Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Wist je trouwens dat vrouwen evenvaak hun mannen mishandelen als mannen hun vrouwen? En nee, daar heb ik geen link of iets van, maar dat werd in een presentatie Nederlands verteld ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, ik zou liever niet meppen (corrigerende tik vind ik goedpraterij. Je mept, je slaat, je ramt, maar een corrigerende tik? Dat is voor mensen die onzerker zijn *puke*). Maar daarnaast wil ik ze wel opvoeden met respect en disipline. Ik ga niet elke fout mar goed knuffelen en kussen, er hangt overal een consequentie aan. En dat moeten ze maar leren.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() als in "auw auw pappa dat doet pijn" enzo ![]()
||
Citaat:
Ouders zoeken het probleem altijd bij het kind, terwijl het meestal hun eigen gedrag is dat ervoor zorgt dat een kind zo doet. Ik ben tegen je kind slaan; ook tegen een corrigerende tik. Je toont daarmee enkel je onmacht en je maakt de situatie met je kind er echt niet beter op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom zouden ouders hun kinderen geen corrigerende tik mogen geven? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar leg jij mij eens uit hoe je een kind, dat je herhaaldelijk hebt gewaarschuwd iets niet te doen, en dat vervolgens dat iets wel doet. Hoe je dat kind duidelijk maakt het niet te doen zonder een tik? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder moet je duidelijk laten zien wie beslissingen maakt door middel van je houding en door geen overbodige discussies aan te gaan.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het kind weet dat, als het een scène opzet, het zijn zin zal krijgen. Hoe pak je dat aan, opdat dergelijke situaties zich niet meer voor zouden doen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Hadden een keer een klant en dat kind was ook zo aan 't jengelen. Ging jankend op de grond liggen om z'n zin te krijgen. Moeder stapte er gewoon over heen en negeerde het. Toen was 't snel afgelopen. |
![]() |
||
Citaat:
Dat betekent dat je misschien een paar keer inderdaad zo'n scène zal hebben in de supermarkt. Je geeft zelf al aan dat kinderen hun zin krijgen; dat moet dus ophouden. Laat het kind maar huilen, schreeuwen en brullen. Ja, je schaamt je dan even als ouder, maar het heeft op den duur wel effect. En wanneer een kind van huis uit al de boodschap meekrijgt dat krijsen niet werkt, dan zal het dat in een winkel ook niet gaan doen. Dus thuis al beginnen met de aanpak is nog effectiever ![]()
||
Citaat:
Misschien hielp het wel; het gedrag van m'n broer hielp op dat moment op. Maar de angst die daarmee ontstond was geen verbetering van de situatie.
||
Citaat:
Ik ben iemand die niet van kinderen houd, vanochtend reed zo'n wezen nog zo op mijn fiets in ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben overigens tegen de corrigerende tik. Ik vind het een teken van zwakte van de wanhopige ouder. Zo'n kind gaat er echt niet door begrijpen wat ie fout doet, maar leert dat door middel van de ontstaande 'angst voor de gevolgen'. Dat vind ik verkeerd. Als je een kind normaal opvoedt en bijv. negeert bij aandachttrekkerij of stout gedrag, is dat een normalere wijze om het kind bij te brengen dat het iets verkeerd doet. Maarja, kinderen zijn sowieso kut. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder lijtk het me duidelijk dat een kind van 7 niet altijd voor rede vat baar is en je een goed gesprek mee kan aangaan stevig beetpakken of een tuk zi dan gewoon goede oplossingen zeker als je ziet wat sommige van die anti=slaan ouders aanrichten |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|