Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 09:22
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Goed, het is alweer een tijdje geleden. Ik ben benieuwd wat jullie van dit gedicht vinden. Ik ben een beetje aan het experimenteren en dit is mijn nieuwste poging.

Het bedrog van de winter

Zaterdag. De bomen wuiven de leegte weg
die mij als de wind verwaait. Aait de zon de volgende dag
- zo toepasselijk – zorgeloos, hoor wat ik nu zeg:

was ik de wereld te (eigen)wijs,
waardoor ik nog immer naar de warmte vlucht.
- 'Wacht op me' - en zo lachte ik,
wellicht te vaak naar wraak gezucht?

Zo overpeins ik dan de dagen
tot een week aaneen - en reeds een heel seizoen -
Had ik maar één dag overgeslagen,
maar het gras grijnsde nog zo gruwelijk, zomers, groen.
__________________
et je ne compte pas mes jours.

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 07:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 09:25
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
leuk experiment alleen vind ik dat er teveel chaos in speelt met de haakjes en streepjes, leest heel onrustig
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:28
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Het leest idd onrustig zoals bracelance zegt maar ergens vind ik het er wel bij passen doordat je met het element wind en bomen zit. Leuke woordspeling ook 'naar wraak gezucht' Goed gevonden, vind het leuk om eens een andere stijl van je te lezen. 't Is vernieuwend.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:20
Verwijderd
Het leest wel iets onrustig, maar het stoort me niet. Het is idd heel anders, geloof wel dat ik voorgaande gedichten mooier vind, maar deze steekt zeker goed in elkaar!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:16
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Het lijklt net alsof je die streepjes enzo steeds vaker gaat gebruiken, terwijl ik denk dat je ze lang niet altijd nodig hebt. Het idee vind ik wel erg goed en het is inderdaad wel weer iets anders. De chaos vind ike rwel bij passen, maar al die streepjes overal, dat wordt een beetje veel van het goede.
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:33
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
het klinkt mooi in mn hoofd
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 07:32
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Bedankt voor de reacties.
Over de streepjes: ik denk dat ik die bij nog immer weghaal. Het was eigenlijk om er een beetje nadruk op te leggen, maar misschien is zonder wel mooier, minder streepjes-achtig.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 16:53
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
hihi ja die streepjes zijn hier bijna een parodie, maargoed, het is zoals je zelf al aangaf een poosje geleden dat je weer wat postte (alhoewel je niet maanden weg was ofzo ), maar het bevalt me wel. Ik kan er alleen nog niet over uit dat je die laatste zin zo overdreven dramatisch presenteert. Waarom zou je een pointe willen maken? Ikzelf had het denk ik wat neutraler, wat ronder afgesloten als je snapt wat ik bedoel.

Ik twijfelde nog even of ik wat zou zeggen over verwaait en aait, maar nee, dat is niet zó gedwongen =)
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:35
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik vind het wauw, maar las het in eerste instantie niet omdat het nogal druk overkwam. Als je er zo naar kijkt is het een zee van leestekens! (Ik denk eigenlijk ook dat streepjes rond 'Wacht op me' wel weg kunnen.)

Goed dus, maar je voorgaande gedichten vond ik toch mooier..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 23:25
Verwijderd
Nou, ik vind het wel leuk, weer eens wat anders. Ik vind die onrustigheid ook wel weer wat hebben, het is origineel.
was ik de wereld te (eigen)wijs,
waardoor ik nog immer naar de warmte vlucht.

vind ik leuk .

Maar ik vind het wel goed hoor, dat je eens wat anders probeert, en het is zeker niet minder.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:57
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Bedankt voor de reacties en de goede kritiek.

Halogeen: Ik weet niet waarom ik het gedicht zo wil laten eindigen; ik dacht dat dit er beter bij zou passen dan een normaal, 'afrondend' einde.
Limaon: Hm ja, die leestekens kunnen misschien wel weg, dat staat inderdaad een beetje rommelig.
Thoughtful: bedankt Tja, je kunt ook niet steeds in hetzelfde blijven hangen hè.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:21
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Re3m schreef op 09-01-2005 @ 10:22 :
Zo overpeins ik dan de dagen
tot een week aaneen - en reeds een heel seizoen -
Had ik maar één dag overgeslagen,
maar het gras grijnsde nog zo gruwelijk, zomers, groen.
laatste strofe is heel erg mooi! vooral het stuk zo overpeins ik dan de dagen ~ tot een week aaneen ~ en reeds een heel seizoen
hoe stel je het voor om de laatste regel te laten zien? gruwelijk, zomers, groen (zoals het er nu staat)? het komt wat dramatiserend over nml, op mij. net alsof je er punten neer zou kunnen zetten. (zelf ben ik dan geneigd gruwelijk zomers, groen te lezen).
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 18:00
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Dank je wel voor je reactie. Die extra komma's bij zomers staan er omdat dit niets met gruwelijk te maken heeft: ik heb alleen voor het woord gruwelijk gekozen omdat het bedrog zo gruwelijk is als je naar buiten kijkt in de winter en de zon schijnt. Dan lijkt het warm, maar die wind is zo ijzig soms...
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine verdwijnende topics zijn saai zeg! 336-bis
Verwijderd
500 04-09-2008 15:55
De Kantine Ik Zit Saai Achter De Computer #335
Verwijderd
500 03-09-2008 21:33
Verhalen & Gedichten Archieftopic: wie schreef wat wanneer?
Verwijderd
17 01-02-2007 11:59
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Diathermane
Verwijderd
0 14-06-2006 20:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen?
lso
10 05-09-2005 07:54
Verhalen & Gedichten Mist troost niet
Reem
21 17-02-2005 11:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.