Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 23:44
Wammus
Wammus is offline
Is het geen idee om oude topics na een bepaalde tijd te laten sluiten. Om te voorkomen dat mensen hele oude topics gaan lopen uppen. Iedereen ergert zich eraan en de fbs hebben er alleen maar extra werk aan. Dan hoeven ze niet meteen helemaal te verdwijnen want so mmige zijn best handig om af en toe wat in op te zoeken.
Advertentie
Oud 05-01-2005, 23:58
Verwijderd
de ene keer zeurt men dat je de zoekfunctie moet gebruiken voor je een topic opent, en doe je dat vervolgens en up je een oud topic dan is het ineens een irritante up.

dus tja.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:08
PV
PV is offline
daar ben ik wel voor maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:29
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Is dat dan niet een soort "prune" functie maar dan dat de topics een slotje krijgen in plaats van verwijderd te worden.

Citaat:
Revan schreef op 06-01-2005 @ 00:58 :
de ene keer zeurt men dat je de zoekfunctie moet gebruiken voor je een topic opent, en doe je dat vervolgens en up je een oud topic dan is het ineens een irritante up.

dus tja.
Een topic van 15 maanden oud moet je ook niet gaan uppen, van enkele weken kan wel. Ik beslis gewoon zelf.
Oud 06-01-2005, 07:47
perfectme
perfectme is offline
en wanneer zou dat topic zichzelf dan sluiten?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:58
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Daar werd een tijdje terug over gediscussieerd op Admin, maar daar is toen niets mee gedaan. Ik zal het weer even onder de aandacht brengen.
Oud 06-01-2005, 09:29
Koen
Koen is offline
Het is niet per definitie zo dat een oud topic nooit geupped mag worden. In veel gevallen is dat idd zinloos, maar soms kan het best nuttig zijn. Daarnaast hebben we niet zoveel last van geupte oude topics dat het echt nodig is zo'n functie temaken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 10:05
Meester
Meester is offline
Inderdaad, wat Koen zegt. 't Loopt de spuigaten niet uit, dus waarom zou je zo'n functie invoeren wanneer sommige topics nog wel geupt mogen worden?

Ook is het dan niet meer mogelijk om quotes ed uit die threads te halen, maar dat is geen onoverkomelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:26
Verwijderd
Mwah, kheb hier zelf al enige maanden geleden een topic over gemaakt, het antwoord was toen helaas 'nee'
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk sowieso dat de leden niet meteen zo fel moeten reageren op een hele oude up. Het wordt pas vervelend als de up zelf nutteloos is, maar dat gebeurt 3 keer per week per subforum en daar hebben we FB's voor. Een up van 2 jaar kan best nuttig zijn, laatst was er nog zo'n voorbeeld.
Oud 06-01-2005, 12:22
Boogie
Boogie is offline
Liever niet, want sommige oude topics zijn wel degelijk nog van waarde.
Oud 06-01-2005, 18:17
Wammus
Wammus is offline
Met heel oud bedoel ik idd 2 jaar. Maar mijn idee is om ze na bv een half jaar automatisch te laten sluiten. En als je m dan alsnog wilt uppen dan stuur je een pm aan de fb van het subforum en als de up terecht is kan het topic toch alsnog open.
Oud 06-01-2005, 21:00
Remqo
Remqo is offline
Op het ene deelforum mag je wel uppen, zolang je maar iets toevoegt. Bij een ander deelforum moet je maar een nieuwe aanmaken. Da's duidelijk

Citaat:
Boogie schreef op 06-01-2005 @ 13:22 :
Liever niet, want sommige oude topics zijn wel degelijk nog van waarde.
Als ze gesloten zijn, kan men ze nog wel lezen

Als men echt wil voortborduren op een oud topic, kan er toch ook wel een nieuw topic gemaakt worden met een link naar een oude (gesloten?) topic toe?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:26
marrel
marrel is offline
Citaat:
Koen schreef op 06-01-2005 @ 10:29 :
Het is niet per definitie zo dat een oud topic nooit geupped mag worden. In veel gevallen is dat idd zinloos, maar soms kan het best nuttig zijn. Daarnaast hebben we niet zoveel last van geupte oude topics dat het echt nodig is zo'n functie temaken, denk ik.
dat laatste dat het niet zo veel voor komt ok is miss zo. Maar waar ik het vooral zie, op psyg of L&G, mensen hebben ergens last van, zoeken en vinden een persoon die een jaar geleden hetzelfde heeft gehad en uppen. Die topics gaan allemaal opslot met vaak de mededeling: "je mag best een nieuw topic openen, zo'n oud topic uppen is niet nodig". Lezen kan toch nog als het op slot is en ik denk dat het toch wel wat scheelt
Oud 11-01-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:

dus tja.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 12:31
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik was laatst op een forum waar ze na ong. 7 weken een niet gebruikt topic automatisch sluiten... dat is op zich erg makkelijk . Als het technisch mogelijk is, zou het de FB's idd heel wat werk schelen.... aan de andere kant... whatever .
Oud 12-01-2005, 13:23
Verwijderd
Ik denk dat het ook nog uitmaakt wat voor topic het is. Een topic uppen dat iemand ooit begon over een persoonlijk probleem is nogal lastig, want een hoop mensen lezen alleen de beginpost en reageren dus op iemand die geen hulp meer nodig heeft, terwijl ze niet op jou reageren. In dat geval kun je dus beter je eigen topic maken. Als je een algemener topic upt heb je dat probleem niet, dus dan werkt het oude topic nog goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 13:31
Verwijderd
nee man geen slotjes geven
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:18
Wammus
Wammus is offline
Maar ff een schopje. Ook omdat er een ander topic is wat hier wel op aansluit. En ik heb nog geen antwoord op mn idee ^.

deze dus.
Oud 15-01-2005, 19:55
Ieke
Ieke is offline
Als het echt nuttig is dan splits ik de nieuwe reactie's er wel af voor een nieuw topic.
Vaak zie je ook bij hele oude topics dat je veel reactie's krijgt van mensen van dat het een oud topic is. Imo heb je dan ook niks aan de up, open dan een nieuwe, verse discussie.
Oud 19-01-2005, 04:23
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-01-2005 @ 09:58 :
Daar werd een tijdje terug over gediscussieerd op Admin, maar daar is toen niets mee gedaan. Ik zal het weer even onder de aandacht brengen.
Ik heb een minuutlang naar je avatar zitten staren, omdat ik dacht dat 't wel een gifje zou zijn. Maar neeeeee
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:00
Gimme more beer
Citaat:
Paranoide schreef op 19-01-2005 @ 05:23 :
Ik heb een minuutlang naar je avatar zitten staren, omdat ik dacht dat 't wel een gifje zou zijn. Maar neeeeee
[nerd] Het kan best een gifje zijn, of hij geanimeerd is, dat is de vraag [/nerd]
Oud 23-01-2005, 17:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ieke schreef op 15-01-2005 @ 20:55 :
Als het echt nuttig is dan splits ik de nieuwe reactie's er wel af voor een nieuw topic.
Vaak zie je ook bij hele oude topics dat je veel reactie's krijgt van mensen van dat het een oud topic is. Imo heb je dan ook niks aan de up, open dan een nieuwe, verse discussie.
Juist dat is precies wat ik bedoel. Als er een oud topic ( van een jaar of meer geleden) word geupt dan krijg je al snel reacties die alleen nog maar over de up gaan en totaal niets met het topic te maken hebben. En uiteindelijk word er toch een slotje op gegooid en krijgt degene die m upte (terecht) een waarschuwing. Dit soort gezeik kan je allemaal voorkomen door topics automatisch dicht te laten gaan na bv een half jaar.
Oud 21-03-2005, 21:44
Wammus
Wammus is offline
Hierbij een up. Want er is nog steeds geen fatsoenlijk antwoord. En ook nav dat andere (gesloten) topic. Mijn mening is nog steeds dat topics na een half jaar op slot kunnen maar niet verwijderd zodat de mensen die de info die er in staat nog wel kunnen opzoeken met de zoekfunctie. Als je het nuttig denkt te vinden om een topic te uppen dan stuur je een pm aan de Fb(+) en gaat die er over nadenken.

Wat vind de rest er van?
Oud 21-03-2005, 22:09
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind dat er een vreemd beleid is...

zo word deze up wel toegelaten: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=602447

en normaal krijg je meteen een boos mailtje van een forumbaas, maar als je het niet doet krijg je een boze reply dat je moet zoeken
Oud 22-03-2005, 08:00
Gimme more beer
Ik zeg, aan de hand van mijn reactie in het andere topic, dat mensen logisch moeten nadenken...
Oud 22-03-2005, 17:05
one.
one. is offline
Dan zou je veel topics krijgen over iets dat al geweest is.
Oud 22-03-2005, 17:14
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 22-03-2005 @ 18:05 :
Dan zou je veel topics krijgen over iets dat al geweest is.
Maar als het een goed topic is met de benodigde informatie maakt dat toch niks uit?

Nee, men post liever meteen een topic, zoeken zit er niet bij.
Oud 23-03-2005, 23:10
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-03-2005 @ 18:14 :
Maar als het een goed topic is met de benodigde informatie maakt dat toch niks uit?

Nee, men post liever meteen een topic, zoeken zit er niet bij.
Nee stel je voor dat je eens moeite doet om iets te weten te komen. Dan kom je mischien nog slim over dat moet je ook niet hebben.

Met zoeken word trouwens volgens mij bedoeld zoeken naar of er al een topic over is geweest en of je daar mischien wat aan hebt. Als daarmee je probleem al is opgelost hoef je het ook niet meer te vragen. Verder gaat het een stuk sneller dan een nieuw topic openen en scheelt het een hoop frustraties onder de leden die het al een keer of 10 voorbij hebben zien komen en dan kan ik begrijpen dat je iemand (op een nette manier) op de zoekfunctie wijst.
Oud 23-03-2005, 23:19
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
wammus schreef op 24-03-2005 @ 00:10 :
Nee stel je voor dat je eens moeite doet om iets te weten te komen. Dan kom je mischien nog slim over dat moet je ook niet hebben.

Met zoeken word trouwens volgens mij bedoeld zoeken naar of er al een topic over is geweest en of je daar mischien wat aan hebt. Als daarmee je probleem al is opgelost hoef je het ook niet meer te vragen. Verder gaat het een stuk sneller dan een nieuw topic openen en scheelt het een hoop frustraties onder de leden die het al een keer of 10 voorbij hebben zien komen en dan kan ik begrijpen dat je iemand (op een nette manier) op de zoekfunctie wijst.
Al staat hier op dit forum niet erg veel informatie over problemen, maar je komt een heel eind.

Ook via google, maar jah, men zegt:
Wijsheid komt met de jaren.
Oud 06-04-2005, 18:40
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:

dus tja.
je hebt helemaal gelijk!
Oud 09-04-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-01-2005 @ 14:00 :
[nerd] Het kan best een gifje zijn, of hij geanimeerd is, dat is de vraag [/nerd]
Heh, dat bedoelde ik. Check het tijdstip waarop ik postte
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:42
Gimme more beer
Citaat:
Paranoide schreef op 09-04-2005 @ 20:19 :
Heh, dat bedoelde ik. Check het tijdstip waarop ik postte
Check de datum eens waarop ik postte
Reageren

Regels voor berichten