Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 22:08
MaHo
MaHo is offline
Ik heb hier een PC staan die in het begin enorm stil was, maar nu behoorlijk wat geluid maakt. Ik heb de kast al opengeschroeft en het stof weggezogen/weggespoten (met relatief een stofzuiger en ene busje perslucht), maar het lawaai blijft. Weet iemand een oplossing? Het gaat denk ik om de processorkoeler (er staat op dat ie van Magic of Magics is). Dit is mijn PC:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=377&page=2
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 22:12
Verwijderd
Wat voor geluid is het precies? En als je het lokaliseert is het je processorkoeler? Haal het stekkertje er dan uit en zet heel even je computer aan

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2005 @ 23:12 :
Wat voor geluid is het precies? En als je het lokaliseert is het je processorkoeler? Haal die er dan eens uit en zet heel even je computer aan
Met de nadruk op heel even. Leuke tip geef jij zeg, vertel hem het risico er dan ook wel bij. Zit niet voor niks koeling op de processor.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:28
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2005 @ 23:12 :
Wat voor geluid is het precies? En als je het lokaliseert is het je processorkoeler? Haal die er dan eens uit en zet heel even je computer aan
Laten we dat nou maar fijn niet doen.
Oud 31-01-2005, 22:37
Jolt
Jolt is offline
Je hebt dus een medion Pc geloof ik he?

Dingen maken redelijk wat lawaai en worden behoorlijk warm in de kast zelf.

Je zou dit kunnen doen, gaat je wel wat geld kosten:

Andere vga koeler: Vga Silencer Rev 3 (Mits geen pci sloten bezet)
Andere voeding: Stille voeding, tagan, zalman, antec, etc.
Processor koeling: een koeler met een grote fan, een Zalman gaat waarschijnlijk niet passen.
Je HDD: zorg dat er rubbertjes tussen zitten, of een elastiekje over de lengte gespannen, zodat de rubbers de trillingen opnemen.

Tja je kan ook alleen je cpu koeler vervangen. Scheelt ook wat.
Fans kunnen ook slijten, hoeft niet alleen aan stof te liggen.

Hoeft natuurlijk niet, je kan ook geluidsdempende matten in je kast leggen, alles aanduwen van de kast zelf ( heb hier een Dell staan en die trilt nog wel eens zeer irritant, mede door btx, maakt een tering herrie)

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:40
Verwijderd
Je kunt ook, als je het geluid echt héél irritant vindt, de snelheid van je CPU verlagen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 31-01-2005 @ 23:28 :
Laten we dat nou maar fijn niet doen.
Net op je cpu binnen 10 seconde dood is
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 23:14
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2005 @ 23:54 :
Dat maakt niet uit, een CPU zonder heatsink/fan draaien is gewoon iets wat je nooit moet doen.
Oud 01-02-2005, 07:24
Jolt
Jolt is offline
Idd, niet alle cpu's slaan af. En je weet niet of hij afslaat of niet.
Oud 01-02-2005, 08:42
Verwijderd
Zonder heatsink is ondenkbaar, zonder fan (stroomkabeltje van de fan loshalen) is prima te doen. Ik kan mijn 2400+ rustig opstarten zonder dat de fan draait en dan duurt het nog wel een minuut of vijf voor ik een temperatuurwaarschuwing krijg. Zo snel gaat dat allemaal nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 09:42 :
Zonder heatsink is ondenkbaar, zonder fan (stroomkabeltje van de fan loshalen) is prima te doen. Ik kan mijn 2400+ rustig opstarten zonder dat de fan draait en dan duurt het nog wel een minuut of vijf voor ik een temperatuurwaarschuwing krijg. Zo snel gaat dat allemaal nou ook weer niet.
idd, en dan weet je iig of het je fan is of niet
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 09:42 :
Nou, goed, als ie koud is dan kan ie best eventjes zonder fan, da's zeker waar... maar om de hele koeler er nou uit te halen (zoals hij zei).
Oud 01-02-2005, 10:16
Jolt
Jolt is offline
Dan kan je net zo goed gewoon je vinger tegen de fan aanhouden. Als hij toch bijna zeker weet dat het aan zijn processor koeler ligt, koopt ie toch een nieuwe. Dingen zijn niet te duur. Goedkope stille heb je voor 10 euro al.

Helemaal stil krijgt ie hem toch nooit, dan moet je naar passief gaan overschakelen. Of water cooling met een stille fan op de radiator.
Maar dat is een beetje te veel van het goede.
Oud 01-02-2005, 10:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Nee, maar de meeste mensen hebben geen koelpasta in huis om het ding er weer op te monteren.
Oud 01-02-2005, 10:24
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 11:21 :
Nee, maar de meeste mensen hebben geen koelpasta in huis om het ding er weer op te monteren.
Heb je ook niet per se nodig.
Genoeg mensen die zonder koel prut hun koeler er op hebben gezet. Het zorgt alleen voor een beter contact met de koeler.

En trouwens als je je koeler eraf hebt gehaald, gewoon dezelfde pasta weer gebruiken, wat op de core of koeler zit. Is toch helemaal 'ingebrand'.

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-02-2005 @ 11:34 :
ik bedoel dus alleen ff het stekkertje uit het mobo. Als het ergens anders aan blijkt te liggen ben je weer bezig met dat ding terug te zetten. Misschien drukte ik me niet zo goed uit
Moet je mij eens vertellen hoe lang je doet op een koeler erop nieuw op te zetten, nog geen 2 minuten werk .

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-02-2005 @ 11:10 :
Nou, goed, als ie koud is dan kan ie best eventjes zonder fan, da's zeker waar... maar om de hele koeler er nou uit te halen (zoals hij zei).
ik bedoel dus alleen ff het stekkertje uit het mobo. Als het ergens anders aan blijkt te liggen ben je weer bezig met dat ding terug te zetten. Misschien drukte ik me niet zo goed uit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:24
MaHo
MaHo is offline
Ik ben n00b, dus graag uitgebreide uitleg
Ik heb me fan even stilgezet door me vinger er op te houden, maar het geluid bleef.....
Ik probeerde daarna te kijken of er een koeler op me vga kaart zat en terwijl ik voelde branmd ik na een paar sec bijna me vinger, is dat normaal? En hoe ziet de vga-koeler er uit?
Ik kan helaas niet echt horen waar het geluid vandaan komt

P.S. Ik raakte dat grijze ronde gekartelde ding aan van me vga-kaart.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MaHo schreef op 01-02-2005 @ 16:24 :
Ik ben n00b, dus graag uitgebreide uitleg
Ik heb me fan even stilgezet door me vinger er op te houden, maar het geluid bleef.....
Ik probeerde daarna te kijken of er een koeler op me vga kaart zat en terwijl ik voelde branmd ik na een paar sec bijna me vinger, is dat normaal? En hoe ziet de vga-koeler er uit?
Ik kan helaas niet echt horen waar het geluid vandaan komt

P.S. Ik raakte dat grijze ronde gekartelde ding aan van me vga-kaart.
Je vga kaart wordt warm, dat is normaal, en zo dus ook de heatsink van de fan .
Tja je hebt verschillende:

Ik geloof dat die past.

Of je kan deze erop zetten:

Of deze:

Maar daar moet wel nog een fan bij.

Maar waarschijnlijk is het niet alleen je cpu koeler die te veel lawaai maakt, maar ook je voeding.
Oud 01-02-2005, 15:45
MaHo
MaHo is offline
Tja.....koelertje hier, koelertje daar, tgaat me ff boven de pet

je hebt dus fans en koelers? Mijn CPU fan maakt dus niet het geluid, maar waarschijnlijk dan wel mijn cpu-koeler? En zit er op mijn 3D kaart dus al een fan (je zei dat dat grijze ding de heatsink van de fan was) en dus wss ook een koeler? En in mijn voeding zit dus ook nog eens een fan + koeler?? Kheb dus in totaal 3 fans+koelers jangen.... VGA, CPU en voeding (als ik het goed begrijp).

Die koelers die je neerzette zijn dus om de VGA koeler te vervangen of om de VGA koeler bij te staan??

Ja, ik ben dom op pc-gebied
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-02-2005 @ 11:24 :

Moet je mij eens vertellen hoe lang je doet op een koeler erop nieuw op te zetten, nog geen 2 minuten werk .
Maar zo'n stekkertje is gewoon vele malen makkelijker
Maar het lag er dus niet aan.

probeer je vga-koeler is stil te zetten met een pen anders.
En het zou ook kunnen zijn dat je HD naar de klote gaat
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:46
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MaHo schreef op 01-02-2005 @ 16:45 :
Tja.....koelertje hier, koelertje daar, tgaat me ff boven de pet

je hebt dus fans en koelers? Mijn CPU fan maakt dus niet het geluid, maar waarschijnlijk dan wel mijn cpu-koeler? En zit er op mijn 3D kaart dus al een fan (je zei dat dat grijze ding de heatsink van de fan was) en dus wss ook een koeler? En in mijn voeding zit dus ook nog eens een fan + koeler?? Kheb dus in totaal 3 fans+koelers jangen.... VGA, CPU en voeding (als ik het goed begrijp).

Die koelers die je neerzette zijn dus om de VGA koeler te vervangen of om de VGA koeler bij te staan??

Ja, ik ben dom op pc-gebied
Uhm een cpu koeler bestaat uit een Heatsink en daar boven een fan . Of te wel een ventilator. Datgene wat draait.
Maar om een betere hitte afzetting te krijgen zit er meestal een heatsink, dat wat van koper is, en waar je je hand bijna aan verbrande.
De ventilator blaast daar lucht door heen, en zo koelt de heatsink af. En een heatsink heeft een grotere oppervlakte waardoor hij meer warmte kan opnemen/afgeven.

Niet ingewikkeld gaan doen he.

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:50
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-02-2005 @ 16:46 :
probeer je vga-koeler is stil te zetten met een pen anders.
En het zou ook kunnen zijn dat je HD naar de klote gaat
Waar steek ik die pen dan in? In het midden van me heatsink waar die fan dus ongeveer zit?
En hoe controleer ik of het me HD is?

Ik snap nun iig het principe van een koeler, thanks jolt
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:54
MaHo
MaHo is offline
Note: Het ene moment is de PC nu redelijk stil (voor mijn pc's begrippen dan), het andere moment is het net of het ding wil opstijgen (lichtelijk overdreven, duh )
En de PC was vroeger een stuk stiller
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 01-02-2005 @ 16:50 :
Waar steek ik die pen dan in? In het midden van me heatsink waar die fan dus ongeveer zit?
En hoe controleer ik of het me HD is?

Ik snap nun iig het principe van een koeler, thanks jolt
Ja controleren kan alleen als het continu een geluid is, maar heb je niet ergens een andere HD liggen? En hoe oud is je computer?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:57
Jolt
Jolt is offline
Als je pc iets zwaars wilt doen?Maakt hij dan meer lawaai?
Zo ja, dan heb je temperatuur gestuurde koelers.

Dus warmer in de kast, gaan die jongens harder draaien.
Kouder, gaan ze minder hard draaien.
Oud 01-02-2005, 15:58
MaHo
MaHo is offline
Geen andere HD en me comp is nu 2 jaar oud.

Oh ja, bij opstarten van de PC heb ik dus onder ander dat opstijggeluid, ook op andere momenten helaas wel eens.

Geen idee of ze temperatuur gestuurd zijn
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:24
Verwijderd
Ball-bearing fans waarvan de lagers zijn versleten?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Is de voeding al gecontroleerd? Ff een pen erdoorheen steken en kijken of het loeien ophoudt.
Oud 01-02-2005, 21:39
Verwijderd
die pen moet je dus in beide gevallen tussen die ronddraaiende driehoeken duwen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 12:28
Verwijderd
Gewoon alle fans in de PC vervangen door kwaliteitsspul, dus de CPU-koeler door een Arctic Silent TC en de VGA-koeler door een Arctic Silencer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:24
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
die matten die je in je kast kan plakken, helpt dat nou beetje of is t zonde van je geld? en houden ze je kast niet erg warm?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:23
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2005 @ 13:28 :
Gewoon alle fans in de PC vervangen door kwaliteitsspul, dus de CPU-koeler door een Arctic Silent TC en de VGA-koeler door een Arctic Silencer ofzo.
Arctic Silent TC is niet heel erg stil hoor. Ik heb hem zelf. En een Artic Silencer kan bij hem misschien, ligt eraan of hij het pci slot eronder in gebruik heeft.

Citaat:
Chilli Dude schreef op 02-02-2005 @ 15:24 :
die matten die je in je kast kan plakken, helpt dat nou beetje of is t zonde van je geld? en houden ze je kast niet erg warm?
Het scheelt wat kwa geluid, maar het houd idd ook wat warmte vast.
Als je zorgt voor een goede airflow. 120 MM fans op een laag voltage. En een redelijk tot goede kast, heb je helemaal geen matten nodig.
(Antec Sonata Lifestyle )
Oud 02-02-2005, 20:10
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
jaja pats maar met je kast

ik heb ze ook niet nodig, want ik slaap overal doorheen en opzich maakt me aopen kastje niet eens zoveel herrie zeker niet met die cool 'n lala dinges en na half uurtje gaan harddisken op standby dus dan is t wel okay ^^
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:03
Jolt
Jolt is offline
En C & Q niet te vergeten.
Ook handig zo een Athlon 64.

Oud 02-02-2005, 22:56
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-02-2005 @ 23:03 :
En C & Q niet te vergeten.
Ook handig zo een Athlon 64.
dat zeg ik
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 01:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Zonder CPU heatsink is dat een reëele mogelijkheid. Zeker Athlon XP's en Athlon 64's zijn hier gevoelig voor, Pentium 4 processors gebruiken thermal throttling wat de processor wel zou kunnen redden. Desalniettemin is het gekkenwerk om je processor zonder heatsink te draaien. Maar je bedoelde hopelijk dat alleen de fan even uitgaat, dat is natuurlijk geen probleem.

Ik doe meestal wat Jolt zei in dit topic, de fan stil leggen door middel van je vinger, door de fan in het midden (waarachter dus het motortje zit) aan te raken. Dat levert wel problemen op als de processor achter een fan grill (rooster) zit natuurlijk.

@Topicstarter: meestal zijn de kleine k*tfannetjes van je videokaart of chipset de oorzaak van plotseling toenemende geluidsoverlast, kijk daar eens naar.
Oud 03-02-2005, 08:13
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-02-2005 @ 02:01 :

@Topicstarter: meestal zijn de kleine k*tfannetjes van je videokaart of chipset de oorzaak van plotseling toenemende geluidsoverlast, kijk daar eens naar.
Je vergeet de voeding, meestal maakt die ook een terring herrie.
Oud 03-02-2005, 13:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-02-2005 @ 09:13 :
Ja kan, een bromgeluid, wat na een tijdje weggaat, meestal. Maar daar hoef je de kast niet voor open te maken, de fan zit gewoon aan de achterkant van de voeding.
Oud 03-02-2005, 13:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-02-2005 @ 09:13 :
De tering herrie van voedingen komt meestal doordat ze vol zitten met stof. Stof weghalen kan helpen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:35
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 14:50 :
De tering herrie van voedingen komt meestal doordat ze vol zitten met stof. Stof weghalen kan helpen
Nou ik had een of andere cheap ass voeding van Aora op zicht geen slechte, goede en stabiele volt lijnen, net nieuw was ie. Kon de 120 MM fan regelen. Vol open was zeer erg. Wel een leuke airflow daardoor . Maar toch maakte hij een herrie, nu een Antec True Power 380 Watt kleinere fan, maar hoor geen drol .
Oud 03-02-2005, 17:10
Verwijderd
Ja, lang niet al die bigfan-voedingen zijn stil. Ik heb voor mijn tweede PC vanmiddag een AOpen gekocht (AO350-12HNPF), 350 W met 120 mm fan, temperatuurgeregeld. Dat ding maakt zelfs op de langzaamste snelheid (je kunt 'm handmatig regelen) nog flink wat lawaai.

Het vervelendste is nog wel dat het lawaai tweeledig is: je hoort de gewone airflow, wat onvermijdelijk is, het stromen van de lucht door de gaten van de voeding. Maar je hoort ook een soort donker gebrom, dat is duidelijk een mechanisch geluid dat van de ventilator zelf afkomstig is. Echt heel vervelend.

Ik denk er nu dus maar over om dit ding weer in te ruilen, en ditmaal voor een Zalman ZM-300B-APF te gaan, die staat bekend als zo ongeveer de stilste voeding op de markt en ik heb toch niet meer dan 300 W nodig voor die PC. Maar wel van die AOpen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Huntkey is ook een mooie keus, superstil en erg voordelig.
Oud 03-02-2005, 17:53
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2005 @ 18:10 :
Ja, lang niet al die bigfan-voedingen zijn stil. Ik heb voor mijn tweede PC vanmiddag een AOpen gekocht (AO350-12HNPF), 350 W met 120 mm fan, temperatuurgeregeld. Dat ding maakt zelfs op de langzaamste snelheid (je kunt 'm handmatig regelen) nog flink wat lawaai.

Het vervelendste is nog wel dat het lawaai tweeledig is: je hoort de gewone airflow, wat onvermijdelijk is, het stromen van de lucht door de gaten van de voeding. Maar je hoort ook een soort donker gebrom, dat is duidelijk een mechanisch geluid dat van de ventilator zelf afkomstig is. Echt heel vervelend.

Ik denk er nu dus maar over om dit ding weer in te ruilen, en ditmaal voor een Zalman ZM-300B-APF te gaan, die staat bekend als zo ongeveer de stilste voeding op de markt en ik heb toch niet meer dan 300 W nodig voor die PC. Maar wel van die AOpen.
Antec heeft ook zeer stille voedingen. Maar zalman is idd het stilste.
Ik zou niet voor passief gaan, betaal je 10x zo veel voor en je hebt een big ass heatsink erachter op zitten.

Ik weet alleen niet of Zalman ook temp controlled is. Antec heeft ook 2 molex die door de voeding geregeld worden. C.q Temperatuur gestuurd . Wel handig.
Oud 03-02-2005, 18:17
M@rco
M@rco is offline
De Fortron voedingen met 120mm fan zijn ook erg stil. Ik heb zelf een hele tijd een Zalman 400W voeding gehad, maar ik vond hem helemaal niet zo stil (was wel temp controlled overigens).
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-02-2005 @ 18:34 :
Huntkey is ook een mooie keus, superstil en erg voordelig.
Beetje té voordelig, als je het mij vraagt
Oud 03-02-2005, 18:21
Verwijderd
Het verrotte is gewoon dat die 120 mm voedingen heel snel last hebben van veel airflowgeluid. Hoe langzaam ze ook draaien, er komt toch altijd een flinke hoeveelheid lucht in beweging.

Ik heb overigens maar de keuze tussen een paar voedingen, ik ga namelijk niet via een webshop bestellen. Ten eerste kost dat geld en ten tweede (zo mogelijk nog belangrijker) kan ik dan niet gewoon even face-to-face met een verkoper bij de balie uitleggen waarom ik hem weer terug wil brengen.

Het komt er dus op neer dat ik nog de keuze heb tussen die 300 W Zalman (ActivePFC, temp controlled en staat bekend als stil) en nog een ander 120 mm model van Enlight (what's in a name ) ook 'low noise' en temperature controlled.

Ben zo onderhand wel echt desperate trouwens, hoe klote is het een fatsoenlijke stille voeding te vinden
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:26
Jolt
Jolt is offline
Makkelijk, tweakers.net .

Allemaal gozers die de raarste dingen maken en testen.
Zeer handig . Al kloppen somige dingen niet.

Maar Zalman staat zowizo bekend om zijn stilte, wat ik immers raar vondt bij Marco. Ik heb zelf een 400 Watt versie daarvan bij mijn broer in de pc gezet. Maar die is echt stil. Je hoort alleen een case fan van hem omdat die gaat trillen op een laag rpm voltage. Gare kast was het.

[Edit] Als je nu gewoon een fatsoenlijke kast koopt, met een stile voeding, scheelt je weer wat .

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:34
Verwijderd
Ik heb voor mijn eigen PC al een fatsoenlijke kast en voeding, het gaat hier even om een ander systeem dat ik zo stil mogelijk wil krijgen. Ik heb de oorspronkelijke CPU-fan al vervangen met een Zalman ZF-1 80x80 (zit een verlengstukje bij om 'm op een lager toerental te laten lopen, absoluut onhoorbaar). Binnenkort komt er 'n ATI Silencer op, alleen de voeding is nog Q-tec rommel. Maar ik denk dat ik maar voor die Zalman ga, die kost maar vier euro meer dan die A-Open die ik nu heb (En ik heb toch geen behoefte aan die 1337 LED-verlichting die in die A-Open zit )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:37
Jolt
Jolt is offline
Verlichting is zo lame ass. Kost alleen maar meer stroom.
Naja en als je dan ontevreden bent over je zalman, dat rare merk wat Enlight weer eens te voorschijn toverd halen .
Oud 03-02-2005, 18:38
Verwijderd
Mwah, zoveel stroom nemen vier LEDjes niet hoor, die dingen zijn echt maximaal 50 mA ofzo bij drie V

Waar het om gaat is dat ik niet onbeperkte keuze heb uit allerlei merken, het moet wel verkrijgbaar zijn bij de tweakshop in mijn stad. Zoals ik al zei: ik heb geen zin om via een webshop te bestellen, dan ben je de hele tijd superveel verzendkosten kwijt en je kunt niet zo gemakkelijk uitleggen wat er aan scheelt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:41
Jolt
Jolt is offline
Ze hebben niet voor niks verkopers, vraag om raad......
Tja je zou nog altijd die voeding wat je nu hebt een beetje kunnen modificeren.
Andere fan in zetten, misschien op 5 volt, etc.
Reageren

Regels voor berichten