Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 14:11
Ieke
Ieke is offline
Frustraties

Nu de hype rond de tsunami weer grotendeels voorbij is kan ons leven gelukkig weer volledig in het teken gaan staan van loonstrookjes, fileproblemen, en de altijd tot irritatie leidende vraag: Waarom heb ik toch elke maand weer te weinig geld om alle leuke dingen die ik gezien heb te kopen? Het grote klagen is weer begonnen en het lijkt, misschien mede dankzij het weer, heviger dan ooit. Vandaag de dag is alles namelijk veel te duur, te saai of veel te deprimerend, zodat de helft van de bevolking reeds depressief en ontevreden is, en de andere helft geirriteerd omdat er zoveel depressieve mensen in de weg lopen. Dit verklaart het feit dat er in ons koude, veel te kleine en dichtbevolkte landje meer mensen omkomen door zelfmoord, dan door auto-ongelukken.
En waarom zou je eigenlijk geen zelfmoord plegen? Als je in het Westen geboren bent is het zwaar om je niet te storen aan verwerpelijke zaken zoals regen, vrieskou, de nieuwe oerlelijke broek van de buurman of producten die alweer uitverkocht zijn in de supermarkt. In deze malaise is het lastig om vrolijk te blijven en te genieten van je leventje.

Het lijkt wel alsof alles net zó plaatsvindt, zodat het altijd irritaties opwekt. Een tijdje geleden wilde ik een nieuwe cd bestellen via internet. Ik was te lui om naar de winkel te lopen en ik kan cd-verkopers gewoonweg niet uitstaan omdat ze al meerdere malen de foute cd in het foute doosje gedaan hebben, waardoor ik weer terug moest naar de winkel. Gelukkig is er internet. Maar wat blijkt nou: mijn cd ligt nergens in heel Nederland meer in een voorraadschuur. Ik krijg doodleuk een mailtje waarin staat dat ik minimaal twee weken zal moeten wachten. Dit gaat mij echt te ver! Hoe kan het dat een cd die over de hele wereld te koop is, niet te bestellen valt bij de grootste online muziekwinkel van Europa? We leven toch in een tijd waarin alles mogelijk is? Ik vind het onbegrijpelijk dat ik niet alles wat ik wil hebben kan laten thuisbezorgen.
Ik kan me voorstellen dat een opeenvolging van dit soort belachelijke zaken mensen aanzet tot agressie, zinloos geweld en uiteindelijk zelfs tot zelfmoord. Het is moeilijk niet depressief te worden met zoveel consumentenleed.

Toch lijkt er nog één oplossing te zijn om de mensheid in het rijke klagende Westen te redden van een ondergang in depressiviteit. Iedereen met een huis, salaris en scholieren.com forum zou gelukkig zijn als ze zouden beseffen:

Elke 5 seconden sterft er in Afrika een kind aan hongersnood.

Leef!

Regels voor berichten