Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 19:36
Soapsie
Soapsie is offline
Ik word echt helemaal gek hier!! Dit is het geval:

Vanmiddag zat ik met een meisje op msn te praten, vriendelijk meisje, ken ik al langer. Maar ineens stuurt ze me een bestandje van 17 kb met de naam:

Hoe een blondje een banaan eet

Ofzoiets. Ik dacht al dat er iets fout mee was, dus opende het niet. Maar ze bleef het sturen en omdat ik haar gewoon aardig vind dat ik dat het dan wel iets leuks zou zijn.
Maar het was dus een virus, wat haar computer onbewust doorstuurde.
Nu doet mijn computer dus precies hetzelfde als ik op msn zit, hij houdt het nog geen 2 minuten vol op msn.
Als ik mijn computer opstart geeft hij 5 keer een foutmelding van het bestand met de naam:

msmbw

Ik heb geen idee wat voor bestand dit is en ik kan het ook niet vinden om mijn computer.
Ook heb ik Norton geprobeert er overheen te laten gaan, maar in de normale modus wil hij Norton niet eens openen. Dus probeerde ik het in de veilige modus, daar deed hij het wel, maar kon hij geen geinfecteerd bestand vinden.
Als ik op Internet ga zoeken naar een alternatief anti-virus programma, sluit mijn computer internet automatisch af als ik een woord intype wat daarmee te maken heeft.
Ook alle andere virus-programma's op mijn computer werken niet meer.

Ik ben ten einde raad, is er hier iemand die me kan helpen?

Kus Soapsie
Oud 07-03-2005, 19:46
MYSTIC
MYSTIC is offline
Nooit .exe bestanden accepteren

Wie het ook maar stuurt

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:47
Verwijderd
Als je Windows XP hebt, kun je eens proberen om Systeemherstel te gebruiken, je kunt dan de toestand van de pc misschien terugzetten naar een andere datum.

Bijvoorbeeld: gisteren werkte je pc nog normaal, er is toen een systeemherstelpunt aangemaakt, je kunt dan de pc opdracht geven om zijn instellingen terug te zetten naar de dag dat hij nog normaal werkte.

Bij virusbesmettingen wil dit echter niet altijd werken, maar het is het proberen waard denk ik.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 07-03-2005 @ 20:36 :
Ook heb ik Norton geprobeert er overheen te laten gaan, maar in de normale modus wil hij Norton niet eens openen. Dus probeerde ik het in de veilige modus, daar deed hij het wel, maar kon hij geen geinfecteerd bestand vinden.
Nou, dan raad ik je eens aan om hier een hijackthis-log te plaatsen, dan gaan we eens ff handmatig scannen.
(voor meer info zie starterspost van [centraal] spyware & adware (3))

Citaat:
Als ik op Internet ga zoeken naar een alternatief anti-virus programma, sluit mijn computer internet automatisch af als ik een woord intype wat daarmee te maken heeft.
En als je nou eens een alternatiefe programma gebruikt om (tijdelijk) op internet informatie te zoeken?

Tip:
Om je chatverslaving te stillen, kan dit programma ook Msn Web Messenger aan.

Citaat:
Ook alle andere virus-programma's op mijn computer werken niet meer.
Ook niet in veilige modus?
(om daar te komen, een paar keer op F8-functie toets drukken, tijdens het opstarten van windows)

Citaat:
MYSTIC schreef op 07-03-2005 @ 20:46 :
2.) Ik zou het niet weten
Als je dan toch de oplossing niet weet, waarom post je dan??

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:52
MYSTIC
MYSTIC is offline
Dit zegt een slecht-engels-sprekende kerel:

start your PC again
go to my recieved files/mijn ontvangen bestanden and delete Mc dos or what name it is somethin like Crazy frog killed bji train.

when you deleted it go to this computer/deze computer and then to WINXP(C:\ delete the
back up and go to prullenbak/dunno how to say in english but where the deleted files r coming
delet it there again and it should be fixt
dunno for sure but it worked with me

....
Oud 07-03-2005, 19:53
Verwijderd
Verder is de nieuwe Microsoft Anti-Spyware echt een aanrader. Deze werkt echter alleen onder Windows XP!

http://www.microsoft.com/downloads/d...n&Hash=6GFX9PB
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:56
freyk
freyk is offline
Citaat:
MYSTIC schreef op 07-03-2005 @ 20:52 :
when you deleted it go to this computer/deze computer and then to WINXP(C:\ delete the
back up and go to prullenbak/dunno how to say in english but where the deleted files r coming
delet it there again and it should be fixt
dunno for sure but it worked with me
"delete the backup" -> dus de systeemherstelpunt terug zetten zal dan ook niet helpen??
Ach ja, je kan het altijd proberen.

Citaat:
DetonatorDc schreef op 07-03-2005 @ 20:53 :
Verder is de nieuwe Microsoft Anti-Spyware echt een aanrader. Deze werkt echter alleen onder Windows XP!
Dat kan je beter een leek niet aanraden, omdat deze iets té streng scant.
Oud 07-03-2005, 19:59
Verwijderd
Ja, ok dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:00
MYSTIC
MYSTIC is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-03-2005 @ 20:56 :
"delete the backup" -> dus de systeemherstelpunt terug zetten zal dan ook niet helpen??
Ach ja, je kan het altijd proberen.

dat heb ik niet bedacht

houd eens op met steeds te quoten om vervolgens kritiek te leveren
Oud 07-03-2005, 20:04
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
MYSTIC schreef op 07-03-2005 @ 21:00 :
houd eens op met steeds te quoten om vervolgens kritiek te leveren
Waarvoor zijn quotes dan voor bedoeld?

Oooh, Welkom op het forum, MYSTIC!
Oud 07-03-2005, 20:05
MYSTIC
MYSTIC is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-03-2005 @ 21:04 :
Offtopic:
Waarvoor zijn quotes dan voor bedoeld?

Oooh, Welkom op het forum, MYSTIC!

Siek Haider

Oud 07-03-2005, 20:40
Bloem
Bloem is offline
Ik heb hetzelfde probleem nadat mijn moeder het virus heeft binnengehaald, is er inmiddels al een goede oplossing voor? (ik heb geen xp maar me)

groet Robbzooi
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:43
robbzooi
robbzooi is offline
Dat was dus een bericht van mij niet van bloem...
Oud 07-03-2005, 20:48
Hanneke
Hanneke is offline
er zijn al heel veel mensen met dit virus! ik kreeg het zelf ook 2 keer, heb het wel binnengehaald maar niet geopend en nu verwijderd.. kan dat dan problemen geven??
Oud 07-03-2005, 21:01
robbzooi
robbzooi is offline
ok, het virus verstuurt zichzelf zorgt ervoor dat het praktisch onverwijderbaar is en verandert steeds van naam, verder is het een worm want alleen het bestand dat je binnenhaalt verwijderen werkt niet.. iemand een idee?
Oud 07-03-2005, 21:09
freyk
freyk is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 07-03-2005 @ 22:01 :
ok, het virus verstuurt zichzelf zorgt ervoor dat het praktisch onverwijderbaar is
Mwah, voor een leek is het moeilijk te verwijderen.

Citaat:
en verandert steeds van naam, verder is het een worm want alleen het bestand dat je binnenhaalt verwijderen werkt niet.. iemand een idee?
Gewoon ff je in processenlijst kijken, verdachte proces uitschakelen en verwijderen die hap.

En als je niet weet welke proces je uit moet schakelen, post dan hier een hijackthis-log en dan zullen we je vertellen welke processen je uitmoet schakelen (zoals ik dus eerder zei).
Oud 07-03-2005, 21:48
Bloem
Bloem is offline
Ja, ik ben dus die zus, mijn laptop is gelukkig wel virusvrij. Ik heb alleen geen verstand van computers Die processenlijst, is dat dat ding wat je te zien krijgt als ctrl-alt-delete drukt? Dat heb ik namelijk geprobeerd, toen zagen we dus 'msmbw' staan, dat taak beëindigen gedaan en geprobeerd norton te laten lopen, maar dat helpt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 22:06
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 22:48 :
Ja, ik ben dus die zus, mijn laptop is gelukkig wel virusvrij. Ik heb alleen geen verstand van computers Die processenlijst, is dat dat ding wat je te zien krijgt als ctrl-alt-delete drukt? Dat heb ik namelijk geprobeerd, toen zagen we dus 'msmbw' staan, dat taak beëindigen gedaan en geprobeerd norton te laten lopen, maar dat helpt dus niet.
download een proggie wat het exe file van active processen laat zien
kijk waar het virus staat

zet nu het virus process uti

en verwijder het virus
Oud 08-03-2005, 08:20
freyk
freyk is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 22:48 :
Die processenlijst, is dat dat ding wat je te zien krijgt als ctrl-alt-delete drukt? Dat heb ik namelijk geprobeerd, toen zagen we dus 'msmbw' staan, dat taak beëindigen gedaan en geprobeerd norton te laten lopen, maar dat helpt dus niet.
Ja, dat helpt dus geen ruk. Ik zei dus, schakel de proces uit en verwijder hem.
Daarmee bedoel ik dus niet: start norton op om de boel te verwijderen.

Citaat:
Warsocket schreef op 07-03-2005 @ 23:06 :
download een proggie wat het exe file van active processen laat zien
kijk waar het virus staat
Dat zei ik dus al in het begin, met hijackthis zie dus die processenstaan.
Oud 08-03-2005, 20:59
Below_Zero
Below_Zero is offline
Citaat:
ok, het virus verstuurt zichzelf zorgt ervoor dat het praktisch onverwijderbaar is en verandert steeds van naam, verder is het een worm want alleen het bestand dat je binnenhaalt verwijderen werkt niet.. iemand een idee?
Ik heb al gehoord va mensen dat het al als: "my lesbian friend" over msn ging en alles verwoestte wat op zijn pad kwam...

sterkte ermee!
Oud 08-03-2005, 21:57
Jolt
Jolt is offline
Als dat niet lukt, stat in veilige modus.
En zoek dan de file op en verwijder hem. Zo heb ik dat ook een keer moeten doen bij een wormpje.
Oud 09-03-2005, 06:21
skins
skins is offline
Het virus dat je hebt heet (Bij Norton): Serflog

Informatie

Removal tool
Oud 09-03-2005, 08:54
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
skins schreef op 09-03-2005 @ 07:21 :
Je hebt helemaal gelijk, vanwege die msmbw die de ts aanduide.

Deze oplossing kon ik al véél eerder posten.
Ik had beter moeten lezen.
Oud 09-03-2005, 15:05
skins
skins is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-03-2005 @ 09:54 :
Offtopic:
Je hebt helemaal gelijk, vanwege die msmbw die de ts aanduide.

Deze oplossing kon ik al véél eerder posten.
Ik had beter moeten lezen.
haha ja dit is inderdaad een beetje verwarrend, maar aangezien mijn halve msn-lijst dit probleem had en ik werd platgebeld of ik alsjeblieft wilde helpen. Ben ik eens gaan zoeken en vond dit virus uiteindelijk.
Ik moet zeggen dat het erg mooi in elkaar zit. Het veranderd het hosts bestand zodat de update sites van de meest bekende anti-virus tools doorgestuurd worden naar Google.
En het schakelt systeemherstel uit in het groepsbeleid van de pc.

Maar ik kan met ervaring zeggen dat de removal tool alles perfect weghaald
Oud 09-03-2005, 16:08
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 07-03-2005 @ 20:53 :

http://www.microsoft.com/downloads/d...n&Hash=6GFX9PB
amen! Ik heb hetzelfde gehad. Dat ik virusscanner niet meer kon opstarten enzo. En nu ben ik van mn virus af!!!
Oud 09-03-2005, 16:57
Pancake
Pancake is offline
Een vriend van me stuurde mij ook eens een onbekend bestandje dat ik niet kon openen van 17kb aan grootte de naam was "See my lesbian friends" ik heb geweigerd (gelukkig) omdat ik mijn pc net op aan het ruimen was en dus geen rommel nodig had 5 minuten erna vertelde iemand anders op msn me dat mijn vriend virusse aant sturen was , blijkbaar als je het accepteerd krijg je het virus zelf ook en stuur je onopgemerkt bestanden naar diegene waarmee je praat , het rare is alleen dat als iemand het probeerde te sturen dat ze meteen offline gingen , ik weetniet of dit erbij hoort , maar ik accepteer toch een tijdje ff niets meer
Oud 09-03-2005, 17:32
skins
skins is offline
Citaat:
Pancake schreef op 09-03-2005 @ 17:57 :
Een vriend van me stuurde mij ook eens een onbekend bestandje dat ik niet kon openen van 17kb aan grootte de naam was "See my lesbian friends" ik heb geweigerd (gelukkig) omdat ik mijn pc net op aan het ruimen was en dus geen rommel nodig had 5 minuten erna vertelde iemand anders op msn me dat mijn vriend virusse aant sturen was , blijkbaar als je het accepteerd krijg je het virus zelf ook en stuur je onopgemerkt bestanden naar diegene waarmee je praat , het rare is alleen dat als iemand het probeerde te sturen dat ze meteen offline gingen , ik weetniet of dit erbij hoort , maar ik accepteer toch een tijdje ff niets meer
Als je het nu toch per ongeluk accepteert en opent weet je nu wel hoe je het weer moet verwijderen
Oud 09-03-2005, 17:40
freyk
freyk is offline
Citaat:
skins schreef op 09-03-2005 @ 18:32 :
Als je het nu toch per ongeluk accepteert en opent weet je nu wel hoe je het weer moet verwijderen
Nou, er zijn genoeg van die mensen die dom op alles klikken.

Dan maar ff wat tips:
  • Accepteer geen bestanden van mensen, als ze niet verwezen worden.
  • Accepteer geen bestanden met dubbele extensies, bijvoorbeeld
    bestandje.jpg.exe
  • Accepteer geen snelkoppelingen (.lnk, .pif, enz)
  • En als je toch iets accepteert, laat het bestand dan scannen
Oud 09-03-2005, 19:59
Pancake
Pancake is offline
ik accepteer zowieso nooit bestanden die ik niet ken opene
maar inderdaad , je hebt mensen die klikken gewoon en zien wel
Oud 09-03-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Pancake schreef op 09-03-2005 @ 20:59 :
ik accepteer zowieso nooit bestanden die ik niet ken opene
je kan zo ongeveer alles openen. bestanden die vaak virussen bevatten (.exe, .bat, etc) kan je zeker openen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:13
Verwijderd
kan een fb de forumtitel aanpassen, zodat mensen die last hier last van hebben dit topic ook kunnen lezen? is mss wel handig

Als je de symantec-site niet kan bereiken -idd een mooi gebouwd virus- om de removal tool te downloaden, kan je de volgende manieren proberen:

-zoek een usb-stick/diskette, download de removal op een andere comp, en zet hem over.
-verstuur hem via e-mail van een niet-geïnfecteerde comp naar de geïnfecteerde comp. (helaas laat gmail het versturen van .exe bestanden niet toe )
-wijzig je HOSTS bestand zodat je de site van Symantec weer kan bekijken
-lukt dit allemaal niet, voeg me toe op msn. ik stuur de removal tool dan wel via die manier op. Ik kan de verleiding om zo'n bestand te accepteren denk ik wel weerstaan.

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:19
Soapsie
Soapsie is offline
Zooooo!

Sorry lieve mensen, ik vind jullie reacties en pogingen om mij te helpen echt waanzinnig lief.

Allee kon ik nadat ik deze topic gepost had, niet meer naar de antwoorden kijken. Want ook dat blokkeerde het virus. Daarom heb ik toch maar besloten om mijn computer volledig te formatteren, zodat ik van al die shit af zou zijn.
En wat bleek: toen mijn tante de computer ging schoonmaken zaten er ook nog 800 spyware bestanden op. Mijn computer was dus al helemaal gaar, en dit virus was alleen de druppel die de emmer deed overlopen.
Toch heel erg bedankt voor alles, maar mijn computertje doet het weer

-x- Soapsie
Oud 10-03-2005, 10:47
freyk
freyk is offline
* zucht *
Het was dus een spyware geval, samen met een virus dat de toegang een beetje versperde.
Het was niet eens nodig geweest om de boel te formateren, je moest gewoon een paar bestanden verwijderen.

Citaat:
Soapsie schreef op 10-03-2005 @ 11:19 :
Allee kon ik nadat ik deze topic gepost had, niet meer naar de antwoorden kijken.
En dat was dus je grootste fout.
Tja, je doet dit jezelf allemaal aan.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:09
robbzooi
robbzooi is offline
Citaat:
skins schreef op 09-03-2005 @ 07:21 :

Informatie

Removal tool

Als ik het programma wil downloaden doet de link het niet
Oud 10-03-2005, 15:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 10-03-2005 @ 16:09 :
Als ik het programma wil downloaden doet de link het niet
Het kan zijn dat je host-bestand vol staat met rotzooi.

Doe het volgende:
  1. start -> uitvoeren -> notepad
  2. bestad -> openen
  3. bij bestandnaam typ je in:
    c:\WINDOWS\system32\drivers\etc
    en drukt dan op openen
  4. verwijder alles behalve "127.0.0.1 local host" en alle tekst wat achter #-jes staan.
  5. sla het dan op en probeer het dan nog eens of je de removal tool kan downloaden
Oud 10-03-2005, 20:49
GVR
GVR is offline
Citaat:
superduck schreef op 09-03-2005 @ 22:13 :
-idd een mooi gebouwd virus-
Nee, een virus is nooit mooi gebouwd.
Nee, het is een stuk bloatware 17 kb gecomprimeerd.
Nee, het is een worm.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 23:16
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
GVR schreef op 10-03-2005 @ 21:49 :
Daar kan ik het niet mee eens zijn

eerst had iemand ook een virus geschreven dat op windows en linux draaide (en het was geen java) gewoon door lekker met een hex editor te kloten had ie het voor elkaar dat het bestand klopte voor elf en pe indeling. Dan moet ik toech wle toegeven mooi gebouwd.

(btw de maker heeft het virus gelijk naar symantec gestuurd)
Oud 11-03-2005, 09:59
Verwijderd
Waarom haal je het dan in je hoofd om een virus te maken als je het meteen meldt
Of zat ie wat te kloten en is het virus via zij eigen msn ontsnapt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:59
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Morridin schreef op 11-03-2005 @ 10:59 :
Waarom haal je het dan in je hoofd om een virus te maken als je het meteen meldt
Of zat ie wat te kloten en is het virus via zij eigen msn ontsnapt
gewoon grenzen verkennen klooien, als hobby
en miss heeft ie aspiraties om bij symantec te werken

ik wil miss ook wel een een vet virus schrijven (gewoon om te leren en voor de lol)
maar de 1e en laatste plaats waar die dan heen gaat is ook symantec
Oud 11-03-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 11-03-2005 @ 10:59 :
Niet iedereen heeft destructieve neigingen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:14
skins
skins is offline
Citaat:
GVR schreef op 10-03-2005 @ 21:49 :
Nee, het is een stuk bloatware 17 kb gecomprimeerd.
Nee, het is een worm.
Kan je dit misschien een beetje toelichten? beargumenteren.

Waarom is een virus nooit mooi gebouwd?

En over de grenzen of zoiets een virus of een worm is valt te praten, maar dat heeft geen enkel nut.

Maar ik wil graag je argumenten horen waarom een virus/worm geen mooi stukje programmeer werk kan zijn?
Oud 19-03-2005, 19:11
MysticRiver
MysticRiver is offline
heb m ook gehad!

het bestandje tackelt ook je virusscan en zo, of niej?
ik heb m zelf eigenhandig weg gekregen

je moet als je pc net opgestart is control alt delete intikken, dan naar processen toe, in de lijst van processen staat een bestandje dat serbw.exe heet

beeindig het proces van serbw.exe
en ga naar start
dan naar zoeken
tik bij zoeken msmbw in en dan verwijder je dat bestandje (het liefst vernietig je hem totaal anders komt ie misschien trug!)

vervolgens zoek je verder naar het bestandje serbw
ook die verwijder je

daarna nog ff het bestandje formatsys opzoeken en verwijderen
en het probleem zou gefixt moeten zijn....

virusscan opstarten en kijken of er nog iets rondhangt, maar bij mij was ie weg!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 08:17
freyk
freyk is offline
Citaat:
MysticRiver schreef op 19-03-2005 @ 20:11 :
virusscan opstarten en kijken of er nog iets rondhangt, maar bij mij was ie weg!
Maar het kan nog dat je host-file vol zit met ongein.
Om dat ff schoon te maken, dan volg je ff dit en als je slim bent, lees je dit nog ff door.
Oud 20-03-2005, 17:52
skins
skins is offline
Citaat:
MysticRiver schreef op 19-03-2005 @ 20:11 :
heb m ook gehad!

het bestandje tackelt ook je virusscan en zo, of niej?
ik heb m zelf eigenhandig weg gekregen
......heel verhaal
Op die manier krijg je hem niet helemaal weg.
Het virus past ook de group policy aan zodat systeemherstel uitgeschakelt is en ook zoals de post hierboven ook je hosts bestand.
Ik raad je toch zeker aan de removal tool een keertje te laten lopen.
Of uiteraard je virusscan updaten en een volledige systeemscan doen.
Reageren

Regels voor berichten