Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 18:56
TheMain
TheMain is offline
Dames en heren,

Ik wil deze zomer interrailen, en velen met mij. Het is hier een uitgekauwd onderwerp, ik weet het, maar ik kon het oude topic niet vinden.
Desalniettemin heb ik wat vragen.

a) How about deze route?
Parijs-Madrid-Barcelona-Milaan-Rome-Venezië-Wenen-Praag-Amsterdam.

b) Heb je tips voor de voorbereiding, ervaringen?

c) Het financiële deel, hoeveel geld trok jij per dag uit voor eten & onderdak? Volgens mij moet ik toch op E 1000,- (incl. ticket) rekenen voor 4 weken.

Thanks alvast
Advertentie
Oud 20-04-2005, 14:46
3eme sexe
3eme sexe is offline
Het oude topic staat hier:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=741507

Ik ben ook van plan om te gaan interrailen. Ik heb ongeveer dezelfde route als jij, maar dan met nog meer steden. Weet ook niet of het haalbaar is. Verder heb ik alvast wat site's en verhalen doorgelezen voor info en meestal was 1000 euro wel genoeg.
Kijk anders op: http://www.smeitz.nl/interrail/index.html en http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn voor treintijden enzo.
Oud 21-04-2005, 09:22
ironflower
ironflower is offline
Ik ga ook interrailen, onze route is:

Berlijn - Warschau - Krakow - Boedapest - Bratislava - Praag - Wenen

Wij gaan 3 weken en trekken daar ong 800 euro voor uit, incl ticket

Ik zal later nog wel even meer vertellen over hoe we het een beetje hebben aangepakt ed..
Oud 22-05-2005, 18:34
ironflower
ironflower is offline
Ik heb ze gekocht, en ze waren goedkoper geworden.. *jeuj*

We hebben meteen 2 treinen gereseveerd.
Van Deventer naar Berlijn en van Krakow naar Boedapest (slaaptrein)

Boeken jullie van te voren al treinen of hostels??
Oud 22-05-2005, 22:22
3eme sexe
3eme sexe is offline
Citaat:
ironflower schreef op 22-05-2005 @ 19:34 :
Ik heb ze gekocht, en ze waren goedkoper geworden.. *jeuj*

We hebben meteen 2 treinen gereseveerd.
Van Deventer naar Berlijn en van Krakow naar Boedapest (slaaptrein)

Boeken jullie van te voren al treinen of hostels??
Ja, 15 euro toch? Kan dat gratis reserveren trouwens ook later, of moet dat meteen bij de aanschaf van de kaarten zijn? Wij gaan waarschijnlijk niet van te voren bij campings en hostels boeken en veel treinen reserveren, je beperkt toch je vrijheid tijdens het reizen ermee. Als je met meer dan 2 bent zou ik dat wel doen, anders heb je wel wat minder kans op slaapplaatsen in de zomer. Hier krijg je trouwens meer antwoord. Blijkbaar zijn er niet zoveel interrailers op dit forum.
Oud 24-05-2005, 16:28
ironflower
ironflower is offline
Kan je gratis reserveren?? Want wij moesten wel betalen, of het zou ook kunnen dat dat de toeslagen waren.

Waarschijnlijk reserveren we wel ons eerste hostel, in Berlijn.
We komen daar pas om 17.00 aan, en als je dan nog op zoek moet naar een hostel (niet dat dat wss voor problemen gaat zorgen) maar we vinden het wel lekker om dan alvast wat te hebben.
Oud 25-05-2005, 23:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
ligt er toch ook beetje aan welke treinen je wilt reserveren...
Weet wel dat je voor de TGV zeker moet reserveren

Maar ik ga ook met vriendin 3 weken
Amsterdam - Gent - Brussel - Lille - Parijs - Avignon - Palermo - Forli - Rome en alles wat daartussen komt zien we nog wel.
Zijn in ieder gevan niet van plan van tevoren heel strak te plannen maar gewoon beetje kijken waar we terecht komen
Maar eerst maar eens slagen ofzo
Oud 27-05-2005, 21:52
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 26-05-2005 @ 00:11 :
ligt er toch ook beetje aan welke treinen je wilt reserveren...
Weet wel dat je voor de TGV zeker moet reserveren
(...)
En toeslag betalen, wanneer je vaak een IC, ICE, TGV, anders, wil gebruiken kan dat aardig oplopen.
Oud 31-05-2005, 19:16
Verwijderd
Huu ik vertrek over twee weken en ik vind het echt spannend .

Mijn route wordt ongeveer:

Noord Italie, boot naar griekenland, Athene, Istanbul, terug naar Griekenland, Boot naar Italie, van Italie naar Kroatie, huis.

Alleen dat heen en weer naar Italie is niet zo handig, ik ga nog even uitzoeken of er ook een boot van Griekenland naar Kroatie gaat maar dat zal wel niet...
Oud 01-06-2005, 12:31
Sartre
Sartre is offline
Ohh leuk!! Ik krijg er ook weer zin in. Ik heb vroeger 3 keer geinterraild, maar we hadden nooit een vaste route alleen ongeveer een richting. We hadden reisgidsen bij ons en keken vaak op het station pas wat de volgende bestemming werd. We zijn ook niet veel naar grote steden toegeweest omdat dat nou eenmaal duurder is. 4 weken is korter dan je denkt, probeer niet te veel in die weken te proppen. Let wel goed op je geld en de dingen die je zeker wilt doen. Zodat je er niet zoals wij in Zuid Spanje achter komt dat je nog 200 peseta's hebt en 3 dagfen op water en brood en met boemeltreintjes naar huis moet zien te komen.
Oud 17-06-2005, 16:31
Verwijderd
Whoei ik vertrek morgen!
Oud 22-06-2005, 12:26
Verwijderd
Leuk, ik ga ook deze zomer

Ik ben een absolute leek op dit gebied, geen enkele ervaring met treinen buiten nederland, ga voor het eerst zonder ouders of andere mensen twee weken weg en ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken

Ik hoor van andere mensen dat ze een hele route uitzetten, mede doordat je sommige treinen moet reserveren. Hoe zit dat, kun je niet gewoon de trein instappen en eruit stappen als je eruit wilt? Geldt toch alleen voor bepaalde treinen dat reserveren?
Ik las in oude topics op een ander forum dat je een boekje krijgt waarin je precies moet zetten welke trein je hebt en op welke stations je in en uitstapt. Is dat nog steeds zo of ondertussen veranderd, dat je onbeperkt mag? (dit hoorde ik van iemand die het niet zeker wist, en ns.nl geeft niet echt heel duidelijk antwoord).

Dingen waar op gelet moet worden? Ik weet dat je toeslag betaalt voor tgv bijvoorbeeld (ik pak zone E, benelux & franrkijk), dus die pak ik iig niet (arm scholiertje )

Wat moet je rekenen aan geld om mee te nemen? Ik was van plan te overnachten in jongerenherbergen, maar ook dat ken ik alleen van naam, geen idee hoe dat precies werkt en of daar voldoende aanbod in is.. (wel aan locaties, maar qua vol zitten enzo). Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Tip: spaar geld uit voor overnachting door slaaptrein te pakken
Oud 22-06-2005, 12:53
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
(: schreef op 22-06-2005 @ 13:26 :
Leuk, ik ga ook deze zomer

Ik ben een absolute leek op dit gebied, geen enkele ervaring met treinen buiten nederland, ga voor het eerst zonder ouders of andere mensen twee weken weg en ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken

Ik hoor van andere mensen dat ze een hele route uitzetten, mede doordat je sommige treinen moet reserveren. Hoe zit dat, kun je niet gewoon de trein instappen en eruit stappen als je eruit wilt? Geldt toch alleen voor bepaalde treinen dat reserveren?
Ik las in oude topics op een ander forum dat je een boekje krijgt waarin je precies moet zetten welke trein je hebt en op welke stations je in en uitstapt. Is dat nog steeds zo of ondertussen veranderd, dat je onbeperkt mag? (dit hoorde ik van iemand die het niet zeker wist, en ns.nl geeft niet echt heel duidelijk antwoord).

Dingen waar op gelet moet worden? Ik weet dat je toeslag betaalt voor tgv bijvoorbeeld (ik pak zone E, benelux & franrkijk), dus die pak ik iig niet (arm scholiertje )

Wat moet je rekenen aan geld om mee te nemen? Ik was van plan te overnachten in jongerenherbergen, maar ook dat ken ik alleen van naam, geen idee hoe dat precies werkt en of daar voldoende aanbod in is.. (wel aan locaties, maar qua vol zitten enzo). Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Tip: spaar geld uit voor overnachting door slaaptrein te pakken
www.worldonrails.nl kun je wel ff kijken staat rrn hoop informatie op over lande, wat je zeker niet moet vergeten mee te nemen enzo

ik ga niet meer gvd echt daar baal ik hard van...
Mag van men ouders niet alleen en vriendin gaat niet meer mee dus tsja
Oud 22-06-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
zoef de haas schreef op 22-06-2005 @ 13:53 :
www.worldonrails.nl kun je wel ff kijken staat rrn hoop informatie op over lande, wat je zeker niet moet vergeten mee te nemen enzo

ik ga niet meer gvd echt daar baal ik hard van...
Mag van men ouders niet alleen en vriendin gaat niet meer mee dus tsja
tnx

Balen
Topic op contact gezocht plaatsen?
Oud 22-06-2005, 13:48
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hahaha dat zou kunnen ja zoek jij niet nog een reisgnoot??
Oud 22-06-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
zoef de haas schreef op 22-06-2005 @ 14:48 :
Hahaha dat zou kunnen ja zoek jij niet nog een reisgnoot??
Helaas
Ik ga eerst een tijd alleen en daarna misschien nog even met bartjenl (ook op forum)
Oud 24-06-2005, 06:56
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
(: schreef op 22-06-2005 @ 13:26 :

Je krijgt idd een blanco boekje mee, waarin je steeds het begin en het eindpunt van elke treinreis in zet. (Je kan dus nog steeds monbeperkt treinen, alleen schrijf je het wel even in een boekje)
Dit boekje is er voor de conducteurs om een idee te krijgen waar je heen gaat, en ook zodat ze weten hoe het geld van de interrail over de verschillende landen moet worden verdeeld.
Dit kreeg ik iig bij de Ns te horen.
Oud 24-06-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
ironflower schreef op 24-06-2005 @ 07:56 :
Je krijgt idd een blanco boekje mee, waarin je steeds het begin en het eindpunt van elke treinreis in zet. (Je kan dus nog steeds monbeperkt treinen, alleen schrijf je het wel even in een boekje)
Dit boekje is er voor de conducteurs om een idee te krijgen waar je heen gaat, en ook zodat ze weten hoe het geld van de interrail over de verschillende landen moet worden verdeeld.
Dit kreeg ik iig bij de Ns te horen.
oke, tnx
Oud 01-12-2005, 14:47
Miracle
Miracle is offline
Up voor RHCP_NAC
Oud 01-12-2005, 14:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-12-2005 @ 15:40 :
Up.

Iemand nog ervaringen met interrailen die nog niet in het topic staan, of aanvullingen? Laat het hier nog even weten.

Door een stage met school gaat mijn backpacken niet meer door

Maar goed, op zoek naar alternatieven dus, ik heb dit topic doorgenomen en ik zit dus te denken aan interrailen, met name Scandinavië.

1 zone (16 dagen): 195 euro
2 zones (22 dagen): 275 euro

[afbeelding]

275 euro vind ik al behoorlijk wat geld, dus zit ik te denken aan liften of vanaf Scandinavië af pas te beginnen met interrailen, scheelt 80 euro, hier zou ik dan liftend komen.

Iemand nog tips over Scandinavië of over andere dingen?
Oud 01-12-2005, 14:50
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Miracle schreef op 01-12-2005 @ 15:47 :
Up voor RHCP_NAC
Mijn excuus, ik had gezocht op interrailen en toen vond hij dit topic niet.
Oud 01-12-2005, 16:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-12-2005 @ 15:50 :
Mijn excuus, ik had gezocht op interrailen en toen vond hij dit topic niet.
Maakt niet uit, ik ben blij dat je dit topic nu wel gevonden hebt.
Oud 02-12-2005, 21:24
ironflower
ironflower is offline
Je kan natuurlijk liften totaan scandinavie, maar als je 2 zones neemt. Bijvoorbeeld scandinavie, en ook de zone waarin duitsland en denemarken inzitten (zone C geloof ik).
Het is dan wel 80 euro duurder, maar voor 80 euro kom je haast niet in scandinavie met openbaar vervoer/ vliegen.
En je kan meteen bijv een dagje Berlijn en Kopenhagen meepikken.

Er is ook een site, ik kan em alleen niet vinden, waarop mensen een bericht achter laten als ze plekjes vrij hebben in de auto.
Mensen schrijven dan de datum op en waar ze heen gaan en hoeveel plekjes ze nog vrij hebben in hun auto. En daar kan je dan op reageren. Zal kijken of ik de site kan vinden.

gevonden: www.hitchhikers.org
Oud 03-12-2005, 18:29
ook hallo
ook hallo is offline
Ik wil deze zomer ook gaan interrailen, maar dan door Italie en Griekenland. Wij zaten eerst ook te twijfelen welke kaart we zouden nemen, maar hebben voor de 2 zones gekozen, vooral omdat je natuurlijk niet moet vergeten dat er ook nog eens zes dagen bijkomen
Oud 25-12-2005, 19:09
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Ik zou ook graag willen "interrailen"(weet nog niet wanneer) maar op de NS-site heb je alleen voor heel Europa een kaart van 8 dagen ofzo naja dat is dan veel duurder... misschien is het dan handiger om gewoon een kaartje te kopen waar je bent toch?
Ik wil alleen in; Nederland België Luxenburg Duitsland en Frankrijk.

Wie heeft ervaring met dit probleem??? en is dus ook gaan interrailen zoals ik wil????

Het lijkt mij echt heel erg leuk om gewoon met een tas vol met alleen nodige spullen te gaan reizen van grote stad naar stad en dan in een jeugdherberg slapen; dat is toch goedkoop?
Advertentie
Oud 26-12-2005, 11:34
ironflower
ironflower is offline
De landen waar jij heen wilt dat is zone E
Je kan een interrailticket kopen voor die zone, kost dan 195 euro en dan kan je 16 dagen reizen.

www.interrail.nl
Oud 26-12-2005, 12:29
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
ironflower schreef op 26-12-2005 @ 12:34 :
De landen waar jij heen wilt dat is zone E
Je kan een interrailticket kopen voor die zone, kost dan 195 euro en dan kan je 16 dagen reizen.

www.interrail.nl
Daarbij zit Duitsland niet inbergrepen!!

Als je ook naar Duitsland wil dan moet je gelijk een 2-zone kaart nemen en is weer een stuk duurder (275) maar dan kan je wel 22 dagen.

Het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt en hoe lang je wil.

Ik wil gaan interrailen door Italie en Griekenland, wij zijn van plan om zoveel mogelijk te kamperen.

Je moet ook als je bijv. in een keer met de Thalys naar Parijs wil deze wel op tijd boeken en dus een plek reserveren. Ook moet je bedenken dat je hier en daar nog wat toeslagen moet betalen
Oud 26-12-2005, 18:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ikkuuuuuh schreef op 25-12-2005 @ 20:09 :
Het lijkt mij echt heel erg leuk om gewoon met een tas vol met alleen nodige spullen te gaan reizen van grote stad naar stad en dan in een jeugdherberg slapen; dat is toch goedkoop?
Ik heb een keer uitgezocht hoe duur jeugdherbergen in Nederland zijn en ik vond ze nog best duur eigenlijk dus ga er niet zomaar vanuit dat dat wel goedkoop is.
Oud 26-12-2005, 18:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-12-2005 @ 19:49 :
Ik heb een keer uitgezocht hoe duur jeugdherbergen in Nederland zijn en ik vond ze nog best duur eigenlijk dus ga er niet zomaar vanuit dat dat wel goedkoop is.
Dat hoorde ik vandaag ook. Van te voren ff checken.
Oud 26-12-2005, 20:22
Ivo
Ivo is offline
15 euro per nacht is echt een minimum voor een jeugdherberg. In Nederland zit je zelf al gauw op 25 euro per nacht (prijzen per persoon). Vind ik zelf erg duur, aangezien je de herberg meestal alleen bezoekt voor het bed en de rest van de tijd toch afwezig bent.
Voor ongeveer een tientje kun je met 2 personen al op een eenvoudige camping. Scheelt op basis van 2 personen dus 30 tot 50 euro per nacht! Je moet alleen wat meer bagage meeslepen.
Oud 27-12-2005, 13:33
ironflower
ironflower is offline
Ik ben ongeveer een 950 euro kwijt aan mijn interrail vakantie. Ik had zone C en D

275 ticket
300 overnachten (15*20)
240 eten (12*20)
135 extra´s metro, bezienswaardigheden, souvernier etc

Maar ik vond het het geld meer dan waard!
Oud 27-12-2005, 14:15
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
ironflower schreef op 27-12-2005 @ 14:33 :
Ik ben ongeveer een 950 euro kwijt aan mijn interrail vakantie. Ik had zone C en D

275 ticket
300 overnachten (15*20)
240 eten (12*20)
135 extra´s metro, bezienswaardigheden, souvernier etc

Maar ik vond het het geld meer dan waard!
Waar overnachtte jij ??

Ik ben van plan zoveel mogelijk campings op te zoeken, maar hoop dat dat net iest goedkoper is
Oud 27-12-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 26-12-2005 @ 21:22 :
15 euro per nacht is echt een minimum voor een jeugdherberg. In Nederland zit je zelf al gauw op 25 euro per nacht (prijzen per persoon). Vind ik zelf erg duur, aangezien je de herberg meestal alleen bezoekt voor het bed en de rest van de tijd toch afwezig bent.
Voor ongeveer een tientje kun je met 2 personen al op een eenvoudige camping. Scheelt op basis van 2 personen dus 30 tot 50 euro per nacht! Je moet alleen wat meer bagage meeslepen.
Het eerste wat je zegt is onzin, ik heb in genoeg jeugdherbergen geslapen die goedkoper waren dan vijftien euro. De meesten zelfs, maar ik ben dan ook vooral richting oost/zuid europa geweest waar het vaak iets goedkoper is. Ik heb in prima hostels geslapen tussen de 10 en 15 euro per nacht. Als je van te voren boekt is het vaak nog goedkoper, maar dat heb ik niet gedaan.

Het is wel waar dat Nederland, net als de rest van west-Europa, niet goedkoop is en dan met name Amsterdam. Maar er zijn zeker wel hostels voor onder de 25 euro.
Natuurlijk is camping inderdaad goedkoper, en sowieso aan te raden, omdat je met hostels meestal gebonden bent aan de grote steden en campings ook meer op het platteland/in kleinere steden te vinden zijn > meer vrijheid.
Ik heb vaak de neiging gehad om bij een klein plaatsje uit te stappen omdat het er mooi uitzag, maar ik deed dat nooit omdat ik bang was dat ik er geen slaapplek kon vinden (omdat ik geen tent meehad). Volgende keer neem ik die dus zeker wél mee.
Oud 28-12-2005, 11:02
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 27-12-2005 @ 15:15 :
Waar overnachtte jij ??

Ik ben van plan zoveel mogelijk campings op te zoeken, maar hoop dat dat net iest goedkoper is
Ik heb in jeugdhostels overnacht, en het verschillende best wel per hostel hoe duur hij was en wat je dan had. We hebben een paar keer voor 10 euro per nacht geslapen, maar dan had je zon simpele kamer, geen keuken etc etc. Je betaald dat wel minder voor je kamer, maar je bent haast verplicht om uiteten tegaan.
In de wat duurdere steden die ik heb bezocht oa Berlijn en Wenen hebben we gezorgd dat we een hostel hadden met een keukentje, en dan is het hostel mss wel wat duurder maar bespaar je geld omdat je kan koken.

interrail.ikneemmee.nl daar hebben we een weblog bijgehouden.
Oud 28-12-2005, 11:22
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-12-2005 @ 21:05 :
Het eerste wat je zegt is onzin, ik heb in genoeg jeugdherbergen geslapen die goedkoper waren dan vijftien euro. De meesten zelfs, maar ik ben dan ook vooral richting oost/zuid europa geweest waar het vaak iets goedkoper is. Ik heb in prima hostels geslapen tussen de 10 en 15 euro per nacht. Als je van te voren boekt is het vaak nog goedkoper, maar dat heb ik niet gedaan.
De TS heeft het over reizen in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Dan moet je echt wel uitgaan van 15 euro per nacht. Ik heb even bij 3 verschillende Nederlandse herbergen gekeken en in het hoogseizoen van 2006 kosten die alledrie 26 euro nogwat, in het laagseizoen tussen de 20 en 25.
Ook van luxemburg weet ik dat de gemiddelde prijs zo rond de 20 euro ligt. Ik heb overwogen om daar afgelopen zomer van jeugdherberg naar jeugdherberg te wandelen, maar schrok van die prijzen. Dan maar 2 kilo meer in m'n rugzak en van camping naar camping. En aangezien het prijspeil van Belgie, Frankrijk en Duitsland ongeveer gelijk is aan dat van Nederland en Luxemburg ga ik er even van uit dat jeugdherbergen daar ook niet enorm veel goedkoper zijn.

Dat het in oost europa veel goedkoper is heeft de TS helemaal niets aan, dus dat het daar goedkoper is, is juist onzin om hier te posten!
Oud 28-12-2005, 15:21
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Ivo schreef op 28-12-2005 @ 12:22 :

Dat het in oost europa veel goedkoper is heeft de TS helemaal niets aan, dus dat het daar goedkoper is, is juist onzin om hier te posten!
De TS (die trouwens al lang geleden dit topic gestart heeft, dus het hele topic slaat volgens mij niet meer op de TS, maar gewoon over interrailen in het algemeen) wil misschien wel naar ander landen. Maar hij vraagt ook naar ervaringen van andere mensen.

Dus als wij vertellen dat oost-europese landen relatief goedkoper zijn dan de meer westerse landen kan hij hier mss ook over nadenken.
Oud 26-06-2007, 17:09
Verwijderd
Een upje voor dit oude topic. Ik heb onverwacht twee weken vrij gekregen en ik denk erover om zo'n 10 (5) dagen interrailkaart te kopen. Ik heb zoiets nog nooit gedaan en ik heb ook nog nooit alleen gereisd (dat is dus nu wel het plan). Ik twijfel tussen via Berlijn naar Praag of Spanje-Portugal. Wat heb ik allemaal nodig? Kunnen jullie me meer over jullie ervaringen vertellen? Tips? Alvast bedankt.
Oud 26-06-2007, 17:32
Breg
Breg is offline
Ik heb zelf nog nooit geinterraild, maar wil misschien eind Augustus gaan. 1 advies: let op voor welke treinen je allemaal bij moet betalen.
Als je bv richting Zuid-Frankrijk/Spanje wilt, zal je volgens mij vijna altijd gebruik maken van de TGV of Thalys, hier moet je voor bij betalen. Andere optie is met langzamere treinen reizen, maar dan zal je ook weer vaak over moeten stappen, en is niet echt ideaal als je maar 2 weken hebt.

En bedenk dat het hoogseizoen is en dat het verstandig kan zijn om je overnachtingen minstens een paar dagen van te voren te boeken, zodat je niet de laatste trein van de dag naar Praag neemt en alle hostels vol blijken te zitten.
Oud 27-06-2007, 13:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga deze zomer met twee vrienden Interrailen door Frankrijk en we hebben idd eind mei al een aantal treinen gereserveerd. Toen zat bijna alles al vol (we gaan de eerste twee weken van augustus) dus ik denk dat je nu wel aan de late kant bent om nog dingen te reserveren. Overnachtingen enzo hebben we nog niet gereserveerd en we hopen dat dat nog lukt (jeugdherbergen) maar voor de zekerheid nemen we ons tentje mee.
Oud 29-06-2007, 19:50
Verwijderd
Ik ga volgende week zaterdag weg, we vertrekken als eerste naar berlijn. Alleen de trein gereserveerd, we zien daar wel waar we slapen. Als in een camping of een hostel. Heb er zin inn.
Oud 30-06-2007, 00:22
MH
MH is offline
Nog twee weekjes en dan ben ik aan de beurt. Ik begin al in de buurt van Pisa, omdat ik er toevallig ben. Dan reis ik via San Marino naar ex-Joegoslavië en ga ik via Oost-Europa naar Nederland. Als ik dan in mijn nederige stulpje de was van twee weken gedaan heb, vertrekt op 27 juli mijn Thalys naar Parijs, waar ik de Tour wil bekijken. Daarna staan Monaco, Liechtenstein en misschien Luxemburg nog op het programma, om vervolgens weer terug te keren naar huis.
Oud 02-07-2007, 12:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vertrek 30 juli of 1 augustus. Wij hebben wel al een soort van planning. Eerst gaan we naar Parijs en dan richting de kust van Normandie, Bordeaux, Rodez, Millau, Beziers, Marseille, Nice, Monaco, Brussel en weer naar huis
Oud 02-07-2007, 17:13
Femic
Femic is offline
Ik ga as. vrijdag met een vriendin. Pakken 's ochtends de trein vanaf Utrecht en staan dan 's avonds in Milaan. Vanaf daar wordt de route ongeveer als volgt: Milaan-Florence-Venetië-Kroatië-Hongarije-Slowakije-Polen (Krakow)-Tsjechië (Praag)-Duitsland (Berlijn). Maar we weten nog niet precies waar we allemaal heen gaan, iig niet alleen maar steden. We gaan een maand. Zin an!
Oud 03-07-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 02-07-2007 @ 18:13 :
Ik ga as. vrijdag met een vriendin. Pakken 's ochtends de trein vanaf Utrecht en staan dan 's avonds in Milaan. Vanaf daar wordt de route ongeveer als volgt: Milaan-Florence-Venetië-Kroatië-Hongarije-Slowakije-Polen (Krakow)-Tsjechië (Praag)-Duitsland (Berlijn). Maar we weten nog niet precies waar we allemaal heen gaan, iig niet alleen maar steden. We gaan een maand. Zin an!
wij gaan een beetje dezelfde route maken, alleen dan andersom --> beginnen in duitsland. En in Italie gaan we ook naar Rome en Napels, en geen Slowakije en Polen en wel Slovenie.
Ok best nog wel heel anders, maar toch zelfde idee.
Oud 04-07-2007, 10:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand hier toevallig of er nog veel jeudherbergen zijn waar jongens en meiden apart moeten slapen? Ik ga met twee jongens en vind het niet zo tof als ik overal apart moet slapen namelijk. Ik ga naar Frankrijk trouwens.
Oud 04-07-2007, 11:03
Ivo
Ivo is offline
Als je een bed op een grote slaapzaal huurt, is dat meestal wel gescheiden. Als je met z'n 3-en een eigen kamer huurt in de jeugdherberg is het doorgaans geen probleem dat er een meisje bij 2 jongens ligt.
Oud 05-07-2007, 15:20
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Ivo schreef op 04-07-2007 @ 12:03 :
Als je een bed op een grote slaapzaal huurt, is dat meestal wel gescheiden. Als je met z'n 3-en een eigen kamer huurt in de jeugdherberg is het doorgaans geen probleem dat er een meisje bij 2 jongens ligt.
Zijn er hostels die wel moeilijk doen over prive kamers?
Oud 05-07-2007, 21:42
Femic
Femic is offline
Ik vetrek morgenochtend en ik vind 't heel eng en ik heb heimwee (ja, ook al ben ik nog thuis). Een maand is lang! Maar goed, uit ervaring (7 weken backpacken in Australië) weet ik dat dat gevoel morgen al veel minder is en over 2 dagen weg.

Iedereen heel veel plezier!

Oh en het is de bedoeling een blogje bij te houden op http://femkeensophie.waarbenjij.nu

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 22:41.
Oud 05-07-2007, 22:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je eenmaal weg bent gaat het meestal wel, is mijn ervaring Veel plezier iig Femic!
Oud 11-07-2007, 19:15
ickeicke
ickeicke is offline
Route zoals die er nu voor mij uit ziet;
Nederland -> Lyon -> Ljubljana (Slovenie) -> Zagreb (Kroatie) -> Sarajevo (Bosnie) -> Dubrovnik (Kroatie) -> Kotor (Montenegro) -> Skopje (Macedonie) -> dag trip Prishtina -> Belgrado -> Nederland

In 16 dagen .

Opmerking over reserveren, bijbetalen en nachttreinen op deze route zijn erg welkom .
Advertentie

Regels voor berichten