Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Téveel nadenken en me téveel verdiepen doe ik niet want na een tijd is het een vicieuze cirkel, er zijn zoveel vragen die onbeantwoord blijven. De grote filosofen als Nietzsche worden depressief van alla vragen die ze zich stellen. Maar ik denk dat je in zekere zin gelukkiger kan worden door na te denken, en door jezelf de vraag te stellen of het leven dat je leidt, een goed leven is of niet..
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu zou ik niks anders meer willen, dit is gewoon wat ik zocht. Waarom is moeilijk uit te leggen. Ik denk dat het komt omdat het het heel erg breed is, ethiek, logica, kentheorie, enz, enz. en het raakt bijna aan bijna alles, natuurkunde, psychologie, wiskunde, sociologie, etc. Een groot verschil met de middelbare school is dat ik eigenlijk elke cursus wel leuk vind. Een ander voordeel is dat ik volgend jaar vakken aan andere faculteiten mag volgen voor studiepunten (in Groningen wordt in totaal (zover ik me herinner) 1/3 van de studietijd gevuld met vakken van andere faculteiten). Het bevalt dus erg goed ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, mijn visie daarop is dat je door veel te filosoferen op een ruimere manier tegen andere dingen gaat aankijken. Op die manier kun je beslsiingen die je moet nemen beter overzien, waardoor je betere keuzes kunt maken.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om dingen als; Is die boom nu geel of groen? Kunnen mensen vliegen? Wat is wetenschap? Maar vooral om hoe je gelukkig kunt worden. Een filosoof is namelijk niets meer dan een persoon die streeft naar het goede! Zo ben je snel klaar. Doe wat je denkt dat goed is, en zorg dat je daarbij geen nadere mensne tot last bent, tenzij je dat moreel verantwoord. Dat is alles. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |