![]() |
|
Vanavond is de making of te zien op BNN
Ned2 / BNN / 23:05 - 23:35 / Film Making of Vet hard Kijkje achter de schermen van de film Vet hard. Vanaf 3-2-2005 komt de nieuwe Nederlandse film Vet hard in de bioscoop. Vet hard is een speelfilm met o.a. Jack Wouterse, Kürt Rogiers, Johnny de Mol en Cas Jansen. Na ruim vijf jaar in de gevangenis te hebben vastgezeten voor een overval, keert Bennie weer terug om het gewone leven op te pakken en zich verre te houden van misdaden. Maar dan hoort Bennie dat zijn pleegvader in het ziekenhuis ligt met een ernstige leveraandoening. De laatste wens van zijn pleegvader is zijn biologische zoon Koen te ontmoeten. Nadat Bennie Koen heeft getraceerd en op spectaculaire wijze heeft bevrijd, besluiten ze samen zijn leven te redden door hem aan een nieuwe lever te helpen. Dan moet er alleen wel ruim EUR 300.000,- opgehoest worden. Ze belanden in de meest bizarre situaties die met de nodige humor worden opgelost. Een onsuccesvolle bankoverval, een verliefde Koen, een bokswedstrijd en tenslotte een overval op een geldtransport. Met deze overval zet Bennie zijn trots opzij en tevens zijn eigen toekomst op het spel: de kraak wordt namelijk georganiseerd door dezelfde crimineel die hem vijf jaar geleden in de gevangenis heeft doen belanden. Dit alles gaat gepaard met spectaculaire stunts en achtervolgingen, vaak met een andere afloop dan de vrienden gehoopt hadden. Maargoed, wat mij opviel is dat de beschrijving van de film ONTZETTEND veel op die van Old Men in New Cars lijken. Heb ik even de beschrijving op IMDB opgezocht van deze film: http://www.imdb.com/title/tt0246692/plotsummary Blijkt dus gewoon dezelfde film te zijn... Ik vind dit een beetje jammer ![]() Ik hoop dus ook dat er wel melding van wordt gemaakt in de Making of. Vinden jullie dit kunnen?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En inderdaad, bij nader onderzoek staat het in de production notes op de website. Ik kom het verder niet echt expliciet tegen, en dat vind ik een beetje jammer, want zo op het eerste gezicht lijkt het een exacte kopie.
||
Citaat:
Wat snelle shots van ontploffingen/botsingen/klappen/ achter elkaar geplakt, moet blijkbaar mensen gaan lokken. (alhoewel de film het ook vast niet van het verhaal moet hebben.) Nee, niks voor mij.
||
Citaat:
Overigens is Old Men in New Cars een stuk droger, en vind ik het geen stijl dat nergens in de voor of aftiteling gewag wordt emaakt dat het een remake is.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
is heel leerzaam hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Idioot, banaal, stompzinnig en belachelijk. Vier woorden die Vet Hard prima omschrijven.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Die vier woorden verbazen me niets. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik heb hem net gezien en ik vond hem echt leuk. Het verhaal mag dan zwak zijn, er zitten zoveel komische dingen in dat je dat snel vergeet.
Wouters en Rogiers zijn beide erg sterk in de rollen en vullen elkaar goed aan. oja en in de begin titeling word wel degelijk gezegd naar het idee van (of iets in die categorie)
|
Verwijderd
|
Kheb hem van de week met 5 maten gezien. We verwachtten er niet al te veel van, maar hij was eigelijk best leuk
![]() Het 2e deel van de film kakt wel wat in, maar we hebben ons goed vermaakt. Als je er met het idee naar toe gaat dat het niet veel bijzonders is is hij nog erg goed te pruimen ![]() Wel idd hoog flodder flashback om de een of andere reden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 09-02-2017 23:04 | |
De Kantine |
Vertel iets over jouw nacht #2 TopDrop | 500 | 13-01-2008 13:15 | |
Muziek |
Vr 8 sept: HARD & ALERT @ Goudvishal Goudvishal | 8 | 01-09-2006 13:08 | |
Films, TV & Radio |
Vet Hard ?!? MacArt | 10 | 19-02-2005 13:18 | |
Films, TV & Radio |
Jack Wouterse speelt hoofdrol in actiekomedie VET HARD! Simon | 1 | 10-06-2003 20:19 | |
Drugs & Alcohol |
'elite wiet' greenhouse amsterdam wazaahp | 11 | 06-06-2002 15:19 |