Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2002, 20:27
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Hoi!
Hoe kun je weten of een bureau betrouwbaar is?

Ik heb a.s. woensdag voor het eerst een fotoshoot bij het bureau interfaces (http://www.interfaces.nl). Kent iemand dit bureau toevallig? Het heeft wel een of ander keurmerk dat n bureau behoort te hebben.
Alleen voor het afdrukken van de foto's moet 50euro worden betaald.Ik heb gehoord dat dit geen belachelijk hoge prijs is<laag zelfs volgens sommige>.
Ik vind het alleen 'raar'*kweetniet of dat ook echt raar is* dat er geen gewoon tel.nr staat ergens. Er staat een 0900-nr. (= een bandje) en het 06-nr. van de fotograaf.
Wat denken jullie ervan?
Alvast thnx

Greetzzz
Advertentie
Oud 03-06-2002, 20:36
feline
feline is offline
Ik zou er zelf geen vertrouwen in hebben.
Het schijnt dat goede en betrouwbare modellenbureaus geen geld vooraf vragen. Maar als je een opdracht krijgt, halen ze daar het geld dat zij moesten betalen vanaf. Bij goede bureaus loop je dus niet de kans dat je vooraf moet betalen en laer helemaal geen opdrachten krijgt.
Het telefoonnummer vind ik ook een beetje verdacht. Als het je leuk lijkt om model te worden zou ik gewoon naar een bekend bureau toe gaan en daar kijken of je er geschikt voor bent.
Ben je toevallig gewoon op straat aangehouden door het bureau? Dat had ik ook een keertje, maar ik vertrouwde het ook niet zo eigenlijk.
Nouja, succes in ieder geval !
Oud 03-06-2002, 20:38
de
de is offline
Tsja,

Of het een legitiem bedrijf betreft kan ik geen uitspraken over doen,
hoogstens over de professionaliteit valt te discussieren..
Oud 03-06-2002, 20:39
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
feline schreef:
*verhaaltje*
Ja ik weet dat het onbetrouwbaar is als ze geld vragen voor het INSCHRIJVEN, maar dit is voor het ontwikkelen van de foto's..*ja oke, kan een smoes zijn , i know* en dat snap ik opzich wel, want veel mensen laten gewoon foto's maken en gaan voor de rest niet verder met het bureau en dan draait het bureau voor de kosten op.
Ik weet niet zeker of het een bekend bureau is. Ze werken wel door heel nederland met bekende merken (schijnt he ) Er zijn ook echt heel veel mensen in geschreven.Maar goed..
Iniedergeval bedankt voor je reactie!
Oud 03-06-2002, 20:42
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
de schreef:
Tsja,

Of het een legitiem bedrijf betreft kan ik geen uitspraken over doen,
hoogstens over de professionaliteit valt te discussieren..
okeeej, ik snap ut
maar ik hoopte dat de naam iemand bekend voor kwam ofzo.. je hebt weleens van die 'bekende nep-bureaus'en dergelijk...
Oud 03-06-2002, 20:51
Denise84
Denise84 is offline
niet dat ik er verstand van heb, maar iedereen roept dat als je geld moet betalen het geen betrouwbaar bureau is. Kan ook wel zo zijn, maar bij elk bureau (behalve Dutch) moet je wel ergens geld voor betalen als je je inschrijft of foto's laat maken. (en ik neem aan dat bijv. Harry Klooster een betrouwbaar bureau is)
Maar ik weet het niet.. Interfaces is dacht ik best bekend.
Oud 03-06-2002, 21:13
Verwijderd
50 € is duur, ik werk zelf bij een fotograaf en dat is best duur... ik weet niet hoeveel foto's ze laten afdrukken en of de kosten voor de fotograaf er ook bij zitten?
Oud 03-06-2002, 22:00
acid-star
acid-star is offline
Kijk, een modellenbureau moet geld aan jou verdienen. pas als ze iets in je zien maken ze een testshoot van je, die betalen ze ZELF omdat ze denken dat ze later nog geld aan je kunnen verdienen... Het is NOOIT correct dat JIJ geld moet betalen om in hun map terecht te komen... de kans dat je daarop nog werk krijgt is ook klein.. er zijn een hele hoop van dit soort nep-agencies, en die verdienen veel geld aan meisjes die een hoop betalen voor hun fotos... Ik zeg nu niet dat wat jij hebt laten doen een grote Farce is.. dat weet ik niet... Trek het anders even na... betrouwbare modellenbureaus zijn O.A Elite en max models.
Oud 03-06-2002, 22:06
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Interfaces is absoluut niet betrouwbaar. Kijk eens op http://castingnld.stormloader.com/castingpage.html. Bij de zwarte lijst staat van alles over dat bureau.
Oud 03-06-2002, 22:16
eztah
eztah is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Interfaces is absoluut niet betrouwbaar. Kijk eens op http://castingnld.stormloader.com/castingpage.html. Bij de zwarte lijst staat van alles over dat bureau.
Doet ut niet
Oud 03-06-2002, 22:18
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
eztah schreef:

Doet ut niet
Neej inderdaad...en ik had net zo'n zin om het te lezen
Oud 03-06-2002, 22:21
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
eztah schreef:

Doet ut niet
hier een andere link, kijk ook bij ervaringen (2e link) en interviews (3e link), misschien heb je daar wat aan?? http://www.geocities.com/dutchmodelinfo/adressen.html
http://www.geocities.com/dutchmodelinfo/ervaringen.html
http://www.geocities.com/dutchmodelinfo/interviews.html
Oud 03-06-2002, 22:26
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hm bij mij doet ie t wel. Naja hier de text:

Naam: Interfaces
Plaats: Amsterdam

Klachten: 17
na inschrijving wordt een aantal foto's gemaakt waarvan de kwaliteit zeer slecht is;
meisjes die twijfelen, worden overgehaald met mooie beloften;
na het maken van de foto's hoor je niets meer van het bureau.

Onderzocht: ja

Bevindingen: niet bereikbaar

Opmerkingen:
Bureau's geven nooit een garantie op opdrachten. dat kunnen ze ook niet, omdat de klant doorgaans bepaalt of je wel of niet wordt uitgekozen. maar na 17 klachten van hetzelfde soort kunnen we zeggen dat er echt wel iets fout zit.

Een van de verhalen die mensen ons schreven:
Geachte meneer/mevrouw, Hierbij wil ik een klacht indienen over Interfaces, Ik heb fl100= betaald en ze zijn verschrikkelijk, Ik heb dus ook alles gedaan om hun adres te krijgen maar niets dus, uiteindelijk heb ik de KvK gebeld en heb dus ook zijn privételefoonummer gekregen en heb hem dus ook gebeld Hij zei "stuur ze maar meteen terug dan krijg je andere" Dit doe ik dus niet, want dan heb ik helemaal niets meer. Het adres is: De Buurt 101. 1606 AE Venhuizen!!! Dit voor het geval er nog meerdere klachten zijn, dan kunnen zij hem hier bereiken. Tevens zou ik op het internet verschijn, (dus niet he!) Mijn vraag is of ik hier wat tegen kan doen, want er worden zoveel mensen opgelicht door hem
Oud 03-06-2002, 22:28
Verwijderd
alleen voor het afdrukken van de foto's moet betaald worden!?!?

ja wat maakt het nou uit onder welke noemer ze de kosten stoppen, het blijft afzetterij
Oud 03-06-2002, 22:28
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Verder staat er dat er klachten zijn geweest op laatjenietnaaien.nl (jawohl ) en in het TV programma KASSA! van de Vara is er ook aandacht aan besteed.
Oud 04-06-2002, 07:04
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
joo..dankjewel zeg..! daar ga ik dus nie heen *DUH*
Kga wel een ander bureau zoeken
heel eruug bedankt!xx
Oud 28-07-2002, 10:51
florisoe
florisoe is offline
Jammer dat je in de buurt van amsterdam woont(daar ga ik van uit) Want wij zijn net een bureau gestart en het kost allemaal niks. Wij krijgen 25% van het bedrag dat de opdrachtgever betaald de overige 75% krijg jij.

Weet je nog mensen die het leuk lijkt in de buurt van Assen dan kunnen ze altijd mailen.

Suc6 met het verder zoeken

ledenwerving
Modellenbureau KLIK/KLAK
Oud 28-07-2002, 13:32
Roos
Roos is offline
Anders up je even een oud topic om reclame te maken

Regels voor berichten