Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 15:31
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik ga deze zomer naar New York als er nog mensen mogen zijn die daar in het afgelopen jaar zijn geweest en nog tips hebben .. van dingen te doen die ik absoluut moet zien... Vertel het me!

Ik ga er 7dagen heen en ik heb er ONWIJS veel zin in! Van mij kan het aankomende halfjaar niet snel genoeg voorbij gaan.. 6juli is de datum van vertrek!
Oud 06-02-2005, 22:34
Ieke
Ieke is offline
Ben ik afgelopen zomer geweest.

Vrijheidsbeeld met Ellis isleland.
grond zero
Roccefeller center (Wij konden daar niet op, maar het heeft volgens iedereen het mooiste uitzicht op NY)
central park
broadway (ga als je de kans hebt naar een van de musicals daar, wel duur, maar zo ontzettent gaaf)
times square
Wall Street
Het natuur historisch museum is ook gaaf, ze hebben daar de grootste collectie dinobotten.
Als je van boeken hout: de grootste boekenwinkel van de wereld zit in NY (even vergeten waar precies, maar ik dacht rond broadway en de 15 straat)

Er is zoveel te beleven en ik mis nu in mijn verhaal nog heel wat. Het beste is als je een reisgids aanschaft. (die van het capitool zijn wel goed, zeker wat betreft NY)
Heel erg veel plezier
Oud 08-02-2005, 04:57
Teun
Teun is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-02-2005 @ 23:34 :
Ben ik afgelopen zomer geweest.

Vrijheidsbeeld met Ellis isleland.
grond zero
Roccefeller center (Wij konden daar niet op, maar het heeft volgens iedereen het mooiste uitzicht op NY)
central park
broadway (ga als je de kans hebt naar een van de musicals daar, wel duur, maar zo ontzettent gaaf)
times square
Wall Street
Het natuur historisch museum is ook gaaf, ze hebben daar de grootste collectie dinobotten.
Als je van boeken hout: de grootste boekenwinkel van de wereld zit in NY (even vergeten waar precies, maar ik dacht rond broadway en de 15 straat)

Er is zoveel te beleven en ik mis nu in mijn verhaal nog heel wat. Het beste is als je een reisgids aanschaft. (die van het capitool zijn wel goed, zeker wat betreft NY)
Heel erg veel plezier
Nou, poeh poeh, daar heeft ze veel aan.
Oud 08-02-2005, 07:06
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Teun schreef op 08-02-2005 @ 05:57 :
Nou, poeh poeh, daar heeft ze veel aan.
Lijkt me duidelijk toch? Dat zijn hele leuke dingen om te gaan zien, precies waar ze om vroeg. Als jij nu ook eens met tips komt...
Oud 08-02-2005, 15:17
Simon
Simon is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 06-02-2005 @ 16:31 :
Ik ga deze zomer naar New York als er nog mensen mogen zijn die daar in het afgelopen jaar zijn geweest en nog tips hebben .. van dingen te doen die ik absoluut moet zien... Vertel het me!
Je kan Max Westerman bezoeken, dan krijg je een rondleiding van de stagiair. Moet je wel even moeite doen om uit te zoeken waar zijn kantoor is.
Oud 08-02-2005, 16:07
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik vind het hele goede tips!!

Een aantal dingen wist ik al, maar ditzijn zeker nieuwe ideen om te doen!

Bedankt!
Oud 13-02-2005, 15:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben er een paar maanden geleden geweest:

Op het Empire state building heb je een geweldig uitzicht.
Het vrijheidsbeeld is mooi, maar niet zo indrukwekkend als ik gedacht had.
Central Park is leuk, toen ik er was kon er geschaatst worden en zat het park aardig vol, was dus aardig sfeervol

Chinatown is erg leuk, little Italy kan je links laten liggen.
Broadway, Time Square en eigenlijk geheel downtown Manhatten zijn zeker de moeite waard.

De souvenierswinkeltjes zijn erg leuk, een hoop rotzooi (bekers, magneetjes enz.) maar de t-shirts, truien, mutsen zijn leuk. vaak ook anti-bush shirts

Rondom Time square heb je vaak tekenaars zitten die in kraampjes foto's, posters, tekeningen verkopen. Zitten veel mooie dingen bij, mijn foto van het Empire state building hangt op m'n kamer

The Chrysler building is eigenlijk wel het mooiste gebouw, alleen mag je daar niet naar boven..

Het Yankee stadium heb ik niet gezien, lijkt mij zelf wel erg mooi maarja we hadden te weinig tijd..

Tip metro dagkaart kost 7 dollar, deze kan je de hele dag gebruiken, je bent bent in no time van uptown naar downtown Manhattan. Taxi's moet je dus vergeten.

Ik weet niet op welk vliegveld je vliegt, maar als je op Newmark vliegt heb je een goede busverbinding richting het centrum van NY.
Oud 14-02-2005, 08:51
nl2suzy
nl2suzy is offline
Uhm.. welk vliegveld we landen.. is ff denken hoor, er waren er 2 volgens die reisverkoopster.. Deze is ongeveer 20min van ons hotel vandaan en dat hotel is lekker veel bezocht door ook Nederlanders.. en niet zo heel gek prijzig, want eten doen we niet in het hotel, dat schiet niet op met zo'n vakantie.. ..

Maar heel erg bedankt voor je tips, heb er echt onwijze zin in! En daarom maar even rondgevraagd wat tips zijn, want zo snel ga je niet nog is een keer.. (we gaan 6dgn..)
Oud 14-02-2005, 12:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Je hebt JFK Airport en Newmark in de buurt van NY, maarja..hou trouwens wel rekening met een aardige jetlag, zorg dus dat je de dagen ervoor goed uitgerust bent.
Oud 14-02-2005, 17:12
nl2suzy
nl2suzy is offline
JFK!

Dat was met een of andere pendelbus naar het hotel!..

Had jij er veel last van dan? Hmm.. ik dacht altijd dat een jetlag nogal onzin was ..
Oud 14-02-2005, 17:18
Ieke
Ieke is offline
Vanaf JFK kan je geloof ik met de metro de stad in.

Jetlag: Op de heenweg valt het wel mee, het is net als heel lang opblijven als dat je uit gaat. Terugweg is veel erger, dan hebben veel mensen dat ze s'nachts niet kunnen slapen.
Oud 14-02-2005, 17:21
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik hoorde van iemand, dat je daar zoviezo niet echt kan verdwalen omdat het allemaal rechte straten zijn he?

Maar is het niet op loop afstand te doen of is de metro gewoon weg handiger?
Oud 14-02-2005, 17:25
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 14-02-2005 @ 18:21 :
Ik hoorde van iemand, dat je daar zoviezo niet echt kan verdwalen omdat het allemaal rechte straten zijn he?

Maar is het niet op loop afstand te doen of is de metro gewoon weg handiger?
Het zijn allemaal blokken. Broadway is er een die schuin loopt. Maar goed, het is vrij gemakkelijk te bepalen waar je bent.
Je loopt je wel rot. Lopen is leuk omdat je meer ziet, maar echt de metro is zeker aan te raden, valt toch wel tegen. Gewoon lopen voor zover je zin en vut hebt en anders de metro.
Oud 15-02-2005, 06:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Van Central Park naar Downtown Manhattan is ver, maar het is te doen. Ik zou de interessantste buurten 1 voor 1 uitkammen.

Dit is een stukje midtown. Je ziet dat "de streets" van links naar rechts lopen en ook nog in West en East verdeeld zijn.

De avenue's lopen van boven naar beneden (noord-zuid) en dat er niet zo gek veel avenue's zijn, het is heel overzichtelijk.

Het ziet er simpel uit, maar het is natuurlijk maar gokken welke straat wat is, dus neem een kleine rugzak met daarin een map mee & een kaart van de metro, zodat je altijd weet waar de dichtsbijzijnde metro ingang is, een kleine fles water is ook geen overbodige luxe.

Edit: vergeet btw niet af te dingen in de souvenierswinkels.

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 06:28.
Oud 16-02-2005, 15:05
nl2suzy
nl2suzy is offline
Af dingen in de souvenirswinkels? Is dat normaal? hmm..
Oud 16-02-2005, 16:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nou op een ding van 3 dollar zal je weinig kunnen afdingen, maar bijvoorbeeld op een trui of iets dergelijks kan best, heb ik ook gedaan.
Je hebt truien van bijv. 35 dollar en als je dan wilt gaan afrekenen zeggen ze 40 dollar (tax) dan moet je gewoon zeggen dat je 30 of 35 dollar geeft of anders naar een ander loopt.
Oud 17-02-2005, 17:16
Lindaa
Lindaa is offline
Ik ben er afgelopen jaar geweest, we hadden een metrokaart die geldig was voor de hele week, voor bus en metro was die geloof.

De meeste dingen zijn zo te zien al genoemd, die leuk zijn om te bezoeken. wij hebben ook veel buurten bezocht (brooklyn, bronx, queens...) dat vond ik zelf ook erg leuk, we liepen ook in 1 van die buurten, liepen we langs zo'n paar zwarte(die buurt was overigens allemaal zwarte), zei er eentje: F*cking cool, white people!

ik vond het sony techno center ook wel leuk om te doen, wasallemaal zo'n moderne dingen, waarbij jezelf veel kon doen. (oa ook racen, en jezelf betekenen op zo'n computer etc.)

je zal zeker een super vakantie krijgen!
Oud 18-02-2005, 17:16
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Uitgaan in club Avalon op zaterdag zoek maar op google en zet jezelf op de gastenlijst! wel een ID meenemen en veel geld (30 dollar entree!)
Oud 18-02-2005, 22:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 18-02-2005 @ 18:16 :
Uitgaan in club Avalon op zaterdag zoek maar op google en zet jezelf op de gastenlijst! wel een ID meenemen en veel geld (30 dollar entree!)
En dan kan je nog eens extra dure drank betalen ofzo?

Klinkt leuk..
Oud 20-02-2005, 12:17
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Nee dat betalen domme jongens voor je
Oud 21-02-2005, 20:55
hasseltboy
hasseltboy is offline
Trouwens is de bewaking op JFK niet geweldig, mijn vader mocht zijn ongecontroleerde tas laten staan in een kamertje op het vliegveld
Oud 28-02-2005, 17:52
Thee
Thee is offline
Ik ben net 2 weken terug van new york en ik was er voor de 3de keer en het blijft fantastisch

De tips van ieke zijn goed, daar heb ik niet veel aan toe te voegen.
Alleen waar je ook zeker heen meot gaan is pier 17 (bij brooklyn bridge) daar is het erg gezellig, met winkels en cafes/restaurants
en n mooi uitzicht op brooklyn bridge.

de meeste bezienswaardigheden zijn al genoemd, vooral de gebouwen zijn zeker de moeite waard, chrysler building, rocefeller center en de empire state building moet je ook zeker op gaan.

Times square is eggt fantastisch en zorg ervoor dat je er rond half 5 bent want dan zijn de opnames van trl bij de mtv studios en om de dag is daar n ster te gast in t programma (Ik heb er usher, de cast van american pie, eva mendes en will smith gezien)

en de giga winkels zijn al n bezienswaardigheid opzich.
- FAO Schwarz (bij central park op 5th avenue)
-disney store (5th avenue)
-NBA store (5th avnue/52 street) ik ben een groot basketball fan maar ookal ben je dat niet dan is t nog indrukwekkend.

als ik op nog meer dingen kom laat ik t weten
Oud 28-02-2005, 17:56
Thee
Thee is offline
nog een: madison square garden

Ik ben er naar een basketball wedstrijd geweest van de new york knicks tegen de miami heat.

en ook hierbij je hoeft geen basketball fan te zijn om het leuk te vinden, mijn vriendin en mijn vader vonden het ook geweldig.

egt lagge dat erbij elke time out mensen het veld op komen rennen om t publiek te entertainen enzo, typisch amerikaans en zeker leuk om eens mee te maken.
Oud 01-03-2005, 11:10
Markiex
Markiex is offline
En mocht je graag naar een musical willen, op Times Square zit TKTS office, dat is een ticket-verkoop bureau. Hier verkopen ze musical tickets die nog over zijn voor de voorstelling diezelfde dag. Scheelt een boel Dollars. (ook op internet te vinden volgens mij)
Oud 01-03-2005, 13:57
Verwijderd
Toch ben ik heel blij dat we toen wij er waren in augustus 2001, toch maar besloten om het WTC te beklimmen en niet de Empire State .
Advertentie
Oud 05-03-2005, 15:17
ssjpan
ssjpan is offline
Ik ga deze zomer ook naar new York jaa, niet dat je daar wat aan hebt.
Oud 15-03-2005, 18:58
Nonaj
Nonaj is offline
Heeft er iemand enig idee dan hoe duur een weekje New York ongeveer is?
Oud 15-03-2005, 19:10
Breg
Breg is offline
inclusief ticket? 1 persoon, 2 personen?
Oud 15-03-2005, 19:26
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Breg schreef op 15-03-2005 @ 20:10 :
inclusief ticket? 1 persoon, 2 personen?
inclusief ticket ja
1 persoon
Oud 29-03-2005, 08:56
nl2suzy
nl2suzy is offline
DUUR!

Wij zijn inclusief ticket en hotel (zonder eten..) 2200 euro kwijt..
Oud 29-03-2005, 18:18
Thee
Thee is offline
het kan al met zn 2en voor n week voor iets meer dan 1000 euro

boek n ticket op www.vliegwinkel.nl (300 tot 400 euro)

en een kamer in de americana inn via www.hotelpronto.com (week 450 euro)

www.americanainn.com

Tis een uitstekend hotel met een zeer centrale ligging, je deelt de badkamer met 3 andere kamers, maar alles is zeer schoon en goed onderhouden en t bed is zeer goed, alleen de kamer is aan de kleine kant, maar wie gaat er nou op zn kamer hangen als ie in new york is? je slaapt er tog alleen.

wij hadden tickets voor 300 euro en de kamer voor een week voor 450 euro.

en als je nog zuinig wil doen met wat je uitgeeft aan eten ga dan naar de foodcourt in pier 17, daar zit n chinees fast food ding en daar heb je n vol bord eten + drinken voor 5 dollar.
Oud 29-05-2005, 13:42
spitsmuis1985
spitsmuis1985 is offline
Ik zie dat iedereen hier al de interessante bezienswaardigheden heeft neergezet dus ik zal me beperken tot wat praktische info. Ik was vorig jaar (juni 2004) een weekje met mijn vader in New York. De vliegreis verliep goed maar zodra je op JFK aankomt -als je daarop vliegt natuurlijk- moet je wel even uitkijken; je bent moe, het is warm, je bent in een onbekende omgeving dus je bent niet zo scherp als normaal. Wij hadden dus een shuttle-bus (van JFK) genomen naar het centrum. Toen we daar echter uitstapten waren we door een onduidelijk figuur verder geholpen en uiteindelijk stonden we midden in de stad ver van ons hotel (die was op W 107th en we stonden zelf op 50th).

Het beste is echter gewoon om al op JFK op de metro (lijn A (ze hebben daar zowel letters als cijfers, niet door laten afleiden)) te stappen -goede verbinding!- waar je het beste gelijk een weekkaart kunt kopen. Met deze metro word je dan gewoon het centrum ingereden (is wel zo'n drie kwartier). Je kunt dan ook een metroplattegrond gratis halen daar die je gelijk een heel duidelijk overzicht geeft van het metronet in New York.

Wellicht heb je hier wat aan.

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 13:44.
Oud 30-05-2005, 11:22
thunder110
thunder110 is offline
Wij zijn ongeveer €400 euro (incl.) kwijt voor een ticket, en onze suite voor vier personen kost per nacht €150 euro (die gigantisch schijnt te zijn; het was vroeger een appartementencomplex), waarbij je je eigen sanitair hebt en een living met kabeltelevisie , en het zit vlakbij Central Park.
Oud 19-06-2005, 20:23
nl2suzy
nl2suzy is offline
Wij zitten ook vlak bij het central park.. en we hebben bij het boeken z'n shuttle bus geboekt.. maar dat is dus niet echt handig?..
Oud 20-06-2005, 08:02
spitsmuis1985
spitsmuis1985 is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 19-06-2005 @ 21:23 :
Wij zitten ook vlak bij het central park.. en we hebben bij het boeken z'n shuttle bus geboekt.. maar dat is dus niet echt handig?..
Achteraf gezien niet nee. De verscheidene terminals van JFK Airport zijn allemaal verbonden met de zogeheten Air Train. Deze rijdt in rondjes rond het vliegveld en komt op een bepaald moment bij een metrohalte (Howard Beach JFK Airport) die gewoon met Manhattan in verbinding staat (metrolijn 'A', vaak aangeduid met de A-train). Het handige is dat -als je het vantevoren goed aanpakt- je meteen evt. op een andere metro kunt overstappen die je veel dichter bij je bestemming zult brengen dan die shuttebus dat zou doen. Ik hoop dat je iets iets aan hebt.

PS: Waar zit je precies bij Central Park? Ik heb hier de metrokaart van NY aan m'n muur hangen :-) dus dan kan ik de route zo voor je uitstippelen.

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 08:04.
Oud 20-06-2005, 08:14
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 29-03-2005 @ 09:56 :
DUUR!

Wij zijn inclusief ticket en hotel (zonder eten..) 2200 euro kwijt..

Ik ga 6 dagen in de herfstvakantie, en ben ongeveer 800 euro kwijt (inclusief ticket, hotel (zonder eten), allerlei belastingen, verzekering en boekingskosten) En ik zit ook vlak bij central park.
Heb er ook al zin in
Oud 20-06-2005, 14:45
pino123
pino123 is offline
natural museum of history (vlak bij central park volgens mij)

dat is echt een geweldige museum met botten van dunosaurussen etc. en er is ook een gedeelte dat over het heelal gaat: geweldig

en naar de groote speelgoedwinkel op times square

museum of modern art

je moét bovenin de empire state building gaan (ik ben er jammer genoeg niet in geweest omdat ik er toe was ten tijde van de stroomstoring )

en natuurlijk clichés als vrijheidsbeeld, chrysler building etc.
Oud 20-06-2005, 15:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pino123 schreef op 20-06-2005 @ 15:45 :
je moét bovenin de empire state building gaan (ik ben er jammer genoeg niet in geweest omdat ik er toe was ten tijde van de stroomstoring )
Roccerfeller centre (weet niet precies hoe je het schrijft) scheint een veel mooier uitzicht te hebben. Helaas konden we toen we er vorig jaar waren niet op vanwege een verbouwing oid. Maar als je kan kiezen kan je beter die nemen.
Oud 20-06-2005, 23:04
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
meat packing district erg trendy buurt, lekker gezellig
Oud 16-07-2005, 22:11
levi's
levi's is offline
Ik wil ook naar New York, zucht

Regels voor berichten