Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 19:55
michelle_flo
michelle_flo is offline
hallo iedereen
ik ga volgend schooljaar spw (sociaal pedagogisch werker) 4 doen, de richting woonbegeleiding.
Ik heb hiervan alleen negatieve reacties gehoord,nu zou ik gaag meer reactie''s horen van mensen met ervaring

(ik wil hier geen baan in,ik ga daarna over naar sph op hbo niveau)

alvast bedankt

michelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2002, 05:28
miep
miep is offline
ik ga waarschijnlijk ook spw 4 doen! en in de loop van opleiding moet ik dan kiezen tussen activiteiten- of woonbegeleiding. ik vind dit wel lekker want ik zou nu niet echt goed kunnen kiezen. ik wil daarna ook graag door stromen naar sph
Oud 06-06-2002, 20:56
Eva*
Eva* is offline
Misschien ga ik ook SPW op niveau 4 doen.
'k Heb sowieso van erg weinig mensen hun mening gehoord over het SPW, dus ik zou reacties van mensen met ervaring ook wel op prijs stellen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:35
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah ik hoor ook veel negatieve reactie's er over..

maar goed spw lijkt me ook nie helemaal hoor Ik ga het volgend jaar denk ik wel doen, aangezien ik nix beters weet..
maar woon en actieviteiten begeleiding, die 2 woorden spreken me niet echt aan maar sociaal pedagogisch werk spreekt me wel weer aan ( die 3 woorden dan)

jah verder weet ik er niet eens zoveel over! Ben wel na zo'n info avodn geweest ma goed...
Oud 08-06-2002, 15:39
miep
miep is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
jah ik hoor ook veel negatieve reactie's er over..

maar goed spw lijkt me ook nie helemaal hoor Ik ga het volgend jaar denk ik wel doen, aangezien ik nix beters weet..
maar woon en actieviteiten begeleiding, die 2 woorden spreken me niet echt aan maar sociaal pedagogisch werk spreekt me wel weer aan ( die 3 woorden dan)

jah verder weet ik er niet eens zoveel over! Ben wel na zo'n info avodn geweest ma goed...
ik denk dat het evengoed een goede keuze is.
je leert niet alleen met die mensen te werken maar je leert ook veel over jezelf.
Oud 09-06-2002, 14:02
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
ik doe spw 4..
wel maatwerk en ik heb in de 1ste al moeten kiezen welke richting(k doe nu woonbegeleiding verstandelijk gehandicapten) maar ok.

Ik vind het een erg(!) leuke opleiding!
Zoals iemand al zei leer je tegelijkertijd ook een hoop over jezelf.
En veel van wat je leert kun je ook in je omgeving toepassen, je gaat anders naar anderen kijken, de manier waarop je met mensen omgaat, wat voor invloed je met je acties hebt.
Als je meer vragen hebt mag je me wel op MSN toevoegen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:36
lolly-girl
lolly-girl is offline
He michelle_flo

Kheb ff een vraagje aan je. Ben je de opleiding gaan doen of zeg je van nee??
Ik doe zelf ook woonbegeleiding en nog steeds vindt ik het supers! Ik hoef nog maar tot Eind Januari 2004 dan heb ik hopenlijk mijn diploma.

Gr's
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 06:08
load_harmony
load_harmony is offline
heeeeej, ik hoorde van te voren ook allemaal negatieve verhalen daarom dacht ik dat het niks voor mij was, en heb ik wat anders gekozen (SD) en ik heb nog vaak spijt dat ik niet de SPW heb gekozen. Iedereen is er negatief over, maar de opleiding is super tof (tenminste dat zeggen de SPWérs zelf) GEwoono doen dus!
Oud 10-03-2003, 16:21
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Als het goed is haal ik in juni mijn HAVO diploma, maar toch ga ik spw4 doen en waarom?

Omdat hbo heeeeeeeel veeeeeeeeel werk is en dat moet je echt op kunnen brengen. Je moet namelijk niet denken dat het mbo hetzelfde is als het hbo, de lat ligt een stuk hoger, zeker met het behalen van studiepunten die je pas krijgt bij een 6 of hoger en die je moet halen om je studiefinanciering te behouden.

Als je van plan bent om sph te gaan doen na je spw, raad ik je aan om een dag mee te lopen met een meeloopdag bij een hbo opleiding. Hierna kan je zelf beslissen of je het te zwaar vind en er de discipline voor op kan brengen op zoveel tijd aan je school te besteden.

Ik weet dus van mezelf dat ik dat niet kan, maar ik wilde nog wel een vervolgopleiding doen, vandaar spw, misschien dat ik het iets te makkelijk vind, maar ik heb liever dat ik minder moet doen, dan dat ik geen vrije tijd heb en bijna heel de week met school bezig ben

groetjes!!!!!!!!!!!!!

ps ieder zijn eigen mening over zowel sph als spw
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:27
mariekegirl
mariekegirl is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef:
Als het goed is haal ik in juni mijn HAVO diploma, maar toch ga ik spw4 doen en waarom?

Omdat hbo heeeeeeeel veeeeeeeeel werk is en dat moet je echt op kunnen brengen. Je moet namelijk niet denken dat het mbo hetzelfde is als het hbo, de lat ligt een stuk hoger, zeker met het behalen van studiepunten die je pas krijgt bij een 6 of hoger en die je moet halen om je studiefinanciering te behouden.

Als je van plan bent om sph te gaan doen na je spw, raad ik je aan om een dag mee te lopen met een meeloopdag bij een hbo opleiding. Hierna kan je zelf beslissen of je het te zwaar vind en er de discipline voor op kan brengen op zoveel tijd aan je school te besteden.

Ik weet dus van mezelf dat ik dat niet kan, maar ik wilde nog wel een vervolgopleiding doen, vandaar spw, misschien dat ik het iets te makkelijk vind, maar ik heb liever dat ik minder moet doen, dan dat ik geen vrije tijd heb en bijna heel de week met school bezig ben

groetjes!!!!!!!!!!!!!

ps ieder zijn eigen mening over zowel sph als spw

met jou kan ik praten
ik zit ook in 5 havo (voor de tweede keer) maar ga hierna ook spw doen.
bijna niemand begrijpt (behalve me ouders en familie en paar vrienden) dat ik mbo na mijn havo ga doen, maar ik kan het ook niet opbrengen om heel veel met school bezig te zijn, dus doe het liever rustig aan
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:26
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
ik heb je ff n prive berichtje gestuurd!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 20:29
bassgirl
bassgirl is offline
heeyz ik doe spw niveau 4 .. ik doe activiteiten begeleiding maar ik zit in het eerste jaar en dat is een gemengde klas met activiteiten begeleiding en woonbegeleiding is in 't 1e jaar precies hetzelfde.

ik ga waarschijnlijk volgend jaar een andere opkeiding doen daar niet van maar ik weet niet of je verzorgen van mensen leuk vind?

als woonbegeleider help je bij de dagelijkse levensbehoefdes van de clienten en doet activiteiten met ze om ze dingen te leren zelfstandig te doen zoals eten, winkelen, koken, de dagelijkse dingen. Ook help je de mensen bij de verzorging... (vind ik nix)

maar als je dat leuk vind is het best een leuke opleiding. je moet er wel rekening mee houden dat je later veel onrgelmatige werktijden krijgt b.v. Het is dus niet dat je de hele dag spelletjes doet ofzo je help de mensen in hun dagelijkse levensbehoefte > dankbaar werk opzich...

mischien dat je hier wat aan hebt...
Reageren

Regels voor berichten