Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 11:58
bumblebee
bumblebee is offline
Hey! Ik ben hárd op zoek naar een kamer in Zwolle. Weet je een fatsoenlijke kamer voor een (leuke, nette en gezellige) studente?
Ik ben bereid rond de 220 euro per maand aan huur te betalen.
Alle tips zijn welkom!
Oud 18-05-2005, 14:24
dark princess
dark princess is offline
ik ben ook al sinds oktober hard op zoek naar een kamer in Zwolle, wel moeilijk om daar een kamer te vinden voor weinig geld. Nou is jouw budget wel wat hoger dan die van mij . Ik heb me ingeschreven op kamernet.nl en daar komen wel nieuwe kamers bij steeds, maar daar had je misschien zelf ook al wel aan gedacht.

Ik ga stoppen met de opleiding in Zwolle en ben dus niet meer op zoek. Ik heb van een klasgenoot gehoord dat je beter geen kamer kunt nemen in de wijk Holtenbroek, omdat dit nogal een achterstandswijk is en dat daar af en toe nogal vreemde dingen gebeuren. Maar dit heb ik ook maar van horen zeggen .

Verder geen tips, sorry! Maar iig heel veel succes met het vinden van een leuk plekje om te wonen.
Oud 18-05-2005, 14:32
justhanna
justhanna is offline
Ik zoek ook in Zwolle, al langer dan een jaar, dus veel succes,
helemaal met jouw budget!
Oud 18-05-2005, 16:03
Jules
Jules is offline
Citaat:
dark princess schreef op 18-05-2005 @ 15:24 :
Ik heb van een klasgenoot gehoord dat je beter geen kamer kunt nemen in de wijk Holtenbroek, omdat dit nogal een achterstandswijk is en dat daar af en toe nogal vreemde dingen gebeuren.
Rare dingen gebeuren overal en zo verschrikkelijk is het daar nou ook weer niet. Wonen veel studenten ook.
Oud 18-05-2005, 16:24
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Jules schreef op 18-05-2005 @ 17:03 :
Rare dingen gebeuren overal en zo verschrikkelijk is het daar nou ook weer niet. Wonen veel studenten ook.
Ik heb van haar gehoord dat ze daar 's avonds fietste en in een schietpartij terecht kwam, ze heeft zich kunnen redden door de glasbak waar ze achter is gaan zitten...zulke rare dingen gebeuren niet overal lijkt me. Maar er wonen idd wel veel studenten.
Oud 18-05-2005, 17:31
DvoorA
DvoorA is offline
in holtenbroek gebeuren echt niet zo vaak rare dingen hoor. De wijk wordt aardig opgeknapt en ze zijn ook het winkelcentrum helemaal aan het verbouwen, nieuwe huizen aan het bouwen, oude flats gaan weg enzo. der zijn in het verleden weleens wat dingen gebeurd daar, maar vooral in de familiesfeer en drugscircuit. Als je niet in de criminaliteit zit kun je der prima wonen, no big deal. Maar het is wel een achterstandsbuurt, veel buitenlanders die in kleine oude huisjes wonen enzo. Je kunt het beter treffen.

maar goed: over een kamer in Zwolle..je moet je inschrijven en punten verzamelen. Ik stond twee jaar ingeschreven, kreeg in maart een urgentieverklaring en per 1 juli heb ik in Zwolle Zuid een eigen flatje. Als ik jou was ging ik me richten op de vrij nieuwe studentenflat dicht bij Windesheim, dat zijn goede studentenkamers voor niet al te veel geld en je zit gezellig met veel studenten in een complex. Verder geldt voor Zwolle wat ook voor andere steden geld: een en al ergernis als het om woningnood gaat (gelukkig gaat rabo binnenkort een echt grote studentenflat bouwen).

niet echt veel nuttige info, sorry, maar succes nog verder. En als je in holtenbroek een kamer krijgt aangeboden mag je je handjes dichtknijpen (iets is beter dan niets).
Oud 18-05-2005, 18:03
Jules
Jules is offline
Citaat:
dark princess schreef op 18-05-2005 @ 17:24 :
Ik heb van haar gehoord dat ze daar 's avonds fietste en in een schietpartij terecht kwam, ze heeft zich kunnen redden door de glasbak waar ze achter is gaan zitten...zulke rare dingen gebeuren niet overal lijkt me. Maar er wonen idd wel veel studenten.
Haha eeh okee, maar het is niet zo alsof dat iedere dag of ieder weekend gebeurt ofzo
Oud 18-05-2005, 23:37
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
http://www.maxxvastgoed.nl/ kun je proberen. Onder het kopje aanbod. Zo heb ik het tenminste geregeld. Je moet wel eenmalig inschrijvingsgeld betalen. Het is in ieder geval sneller dan ergens twee jaar ingeschreven staan. Voor 220 moet ook wel lukken, er staat er 1 op nu voor 190 euro met eigen keuken. Gewoon dagelijks kijken en opbelen als er iets tussenstaat.

succes

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 23:41.
Oud 19-05-2005, 08:29
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 19-05-2005 @ 00:37 :
http://www.maxxvastgoed.nl/ kun je proberen. Onder het kopje aanbod. Zo heb ik het tenminste geregeld. Je moet wel eenmalig inschrijvingsgeld betalen. Het is in ieder geval sneller dan ergens twee jaar ingeschreven staan. Voor 220 moet ook wel lukken, er staat er 1 op nu voor 190 euro met eigen keuken. Gewoon dagelijks kijken en opbelen als er iets tussenstaat.

succes
Ziet er goed uit.
Oud 19-05-2005, 08:50
bumblebee
bumblebee is offline
Bedankt voor de tips! Daar kan ik wat mee Inderdaad, ik heb wel gemerkt dat het kameraanbod in Zwolle miniem is... maar ik doe mijn best!

Edit: Oke, ben zojuist naar Maxx Vastgoed geweest, heb me ingeschreven. Heb meteen via internet op 2 kamers gereageerd. Iemand enig idee hoeveel kans je dan ongeveer maakt?

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 12:58.
Oud 22-05-2005, 18:36
Iveauh
Iveauh is offline
Ik woon zelf ook in zwolle.
Ik heb genoeg vrienden die al lang een huis hebben, en die misschien gaan studeren ergens anders, ik zal even m'n oortjes voor jullie openhouden. als er dan iets vrijkomt zullen jullie de eerste zijn
Oud 23-05-2005, 09:59
bumblebee
bumblebee is offline
Super! Dankjewel!!
Oud 23-05-2005, 16:15
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 19-05-2005 @ 09:50 :

Edit: Oke, ben zojuist naar Maxx Vastgoed geweest, heb me ingeschreven. Heb meteen via internet op 2 kamers gereageerd. Iemand enig idee hoeveel kans je dan ongeveer maakt?
Nou geen idee eigenlijk. Hangt natuurlijk af van de kamer. Ik ben een keer bij een bezichteging geweest en daar waren een man of zes. En een van die zes woont daar nu. Zelf (maar dat is anders want ik heb eigenlijk een klein huis gehuurd met twee anderen) waren we de enige en kregen we ongeveer na een week de sleutel. Over het algemeen hoor ik eigenlijk alleen maar dat hij mensen redelijk snel aan een kamer helpt. Dus ik denk dat je redelijk veel kans maakt.

Regels voor berichten