Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 10:18
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Je kent het wel. Eerst vond je Franz Ferdinand cool (eind 2002 begin 2003 zeg maar) maar op een gegeven moment werd die band populair. Toen dacht je watdefak, het is niet true om daar nog naar te luisteren. Je bent altijd op zoek naar nieuwe muziek, het kan je niet underground genoeg zijn. Als er echter meer dan 10 mensen naar luisteren is het opeens niet cool meer. Ondertussen kan je wel alle b-kantjes van het 1 of ander obscure bandje van achter naar voor opzeggen. Je bent kortom een muzieksnob.

Ben jij of ken jij muzieksnobs? Vind je ze irritant of kan het je niet zoveel schelen?
Oud 24-05-2005, 10:20
Gary X
Gary X is offline
oh wat geil ik toch op obscuriteit.
Oud 24-05-2005, 10:31
Verwijderd
als een band echt goed is maakt het niet uit dat ze bekend worden, als hun muziek er maar niet op achteruit gaat
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het ligt eraan. Als ik naar Dream Theater luister, doe ik dat met in m'n achterhoofd de gedachte dat maar weinig mensen het echt cool vinden en opzich wil ik wel dat anderen het cool vinden, maar als iedereen het cool zou vinden, zou dat mijn speciale relatie met de band verpesten.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik vind (en weet tegelijkertijd dat dat pure bullshit is) dat ik meer verstand heb van muziek en dus bepaalde bands meer kan waarderen en "begrijpen" dan anderen, terwijl misschien het tegenovergestelde wel waar is.
Oud 24-05-2005, 10:38
Verwijderd
Dat is stom..... Als je een band leuk vind, vind je ze leuk omdat ze goede mziek maken, en niet omdat ze vaak op TMF/MTV/The Box zijn! Ik ben/ken geen mzieksnob.... Tenminste, niet dat ik weet.... Ik luister naar n lesbische zangeres, die hier niemand kent. Als ze in een keer beroemd zou worde, zou dat leuk zijn, omdat k dan eindleijk met mensen kan praten over dr beste nummers.... Maar kzou niet zoiets hebben van: nu ben ik nie meer interessant omdat iedereen dr kent
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:39
Gimme more beer
Citaat:
devildaughter schreef op 24-05-2005 @ 11:38 :
Dat is stom..... Als je een band leuk vind, vind je ze leuk omdat ze goede mziek maken, en niet omdat ze vaak op TMF/MTV/The Box zijn!
Als ze kans hebben ooit op die zenders te komen, is het bij voorbaat al niets voor mij
Oud 24-05-2005, 10:44
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 24-05-2005 @ 11:18 :

Ben jij of ken jij muzieksnobs?
Ik zou zeggen kijk eens rond op dit forum
Oud 24-05-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-05-2005 @ 11:39 :
Als ze kans hebben ooit op die zenders te komen, is het bij voorbaat al niets voor mij
Ayreon is op the Box gekomen.

OT: ja, ik ben een muzieksnob.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:49
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik ken alle nummers van hari kiri maxima
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 11:12
Gimme more beer
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 11:46 :
Ayreon is op the Box gekomen.
Ja, maar je snapt wat ik bedoel. Het is bijna altijd muziek die mij niet ligt.
Oud 24-05-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-05-2005 @ 12:12 :
Ja, maar je snapt wat ik bedoel. Het is bijna altijd muziek die mij niet ligt.
Ja, dat Ayreon geniaal is en alle andere muziek die op TMF/MTV/The Box komt/is gekomen bagger is behoeft natuurlijk weinig argumentatie.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 11:20
little nemo
little nemo is offline
ik luister britney spears, blink 182 en 50 ct, gewoon omdat ik het lekker vind klinken. dat het muzikaal kut is en commercieel en dat nog honderd miljoen andere mensen het luisteren interesseert me echt totaal niet. ik vind mensen die altijd zo trui mogelijke muziek luisteren dan ook ontzettend vervelend. mensen die alleen maar hele verantwoorde dingen luisteren willen zich op de één of andere manier verheven voelen boven de middelmaat, maar ze zijn zo op hun eigen manier ontzettend kortzichtig

oh, ik luister ook wel wel-truie dingen als dep, bright eyes, tub ring en onbekende dingen enzo
Oud 24-05-2005, 11:43
Verwijderd
ik ben een absolute muzieksnob, teminste, laatst liep een van die gaylords van MTV met een DEP t-shirt wat ik zelf ook heb en dat vond ik wel fucking irritant. Niet dat ik DEP er minder om vindt maar toch vind ik het wel jammer als bepaalde bands opeens hip worden
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 11:46
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Dat is stom..... Als je een band leuk vind, vind je ze leuk omdat ze goede mziek maken, en niet omdat ze vaak op TMF/MTV/The Box zijn! Ik ben/ken geen mzieksnob.... Tenminste, niet dat ik weet.... Ik luister naar n lesbische zangeres, die hier niemand kent. Als ze in een keer beroemd zou worde, zou dat leuk zijn, omdat k dan eindleijk met mensen kan praten over dr beste nummers.... Maar kzou niet zoiets hebben van: nu ben ik nie meer interessant omdat iedereen dr kent

sinead o' connor of claudia de breij??
Oud 24-05-2005, 11:50
655321
655321 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-05-2005 @ 12:20 :
ik luister britney spears, blink 182 en 50 ct, gewoon omdat ik het lekker vind klinken. dat het muzikaal kut is en commercieel en dat nog honderd miljoen andere mensen het luisteren interesseert me echt totaal niet. ik vind mensen die altijd zo trui mogelijke muziek luisteren dan ook ontzettend vervelend. mensen die alleen maar hele verantwoorde dingen luisteren willen zich op de één of andere manier verheven voelen boven de middelmaat, maar ze zijn zo op hun eigen manier ontzettend kortzichtig

oh, ik luister ook wel wel-truie dingen als dep, bright eyes, tub ring en onbekende dingen enzo
Mensen die trui als bijvoegelijk naamwoord gebruiken zijn per definitie niet cool, hoe underground de muziek ook wel niet is die ze luisteren.

ontopic: Ik ben geen muzieksnob.
Oud 24-05-2005, 12:20
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
655321 schreef op 24-05-2005 @ 12:50 :
Mensen die trui als bijvoegelijk naamwoord gebruiken zijn per definitie niet cool, hoe underground de muziek ook wel niet is die ze luisteren.
onee je vindt me niet cool
Oud 24-05-2005, 12:23
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Citaat:
Tubring

Tweemaal gezien.

Hoe vet is die vent achter de keyboard
Oud 24-05-2005, 12:24
Paniccore
Paniccore is offline
is tub ring hip dan?
Oud 24-05-2005, 12:25
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Yep
Oud 24-05-2005, 12:27
Paniccore
Paniccore is offline
Ik wil niet zeggen dat ik ze niet fucking vet vind. 6x live gezien binnen 2 weken. Alle keren vet.
Maar hip onder de mensen? Meeste shows stonden 5 mensen publiek
Oud 24-05-2005, 12:30
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Ik zie hip meer als persoonlijk

Ik vind tub ring hip, ik weet niet wat de rest van de wereld van ze denkt
Oud 24-05-2005, 12:34
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Paranoid Android schreef op 24-05-2005 @ 13:24 :
is tub ring hip dan?
nouja, in ieder geval muzikaal verantwoord en enigszins underground...een redelijke muszieksnobband lijkt me
Oud 24-05-2005, 12:37
JJ13
JJ13 is offline
niet echt, maar soms is het wel jammer als je n band goed vindt en opeens heeft iedereen het erover, maar meestal maak ik daar geen probleem van.
Oud 24-05-2005, 12:40
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
jankerds.
Oud 24-05-2005, 15:03
Gary X
Gary X is offline
de elitisten drang is idd nogal walgelijk, jullie kunnen gewoon niet allemaal zo briljant als ik zijn.
Oud 24-05-2005, 15:12
innogen
innogen is offline
Mij maakt het niet uit of een bandje bekend wordt, zolang hun muziek ook leuk blijft. Ik luister net zo goed iets obscuurs of iets commercieels.
Oud 24-05-2005, 15:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 24-05-2005 @ 11:44 :
Oud 24-05-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Dat is stom..... Als je een band leuk vind, vind je ze leuk omdat ze goede mziek maken, en niet omdat ze vaak op TMF/MTV/The Box zijn!
Jij snapt er dus weer geen hol van...

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:44
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:46
Verwijderd
Tja, in zekere zin natuurlijk wel. Ik luister naar muziek die meer te bieden heeft dan Britney of Pietje Puk. Daarom heb ik wel het 'idee' dat qua muziek ik wel 'beter' ben dan vele anderen.
Maar het is niet dat ik er krampachtig over ga doen, en ik ga net zo goed los op Justin Timberlake .En of een bandje wat ik luister opeens heel bekend wordt, tja, dat maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit.
Het gebeurt me ook steeds minder overigens. Ik bedoel, John Coltrane komt niet opeens op The Box ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:19
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-05-2005 @ 16:46 :
...John Coltrane komt niet opeens op The Box ofzo.
logisch.
Oud 24-05-2005, 16:22
mixtape
mixtape is offline
Ik ben het *kuch* een beetje

Als bands bekender worden dan wordt het publiek bij live shows vaak jonger en dat staat helaas gelijk aan irritanter. Of ze komen alleen om te gillen naar een 'leuk' bandlid.
Oud 24-05-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Gary X schreef op 24-05-2005 @ 17:19 :
logisch.
daarom
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:26
Ragnar
Ragnar is offline
Enorm.
Oud 24-05-2005, 16:47
MikeyMo
MikeyMo is offline
jah soms wel. Al zou ik toch wel willen dat er meer mensen (en vrienden) naar jazz of ska luisteren. Maar zelfs dat kunnen ze vaak niet waarderen. Vaak voel ik me dan wel cool, maar vaak ook niet
Oud 24-05-2005, 17:11
Verwijderd
Tub Ring <3

Maar ik kan me wel aan ze ergeren, altijd dat geëmmer over iets dat commercieel is geworden. Wat een gezeik, alles wat verkoopt is commercieel. Iig. Ik ben soms wel zelf een snob maar niet op die manier, ik minacht soms wel eens 'oogklepmensen' die een minder uitgebreide smaak hebben. Dan wentel ik me in de bewondering die sommigen voor me hebben ^^. Maar lang hou ik dat toch niet vol .

Voor de rest interesseert het me niet zo wie wel en niet ook naar bepaalde muziek luistert, anders had ik me al lang verhangen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:26
JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 24-05-2005 @ 11:44 :
Ad rem hoor
Oud 24-05-2005, 18:29
herz
herz is offline
hmm.

ik dacht eerst dat ik een muzieksnob was, maar bij nader inzien hou ik ervan om nieuwe stijlen te ontdekken ipv undergrounde bands. Als bijv. van desert rock een paar bandjes heb gehoord en die lijken allemaal hetzelfde dan ga ik verder om een nieuwe stijl te ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:16
Snuitermans
Snuitermans is offline
"He no longer listens to A-sides, he made me a tape of Bootlegs and B-sides."

- Art Brut.
Oud 24-05-2005, 19:18
Metal
Metal is offline
ik voel me soms wel superieur aan mainstream muziek luisteraars ja.
Oud 24-05-2005, 19:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik vind het een beetje onzin allemaal, want vaak veranderd een band wel heel erg. Vergelijk maar eens dookie van green day met de nieuwe american idiot.
dat klinkt totaal anders.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:44
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Op het gebied van Green day ben ik wel een snob
Ik kan er heel slecht tegen als een 13-jarige momenteel roept dat ie fan is van Green Day. Terwijl hij denkt dat American Idiot hun eerste album is
Oud 24-05-2005, 19:44
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Muziek is voor mij de belangrijkste hobby.

Voor de een is het b.v. auto's, sport maar ik verdiep me het liefst in muziek.

Het nadeel van muziek als hobby hebben is dat veel mensen het niet begrijpen.
Zomaar een gesprek aanknopen over een of andere band kun je dus al vergeten.

Het kan behoorlijk irritant zijn als een band ineens bekend wordt.
Er komen mensen naar het concert die er eigenlijk helemaal niet voor de band komen, maar omdat ze gehoord hebben dat het een populaire band is.

Wat me nog het meeste ergert is dat ze bij Jimmy Eat World beginnen te springen en doen bij eigenlijk het minste nummer van de band: The Middle. Redelijk genant altijd.
Oud 24-05-2005, 19:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 24-05-2005 @ 20:44 :
Het kan behoorlijk irritant zijn als een band ineens bekend wordt.
Er komen mensen naar het concert die er eigenlijk helemaal niet voor de band komen, maar omdat ze gehoord hebben dat het een populaire band is.
Dan komen ze toch alsnog voor de band lijkt me?
Oud 24-05-2005, 19:48
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-05-2005 @ 18:11 :
Tub Ring <3

Maar ik kan me wel aan ze ergeren, altijd dat geëmmer over iets dat commercieel is geworden. Wat een gezeik, alles wat verkoopt is commercieel.
Het gaat om de instelling waarmee de muziek is gemaakt.
Uit artistiek oogpunt of uit commercieel oogpunt.

Platenmaatschappijen oefenen toch een behoorlijk druk uit op bands om ze toch naar een beter liggende richting te krijgen.
Oud 24-05-2005, 19:49
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Carn schreef op 24-05-2005 @ 20:46 :
Dan komen ze toch alsnog voor de band lijkt me?
Nou, als dat nummer begint weet je wat de rotte appels zijn
Oud 24-05-2005, 19:51
Carn
Carn is offline
en als die mensen die komen omdat een band "populair" is naderhand een grote fan worden?
Oud 24-05-2005, 19:58
MC Bobie
MC Bobie is offline
Op het moment dat muzieksnobs stoer gaan doen met 'hun bandjes die niemand kent' vind ik ze irritant worden.
Oud 25-05-2005, 08:19
nikka
nikka is offline
ik herken mezelf hier ook akelig goed in. laatst begon een vriendinnetje (type: ik heb laatst een liedje van jimi hendrix (of was het jan hendrix? komt hij nog een keer naar nederland?) gehoord dus ik ben een rockchick) van mij dat ze een nieuwe band had ontdekt: air. dat ik die ook maar eens moest downloaden. bah. hier kan ik me dus al echt aan ergeren, dus waarschijnlijk ben ik wel een redelijke muzieksnob. het zij zo. een mooie muzieksnob is niet lelijk, zeg ik altijd maar.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 08:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 24-05-2005 @ 20:48 :
Het gaat om de instelling waarmee de muziek is gemaakt.
Uit artistiek oogpunt of uit commercieel oogpunt.

waarom?
Reageren

Regels voor berichten