![]() |
|
Zo. De poll is gesloten, de strijd gestreden, het gevecht is beslist. Oftewel: wie zijn de winnaars van deze wedstrijd met het thema 'kleur '?
Allereerst wil ik zeggen dat het niveau dit keer érg hoog lag. Leuk, omdat de wedstrijd daardoor enorm interessant werd. Iedereen heeft er echt wat leuks van gemaakt. Dit bleek ook uit jullie stemmen; elk gedicht kreeg wel één of meerdere keren de voorkeur van de lezer. Omdat er echter maar één de winnaar kan zijn, wil ik beginnen met de nummer 1: Met 29% procent van de stemmen gaat de eerste plaats naar: Alluman Gefeliciteerd met je eerste plaats!! AllumaN schreef het gedicht 'Couleur Locale' Met 20% van de stemmen gaat de tweede plaats naar: Sketch Gefeliciteerd! Sketch schreef het gedicht: Ruta graveolens. En met elk 9% van de stemmen gaat de gedeelde derde plaats gaat naar: Vogelvrij, met haar gedicht 'Levenslang' & Halogeen, met zijn gedicht 'De Nederlandse Samenleving'. Ook jullie gefeliciteerd! Op verzoek wil ik alle gedichten nog wel een keer hier voluit plaatsen, maar om het overzichtelijk te houden plaats ik nu enkel de titels met de namen van de auteurs erbij, het lijkt me dat jullie wel willen weten van welke schrijvers de andere juweeltjes afkomstig zijn! In volgorde van de poll: 1. AllumaN - Couleur Locale Couleur Locale Onlangs heb ik heel ons huis, elk plafond, elke muur, elke vloer, globaal gewit. Lagen van de oude huurders, Marrakesh blauw, Java groen, Kenia bruin, heb ik afgebikt. Gaten heb ik geplamuurd, structuurverf van de muur gestucd, geen randen verder afgeplakt - alles heb ik meegelakt. Bij de keuze uit het aanbod, zeezoutwit, katoenwit, amandelwit, koos ik het katoen, kwam thuis met een overschot, streek, kwastte, rollerde - tot bloedens toe. Maar nu ik heb gekliederd, voel ik me verdwaald. en heb heimwee in mijn eigen huis: ik mis Couleur Locale. 2. Sketch - Ruta graveolens 3. Vogelvrij - Levenslang 3. Halogeen - De Nederlandse Samenleving 4. Reynaert - Felle kleuren 4. Traangast - Je gaf het leven zoveel kleur. 5. Grim - Blind 5. Diary of Dreams - De dagen van de liefdesschilder 5. Re3m - Locus Amoenus 6. Limaon - Maar óók aan de regenboog ontbreekt een gouden pot 6. Sjoerd - Kleur 6. geen dichter - Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... Voor de volledige poll(uitslag) en de gedichten, klik: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1136291 Bedankt voor het meedoen allemaal en geef (vooral AllumaN natuurlijk, hij heeft tenslotte gewonnen) iedereen een hartelijk applaus!
Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 15:29. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alluman, je was gewoon de beste! ![]() Ik ben benieuwd wie nou op mijn gedicht heeft gestemd. toch nog één stem! Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 12:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik voel me best wel heel dom nu, want ik zie net pas dat de kleuren linken naar plaatjes, vandaar dat ik Halogeen ook niet helemaal begreep met zijn uitleg. ![]() Ik had verder ook helemaal niks goed bij het raden. Komt door alle misleiding, van Re3m, en Halogeen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Al krijg ik alleen maar commentaar van iedereen ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar ik wil het natuurlijk best veranderen hoor.
||
Citaat:
![]() Applausje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb echt duizend pogingen gedaan tot een gedicht, telt dat ook? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Soms gaat alles mis ![]()
||
Citaat:
![]() @ xineof: Iedereen is gewend dat alles goed gaat. Dat er nog iemand keihard voor moet werken om het binnen de lijnen te houden komt niet in ons op. Als er dan iets niet perfect gebeurt beginnen we automatisch te zeuren. We zijn gewoon verwend met z'n allen. En daarbij is het gewoon leuk om jou te plagen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar laten we er even nog geen chattopic van maken!
||
Citaat:
Ok, ontopic dan maar weer. Re3m, wil jij alsjeblieft je gedicht uitleggen? Ik snap de strekking geloof ik niet helemaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik wilde mijn Blauw en Groen en Roos niet in de strijd gooien omdat ze niet nieuw waren ![]() Diepe schande! En ik heb wel gestemd omdat ik tijdens het lezen toch vergat van wie het was. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog 3x ben gaan kijken wie wat had geschreven omdat ik soms echt verwonderd was, maar zodra hotmail sloot was ik het eigenlijk alweer vergeten. Alcohol. |
![]() |
||
Allereerst proficiat, Alluman! Maar ook Sketch, op wie ik gestemd had
![]() ![]() En sorry voor de misleiding, maar ik vond het zo jammer dat niemand de kleur terug vond in mijn gedicht. ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je misleiding, ik vond het eigenlijk wel leuk. ![]() ![]() En het is beter dat je ons een hint hebt gegeven naar het gifgroen, dan dat we het helemaal niet hadden gezien. overigens zie ik net dat de eindletters van de eerste strofe samen het woord 'kerk' vormen. Expres gedaan? Over je gedicht ga ik dan nog maar een paar nachtjes slapen denk ik. (kan ik mijn interpretatie dan hier posten, of moet ik dat verder via PM met Re3m bespreken, Halogeen? of xineof, of Mutant?) |
![]() |
||
Citaat:
Edit: Zoekfunctie gebruikt, en inderdaad, jouw gedicht. Dit gaan we tot op de bodem uitzoeken! Nuja, ik denk dat de fb's dat maar moeten doen. Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 16:47. |
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...reld+overbrugd
Ik wist het ook niet, maar ik heb het opgezocht. Ik dacht in eerst dat het van een bekende dichter was want het kwam me zo bekend voor ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik zou dan ook wel eens graag Limaon horen over dat gedicht? Al zijn er in de tijd dat ik hier kom ook wel eens stukken van mijn gedichten voorbij gekomen, maar nog niet zo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Weet je wat me erg gaaf lijkt om als volgend onderwerp te hebben: Cynisme. Dat kan voor heerlijke gedichten zorgen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind zulke wedstrijden echt leuk, dat MOETEN we echt veel vaker doen.
||
Citaat:
Ik wou de hele tijd iets doen in de richting van 'Liever vormenblind dan kleurenblind', maar ik kwam er niet uit . ![]() Volgende keer dan maar ![]()
Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 12:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind voor de volgende wedstrijd dat het onderwerp specifieker moet zijn.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Oh, als het leven makkelijk zou zijn, had ik wel zelfmoord gepleegd.
||
Citaat:
Zelfmoord...van een hoge wolkenkrabber springen, op een zonnige dag, door de lucht zweven, terwijl je onder je alle mensjes ziet rondkrioelen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Edit: zoals de moeder van Amélie ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Snooker Embassy World Championship djeddie | 42 | 05-10-2006 13:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Finale Wedstrijd Poll: De Uitdaging! Halogeen | 48 | 05-10-2006 07:14 | |
ARTistiek |
Uitslag van de wedstrijd die kant noch wal raakte. Verwijderd | 10 | 09-05-2006 18:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Praat en lees hier over Dichtwedstrijden! Dreamerfly | 103 | 17-12-2004 20:42 | |
Lifestyle |
meeting Verwijderd | 295 | 27-05-2004 08:23 |