Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga van de zomer met de trein zomertoeren door Nederland en dan lijkt me zo'n grote rugzak wel heel handig. Ik studeer en zit ook op kamers dus ik reis in het dagelijks leven ook vrij vaak. Ik heb daar nu een gewone weekendtas voor maar die is een eind versleten dus ook daar moet ik iets vervangends voor hebben.

Als ik nu door de folders van onder andere Kruidvat en Leenbakker blader dan zie ik daar voor zo'n 15 euro al van die rugzakken staan. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten bij zoiets, hoeveel liter heb je nou eigenlijk nodig (die van de kruidvat is 65 liter, dat lijkt me erg veel) en zijn die goedkope rugzakken kwalitatief ook wel een beetje goed?

Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven omdat ik niet weet hoevaak ik hem ga gebruiken en of het me wel bevalt maar ik wil ook wel iets van een beetje kwaliteit en ik wil mijn slaapzak er graag op/aan vast kunnen maken.

Is er iemand die me hier advies over kan geven, er zelf een heeft die bevalt of tips heeft?

Alvast heel erg bedankt
Oud 31-05-2005, 11:01
Chill
Chill is offline
Ik denk dat die dingen van Kruitvat en Leenbakker redelijk snel stuk gaan, maarja dat geeft niks, neem gewoon naald en draad en een niettang mee!
Oud 31-05-2005, 13:50
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
65 liter is voldoende. Het is nie veel maar ook niet te weinig. Om te proberen kan je er best 1 van 15 euro kopen. Die zullen dat treinnen door nederland wel overleven. Dan kan je kijken of je het makkelijk vind. Zo niet dan jammer dan zo wel als die kapot gaat kan je altijd een duurdere kopen.
Oud 31-05-2005, 16:17
Miracle
Miracle is offline
Als je het niet erg vind dat hij snel stuk kan gaan, dan zou je er best één bij de Kruidvat kunnen kopen. Maar verwacht dan idd niet teveel kwaliteit.

Echt goede rugzakken zijn gewoon enorm duur. Perry Sport is volgens mij wel een goede winkel om eens een kijkje te nemen.
Oud 31-05-2005, 19:11
Verwijderd
Die ik bij Kruidvat heb gekocht vorig jaar heeft mijn tweeweekse vakantie naar Hongarije in ieder geval overleeft, en toch koop ik voor dit jaar een nieuwe voor meer geld. Die van Kruidvat paste mij namelijk totaal niet, heupband zat te laag waardoor al het gewicht aan mijn schouders hing en het is echt niet te doen als je daar een paar uur mee moet lopen. Ik ga dus binnenkort langs de Perry/Bever/andere buitensportzaak om me goed te laten adviseren en een rugzak te kopen van goede kwaliteit en vooral een die past. Aangezien ik nu een maand wegga, en van plan ben hem vaker te gebruiken vind ik dat wel een investering waard .

Maar al jij niet van plan bent hem vaak/lang achter elkaar te gebruiken, zou je die van Kruidvat/Leenbakker ofzo kunnen kopen. Als ik jou was zou ik me laten adviseren bij een buitensportzaak over wat een goede rugzak voor jou is, en dan kijken of die goedkope daar aan voldoet.
Oud 31-05-2005, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vandaag even op de site van Perry Sport gekeken en schrok daar idd van de prijzen. Een collega van mijn moeder heeft al tips gegeven waar je op moet letten en ik ga idd denk ik eens langs een outdoorzaak om advies te vragen en dan beoordelen of zo'n goedkope rugzak daar aan kan voldoen. Mijn rug is al een zwakke plek dus die wil ik niet nog verder verzieken doordat ik met een slechte rugzak op loop al denk ik dat ik er nooit echt lang mee achter elkaar loop want we gaan met de trein en de bus enzo.
Oud 02-06-2005, 12:07
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
dan moet je dus vooral geen goedkope kopen lijkt me.. die zijn dan vaak ook van wat mindere kwaliteit. en met een met een betere kwaliteit zal je ook minder snel last van je rug krijgen omdat je die ook veel makkelijker af kan stellen op jouw rug.

en over de grootte.. 65 liter is inderdaad niet veel. maar je komt er al een heel eind mee! ik heb er een van maximaal 85 liter en bevalt me dan ook uitstekend! ik heb er altijd wel mn slaapzak in zitten, al is die ook niet al te groot.. maar dat scheelt wel weer ruimte dus als je die eraan vast maakt komt het vast wel goed! en vaak zijn er aan de boven, onder en zijkant veel punten waar je iets aan vast kan maken!
Oud 03-06-2005, 16:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er vandaag toch zo een van de Kruidvat gehaald en hij ziet er echt goed uit vind ik Veel vakjes, ritsjes en mogelijkheden om er van alles aan te hangen enzo en hij zit zo op het eerste zicht en leeg wel goed Hij lijkt ook groot genoeg, mijn slaapzak kan er in maar kan er eventueel ook onder als ik de ruimte voor wat anders nodig heb.

Ik was ook wezen kijken bij Perry Sport maar daar waren de goedkoopste zelfs over de 100 euro dus dat vond ik echt zonde voor misschien maar een vakantie. Deze zit dan misschien wel wat minder maar dat is dan maar zo.
Oud 03-06-2005, 17:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2005 @ 17:53 :
Ik heb er vandaag toch zo een van de Kruidvat gehaald en hij ziet er echt goed uit vind ik Veel vakjes, ritsjes en mogelijkheden om er van alles aan te hangen enzo en hij zit zo op het eerste zicht en leeg wel goed Hij lijkt ook groot genoeg, mijn slaapzak kan er in maar kan er eventueel ook onder als ik de ruimte voor wat anders nodig heb.

Ik was ook wezen kijken bij Perry Sport maar daar waren de goedkoopste zelfs over de 100 euro dus dat vond ik echt zonde voor misschien maar een vakantie. Deze zit dan misschien wel wat minder maar dat is dan maar zo.
Je kunt het gewoon zo proberen.
Ik merk zelf altijd dat je met rugzakken beter gewoon een dure kunt kopen, want goedkope kunnen veel gewicht niet aan, gaan snel kapot of zitten niet fijn. Ik weet niks van de Kruidvat, misschien is die wel goed. Je ziet het vanzelf wel lijkt me.
Het is ook raar om meteen een dure te kopen, want dan zit het je dwars dat je misschien toch beter een goedkope had willen kopen. Met deze tas kun je mooi ervaringen op doen. Veel plezier ermee!
Oud 03-06-2005, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-06-2005 @ 18:48 :
Je kunt het gewoon zo proberen.
Ik merk zelf altijd dat je met rugzakken beter gewoon een dure kunt kopen, want goedkope kunnen veel gewicht niet aan, gaan snel kapot of zitten niet fijn. Ik weet niks van de Kruidvat, misschien is die wel goed. Je ziet het vanzelf wel lijkt me.
Het is ook raar om meteen een dure te kopen, want dan zit het je dwars dat je misschien toch beter een goedkope had willen kopen. Met deze tas kun je mooi ervaringen op doen. Veel plezier ermee!
Dat was ook mijn idee dus vandaar dat ik het eerst maar zo probeer. Als het niets is heb ik er iig niet belachelijk veel geld aan uitgegeven.

Bedankt
Oud 10-06-2005, 12:14
damaetas
damaetas is offline
zomertoeren door nederland en op en af naar je kamer treinen vind ik nou niet echt backpacken, dus dan kan je best een goedkope hebben. zelfde voor als je ermee naar festivals gaat ofzo.
die duurdere zijn echt gewoon als je echt gaat trekken om het gewicht goed te verdelen over je rug en om lang mee te gaan in moeilijke omstandigheden. maar ik denk dat zelfs eentje van 15 euro nog wel de nederlandse treinen aankan hoor.
Oud 17-06-2005, 23:04
JCG
JCG is offline
En vergeet niet een beetje voorzichtig te zijn met je tas. Als je echt gaat smijten met je tas leeft die minder lang dan als je hem gewoon neerzet.
Oud 18-06-2005, 10:12
Lif
Lif is offline
Als je toch al vrij snel last van je rug hebt, moet je ook ff opletten hoe je je tas inpakt. Als je 'm ingepakt hebt, moet-ie eigenlijk gewoon rechtop kunnen blijven staan op de grond. Anders heb je aan een kant te zwaar ingepakt en loop je de hele tijd scheef.

Als je de zware spullen onderin doet, dan heb je een 'stabiele' tas, dat is makkelijk dragen. Maar als je de zware spullen bovenin doet, dan voelt-ie wel veel lichter aan.

En ik zou veel tijd besteden aan het precies goed afstellen van je tas (als dat kan met jouw tas). Uit ervaring weet ik dat je meestal wel meer loopt dat je zou verwachten. Ook van het station naar de camping/hotels bijvoorbeeld. Het is dus wel belangrijk dat je tas goed zit.
Oud 18-06-2005, 12:35
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2005 @ 17:53 :

Hoe duur was die van de Kruidvat dan?
Oud 18-06-2005, 15:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lif schreef op 18-06-2005 @ 11:12 :
Als je toch al vrij snel last van je rug hebt, moet je ook ff opletten hoe je je tas inpakt. Als je 'm ingepakt hebt, moet-ie eigenlijk gewoon rechtop kunnen blijven staan op de grond. Anders heb je aan een kant te zwaar ingepakt en loop je de hele tijd scheef.

Als je de zware spullen onderin doet, dan heb je een 'stabiele' tas, dat is makkelijk dragen. Maar als je de zware spullen bovenin doet, dan voelt-ie wel veel lichter aan.

En ik zou veel tijd besteden aan het precies goed afstellen van je tas (als dat kan met jouw tas). Uit ervaring weet ik dat je meestal wel meer loopt dat je zou verwachten. Ook van het station naar de camping/hotels bijvoorbeeld. Het is dus wel belangrijk dat je tas goed zit.
Hier heb ik echt veel aan Ik had hem een keer helemaal ingepakt en toen schommelde ik heel erg doordat ik alle zware dingen bovenin gedaan had, dat was dus echt niets. Heb toen alle zware dingen onderin gestopt en toen liep het al een stuk beter.

Ben ook redelijk lang bezig geweest met afstellen en hij zit nu wel vrij aardig, zo dicht mogelijk tegen mijn rug aan al gaat dat niet helemaal doordat ik een holle rug heb. Ik heb er een keer mee gelopen toen ie echt goed vol was (zat 15 kilo in) en dat ging best goed

Hoort die band van onder nou om je buik of echt om je heupen te zitten trouwens? Bij mij zit ie in mijn taille maar is dat niet te hoog?
Oud 18-06-2005, 15:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 18-06-2005 @ 13:35 :
Hoe duur was die van de Kruidvat dan?
16.99
Oud 18-06-2005, 21:20
madyliefje
madyliefje is offline
ik heb er ook eentje gekregen voor het trein touren ook van het kruitvat geloof ik,.
Oud 18-06-2005, 22:20
Lif
Lif is offline
Die onderste riem moet wel echt op je heupen. Het beste kan je 'm van achter naar voor een beetje schuin naar beneden laten lopen. Dus bij je rug aan de bovenkant van dat heupbot en dan er overheen naar voren. De gesp moet zeg maar op de plaats van een normale riem zitten (of nog iets lager). Zoiets, maar je moet ook gewoon kijken wat lekker zit
Oud 18-06-2005, 22:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lif schreef op 18-06-2005 @ 23:20 :
Die onderste riem moet wel echt op je heupen. Het beste kan je 'm van achter naar voor een beetje schuin naar beneden laten lopen. Dus bij je rug aan de bovenkant van dat heupbot en dan er overheen naar voren. De gesp moet zeg maar op de plaats van een normale riem zitten (of nog iets lager). Zoiets, maar je moet ook gewoon kijken wat lekker zit
Hmm, dan moet ik eens zien of ik dat wel zo kan verstellen, weet namelijk niet of ie wel zo laag kan.
Oud 18-06-2005, 23:00
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-06-2005 @ 16:48 :
16.99
Is die daar nog steeds te koop voor die prijs?
Oud 19-06-2005, 09:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 19-06-2005 @ 00:00 :
Donderdag nog wel. Het ligt er maar net aan hoe snel hij uitverkocht is denk ik.
Oud 19-06-2005, 15:31
Ivo
Ivo is offline
Het belangrijkste van de heupband is dat het volledige gewicht van je rugzak daar op staat tijdens het lopen.
Dit kun je testen door de schouderbanden even helemaal los te laten hangen. De rugzak mag dan niet zakken.
De schouderbanden zijn er alleen maar om je rugzak aan de bovenkant stabiel te houden.
Het is voor je schouders belangrijk dat je ingepakte rugzak uit zichzelf rechtop kan staan (eventueel je opgerolde slaapmatje er natuurlijk wel onderuit halen, anders valt ie zowieso om).
Let er ook op waar je je eten en vooral je drinken stopt! Dit zit er namelijk aan het begin van de dag wel in, maar aan het eind van de dag niet meer. Het mag dus niet te veel invloed hebben op de gewichtsverdelen en moet ook nog eens makkelijke te bereiken zijn.
Als je 2 zijvakken hebt kun je daar je eten en drinken in doen. En dan is het beter 2 kleinere waterflesjes te nemen als 1 grote.
Met het weer van vandaag drink je alleen al overdag zo'n 2 liter water of meer op als je de hele dag buiten bent. Hou hier dus rekening mee. Zeker als je buiten bewoond gebied bent van iedere bijvul-mogelijkheid gebruik maken. En een zonnehoedje is ook heel erg fijn. Hoef je geen zonnebril (kwetsbaar om mee te nemen) op en meteen je gezicht+schouders niet meer in te smeren met zonnebrand.
Oud 19-06-2005, 16:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 19-06-2005 @ 00:00 :
Weet ik niet, ligt er denk ik idd aan hoe snel ze uitverkocht zijn. Ze zijn trouwens niet alleen bij de Kruidvat nu zo goedkoop, heb ze ook voor ongeveer dezelfde prijs gezien bij oa Leenbakker dus ff goed de folders in de gaten houden anders
Oud 19-06-2005, 17:00
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
'k sluit me volledig aan mij Ivo. Hoewel 2 liter water meezeulen wel erg veel is, drink je dat met zo'n warm weer als vandaag idd wel op. Ikzelf kom meestal wel toe met 1.5 liter water.
Als je erop let dat je 's avonds op de plaats waar je overnacht voldoende drinkt, en ook 's morgens voldoende drinkt, kom je wel toe met 1.5 liter hoor.
Maar dit geheel terzijde

Voor goede tips over waar je op moet letten bij een rugzak, kan je er even deze pdf van AS adventure op nalezen. Daar staan naast prijzen heel wat nuttige info in over waarop je moet letten bij de aankoop van een rugzak, en ook hoe je ermee moet omgaan.

Zelf heb ik een Deuter Aircontact 65+10, zeker een aanrader, maar het prijskaartje is net ietsje minder. Zulke rugzakken zijn uitstekend als je hele dagen gaat trekken in de bergen, maar ik weet niet echt of het de prijs waard is als je enkel met de trein gaat rondtouren.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 17:02.
Oud 23-06-2005, 17:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog even een vraagje aan de mensen met ervaring: Wat vinden jullie makkelijker inpakken, als je tas staat of als ie ligt?
Oud 23-06-2005, 17:05
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Als mn tas staat.
Oud 23-06-2005, 17:55
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad inpakken als ie staat. Anders verschuift er vanalles op het moment dat je hem rechtop zet of op je rug zet.
Als alles verschoven is, is het lastig om iets terug te vinden en je kleren komen er meestal ook wel heel erg gekreukt uit.
Oud 24-06-2005, 13:04
Femic
Femic is offline
Sowieso gebeurt dat best snel denk? Ik bedoel, als je iets van onderuit je backpack nodig hebt, zie het er dan maar eens normaal uit te krijgen...... toch?
Oud 24-06-2005, 21:12
Ivo
Ivo is offline
Dat klopt. Daarom moet je spullen die je overdag nodig kan hebben ook niet onderin je tas stoppen, maar zoveel mogelijk in de zijvakken of helemaal bovenin. Kleding, slaapzak, tent, spullen om te koken (als je gaat kamperen) heb je pas nodig op de camping. Die kun je dus lekker wegstoppen.
Eten, drinken, fototoestel, zonnebril, EHBO-setje e.d. wil je natuurlijk overal bij de hand hebben en stop je boven in/in zijvakken
Oud 29-06-2005, 11:15
Lif
Lif is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-06-2005 @ 14:04 :
Sowieso gebeurt dat best snel denk? Ik bedoel, als je iets van onderuit je backpack nodig hebt, zie het er dan maar eens normaal uit te krijgen...... toch?
Vaak zit er onder in de backpack ook nog een rits of een extra vak. Dat heb ik in elk geval, en dat is erg handig Goed nadenken over het inpakken (wat moet waar?) is echt handig trouwens, scheelt heel veel tijd en moeite.
Oud 02-07-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Lif schreef op 29-06-2005 @ 12:15 :
Vaak zit er onder in de backpack ook nog een rits of een extra vak. Dat heb ik in elk geval, en dat is erg handig Goed nadenken over het inpakken (wat moet waar?) is echt handig trouwens, scheelt heel veel tijd en moeite.
wat ook wel handig is is om je kleren in elkaar te rollen, dan komen ze er kreukvrij weer uit.
Oud 03-07-2005, 10:53
Femic
Femic is offline
Ja rollen scheelt ook veel ruimte! Heb gister m'n backpack ingepakt, voor 7 weken Australië, heb 14 kilo en ben daar echt trots op Voor 2 weken Spanje zit ik altijd over de 20 kilo

Heb er zin in! Tot 21 augustus!
Oud 04-07-2005, 19:19
olijke otter
olijke otter is offline
koop een goede tas bij perry sport oid, gaan langer mee en uiteindelijk ben je goekoper uit en tscheelt je ergenis en ongemak. Je kunt wel naal en draad meenemen, maar het blijft irritant als er iets scheurt en je moet weer stoppen om het te maken. Verder: altijd inpakken als ie staat, je krijgt alles er veel beter in.

Als je een goede tas hebt kun je em voor veel meer reizen gebruiken, uiteindelijk heeft het ding een geschiedenis enzo. Veel beter dan een gare kruidvattas
Oud 19-07-2005, 12:39
Verwijderd
Mijn vriend heeft een backpack van de aldi. Die neemt hij al 5 of 6 jaar iedere week mee van huis naar zn kamer en andersom, hij heeft er 9 meerdaagse (3 tot 5 dagen) muziekfestivals mee gedaan, en een paar vakanties. Is nog niks kapot aan zover ik weet..

Ik heb een backpack van Heuts, ook al een aantal vakanties en festivals mee gedaan, ook nog niks mis mee..

En dat zijn allebei echt geen dure backpacks
Oud 22-07-2005, 23:11
Freshh~
Freshh~ is offline
heb een mooie van de perry net nieuw van €50 hoop dat hij lang mee gaat
maar ik heb er voor 3 weken aardig wat ingepropt hij is best zwaar, misschien moet ik het ook maar eens proberen op te rollen..
Oud 25-07-2005, 16:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben net terug van mijn tien daagse vakantie met mijn Kruidvat rugzak en heb er absoluut geen problemen mee gehad. Ik heb er niet echt heel lang mee gelopen steeds maar in de trein en de bus ging het prima en er pastte genoeg in voor tien dagen.
Oud 26-07-2005, 18:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Persoonlijk zou ik liever wat meer geld neerleggen voor zoiets. Je kan met een wat duurdere (over het algemeen) vele jaren langer doen.
Oud 26-07-2005, 18:30
Verwijderd
Als zo'n rugzak bevalt kun je altijd nog een duurdere kopen, toch? Ik heb ooit ook eens zo'n goedkoop ding gekocht, voor als ik op kamp ging oid...heb dat ding drie keer gebruikt ofzo (en hij voldeed prima). Als ik nu op vakantie ga neem ik een koffer mee. Als ik een tas van meer dan 100 euro had gekocht, dan had ik dat toch zonde gevonden.
Oud 07-08-2005, 07:17
Femic
Femic is offline
Iig een tip met inpakken: rol je kleren op! Je houdt massa's ruimte over Zit nu al 5 weken in Oz en je koopt natuurlijk wel 'ns wat spullen, dus moet nu echt heel goed inpakken om alles er in te laten passen
Oud 24-08-2005, 14:42
damaetas
damaetas is offline
het onderste deel als hij ligt en vanaf dat hij goed kan staan op zich, dus al staand. ik ben net terug van 2en halve week pyreneen en zo je rugzak opnieuw inpakken elke keer gaat steeds vlugger en vlugger (zeker als het er smorgens heel erg onweerachtig uitziet op je bivakplaats )

heel handige info over rugzakken en waar je op moet letten en hoe ze te pakken: http://www.asadventure.com/guide/ind...kpacks&lang=nl

is wel van een winkel, ik hoop niet dat het te veel reclame is maar er staat heel erg veel goede informatie op deze site over verschillende soorten reizen.
Oud 24-08-2005, 22:44
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 02-07-2005 @ 21:08 :
wat ook wel handig is is om je kleren in elkaar te rollen, dan komen ze er kreukvrij weer uit.
Ja daar kom ik nu ook achter, dat had ik dus niet gedaan.

Ach, hier kent toch niemand me
Oud 27-08-2005, 17:08
Breg
Breg is offline
Heb vorige week mn backpack (die vanaf volgende maand hopelijk heel lang meegaat in Australie) voor het eerst uitgeprobeerd op Pukkelpop, en het ding kostte heel wat, maar hij is super. Heb er nog niet heel lang meegelopen, maar het loopt al zo veel makkelijker dan de sporttas die ik eerst altijd meesleepte naar festivals.

Het is een speciaal vrouwenmodel wat voor iemand met mijn lengte (1.60) zeker handig is. Je kan de tas natuurlijk van boven, maar ook van onderen open doen, waardoor ik niet eerst alles er uit hoefde te halen voor ik mn slaapzak die op de bodem van mn tas lag kon pakken.

Ben er wel achter gekomen is dat het handig is om bv netjes te kopen en daar je sokken/ondergoed in te bewaren, want dat had ik nu niet, waardoor ik mn halve tas overhoop moest halen voor ik een paar sokken gevonden had.
Oud 28-08-2005, 14:45
akumabito
akumabito is offline
Verschillende katoenen zakken zijn ook handig, vooral als je ze kan vinden van verschillende groottes en kleuren. Anders moet je er ff met een watervaste stift op schrijven waar ze voor zijn.

Schone kleren, vieze kleren, schoon ondergoed, vies ondergoed, schone sokken, vieze sokken, papieren, klein kampeerspul, bestekzak, etc.. zo raak je nooit meer wat kwijt, en je weet altijd alles meteen te vinden..

Regels voor berichten