Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
de meeste bestaan namelijk overal wel, los van religie, terwijl de religie wel met de eer voor het ontstaan van die waarden aan de haal gaat.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit klinkt alsof zo`n partij niets goeds kan voortbrengen. Als we zo doorgaan vind ik ook dat alle andere partijen niet mogen bestaan hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Daarom stel ik dit: Het is een slechte zaak dat politieke partijen met een confessionele inslag gedwongen zijn te bestaan. Want je vergeet dat het christendom meer is dan alleen een geloof, het geloof wordt 24 uur per dag 7 dagen per week uitgedragen doordat dit geloof tot handelen aanzet, zodat ook de schrijver van de brief aan Diognetus zo mooi weergeeft: Citaat:
Hoe zouden zij zich dan achter een maatschappij kunnen zetten, die sexuele uitspattinge goedkeurt en in alles wenst te leven naar het vlees, waar men zich van de wereld weet en met hun waarden en normen de wetten ontkrachten, waar met liefde, onverschillig wordt bedoeld, en waar hun waarschuwingen met hoon worden beantwoord. Ja, waar het noemen van homofilie als zonde wordt bestraft (Buttiglione) en men ongestraft moslims/andersdenkenden voor geitenneukers kan uitmaken (van Gogh). Ja hoe zouden wij ooit kunnen wandelen in een raad van goddelozen en staan in de weg van de zondaren, hoe zouden wij ooit kunnen verkeren in een kring van spotters? Maar toen men niet naar ons (bijbelgetrouwe) christenen wilde luisteren, toen zijn we uit de bestaande partijen gestapt en hebben wij het stof van onze voeten geschud.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat vind jij dan? Dat de politiek beter af zou zijn als alle partijen über ggggristelijk zouden zijn? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Hoewel ik het betwijfel dat de grote bedrijven zo gigantisch veel invloed hebben. Het is nog niet zo dat verkiezingscampagnes massaal door de commercie worden gesponsord, zoals dat in de VS is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben echter wel steeds negatiever over de Nederlandse politiek geworden. Het CDA bakt er totaal niks van. Ik zou er ook nooit op stemmen. (ik stem meestal op SP) We zijn het schoothondje van de VS geworden. Wat je stemt maakt uiteindelijk niet veel uit. Behoorlijk deprimerend als je er over nadenkt.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() M.a.w. "suggesties" en meer van dat soort vage praat doen mij eigenlijk weinig. Ik zal niet ontkennen dat er geen invloed van het bedrijfsleven is, integendeel zelfs, maar om nou te beweren dat het bedrijfsleven de politiek bepaald. Nou nee. Citaat:
Je kunt beter vriendjes ("schoothondje") zijn met het machtigste land, dan er tegen zijn als je weet dat alle overkoepelende organisaties er toch niks tegen doen. Shit happens, het leven is hard en oneerlijk, maar in sommige gevallen zijn stomme beslissingen begrijpelijk. En ach... over dat het CDA er niks van bakt. Het is niet bepaald een situatie die het CDA heeft gecreëerd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom en Euthanasie Thommos | 22 | 27-03-2009 09:17 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Islamisering funnytess | 12 | 01-01-2009 21:57 | |
Israël: Wat te doen met andersdenkenden? Rabbi Daniel | 186 | 29-03-2004 17:21 | |
De ISLAM Snakeboy | 4 | 29-03-2003 19:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de SGP verbieden? Gatara | 80 | 19-11-2002 12:45 |