Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 15:44
Multilot
Multilot is offline
Als ik al die topic's hier zo lees, valt het me op dat de mensen met problemen met vriendjes en vriendinnetjes steeds jonger worden. Ik vraag me af hoe je in gods naam kapot kunt gaan van liefdesverdriet als je 14 bent. Toen ik 14 was, speelde ik buiten en maakte ik mn huiswerk. En hierin was ik absoluut niet de enige, dat was het geval bij alle mensen in mn omgeving en ook buiten mijn omgeving.
Ik vind het een beetje jammer dat kinderen geen tijd meer krijgen kind te zijn.
Ligt het aan mij, of was het een paar jaar geleden allemaal anders? Wat is jullie mening hierover?
Oud 13-01-2005, 15:46
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Achja, dat idee heb ik ook. Maar tijden veranderen blijkbaar en ik maak me er niet zo druk om. Iedereen doet maar wat hij/zij zelf goed vindt voelen..
Oud 13-01-2005, 15:47
Verwijderd
je wordt oud......

maar eerlijk gezegd het lijkt er inderdaad wel op, ook als ik al die op die leeftijdsgroep gerichtte reclames en tv programma's zie, denk ik dat ze ook wel een beetje die richting op gestuurd worden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:51
Verwijderd
Ach dat zijn toch geen relaties. Het is hetzelfde als vroeger bij mij in de brugklas, dan waren er mensen die hadden een vriendje/vriendinnetje. Het verkleinwoord geeft het al aan...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:52
WolterB
WolterB is offline
mja, dat vraag ik me ook wel af.
Bij mij kwam dat echt pas 2-3 jaar later voordat ik me daar echt mee bezig hield.

T zal wel komen door alle media..

En toen ik zou oud was heette dat idd vriendje en vriendinnetje, zonder alle poespas..
Oud 13-01-2005, 15:55
elledc
elledc is offline
Hehe en dan zijn er jongeren van die leeftijd die klagen omdat ze nog nooit een vriendje/innetje hebben gehad.
Het is inderdaad zo, ook gaan jongeren steeds vroeger om met sex en experimenteren ze steeds op vroegere leeftijd.
Maar ach ja, wat doen we eraan he
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:56
leucomelas
leucomelas is offline
was op mijn 12e geestelijk al veel verder dan leeftijdsgenootjes... lichamelijk zat er ook al alles op en aan...
dus voor mij is het heel logisch dat je op je 14 kapot kan gaan met liefdesverdriet....
en ja, idd, heb wel het gevoel dat ik nooit "echt kind" ben geweest. dat buitenspelen etc etc allemaal gemist, iig een groot deel..
Oud 13-01-2005, 15:56
Multilot
Multilot is offline
toen dacht ik al helemaal niet aan zoenen laat staan sex. Dat was vies allemaal..

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe die doelgroep hierover denkt
Oud 13-01-2005, 16:05
zeep007
zeep007 is offline
zoenen en jongens werd toen wel voor mij interessant op mijn 14e. Maar niet zo diepgaand als jongeren van 14 nu. In de zin van sex, langdurende relaties etc.

Wordt toch steeds vroeger, maar wat kunnen we eraan doen he.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:13
martijn1985
martijn1985 is offline
Volgens mij vroegen mensen van 19 zich dit soort dingen al af toen ik 14 was. Maw: niet de wereld is veranderd, maar de manier waarop jij er tegenaan kijkt. Ik zie iig geen verschil, toen ik 14 was en in de brugklas zat hadden mensen ook al een vriendje of vriendinnetje, dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Dat 'de jeugd' steeds eerder seks met elkaar heeft is een vaststaand feit, maar je maakt mij niet wijs dat dat nou zo ontzettend veel veranderd is in de laatste 5 of 6 jaar. Dan moet je het gaan vergelijken met 1990 ofzo, dan zul je ongetwijfeld een duidelijk verschil zien.
Oud 13-01-2005, 16:15
fractuur
fractuur is offline
En dan hebben we het nog niet eens over de lengte van die relaties..

Maar ik sta er niet zo van te kijken als je de cijfers over alcoholdrinkende 12- 13- 14-jarigen hoort, en HEMA strings in kindermaten produceert omdat er zoveel vraag naar is.. Het zijn allemaal net jonge volwassenen, niet te geloven eigenlijk..
Oud 13-01-2005, 16:18
Iduna
Iduna is offline
Tijden veranderen idd, dus ik verbaas me er al niet eens meer over. Misschien is het meeloperij 'mijn beste vriendin heeft een vriend(je), dus ik ook maar een'. Of gewoon interesse, maar wie zegt dat je er meteen naar moet handelen?
Op een jong leeftijd 'relaties' hebben, vind ik niet vreemd maar in vergelijking met hen ben ik dus wel oud.
Sommigen denken dat ze al heel volwassen zijn (op hun 12e), maar dat word je heus niet van de ene op de andere dag en bovendien zijn lichamelijke veranderingen niet hetzelfde als geestelijke veranderingen.
Waar ik me aan erger is dat die 'generatie' niet meer fatsoenlijk Nederlands kan/wil praten/typen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:20
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 13-01-2005 @ 17:18 :
Tijden veranderen idd, dus ik verbaas me er al niet eens meer over. Misschien is het meeloperij 'mijn beste vriendin heeft een vriend(je), dus ik ook maar een'. Of gewoon interesse, maar wie zegt dat je er meteen naar moet handelen?
Op een jong leeftijd 'relaties' hebben, vind ik niet vreemd maar in vergelijking met hen ben ik dus wel oud.
Sommigen denken dat ze al heel volwassen zijn (op hun 12e), maar dat word je heus niet van de ene op de andere dag en bovendien zijn lichamelijke veranderingen niet hetzelfde als geestelijke veranderingen.
Waar ik me aan erger is dat die 'generatie' niet meer fatsoenlijk Nederlands kan/wil praten/typen.
Die relaties zijn dus inclusief zoenen, seks enz enz... Niet een beetje dansen en hand in hand lopen.
Oud 13-01-2005, 16:20
Balance
Balance is offline
Toen ik 12 / 13 was, was ik daar ook totaal niet mee bezig, maar de rest uit mijn klas toch wel hoor. Veel meisjes zoenden voor het eerst op hun 13e en hadden daarvoor al 'vriendjes' (à la basisschoolverkering) gehad. Rond die tijd ontstonden ook de eerste serieuzere relaties, hoewel die natuurlijk niet lang standhielden (meisje 13, jongen 17..).
Maar toen merkte ik het amper op. Ik was er niet mee bezig, dus dat anderen er wel mee bezig waren boeide me niet. Maar als ik achteraf reëel ben gebeurde het toen toch ook al wel.
Oud 13-01-2005, 16:21
gurl19
gurl19 is offline
toenk 13 was speelde ik nog met barbies Ma ik was wel 14 toen ik had gezoend.. dat vink eigenlijk vroeg genoeg! op de basisschool hoor je dat nog nie te doen! Hoe eerder je zoent hoe sneller je verdergaat
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:32
miekmuis
miekmuis is offline
Ik was ook 14 met mijn eerste echte vriend. Voor mij voelde het op dat moment zeker wel als een echte vriend. Ik was misschien inderdaad wel wat verder dan leeftijdsgenootjes wat dat betrefd, maar een uitzondering was ik nou ook weer niet.
Oud 13-01-2005, 16:32
joelnvt
joelnvt is offline
Dit gebeurt zelfs bij 11jarige kinderen. 14 is nu zelfs oud...ik ben nu 14 en ik zie t ookk gebeuren bij 11jarigen. Echte onzin.
Oud 13-01-2005, 16:37
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik was 15 toen ik het voor het eerst deed en ik was een van de eerst, dus het valt nog wel mee. maar misschien komt dat ook omdat ik nog maar 16 ben
Oud 13-01-2005, 16:39
sjlot
sjlot is offline
als ik zeg dat ik in 4 vwo zit...gaat er dan een belletje rinkelen? :^)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:39
sjlot
sjlot is offline
en ik heb zelf op mn 12de voor t eerst met iemand gezoend...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:48
Verwijderd
Volgens mij zijn er ook genoeg normale jongeren van 14 (zoals ik vroeger ook was). Alleen ik denk dat die geen behoefte hebben om al op dit forum te posten ofzo.
Ik bedoel als ik naar mijn broertje kijk, en zijn vriendjes, en zijn jongens uit het voetbalteam, dan zijn die echt normaal hoor! Die zijn echt nog niet bezig met diepzinnige relaties, of met weet ik wat.
En mijn zusje 16 wel dan, maar al haar vriendinnen ook nog niet echt, tenminste niet echt met serieuze dingen (volgens mij).

Ik vind het echt belachelijk wat ik hier soms lees. Dat een 14 jarig jongetje zijn 14 jarige vriendinnetje niet kan laten komen. Ik weet niet hoor, ik zal wel oud worden, maar toen ik 14 was moest ik er echt niet aan denken dat een jongetje dat bij mij had gedaan hoor!!

Pfft... maar gelukkig ken ik in mijn normale omgeving dus wel jongens van 14 die ''normaal'' zijn .
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:49
Demo
Demo is offline
Nu ik terugkijk op dingen heb ik een 'dat stelde weinig voor'-idee, terwijl het op dat moment toch heel wat leek. Sinds ik me kan herinneren was iedereen om me heen toch wel bezig met vriendjes en vriendinnetjes. Van mij hoeft het allemaal verder nog niet zo, ik heb momenteel 'betere' dingen te doen. Al vind ik het wel gewoon lief en leuk dat bijvoorbeeld vrienden er wel behoefte aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:50
Demo
Demo is offline
Citaat:
sjlot schreef op 13-01-2005 @ 17:39 :
Niet echt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:52
sjlot
sjlot is offline
dat mag
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:52
sjlot
sjlot is offline
maar t hangt er ook vanaf of je relaties met 16-19 jarigen of met...13-14jarigen...:^)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 16:53
Verwijderd
Hmm.. Ik weet nog wel dat ik op m'n 14e voor het eerst Echt verliefd werd en dat ik inderdaad liefdesverdriet had(twas een player van 17) Dat weet ik gewoon Zeker.. Dat was niet meer zoals vroeger.. Ik weet ook niet hoe het komt.

Dat was in de vakantie van de 2e klas naar de 3e ofzo. (Kzag heel m'n toekomst met die gozer )

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 16:56.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 16:53
.Pure
.Pure is offline
Hm, denk dat de jeugd echt wel verandert. Tenminste, ze 'durfen' meer, maar dan bedoel ik ook op school bijv. tegenover leraren enzo. De jeugd wordt geloof ik steeds brutaler enzo.

Maar dit ging over relaties, nouja op mn 14e had ik er ook niet echt behoefte aan hoor. Maar agh, who cares? Als je dr zelf maar happy mee bent
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:06
Iduna
Iduna is offline
Ik zie trouwens veel meiden eerder 'beginnen', want die hebben tegenwoordig een 'relatie' met oudere jongens. 13-18 bijvoorbeeld, doordat de jongen ouder is, is de stap wel kleiner om verder te gaan, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:11
MB
MB is offline
Ik merk er niks van, ik denk dat het altijd wel is geweest, maar dat er nu meer over gepraat wordt.
Oud 13-01-2005, 17:15
sjlot
sjlot is offline
ik kan er natuurlijk weer niks over zeggen, wel kan ik zeggen dat mijn vriendinnen ook allemaal druk bezig zijn met jongens, en uhm dat ik zelf nou ook niet bepaald iemand ben die dat niet doen...en mensen van 14/15 verschillen ook van elkaar in gedrag...de een doet vet kinderachtig en de ander niet...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
sjlot schreef op 13-01-2005 @ 17:39 :
Ehm nee. En ik kon in 4vwo toch echt de edit-knop wel vinden.

Btw, op mn 15de heb ik voor het eerst gezoend. Vond ik zelf vroeg zat. Ik ken wel mensen die al op hun 13de zoenden (moet in de tweede ofzo zijn geweest) maar die waren niet in de meerderheid, en ik heb ook geen idee of die verder gingen dan zoenen.
Oud 13-01-2005, 17:17
sjlot
sjlot is offline
>=(
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:20
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
sjlot schreef op 13-01-2005 @ 18:17 :
>=(
Sorry? Ow wacht, ik zie het.
Oud 13-01-2005, 17:21
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 13-01-2005 @ 18:06 :
Ik zie trouwens veel meiden eerder 'beginnen', want die hebben tegenwoordig een 'relatie' met oudere jongens. 13-18 bijvoorbeeld, doordat de jongen ouder is, is de stap wel kleiner om verder te gaan, denk ik.
Volgens mij beginnen meiden zowiezo wel eerder aan "relaties." Aangezien meiden sneller volwassen schijnen te zijn...

Maar een relatie van 13-18 vind ik wel apart hoor... Zijn sommige jongen van 18 dan ook niet een beetje apart??

Een jongen die ik ken van 18 vindt 15 jaar te jong... Opzich vind ik dat niet raar.. maar het zou opzich wel kunnen. Maar ik vind het verschil tussen 13 en 18 wel erg groot.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:21
sjlot
sjlot is offline
nou oke ik snap het al nou praat ik niet meer met jouououuo
>
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:22
sjlot
sjlot is offline
ik heb ook met iemand gehad van 18, bijna 19 toen ik 13 was....
maar dan ga je al snel verder dan je eigenlijk wil...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:32
Verwijderd
Ik blijf zo lang mogelijk kind, ook omdat ik nog wel even thuis zal blijven wonen vanwege m'n opleiding, maar toen ik veertien jaar oud was werd ik smoorverliefd op een klasgenote, ik ging niet kapot aan liefdesverdriet, maar het viel me toch wel erg zwaar. Het had in mijn ogen puur met m'n hormonen te maken, ik verkeerde en verkeer niet bepaald in een milieu waarin veel mensen zich bezighouden met 'relaties'.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:36
Verwijderd
ik was daar echt nog niet mee bezig hoor, toen ik 14 was. ik was bijna 16 dat ik mijn vriend kreeg. en ik heb geen relatie, maar verkering. sorry hoor, maar een relatie vind ik gewoon een rotwoord. ik vind ook dat mensen van 14 zich niet zo moeten laten opzwepen door iedereen om hen heen. asjeblieft zeg, eigenwaarde kennen ze ook bijna niet meer.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:46
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
MIssValo schreef op 13-01-2005 @ 18:21 :
Volgens mij beginnen meiden zowiezo wel eerder aan "relaties." Aangezien meiden sneller volwassen schijnen te zijn...

Maar een relatie van 13-18 vind ik wel apart hoor... Zijn sommige jongen van 18 dan ook niet een beetje apart??

Een jongen die ik ken van 18 vindt 15 jaar te jong... Opzich vind ik dat niet raar.. maar het zou opzich wel kunnen. Maar ik vind het verschil tussen 13 en 18 wel erg groot.
Het gaat niet om grote leeftijdsverschillen, het gaat om het feit dat meiden er eerder aan beginnen, vooral als ze met een oudere jongen hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:56
Verwijderd
Op mijn 13e en 14e speelde ik inderdaad nog heel veel buiten en met barbies enzo. Weliswaar altijd met mijn jongere nichtjes en buurmeisjes en minder met eigen leeftijdsgenoten. Soms ook wel met mijn zus van toen 15. Met leeftijdsgenoten gingen we in 'het speeltuintje' rondhangen om te kletsen over jongens en met jongens. Dus eigenlijk aan de ene kant nog heel kinds en aan de andere kant dus al beetje interesse in jongens.

Toen ik bijna 15 was zoende ik voor het eerst met een jongen, maar dat ging allemaal nog heel speels. Toen ik net 15 was leerde ik mijn vriend kennen en toen is het eigenlijk allemaal vrij snel gegaan. Het werd ook al snel serieus. Sindsdien niet meer met barbies gespeeld. Wel trouwens met mijn vriend nog gewoon buiten gespeeld (als in verstoppertje ) en aan de andere kant sex hebben enzo. Beetje vaag als ik er nu zo aan terug denk. Maar ik bleef dus nog een tijdje kind ondanks dat ik ook 'volwassen' wilde worden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:23
annetjuh
annetjuh is offline
topic-starter voledig mee eens.
Ik had ook wel een vriendje op m'n 14, via dansles. Meer gepusht door vriendinnen dan dat ik zelf wou. Het was alleen dat we elkaar op dansles/dansavond zagen meer niet. Ik had dan ook met hem gezoend omdat anderen me zegmaar pushten. En toen was het ook al snel weer uit. HAhaha
Oud 13-01-2005, 18:32
Multilot
Multilot is offline
Ik kan me niet voorstellen dat het fijn is om altijd maar op je tenen te moeten lopen.

En zoals Sjlot al zei, je gaat dan veel sneller verder dan je eigenlijk wilt. Als 14jarige kun je nog niet echt voor dat soort dingen kiezen.

Ik was btw 16 toen ik mn eerste zoen kreeg
Oud 13-01-2005, 18:33
Envy
Envy is offline
Generatiekloof?
Oud 13-01-2005, 18:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Multilot schreef op 13-01-2005 @ 15:44 :
Als ik al die topic's hier zo lees, valt het me op dat de mensen met problemen met vriendjes en vriendinnetjes steeds jonger worden. Ik vraag me af hoe je in gods naam kapot kunt gaan van liefdesverdriet als je 14 bent. Toen ik 14 was, speelde ik buiten en maakte ik mn huiswerk. En hierin was ik absoluut niet de enige, dat was het geval bij alle mensen in mn omgeving en ook buiten mijn omgeving.
Ik vind het een beetje jammer dat kinderen geen tijd meer krijgen kind te zijn.
Ligt het aan mij, of was het een paar jaar geleden allemaal anders? Wat is jullie mening hierover?
jah ik ben het helemaal met je eens, toen ik 14 was moest ik niet dénken aan een vriendje, getver.
Nou ben ik zowieso een laatbloeier, daar niet van. Maar 14
Oud 13-01-2005, 18:53
sjlot
sjlot is offline
iedereen verschilt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:55
waves
waves is offline
t lijkt wel zo... misschien wordt er idd wel meer over gepraat..

ik had mn eerste vriendje pas op mn 17de.. en dat vind ik niet eens zo laat
Oud 13-01-2005, 19:15
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
waves schreef op 13-01-2005 @ 19:55 :
ik had mn eerste vriendje pas op mn 17de.. en dat vind ik niet eens zo laat
Same here..
Maar het ligt ook aan je omgeving denk ik..
In mijn vriendengroep was er niemand voor zijn 16e met vriendjes/vriendinnetjes/zoenen bezig.
Terwijl mijn broertje op zijn 15e zn eerste serieuze relatie kreeg (hij is nu bijna 18 en die relatie houdt nog steeds stand), en in zijn klas enzo had iedereen op die leeftijd al lang gezoend..
Oud 13-01-2005, 19:22
MB
MB is offline
Ik had mijn eerste vriendinnetje op mijn 13e en later nog een op mijn 14e, ik voelde mezelf al heel volwassen enzo Was toen ook al wat verder gegaan, nooi spijt van gehad ofzo

Maar ik weer ook van de moeder van een vriend van mij dat die op haar 12e is ontmaagd, dus die had op haar 12e al een vriendje. (ja idd erg extreem vroeg)

Maar dat geeft dus al aan dat het vroeger net zo goed voorkwam
Oud 13-01-2005, 19:42
Custom
Custom is offline
Ik vind het ook lijken of dat soort dingen tegenwoordig toch wat meer voorkomen. Maar goed, tijden veranderen, zullen we maar zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 13-01-2005 @ 17:13 :
Volgens mij vroegen mensen van 19 zich dit soort dingen al af toen ik 14 was. Maw: niet de wereld is veranderd, maar de manier waarop jij er tegenaan kijkt. Ik zie iig geen verschil, toen ik 14 was en in de brugklas zat hadden mensen ook al een vriendje of vriendinnetje, dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Dat 'de jeugd' steeds eerder seks met elkaar heeft is een vaststaand feit, maar je maakt mij niet wijs dat dat nou zo ontzettend veel veranderd is in de laatste 5 of 6 jaar. Dan moet je het gaan vergelijken met 1990 ofzo, dan zul je ongetwijfeld een duidelijk verschil zien.
Je hebt me zojuis het zelf bedenken van een post bespaard
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten