Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2005, 09:28
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik heb al een hele tijd (van het begin van mijn puberteit denk ik) dat ik wanneer ik een tijdje gezeten/gelegen... heb en daarna weer wil opstaan, dat ik dan duizelig word. Ik zie dan witte vlekken voor mijn ogen, maar nadat ik even ben blijven stilstaan, gaat het onmiddellijk weer over... Soms loop ik zelfs gewoon door omdat ik weet dat het weer weggaat. Maar het is natuurlijk wel irritant. Aan een te lage bloeddruk kan het niet liggen, de dokter zei dat mijn bloeddruk perfect was... Mijn vraag is: is er iets aan te doen zonder hiervoor naar de dokter te gaan? Of is die duizeligheid zelfs normaal?

*edit* Ik heb het ook niet altijd wanneer ik gelegen of gezeten heb, soms heb ik het weken niet, en dan ineens weer wel, maar dan is dat 1 of 2 keer op een dag ofzo...
Oud 13-05-2005, 09:35
Suey
Suey is offline
Daar heb ik ook last van. Je moet rustig opstaan, dan is het bij mij minder erg. Verder weet ik niet wat je er aan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 09:59
Balance
Balance is offline
Volgens mij is dat wel redelijk normaal.
Rustiger opstaan helpt een hoop.
Oud 13-05-2005, 10:08
rare kwast
rare kwast is offline
vanuit een rustige positie ineens staan geeft vaak een duizeling
gewoon rustig aan doen ja
niet ineens van zitten naar staan
Oud 13-05-2005, 10:16
Verwijderd
Dat is heel normaal. Rustiger opstaan wil wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 10:43
Sitroentje
Sitroentje is offline
Dus jullie vinden het allemaal normaal? Als ik het aan vriendinnen of familie vroeg, hadden zij er nog nooit last van gehad, en het is nu niet zo dat ik zoveel sneller opsta dan hen...
Oud 13-05-2005, 11:00
Muchacha
Muchacha is offline
Drink je wel genoeg? En eten?
Als het niet aan je bloeddruk ligt, vind ik het precies ook maar raar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 11:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het ook zo vaak, volgens mij is het ook redelijk normaal ja. Het komt omdat je bloed dan te snel naar beneden stroomt ofzo, is mij een keer verteld. Rustig opstaan.

Ik had het wel erger toen ik slecht at, misschien dat het daar ook nog aan kan liggen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 11:41
rare kwast
rare kwast is offline
de ene is er ook gevoeliger voor dan de andere...
Oud 13-05-2005, 11:51
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 13-05-2005 @ 12:00 :
Drink je wel genoeg? En eten?
Als het niet aan je bloeddruk ligt, vind ik het precies ook maar raar
Ik denk wel dat ik genoeg drink, ik drink ongeveer 1,5 liter per dag... Eten, sja, ik zit tijdens de week op kot, en dan is het natuurlijk ook niet altijd even gezond, maar ik krijg ook eten mee van thuis, en daar zitten dan ook genoeg groenten in enzo... Maar dat het daarvan zou komen, zou ik maar raar vinden, want ik heb het al zolang, en heb al die jaren (tenzij ik het echt niet lustte) braaf mijn groentjes opgegeten...
Oud 13-05-2005, 11:54
black pear!
black pear! is offline
Daar heb ik ook last van. Je moet gewoon rustig aan doen als je opstaat.
Oud 13-05-2005, 12:52
FrantiC
FrantiC is offline
dit ligt waarschijnlijk wel aan je bloeddruk (orthostatische hypotensie). opzich kan dit geen kwaad, je kan wel proberen er rekening mee te houden door af en toe wat zouts te eten, genoeg te drinken en langzamer op te staan.
zelf heb ik er ook last van, en zelf het geven van bloed is geen probleem...

of te wel: soms is het vervelend, maar het is niet gevaarlijk...
Oud 13-05-2005, 12:55
Verwijderd
een bloeddruk die wat aan de lage kant is, vinden artsen ook perfect, maar het geeft wel wat meer kans op duizelingen. Je zou ook eens kunnen kijken of je wel genoeg ijzer binnenkrijgt, maar als je gewoon genoeg bruinbrood en vlees/vis/vervangers eet moet dat geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:10
Sitroentje
Sitroentje is offline
De laatste keer dat de dokter mijn bloeddruk had gemeten, was die 11 over 6.
Is dit te laag dan?
Oud 13-05-2005, 13:43
Verwijderd
dat kan haast niet, bedoel je niet 110 over 60? normaal is 120 over 80 namelijk dan is 110 over 60 nog helemaal gezond, maar wel wat laag. Omdat veel mensen een hogere bloeddruk krijgen als ze ouder worden is als je jong bent een bloeddruk die aan de lage kant is wel handig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 13:49
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-05-2005 @ 14:43 :
dat kan haast niet, bedoel je niet 110 over 60? normaal is 120 over 80 namelijk dan is 110 over 60 nog helemaal gezond, maar wel wat laag. Omdat veel mensen een hogere bloeddruk krijgen als ze ouder worden is als je jong bent een bloeddruk die aan de lage kant is wel handig.
Sorry, wij laten die 0 achteraan altijd vallen Zelfs de dokter doet dit...
Oud 13-05-2005, 13:54
11568
11568 is offline
Ja, dat schijnt normaal te zijn. Heb 't de laatste tijd wel vaker, als ik een sigaret heb gerookt oid. Als ik opsta wordt het zwart voor mijn ogen en soms een paar tellen felle hoofdpijn daarna. Maar och, gewoon doorlopen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 15:04
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
11568 schreef op 13-05-2005 @ 14:54 :
Ja, dat schijnt normaal te zijn. Heb 't de laatste tijd wel vaker, als ik een sigaret heb gerookt oid. Als ik opsta wordt het zwart voor mijn ogen en soms een paar tellen felle hoofdpijn daarna. Maar och, gewoon doorlopen.
Ik heb daar ook best vaak last van en dan inderdaad ook heel even echt flinke hoofdpijn en pijn achter m'n ogen, maar dat is best snel weer over! Maar ik rook niet, dus daar kan het bij mij niet van komen. Ik denk dat het bij mij ligt aan bloedarmoede!
Oud 13-05-2005, 15:39
Konijn
Konijn is offline
Ik heb dat ook, bij opstaan altijd even zwart voor je ogen.
Ligt bij mij ook aan bloedarmoede, hoewel het wel een stuk beter is dan eerder en ik officieel geen bloedarmoede meer heb.
(Zelfs als je vrij hevig ongesteld bent kan t dat al zijn).
Oud 13-05-2005, 20:57
Dizz
Dizz is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 13-05-2005 @ 11:43 :
Dus jullie vinden het allemaal normaal? Als ik het aan vriendinnen of familie vroeg, hadden zij er nog nooit last van gehad, en het is nu niet zo dat ik zoveel sneller opsta dan hen...
Normaal, ik heb het ook een tijdje gehad, en van het ene op het andere moment had ik er geen last meer van. Raar was het wel, mar ik maakte me er verder geen zornge over
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 13:29
Porcelain
Porcelain is offline
Dat heb ik ook en ik weet van heel veel mensen dat zij dat ook hebben. Beetje vervelend, ik heb alstijd héél erg pijn aan mijn ogen in die vijf seconden 'flauwte', maar het is niks ernstigs. Vriendin van mij heeft het in wat ernstiger vorm, die valt er wel eens echt van flauw, en dan kun je je dus heel erg pijn doen (met hoofd op badkamertegels knallen). Als je het gevoel krijgt dat het dus te erg wordt, die witte vlekken, niet de trap op gaan lopen maar even gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 15:52
boosterr
boosterr is offline
ik heb dit ook. Maar ik moest Ijzerpillen pakken
van de dokter.Zo van die donkerrode. Maar dit hielp
bijna niet. Nu is het gewone de vlekjes negeren...
Oud 15-05-2005, 13:07
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik heb het vandaag ook weer twee keer gehad. Eén keer toen ik rechtkwam, en één keer toen ik al rechtstond en me omdraaide om terug te lopen...
Oud 17-05-2005, 16:36
_wannaBme_
_wannaBme_ is offline
Heej ik snap helemaal wat je bedoelt!
Er is een periode geweest (ongeveer een 8 maanden trug ofzo) dat ik er egt heel erg last van had. Op een gegeven moment waren we met school op excursie maar ik kon gewoon niet meer lopen zo duizelig was ik Vond ik egt vet eng toen!! Ik ben toen heel vaak naar de dokter geweest, die dacht dat het bloedarmoede was, maar na vaak bloedafnemen bleek dat het niet te zijn.. Tegen die tijd was het eigenlijk al weer over, en is eht ok een hele tijd weggebleven. Maar de laatste weken heb ik het steeds vaker, als ik opsta idd. Ik weet niet waar het bij mij nu door komt, maar ik zou zeggen als het steeds door blijft gaan, laat je een keer controleren op bloedarmoede want daar kan het goed door komen!!
Succes ermee
Kus
Oud 18-05-2005, 15:10
Verwijderd
Ik ook!
Nu heb ik dr niet echt vaak meer last van, maar ik heb een keer gehad dat toen ik iets uit de koelkast gepakt had en opstond, recht achterover viel..
Toen ben ik ook naar de dokter geweest, dacht ook dat t bloedarmoede was, maar er bleek verder niks aan de hand te zijn..
maar het kan idd goed bloedarmoede zijn of gewoon een lage bloeddruk.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:53
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
dat heb ik ook,...en zo te lezen hebben heel veel mensen het.
Bij mij is mijn bloeddruk in normale toestand (dus als ik bijv. zit) al laag en als ik dan in 1 keer opsta gaat deze nog meer omlaag,...en dat heb ik ook als ik een tijdje stil sta met als gevolg dat ik heel duizelig wordt, en het dan in één keer zou erg is dat ik te laat ben om te gaan zitten en flauw val. De laaste keer ging dat mis en had ik een hersenschudding en een gat in m'n hoofd verder probeer ik veel te drinken en veel zout binnen te krijgen.

Regels voor berichten