Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 23:49
Damanja
Damanja is offline
hij hoort hier te staan maar staat er niet meer

http://www.adapcm.com.br/vd/resumo/jean_carlos.wmv

Citaat:
'Fenomeen van negen jaar en 35 kilo'

26/1/2005 14:10

'Negen jaar en 35 kilo'. Een kop in de sportsectie op de website van de Argentijnse krant Clarín die uitnodigt tot doorklikken. Mijn nieuwsgierigheid bleek de moeite meer dan waard. 'Manchester en Porto vechten om Braziliaans pibe', luidde de iets minder intrigerende onderkop.
De pibe (het jochie) blijkt Jean Carlos Chera te heten en de huidige mascotte te zijn van ADAP, een club die in de jaren zeventig werd opgericht in de Braziliaanse plaats Paraná. Chera, die ook wel onder de voetbalnaam Anderson door het leven gaat, is van 12 mei 1995, meet 1,37 meter, weegt 35 kilo, is linksbenig, speelt als nummer 10 en geeft als burgerlijke staat 'vrijgezel' op.

Anderson speelt in de jeugd van ADAP en komt uit tegen jongens die vier jaar ouder zijn dan hij. Manchester United en FC Porto hebben hem al op het oog en benaderden zelfs zijn ouders al voor een gezamenlijke overstap naar Europa.

'Hij is een fenomeen. Ik heb nog nooit zoiets gezien', liet ADAP-voorzitter Adilson Batista Prado weten. 'Hij wekt voortdurend verbazing. Iedereen die hem ziet spelen is gefascineerd door zijn spel.'

Klopt dus als een bus. De bijgaande link naar een filmpje van vijf minuten met de ene na de andere solo, truc en goal van de belofte wekt meer dan verbazing en fascinatie. Logisch dat ManU en Porto nu al rollebollend over straat gaan om de gunst van Anderson te winnen.

Voor de liefhebbers en nieuwsgierigen is er goed en slecht nieuws. Het filmpje (klik hier) is nog online, maar de webmaster van ADAP heeft 'vanwege de duizenden downloads' al gewaarschuwd dat Andersons kunststukjes niet lang meer te handhaven zijn om de site niet compleet plat te trekken.

Veel plezier voor degenen die het lukt het filmpje te bekijken. Voor hij of zij die te laat is, geduld. Over een jaar of zes, zeven zou Anderson best eens in de rug van Ruud van Nistelrooy zijn debuut kunnen maken op Old Trafford.

wat een vent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 13:54
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
ja die heb ik wel geniaal dat jochie

ben nu op een andere pc maar zal hem wel ff online zetten vanavond ofzo
Oud 27-01-2005, 13:59
ythguaN
ythguaN is offline
ja, die heb ik ook al gezien
Heilige beentjes heeft dat jochie
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:45
Tejay
Tejay is offline
speel toch lichtjes egoïstisch.. ma goed, hij is nog maar 9 natuurlijk..
Oud 28-01-2005, 11:43
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Heb dat filmpje een paar dagen terug ook gezien ja, echt heel knap! Mij staat zo'n toekomst ook te wachten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 12:31
Verwijderd
als hij in Manchester is moeten ze zo iemand verbieden ooit nog een bal af te spelen. Als hij over 10 jaar per wedstrijd nog 2 van die momenten heeft, win je alles...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 12:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zuinig op zijn, zo'n jochie...
Oud 28-01-2005, 12:50
Verwijderd
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=17020 ?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:32
Verwijderd
Idd beetje egoistisch en hopen dat hij niet al te verwaand wordt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 12:23
baas
baas is offline
Wat me opviel was dat bij veel filmpjes (vooral aan het begin) jaartal (januari) 2001 is vermeld. Dit lijkt me heel onwaarschijnlijk aangezien dat jochie dan nog maar 5 moet zijn, ipv 9. Terwijl je toch niet zo heel veel verschil ziet in lengte enzo.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:08
houn
houn is offline
dat jochie is altijd al 9 jaar geweest
Oud 31-01-2005, 15:32
Verwijderd
tja, ik weet het niet hoor. Als daar staat dat 'ie 5 is, geloof ik dat

( de titel van dit topic is wel een "beetje" zwak, niet echt uitnodigend om aan te klikken )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
baas schreef op 31-01-2005 @ 13:23 :
Wat me opviel was dat bij veel filmpjes (vooral aan het begin) jaartal (januari) 2001 is vermeld. Dit lijkt me heel onwaarschijnlijk aangezien dat jochie dan nog maar 5 moet zijn, ipv 9. Terwijl je toch niet zo heel veel verschil ziet in lengte enzo.
Lijkt me sterk, aangezien z'n geboortedatum toch echt 20 mei 1995 is. Zal wel een foutje zijn...
Oud 02-02-2005, 22:20
Verwijderd
Inmiddels issie ook op studio sport geweest
Ik was al 14 toen ik voor het eerst bij Studio Sport op tv was...
( al was het maar hééél even )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:44
AJACIED
AJACIED is offline
hij is zeker wel een talent,alleen moet je kijken naar zijn ontwikkeling straks he, hij kan nu heel goed zijn maar het gaat er om hoe je je ontwikkelt op een leeftijd van 16-19 jaar, hij kan tegenslagen krijgen.
ook moet je je afvragen of dat filmpje egt is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten