Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik doe spw 4..
wel maatwerk en ik heb in de 1ste al moeten kiezen welke richting(k doe nu woonbegeleiding verstandelijk gehandicapten) maar ok. Ik vind het een erg(!) leuke opleiding! Zoals iemand al zei leer je tegelijkertijd ook een hoop over jezelf. En veel van wat je leert kun je ook in je omgeving toepassen, je gaat anders naar anderen kijken, de manier waarop je met mensen omgaat, wat voor invloed je met je acties hebt. Als je meer vragen hebt mag je me wel op MSN toevoegen |
![]() |
|
![]() |
heeeeej, ik hoorde van te voren ook allemaal negatieve verhalen daarom dacht ik dat het niks voor mij was, en heb ik wat anders gekozen (SD) en ik heb nog vaak spijt dat ik niet de SPW heb gekozen. Iedereen is er negatief over, maar de opleiding is super tof (tenminste dat zeggen de SPWérs zelf) GEwoono doen dus!
|
Als het goed is haal ik in juni mijn HAVO diploma, maar toch ga ik spw4 doen en waarom?
Omdat hbo heeeeeeeel veeeeeeeeel werk is en dat moet je echt op kunnen brengen. Je moet namelijk niet denken dat het mbo hetzelfde is als het hbo, de lat ligt een stuk hoger, zeker met het behalen van studiepunten die je pas krijgt bij een 6 of hoger en die je moet halen om je studiefinanciering te behouden. Als je van plan bent om sph te gaan doen na je spw, raad ik je aan om een dag mee te lopen met een meeloopdag bij een hbo opleiding. Hierna kan je zelf beslissen of je het te zwaar vind en er de discipline voor op kan brengen op zoveel tijd aan je school te besteden. Ik weet dus van mezelf dat ik dat niet kan, maar ik wilde nog wel een vervolgopleiding doen, vandaar spw, misschien dat ik het iets te makkelijk vind, maar ik heb liever dat ik minder moet doen, dan dat ik geen vrije tijd heb en bijna heel de week met school bezig ben ![]() groetjes!!!!!!!!!!!!! ps ieder zijn eigen mening over zowel sph als spw ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
met jou kan ik praten ![]() ik zit ook in 5 havo (voor de tweede keer) maar ga hierna ook spw doen. bijna niemand begrijpt (behalve me ouders en familie en paar vrienden) dat ik mbo na mijn havo ga doen, maar ik kan het ook niet opbrengen om heel veel met school bezig te zijn, dus doe het liever rustig aan ![]() |
![]() |
|
heeyz ik doe spw niveau 4 .. ik doe activiteiten begeleiding maar ik zit in het eerste jaar en dat is een gemengde klas met activiteiten begeleiding en woonbegeleiding is in 't 1e jaar precies hetzelfde.
ik ga waarschijnlijk volgend jaar een andere opkeiding doen daar niet van maar ik weet niet of je verzorgen van mensen leuk vind? als woonbegeleider help je bij de dagelijkse levensbehoefdes van de clienten en doet activiteiten met ze om ze dingen te leren zelfstandig te doen zoals eten, winkelen, koken, de dagelijkse dingen. Ook help je de mensen bij de verzorging... (vind ik nix) maar als je dat leuk vind is het best een leuke opleiding. je moet er wel rekening mee houden dat je later veel onrgelmatige werktijden krijgt b.v. Het is dus niet dat je de hele dag spelletjes doet ofzo je help de mensen in hun dagelijkse levensbehoefte > dankbaar werk opzich... mischien dat je hier wat aan hebt... ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Van SPH naar SPW 4 switchen? krabje | 5 | 08-03-2011 22:10 | |
Studeren |
Twijfels over opleiding Verwijderd | 7 | 30-01-2008 09:22 | |
Algemene schoolzaken |