Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 14:32
]{ing
]{ing is offline

You will most definitely fail trying to find a band that could be compared to CATHARSIS. They do not only impress with powerful riffing and the tightest drumming on earth. They are also the most charismatic band i have ever seen on stage. They are outspoken about their personal and political concerns and touch lots of peoples´ nerves with their lyrics. Listen and read for yourself and you will know what i mean...

http://www.scorchedearthpolicy.de/so..._Obsession.mp3
http://www.scorchedearthpolicy.de/so...SIS_Sabbat.mp3

Deze mp3's zijn van de Passion LP. Samsara vind ik beter maar ik kan geen online mp3's vinden via google. Slsk is de oplossing voor dit probleem

Catharsis
Passion LP
Scorched Earth Policy

Regarded by some as THE best hardcore band currently together. Catharsis returns with their follow up album, equally as devastating and even more intense and innovative, this new album is a testament that passion still exists in hardcore. Thanks to an amazing production job, this album oozes with anger, power, grit, and sincerity. Musically this is just a whirlwind of fast, amazing percussion, raging, metallic guitars, and intense, desperate vocals. The lyrics are gripping as well, covering topics of death, life, and regrets. Rocking.

Catharsis
Samsara
Crimethinc.

Finally Samsara has been repressed. Samsara is the record that put Catharsis on the map! Intense political metal/hardcore craziness that will incite riots, revolutions and more everywhere.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2005, 14:38
Fjall
Fjall is offline
Samsara vond ik best puike plaat. Rest ken ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 14:41
Paris in flames
Paris in flames is offline
Erg toffe band! Vetse album blijft voor mij hun laatste... passion.
Live had deze bent echt een super uitstraling!
Heb hun laatste show nog gezien die ze in rotterdam hebben gespeeld
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:39
timp
timp is offline
ik heb alleen passion, en die is simpelweg geniaal.
verder nooit live gezien (bestaan ze nog?) maar ik heb gehoord dat het supergoed was, met verhalen bij de nummers die je echt persoonlijk raakten, dus als ze nog bestaan en ze komen naar nederland, dan moet ik ze zeker zien
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:45
Paris in flames
Paris in flames is offline
Ja live-shows waren erg indrukwekkend. Catharis bestaat niet meer.. maar ik heb gehoord dat de zanger (die eigenlijk catharsis is) waarschijnlijk weer de band wilde opzetten....maar wat daar van waar is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 20:27
]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 23:22
Verwijderd
Een van de weinigen in hun 'soort' die ik wel kan waarderen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 00:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Zo op het eerste gehoor klinkt het veels te veel richting de ranzige metal
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:46
GoVegan
GoVegan is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 19-02-2005 @ 01:55 :
Zo op het eerste gehoor klinkt het veels te veel richting de ranzige metal
hmmmm ranzig
Oud 21-02-2005, 09:56
DeadNation
DeadNation is offline
Ik waardeer Samsara. Wel een rare crustenbende die band
Oud 12-04-2005, 14:12
enema abortion
enema abortion is offline
Een beetje late reactie, maar wederom blijkt dat pruttelpotje het planken misslaan tot een kunst verheven heeft!

Bij Catharsis hoor je echt heel duidelijk dat ze met elk album beter geworden zijn. Die laatste split heb ik helaas niet, om de een of andere reden nooit opgepikt.

Samsara was de eerste die ik kende, ik zat in een nastynasty periode en heb die plaat op de gok gekocht... man oh man ik werd gelijk weggeblazen! CHOOSE YOUR HEAVEN!

Toen die eerste gekocht, dit bleek iets minder te zijn maar alsnog erg goed, de covers zijn ook cool (onverwachte keuzes iig).

Maar dan Passion... HOLY DIVER! Eerst een intro met gereduceerd geluid en dan opeens BAM! BEUKEN!
De plaat komt ook geweldig tot een climax aan het eind... eerst zo'n lang reggae nummer met gejatte riffs over een woestijn ofzo en dan opeens zo'n kinderkoor... en dan... DE tering.

Ik ben fan.
Reageren

Regels voor berichten