vriend om dit vervolgens keihard te beschamen. Simpelweg dmv de bedreiging: "Als jij niet doet wat ik zeg, zie jij je broertje en zusje nooit meer terug."

Over de achtergrond van deze persoon is mij weinig bekend. Voor de rest heb ik wel heel veel informatie kunnen achterhalen maar iemand die HIV onder de leden heeft kan dat natuurlijk perfect verbergen aangezien er geen klachten hoeven te zijn.
Of de kans nou 1/100 of 99/100 is. Dankzij hem heb ik risico gelopen... en dus moet ik me laten testen.

Hmmmzzz ik schrijf dit allemaal wel erg makkelijk
Oud 07-12-2004, 09:22
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 07-12-2004 @ 10:03 :
De persoon die mijn dit geflikt heeft, komt uit het homocircuit. Klinkt misschien erg denigrerend als ik dit zo zeg, maar er is nou eenmaal een homocircuit. Waar (waar ik door hem dus achter ben gekomen) homo's ook trots op zijn. Zelf ben ik heteroseksueel. Het hoe en wat dat ik deze man kende is te lang om hier te vermelden. Laten we zeggen dat hij over een lange periode mijn vertrouwen heeft gewonnen als gewoon een vriend om dit vervolgens keihard te beschamen. Simpelweg dmv de bedreiging: "Als jij niet doet wat ik zeg, zie jij je broertje en zusje nooit meer terug."

Over de achtergrond van deze persoon is mij weinig bekend. Voor de rest heb ik wel heel veel informatie kunnen achterhalen maar iemand die HIV onder de leden heeft kan dat natuurlijk perfect verbergen aangezien er geen klachten hoeven te zijn.
Of de kans nou 1/100 of 99/100 is. Dankzij hem heb ik risico gelopen... en dus moet ik me laten testen.

Hmmmzzz ik schrijf dit allemaal wel erg makkelijk
Vraag: Als je daadwerkelijk 20 bent zoals je profiel beweerd...dan was je dus 19 of 20 toen je misbruikt werd right?

Maar......als iemand je nog op die leeftijd bedreigd door te zeggen dat je je zusje en broertje nooit meer terug ziet, daar sta je op je 20e dan toch volledig boven? Of kreeg je tegelijkertijd een pistool op je slaap gedrukt?

Sorry als het overkomt dat ik de spot drijf met wat er met je gebeurd is toendertijd....maar dat is zeker NIET mijn bedoeling als dit wel zo over komt.....ik vroeg het me eerlijk gezegd gewoon enorm af
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 09:53
Supremacy
Supremacy is offline
Kan je gelijk in hebben, hmmmm ff kijken hoe leg ik dat uit. Ehhh laatst was er een melding van een INVALIDE met een handgranaat op Rotterdam CS. Niemand gelooft dat natuurlijk maar toch wordt het zekere voor het onzekere genomen. Nou is dat over mn broertje en zusje alweer een stuk aannemelijker plus het feit dat ik erachter kwam dat hij toch contacten heeft met bepaalde louche figuren.
Oud 07-12-2004, 09:54
Supremacy
Supremacy is offline
Ik zou eigenlijk het complete proces verbaal hier moeten plaatsen om het helemaal duidelijk te maken, dan snap je het wel maar daar begin ik niet aan. Dat is privé en ten 2e 6 kantjes uittypen
Oud 07-12-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Supremacy schreef op 07-12-2004 @ 10:54 :
Ik zou eigenlijk het complete proces verbaal hier moeten plaatsen om het helemaal duidelijk te maken, dan snap je het wel maar daar begin ik niet aan. Dat is privé en ten 2e 6 kantjes uittypen
Ik begrijp het nu ook wel voldoende, dus ik denk dat dat niet hoeft. Bovendien: als jij het niet wilt vertellen, bovenstaande lijkt me al meer dan voldoende.

Succes ook al is dat niet de juiste uitdrukking, maar je snapt me wel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:48
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-12-2004 @ 15:02 :
Ik begrijp het nu ook wel voldoende, dus ik denk dat dat niet hoeft. Bovendien: als jij het niet wilt vertellen, bovenstaande lijkt me al meer dan voldoende.

Succes ook al is dat niet de juiste uitdrukking, maar je snapt me wel.
Ik sluit me hier bij aan.....ik weet ook wel voldoende nu en heb een beetje antwoorden op mijn vragen!

En naast dat, het gaat me opzich nix aan.....aangezien je dit topic hebt geopend over dat je je laat testen!

Good Luck Gozer
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:17
Madeliefje_1988
Madeliefje_1988 is offline
Heel veel sterkte!!!

HEt wachten op de uitslag is nu begonnen
Ik weet wat je doormaakt... Het is echt vreselijk!!! Sowieso misbruikt worden en dan het risico dat hij jou laat lopen.
Ik was zo kwaad, ik kon hem iets aandoen... Maar ik heb ermee leren leven...

Di klinkt miss overdreven, maar ik voelde me echt vies en aangetast in mijn ik-zijn..

Echt heel veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 09:09
Supremacy
Supremacy is offline
WAAAAAAAH uitslag van de test is binnen, ik had de doktersassistente aan de telefoon. Maar die mag niks zeggen. De dokter belt me tussen 14:30 en 15:30 terug.
Oud 09-12-2004, 09:35
rare kwast
rare kwast is offline
ja dan gaan ze je eerst bellen om te zeggen dat je tussen dan en dan de uitslag krijgen
lekker is dan

kzal voor je duimen
Oud 09-12-2004, 09:58
Supremacy
Supremacy is offline
Hey ik had eens een keer gehoord dat als de test positief is (dus slecht) dat het dan vaak wat langer duurt voor de uitslag bekend is? En we zijn maar 4 dagen verder.... mja... misschien wishful thinking hoor....
Oud 09-12-2004, 11:06
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik zal voor je duimen
Oud 09-12-2004, 11:11
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
*duimt*
Oud 09-12-2004, 11:29
combat95
combat95 is offline
Sterkte man, ik denk aan je
Oud 09-12-2004, 11:47
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Gatver,

Ik ben dus al 7 dagen verder...

Zal dr ook wel achter aan bellen!!

Hmzz
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 13:36
Supremacy
Supremacy is offline
Uitslag van de test is negatief, ik mankeer niks!!
Ow god ik ben nog nooit zo blij geweest. YES YES YES.

Voor alle anderen hier die testen nog heel veel sterkte en laat alsjeblieft horen hoe het is gegaan.

Thanks voor al het medeleven en jullie hebben me fantástisch door deze dagen heen geholpen. Heeeeeeel erg bedankt!!!
Oud 09-12-2004, 14:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 09-12-2004 @ 14:36 :
Uitslag van de test is negatief, ik mankeer niks!!
Ow god ik ben nog nooit zo blij geweest. YES YES YES.

Voor alle anderen hier die testen nog heel veel sterkte en laat alsjeblieft horen hoe het is gegaan.

Thanks voor al het medeleven en jullie hebben me fantástisch door deze dagen heen geholpen. Heeeeeeel erg bedankt!!!
Fijn om te horen .
Oud 09-12-2004, 14:06
light fighter
light fighter is offline
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:07
*ABC*
*ABC* is offline
Heeeey ontzettend gefeliciteerd (klinkt misschien wat raar maar je snapt me).

Idd fijn om te horen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:46
rare kwast
rare kwast is offline
dat is iig een fijn bericht
Oud 09-12-2004, 15:07
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Mijn dokter is met vakantie en mag dus niet de uitslag weten
Met citaat reageren
Reageren