Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 17:51
Girl With Faith
Girl With Faith is offline
Ik zit eigenlijk met 2 dingen:

Afgelopen week heb ik gekust met een jongen, hartstikke leuk natuurlijk. Nou was het net uit met zijn ex en dat geld ook voor mij. Ik merk alleen aan mezelf dat ik m steeds leuker begin te vinden. Ik ben wel weer toe aan een relatie voor mijn gevoel. Maar van hem krijg ik totaal geen hoogte.
Dan is hij een weekendje weg geweest. Komt ie op msn, is het gewoon hoi, alles goed? Terwijl ik hem gelijk bestorm met kusjes, en knuffels en vragen en ik heb je gemist. En eigelijk vind ik het fijn om dat terug te krijgen. Maar niets dus.
Hij zegt wel tegen me, ja ik vind je lief en ik ben verliefd op je. Maar als ik begin over een relatie wil ie ineens wachten en weet hij het niet. Hij wil daarnaast tijd om het recht te zetten met zijn ex.
Maar goed, wat moet ik? Het aankijken en wachten tot het watwordt? Of zelf actie ondernemen en een gesprek aangaan? Met het laatste ben ik bang dat hij zo erg op me afknapt dat ie niets meer wil.

Nja dan mijn eigen probleem. Ik ben gewoon ontzettend jaloers. Dat heb ik tot nu toe met elke relatie die ik heb gehad. Mijn ex was bijvoorbeeld vrij close met een meisje van internet, hij vroeg keurig netjes aan mij wat ik ervan zou vinden als hij haat ging meeten. Ik ontplofte toen zowat. Maar ook met de jongen waar ik het net over had vind ik het moeilijk.
En dan denk ik, is die jaloersie wel nodig? Wat kan ik eraan doen om mezelf minder jaloers te voelen? Heeft iemand tips?

Nja tot zover mijn verhaal, hoop op reacties waar ik iets mee kan. Bedankt iig!
Oud 22-05-2005, 18:14
Verwijderd
Hij is niet verliefd op je. De kans dat hij dat alsnog wordt schat ik zeer gering in. Pech dus.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:16
Cookie
Cookie is offline
hey
ik heb nog niet in je profiel gekeken maar hoe oud ben je/ zijn jullie?
als die jongen zo reageert zou ik me nog maar eens goed afvragen of hij wel verliefd op je is. Aan de andere kant vind ik jou reactie van kusjes, heb je gemist zweef roze wolk zweef ook wel enigzins benauwend, als jongen zijnde zou ik me kapot schrikken denk ik.
Misschien kan je er gewoon een keer serieus met hem over praten wat hij nou echt wil en of hij je wel echt leuk vind.

en wat die jaloezie (of hoe j dat in godsnaam nou eigelijk schrijft ) betreft. Ik denk niet dat het nodig is om zo jaloers te zijn en dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Misschien moet je voor dat je op iets reageert ff nadenken of het nou wel nodig is om gelijk uit je vel te springen. voorbeeld, je vorige vriend vroeg netjes of jij er problemen mee had dat hij af zou spreken en jij springt uit je vel. Het feit dat hij het vraagt geeft al genoeg aan dat het gewoon voor de lol is en dat hij neit van plan is vreemd te gaan dus die reactie was een beetje overdreven.
Misschien drijf je je komende vriendjes wel verde van je af als je zo jaloers bent.
(ik weet niet eens of ik nou wel echt antwoord heb gegeven op je vraag maar zo denk ik er dus over )
succes
Oud 22-05-2005, 18:18
Verwijderd
Ik denk dat hij nog niet over z'n ex heen is en daarom nog niet aan een relatie toe is.
Wat je kan doen? Ik zou in ieder geval niet als een schoothondje achter hem aan gaan lopen, hem de hele dag bellen, smsen en hele tijd tegen hem praten op msn.
Gun hem een beetje rust. Bel hem af en toe, maar niet te vaak. En als hij je echt leuk vindt komt ie vanzelf bij je terecht, maar wordt in ieder geval niet opdringerig want dat werkt meestal averechts. succes
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:20
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Girl With Faith schreef op 22-05-2005 @ 18:51 :
Ik zit eigenlijk met 2 dingen:

Afgelopen week heb ik gekust met een jongen, hartstikke leuk natuurlijk. Nou was het net uit met zijn ex en dat geld ook voor mij. Ik merk alleen aan mezelf dat ik m steeds leuker begin te vinden. Ik ben wel weer toe aan een relatie voor mijn gevoel. Maar van hem krijg ik totaal geen hoogte.
Dan is hij een weekendje weg geweest. Komt ie op msn, is het gewoon hoi, alles goed? Terwijl ik hem gelijk bestorm met kusjes, en knuffels en vragen en ik heb je gemist. En eigelijk vind ik het fijn om dat terug te krijgen. Maar niets dus.
Hij zegt wel tegen me, ja ik vind je lief en ik ben verliefd op je. Maar als ik begin over een relatie wil ie ineens wachten en weet hij het niet. Hij wil daarnaast tijd om het recht te zetten met zijn ex.
Maar goed, wat moet ik? Het aankijken en wachten tot het watwordt? Of zelf actie ondernemen en een gesprek aangaan? Met het laatste ben ik bang dat hij zo erg op me afknapt dat ie niets meer wil.

Nja dan mijn eigen probleem. Ik ben gewoon ontzettend jaloers. Dat heb ik tot nu toe met elke relatie die ik heb gehad. Mijn ex was bijvoorbeeld vrij close met een meisje van internet, hij vroeg keurig netjes aan mij wat ik ervan zou vinden als hij haat ging meeten. Ik ontplofte toen zowat. Maar ook met de jongen waar ik het net over had vind ik het moeilijk.
En dan denk ik, is die jaloersie wel nodig? Wat kan ik eraan doen om mezelf minder jaloers te voelen? Heeft iemand tips?

Nja tot zover mijn verhaal, hoop op reacties waar ik iets mee kan. Bedankt iig!

Jaloezie komt vaak voort onzekerheid....Je bent kennelijk onzeker over jezelf en dat uit zich in een angst omdat datgene wat je dierbaar is te verliezen (lees: jaloezie)

Die 'jongen' is een aanleiding, geen oorzaak.

Je zou simpel gezegd je eigenwaarde en zelfbeeld moeten opvijzelen.....Dat is makkelijker gezegd dan gedaan........

Waar ik zelf bijvoorbeeld veel hulp mee heb gehad is het lezen van zelf-hulp boeken.....Er zijn boekenkasten vol geschreven over hoe je zelfbeeld kan veranderen......Doe iets met die kennis!!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:21
Loezzel
Loezzel is offline
Die jongen vertelt je dat hij verliefd op je is, omdat hij je niet wil kwetsen, denk ik. Maar als ik zijn reacties bekijk die jij beschrijft, is hij niet verliefd. Zoenen is leuk, maar hij zit nog met zijn ex in zijn maag.
Daarnaast zou ik me erg benauwd voelen als iemand zulke reacties (knuffels, kusjes, ik mis je) op me af zou vuren waarmee ik nog maar net (een paar keer) mee heb gezoend. Daar moet je een beetje mee oppassen.

Wat je jaloezie betreft. Probeer je in de andere persoon te verplaatsen. Bedenk ook dat je niet jaloers hoeft te zijn, omdat je vriend voor jou kiest. Als je onzeker bent, laat hem dat dan merken, zodat hij zijn liefde voor jou kan bewijzen.
Ik heb openlijk met mijn vriend gepraat over mijn jaloezie en hij ging daar heel lief mee om.
Oud 22-05-2005, 18:34
Optima
Optima is offline
1) ik zou ook ontploffen als mijn vriend af zou spreken met iemand van internet. Dat geeft een soort van gevoel van 'ben ik niet genoeg voor je'. Maargoed, als het echt puur vriendschappelijk is (lees: ze is lelijk) dan zou ik het wel toestaan

2) niet iedereen is na een relatie meteen weer bereid om weer in een relatie te gaan. Het feit dat jouw 'vlam' niet hetzelfde reageerd als jij, maakt niet dat er iets mis met hem is. Hij loopt gewoon niet te hard van stapel, en ik adviseer jou hetzelfde te doen. Neem even rustig de tijd, leer hem kennen, voordat je hem helemaal gaat verheerlijken en bedrogen uitkomt, en zo weer een ex van hem wordt.
Oud 22-05-2005, 18:43
Smobbo
Smobbo is offline
Wachten, of hij komt er mee en vindt je dus echt leuk. Of hij blijft niets doen, in dat geval is hij zeer waarschijnlijk niet eens echt verliefd op je.
Oud 22-05-2005, 18:50
Girl With Faith
Nou het is net dus al duidelijk geworden.. hij wil niets.. hij is niet over zn ex heen denk ik, maar hij voelt ook geen gevoel voor mij groeien.
Oud 22-05-2005, 18:59
Girl With Faith
En damn het is gewoon zo moeilijk, elke keer denk je een jongen te hebben gevonden die je super vind. En steeds weer afgewezen worden als ik al smoorverliefd bent, voelt gewoon zo kut
Oud 22-05-2005, 19:01
Smobbo
Smobbo is offline
C'est la vie.

Er komen vast nog wel een hele bende jongens op je pad dus wees niet bang .
Oud 22-05-2005, 19:03
Girl With Faith
ja ik hoop het joh, want echt elke keer gewoon.. damn ik word er gek van
Oud 22-05-2005, 19:19
gurl19
gurl19 is offline
Het kan best wel wat worden..

Maar dan moet je hem niet zo pushen. Je hebt vorige week pas gezoend. Dan moet je het echt nog wel een poos rustig aan doen. Je moet niet te hard van stapel lopen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 19:22
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 22-05-2005 @ 20:19 :
Het kan best wel wat worden..

Maar dan moet je hem niet zo pushen. Je hebt vorige week pas gezoend. Dan moet je het echt nog wel een poos rustig aan doen. Je moet niet te hard van stapel lopen.
kdenk eigelijk niet dat het wat word.
Oud 22-05-2005, 19:59
WolterB
WolterB is offline
Jij wil te snel.

Het is niet uit bij jou, hij heeft nog dingen te bespreken met zijn ex.
Logisch dat hij niet gelijk in een nieuwe relatie wil stappen en als jij dat wel wilt... is het niet te snel om zo van één relatie in de volgende te stappen?

Als hij niet verliefd is, zoals je net zei, houdt het op. Je zet er mss door al die kusjes en knuffels ook teveel druk achter voor hem, hij krijgt mss het idee dat alles snel moet, terwijl dat ws helemaal niet zo is. Doe het lekker rustig aan, bouw een vriendschap op en voorlopig meer niet.

En wat die jalouzie betreft: dat is iets heel lastigs, maar je laat het mss teveel blijken, je zegt eerst dingen, die je later weer terug moet nemen en waar je foute dingen mee doet.
Wees er voorzichtig mee en niet te impulsief./
Oud 22-05-2005, 20:25
Girl With Faith
nog bedankt voor alle reacties

Eigenlijk is het gewoon een stomme jongen, hij zoent met mij toen ie nog een vriendin had, en ik dan zo naief dat hij mij wil.. nee dat zou toch niets worden.

Van het 1 op het andere moment is het gevoel dan ook weg, gelukkig maar
Oud 22-05-2005, 20:31
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Girl With Faith schreef op 22-05-2005 @ 21:25 :
Eigenlijk is het gewoon een stomme jongen, hij zoent met mij toen ie nog een vriendin had, en ik dan zo naief dat hij mij wil.. nee dat zou toch niets worden.
Het ene moment vind je hem leuk en een paar uur later stom?

Is dit niet iets wat heel erg impulsief gedacht is en wat je mess eerder ook wel dacht, maar voor jezelf niet durfde te verwoorden?

Probeer eerst eens eerlijk tegen jezelf te zijn en dan pas na te denken wat je zelf wilt.
Ik krijg het gevoel dat jij jezelf voor de gek loopt te houden met bepaalde gevoelens namelijk
Oud 22-05-2005, 21:21
Girl With Faith
Citaat:
WolterB schreef op 22-05-2005 @ 21:31 :
Het ene moment vind je hem leuk en een paar uur later stom?

Is dit niet iets wat heel erg impulsief gedacht is en wat je mess eerder ook wel dacht, maar voor jezelf niet durfde te verwoorden?

Probeer eerst eens eerlijk tegen jezelf te zijn en dan pas na te denken wat je zelf wilt.
Ik krijg het gevoel dat jij jezelf voor de gek loopt te houden met bepaalde gevoelens namelijk
hmm nja ik weet het dus niet, maar soms kan verliefdheid snel over zijn.. en ben bezorgt om m, gaat niet lekker met m denk ik..
Oud 22-05-2005, 22:09
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Afgelopen week heb ik gekust met een jongen, hartstikke leuk natuurlijk. Nou was het net uit met zijn ex en dat geld ook voor mij.
Ik snap niet dat je zo snel dan al weer met een ander gaat zoenen, maar ja....

En ja, als hij niet durft/wil... dan houdt het op. Balen!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 22:54
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Optima schreef op 22-05-2005 @ 19:34 :
(lees: ze is lelijk)
Alsof iedereen zo bekrompen is.

Dan zou hier 75% niet aan 'n vriend(in) geraken.
Oud 22-05-2005, 23:13
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 22-05-2005 @ 23:54 :
Alsof iedereen zo bekrompen is.

Dan zou hier 75% niet aan 'n vriend(in) geraken.
Ik ben het er mee eens dat het bekrompen is, maar wat zij bedoelt is me wel duidelijk. Wanneer je vriend afspreekt met een gigantisch mooi meisje, is dat voor jezelf bedreigender dan wanneer hij afspreekt met een (in jouw ogen) heel lelijk meisje. Verder is beauty nog altijd in the eye of the beholder, dus uiteindelijk zegt het geen flikker.
Oud 22-05-2005, 23:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Optima schreef op 22-05-2005 @ 19:34 :
1) ik zou ook ontploffen als mijn vriend af zou spreken met iemand van internet. Dat geeft een soort van gevoel van 'ben ik niet genoeg voor je'. Maargoed, als het echt puur vriendschappelijk is (lees: ze is lelijk) dan zou ik het wel toestaan
Wat een dom, sneu, triest gedoe weer hier.

Joh, je vriendje kan vallen voor een meisje dat objectief totaal niet knap is.
En ik vind het zelf helemaal niet erg als mijn vriendin met iemand van internet afspreekt. En nee, ik zie het niet als: ik ben niet goed genoeg. En nee, het uiterlijk van die beste MSN-gast vind ik ook al niet relevant!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 23:54
Girl With Faith
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-05-2005 @ 23:09 :
Ik snap niet dat je zo snel dan al weer met een ander gaat zoenen, maar ja....

En ja, als hij niet durft/wil... dan houdt het op. Balen!
hmm nja het is gewoon gebeurd zeg maar, maar nja achteraf heb ik er spijt van

Citaat:
Astraea schreef op 22-05-2005 @ 23:09 :
k ben het er mee eens dat het bekrompen is, maar wat zij bedoelt is me wel duidelijk. Wanneer je vriend afspreekt met een gigantisch mooi meisje, is dat voor jezelf bedreigender dan wanneer hij afspreekt met een (in jouw ogen) heel lelijk meisje. Verder is beauty nog altijd in the eye of the beholder, dus uiteindelijk zegt het geen flikker.!
hmm nja het ging dus meer om de band die ze hadden, ik vond haar te klef naar mijn ex toe. En lelijk is ze niet, maar ik denk dat je daarin voor veel meisjes gelijk hebt.. een lelijk meisje is vaak minder bedreigender dan een mooi meisje. Maar het kan ook in de spontaniteit , makkelijk in omgang zitten.

Nja in een volgende relatie wil ik toch echt veeel minder jaloers zijn maar hem ook meer ruimte geven. Komt hopelijk goed.
Reageren

Regels voor berichten