|
|
Bekijk resultaten poll: Het klonen van mensen moet kunnen! | |||
Jah, natuurlijk mag dat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 39.47% |
Nee dat mag absoluut niet. |
12 | 31.58% |
Jah, maar dat mag alleen als het echt zinvol is. |
11 | 28.95% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Klonen kan geen kwaad zo lang het niet zo massaal gebeurd dat de genetische diversiteit in het geding komt.
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Inmiddels zijn ze erachter dat ze stamcellen moeten gebruiken, en wanneer ze een mens gaan klonen zorgen ze er wel voor dat deze op een normale manier verouderd, lijkt me. Dus op zich is het niet zo raar wat hij zegt, al is het wat verouderde info. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mischien zou het helpen als je voortaan van tevoren uitzoekt waar je het over hebt alvorens zomaar iets te roepen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
en ging er (duidelijk ten onrechte) van uit dat mensen eerdere topics over hetzelfde overwerp ook zouden lezen. Citaat:
Citaat:
-de kloon krijgt niet het geheugen mee van het orgineel. -de kloon wordt als baby geboren, en zal even snel op moeten groeien, als een kloon wordt geboren is dat geen volwassene. persoonlijk leken deze twee dingen me zo overduidelijk dat ik geirriteerd raakte toen mensen zoiets konden missen. Het enige dat bij het klonen van een mens gebeurt is dat de genetische code van een bevruchte eicel zo wordt aangepast dat deze identiek is aan de gendonor. in feite dus net als bij een eeneiige tweeling, behalve dan dat het tweede exemplaar wat later komt. voor karaktervorming, opvoeding en gedrag gelden dan ook dezelfde invloeden als bij een gescheiden opgroeiende eeneiige tweeling.
||
Citaat:
Cellen groeien zolang dit kan volgens de 'bouwtekening' van het lichaam dat ze vormen. Als ik in totaal 4 miljard cellen nodig heb om mijn been te laten groeien stopt de groei als die 4 miljard is bereikt. Enkele uitzonderingen daarop zijn bijvoorbeeld kankercellen (die hun genetische codes kwijt zijn, zodat ze niet stoppen met delen(beter bekend onder de medische vakterm 'asociale deling'))
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan nog. Het probleem van de wereldhonger is niet dat er te weinig voedsel is. Er is genoeg voedsel op de wereld om iedereen te voeden. Alleen heeft niet iedereen toegang tot dat voedsel. Dit komt door de machtsverhoudingen in de wereld. En multinationals welke GM planten ontwikkelen versterkt niet de machtspositie van de boer, integendeel dus. Alleen de rijke consument in het westen heeft er wat aan. Die krijgt perfecte groenten. Dus die betaalt dan meer en daar maakt het bedrijfsleven weer winst over. En dat verhaal over de tijdklok in cellen was een wetenschappelijk verhaal over hoe je de leeftijd van mensen kon verlangen en welk probleem het had ivm klonen. Het is niet een of andere misvatting in het rijtje dat T_ID opnoemt. Ik zal het later eens opzoeken. Het was in iedergeval zo complex dat ik dus problemen heb het te onthouden. Het had in iedergeval te maken met stukken herhaalde DNA welke na elke kopie iets korter werd.
Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 16:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nierdialyse, leverfalen, hartkwalen, verlamming: allemaal de wereld uit. nu alleen nog uitvinden hoe we dat voor elkaar gaan krijgen...
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
aangezien die bewering in zowel genetisch als fysiek als in psychologisch opzicht fout zit koos ik de minst duidelijke om te weerleggen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En ik durf iets te beweren hierover omdat ik er een vak over heb gevolgd. Het heeft inderdaad met telomeren te maken. Daarom wordt tegenwoordig vaak van babies cellen ingevroren op een speciale manier om te zorgen dat klonatie-technieken geen ouderdom opleveren. Ik sluit me bij de mensen aan dat als je iets erop te zeggen hebt dat je jezelf onderbouwd. Ik kan het best fout hebben, maar laat me dan zien waarom het zo is. En helaas is klonen geen grapje, maar dodelijke ernst.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Iemand die zijn vakanties elk jaar in Tsernobyl geniet is dan ook een minder geschikte candidaat voor donatie van genetisch materiaal voor klonen dan iemand die bijvoorbeeld nog nooit of weinig aan straling is blootgesteld. Maar zoals ik al eerder zei, is dat slechts een technisch obstakel, wat is er tegen klonen als dat probleem te omzeilen is?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Beleidszaken |