Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk er nog even over na, misschien komt binnenkort mijn interpretatie. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat kleine kinderen kirren, dat was ik gewoon even vergeten toe te voegen mijn uitleg van het gedicht, maar ik had het wel in gedachten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De eerste strofe is inderdaad vrij ruw, chaotisch, grof... Getint gezucht is dat het zuchten getint is door de naargeestigheid ![]() Maar toch. Leuk dat er weer zoveel in gelezen en begrepen word. Heerlijk. En dan niet begrepen van begrijpen wat ik heb beschreven, maar het begrip van wat bij jou speelt in jezelf. Nu ja. Ik zal maar eens een uitleg geven dan zeker? Ik ben er tenslotte over begonnen. Pfwa. Het gaat over iemand die achter haar ogen al lang en breed dood is. Ergens is het misgegaan, in haar kindertijd is ze opgesplitst geworden in haar naïviteit en dat wat de buitenwereld krijgt te zien. En daarbinnen is ze soms nog wel, maar het is meer echo dan echt. Rondjes in een hoofd, gevangen zijn in het kind willen zijn, teruggaan, maar vastzitten in een ellendige val. En uiteindelijk sluit ze zich af, sluit de deur, bouwt een metershoge muur zodat vooral niemand haar meer zal raken en gedraagt ze zich uiterlijk alsof er niets aan de hand is (zonder gène, kirrend). Maar zolang niemand in haar ogen kijkt, zal niemand haar vinden en mochten ze haar vinden, was ze al lang dood, koud als steen. Pfff. En dan begin ik niet eens over de dubbelzinnigheden van bepaald woordgebruik en bepaalde bedoelingen. Wat het oogluikend betreft Re3m: ten eerste de ogen, ten 2e de luiken sluiten. Het ogenschijnlijk duidt weer op de ogen en ten 2e de schijn. Beide zijn voor mij hier belangrijk. Halogeen, mja het kan, ik vind het kille en simpele einde dan weer gepast ![]() Sketch, aan voor schut zetten doe ik niet met inhoud. Ik blijf erop hameren dat ik het belangrijker vind wat iemand erin ziet dan wat ik erin heb gestopt. Natuurlijk is het leuk als sommige dingen doorzien worden, maar het is veel leuker als mensen aangezet worden tot zelf dingen zien ^^. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"De mens is egoïstisch" Egoconstructie | 52 | 17-04-2010 13:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Global-warming, feit of fictie? TheCreator | 134 | 24-08-2007 22:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Suriname heeft plannen voor kernenergie Supersuri | 343 | 02-04-2007 14:57 | |