![]() |
|
![]() Biam Lugler Days Are Weird Things klik hierboven voor het gehele album in .zip formaat (27 mb) Review: "Nog maar net bekomen van de wonderbaarlijke reis door de baarmoeder, weet het slechts zeventien jaar jonge talent vorm te geven aan zijn creatieve hersenspinsels. Overduidelijk geinspireerd door grootheden als Boards of Canada , Kettel en Autechre neemt Biam Lugler de luisteraar mee op een reis door de tijd. In ruim een kwartier komt elke dag aan bod waarbij Biam zijn idiosyncratische, blik werpt op het karakter van de dagen. De hypnotiserende melodie in 'Monday' doet denken aan de voortslepende roes van het weekend. Langzaam maar zeker ontwaakt men en ondergaat men de hectiek van alledag. De chaotische nieuwssamples van de BBC tonen dit op ijzersterke wijze in 'Tuesday'. De waanzin van de week gaat verder en bereikt zijn hoogtepunt op 'Wednesday' waarbij Lugler zijn afgrijzen duidelijk maakt met ranzige geluiden. Het weekend is in zicht en bezinning maakt zich meester over de jongeman. Met een remix van de vrouwelijke formatie '0101 1111' geeft Lugler met 'Thursday' een poëtische draai aan de toch al zo sfeervolle EP. Na een minuut of tien bereikt alles zijn climax en laat de getalenteerde Biam zijn ware kracht zien. Wat lijkt op een melodietje van Boards of Canada verwordt al gauw tot dé schwung van Biam en zorgt voor een huiveringwekkend ontspannend zaterdaggevoel. Plotsklaps, de verstoorde balans , de orde verdwijnt, want een getergde visie op de zondag verschijnt. Daarin schuilt de ware kracht van Biam Lugler, het gevoel voor onverwachte wendingen... Biam haalt de hardcoreformatie Malkovich door de digitale mangel en laat de luisteraar de tergernis van de zondag in optima forma ervaren. Waanzin of rust? De luisteraar blijft met een onheilspellend gevoel achter. review door: Henk "Over the Top" Mul! Tracklist: 01. Monday 02. Tuesday 03. Wednesday 04. Thursday [Feat. 0101 1111 ] 05. Friday 06. Saturday 07. Sunday [Feat. Malkovich - 006] Alle tracks zijn door mij gemaakt in Live 4. Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 20:48. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
tja dat jij het opvat als een grap. dat kan. sommige mensen vragen wel eens bij bepaalde muziek "Slaat de CD over ofzo?" maar ja anderen vinden het weer vet. allemaal een kwestie van je eigen muzikale context. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen idee of ik het vet ga vinden maar hier alvast een wallpaper:
http://www.cig.herejezus.nl/wallpaper1024.jpg |
![]() |
||
Citaat:
oja als het niet lukt met lycos, dan kun je altijd nog ff hem van mijn slsk plukken met 120 kb/s: username: liam bugler |
![]() |
|
bij mij niet. direct save-target-as-en lukt niet en als je de link opent kom je op http://www.tripod.lycos.nl/error/ref...ird_Things.zip waar bij je niet op de file kunt klikken maar je kunt de rode url wel ctrl v-en
de download is begonnen maar er gebeurt al 5 min niks in het downloadvenster dus ik wacht wel tot biam lugler op slsk komt. edit: ik denk dat ik Friday het best vind omdat het qua melodie wat creatiever is en ik hou niet zo van schrijnende synths, zeg maar. Laatst gewijzigd op 27-03-2005 om 13:50. |
![]() |
||
Citaat:
ik weet dat ik het ken ik hoor nu al maanden so i can pencil you in thenso i can pencil you in thenso i can pencil you in then door m'n hoofd spoken vertel het me ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|