Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 23:52
Verwijderd
Naar aanleiding van het topic over Parijs, nu eentje over Barcelona. Wie is er wel eens geweest? Wat is je favoriete plekje? Wat is zeker aan te raden of juist af te raden? Foto's zijn leuk en natuurlijk alles rondom deze stad.

Zelf ben ik er een aantal keer geweest nu. En net zoals Parijs vind ik dit ook een super stad.
De eerste keer heb ik eigenlijk alleen placa ed Cataluna gezien en het ramblas. Was toen overweldigt door de grote van deze stad.
De tweede keer heb ik een hele dag gebust door de stad. Je hebt daar namelijk de bus Touristique (of hoe je het schrijft). Je kan dan een hele dag (of goedkoper 2 dagen). Met een open dubbeldekker door de stad touren. Er is een rode en een blauwe route en die laat alles zien. Onderweg wordt er veel verteld en je kan op alle plaatsen uitstappen. Vind ik een echte aanrader.

Natuurlijk moet je Gaudi hebben gezien wanneer je Barca bezoekt De Sagrada Familia, Parc Quell, Casa Mila en een aantal andere bouwwerken hebben gezien. Vooral de Sagrada is erg mooi, ik ben er niet in geweest maar de buitenkant alleen al vind ik indrukwekkend. Zo groot en zo hoog. Ben benieuwd wanneer hij ooit af komt.

De plek waar ik het gekste op ben is het Palau National op de berg Monjuic. Het gebouw zelf vind ik schitterend, maar vooral het uitzicht dat je krijgt als je alle trappen hebt beklommen is super. Daarnaast kan je makkelijk te voet verder richting het olympsisch stadion. Ook een echte aanrader, daar is ook weer een schitterend uitzicht en genoeg te zien.

Om dit niet een te lang bericht te laten worden nog één ding. In Barcelona is het ontzettend handig om met de metro te reizen. Een kaartje is 1.10 (ongeveer) en je kan er overal meekomen. Het metronet is ontzettend uitgebreid en duidelijk.

Goed boekje voor Barca vond ik de capitoon reisgids.

barcelona.pagina.nl
Advertentie
Oud 08-06-2005, 09:28
ganralph
ganralph is offline
ben er 1x geweest, 5 dagen.

we hebben alle standaard dingetjes wel gezien (Ramblas, Guell, Sagrada Familia), maar het leukste was misschien wel een park "boven" in de stad, vlakbij de universiteitsterreinen en sportcomplexen. ik weet niet meer hoe het heet, maar het lag er zo rustig; er was geen mens (of toerist) te zien. het stond ergens klein in de gidsjes als een park met een labyrinth (dat overigens afgesloten was).
en in oktober 's avonds aan het strand zitten was ook zeer geslaagd

voor de rest is het gewoon helemaal een mooie stad
Oud 08-06-2005, 11:11
Verwijderd
Ohh ja dat park ken ik denk ik wel, ik ben iig ook in een park geweest.

Leuke dag die ik vorig jaar heb gedaan:
Beginnen op Placa de catalunya, dan via la Ramblas naar de haven. Je kan dan een stuk langs het water lopen, richting een straat verderop. Als je daarin gaat ga je richting de Kathedraal van Barcelona in de gotische wijk. DIe ook echt de moeite waard is om te bezichtigen. Vanuit daar kan je door naar een ander park namelijk Parc de Cituedella, ontzettend leuk en mooi om te zien. Vanuit daar kom je goed bij de ingang van het park, de Arc de Triomf. En zo kan je via een lange straat weer naar Placa de Cataluna.

park:

kathedraal:
Oud 11-06-2005, 18:46
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ik raad je echt aan om naar de begraafplaats te gaan waar die beroemde mensen liggen. ben d'r zelf ook een keer gezien echt mooi. en wat ik zou ontwijken zijn de achterbuurten. creepy
Oud 11-06-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 11-06-2005 @ 19:46 :
ik raad je echt aan om naar de begraafplaats te gaan waar die beroemde mensen liggen. ben d'r zelf ook een keer gezien echt mooi. en wat ik zou ontwijken zijn de achterbuurten. creepy
welk kerkhof

En nja de achterbuurten is toch ook weinig te zien, maar als je bijvoorbeeld vanaf Salou met de trein komt kom je langs een soort Bijlmer van Barcelona, nja daar moet je gewoon niet komen denk ik.

Maar goed, in Barcelona moet je natuurlijk ook oppassen voor zakkenrollers, ze zjin sneller dan je denkt.
Oud 11-06-2005, 21:34
malibukitty
malibukitty is offline
Palau del musica was echt zooo mooi....
verder parc guel en natuurlijk de sagrada famillia.
Van de iets minder cultureel verantwoorde dingetjes was het strand leuk en natuurlijk de 10.000 zara ketens...
Oud 11-06-2005, 21:41
naatje287
naatje287 is offline
Ow het is daar echt geweldig. Idd Palau de la Musica is echt mooi van lelijkheid, heel overdreven, maar geweldig. Wat ik heel mooi vond, maar ook verschrikkelijk vermoeiend na een avond stappen, was het park Guell natuurlijk. Geweldig, die denkwijze van die man.

Ook zijn wij naar een klooster in de nabije omgeving van Barcelona geweest, ik kan even niet op de naam komen, maar dat was heel indrukwekkend. De berg waar het klooster opstond was bizar hoog en grillig.

Echt een aanrader, maar dan wel langer dan een weekje, want alle bezienswaardigheden zijn de moeite waard.
Oud 11-06-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
naatje287 schreef op 11-06-2005 @ 22:41 :
Ow het is daar echt geweldig. Idd Palau de la Musica is echt mooi van lelijkheid, heel overdreven, maar geweldig. Wat ik heel mooi vond, maar ook verschrikkelijk vermoeiend na een avond stappen, was het park Guell natuurlijk. Geweldig, die denkwijze van die man.

Ook zijn wij naar een klooster in de nabije omgeving van Barcelona geweest, ik kan even niet op de naam komen, maar dat was heel indrukwekkend. De berg waar het klooster opstond was bizar hoog en grillig.

Echt een aanrader, maar dan wel langer dan een weekje, want alle bezienswaardigheden zijn de moeite waard.
Datk looster is monteserrat, en daar wil ik altijd nog een keertje heen, dat moet zo mooi zijn<3

En dat paulau de musica, daar ben ik nog nooit geweest. Lijkt me ook supre mooi zeg! goede tip:
Oud 12-06-2005, 15:34
naatje287
naatje287 is offline
http://www.mrfs.net/trips/2003/Spain...ontserrat.html

Hier wat info en plaatjes van dat klooster!!!
Oud 18-06-2005, 17:09
HybridTheory
HybridTheory is offline
Barcelona is echt geweldig. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik nou het mooiste vind daar, maar dan denk ik toch Parc Guell, en de boulevard is ook heel leuk. Maar gewoon alles aan die stad is super
Oud 22-06-2005, 08:00
Verwijderd
Ik ben er 1x 5 dagen geweest. En het was gewoon geweldig. Ik vond alles mooi, maar we hebben ook niet alles gezien, omdat we met een grotere groep waren, en het dan lastig was om allemaal dingen te doen wat iedereen leuk vond.
Oud 30-07-2005, 21:38
Dís
Dís is offline
tis echt mooimooimooimooi
wil terug <3
Oud 31-07-2005, 22:20
Verwijderd
Ik ben er afgelopen vakantie 1 dag geweest. Heb toen de tibidabo bezocht. Dat is een hoge berg aan de rand van barcelona, met oa een pretparkje en kerk erbovenop. Eerst met een soort trammetje naar boven, dan nog met een soort sleeplift naar nog hoger tot je bij de kerk bent.
Helaas hadden wij regen dus zag je heel weinig van Barcelona toen we boven stonden. Maar volgens mij heb je er een super mooi uitzicht als het helder weer is.
De kerk boven is ook aan te raden, gewoon mooi om te zien!

Oud 01-08-2005, 12:01
Verwijderd
Toen ik een keer in spanje was hebben we met de bus een daguitstapje naar Barcelona gemaakt, maar echt geslaagd was dat niet.. Rondje om de sagrada familia (we mochten niet eens de bus uit.. ), paar uur in dat stadion (wat ik niet echt interessant vond, en zeker niet voor zo lang), en daarna nog naar die fonteinen.

Maar goed, dat lag dus meer aan die excursie dan aan Barcelona zelf, dus ik denk dat ik er nog wel een keer heen ga, maar dan op een goede manier
Oud 03-08-2005, 18:50
Verwijderd
afgelopen zaterdag in Barcelona geweest, kon bijna het gras aanraken in camp nou

Weer was prachtig en gaudi's kunstwerken eveneens/
Oud 06-08-2005, 16:48
Kadaver
Kadaver is offline
Prima stad Als je gratis lekker veel wilt eten, dan moet je naar het hard rock cafe gaan en na het bestellen klagen dat het lang duurt. Dan komt de baas naar je toe met de mededeling dat het hem erg spijt en dat je onbeperkt mag eten zonder een euri te betalen
Oud 07-08-2005, 14:41
HybridTheory
HybridTheory is offline
Over een weekje ga ik er weer heen, ik kan niet wachten
Oud 07-08-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 07-08-2005 @ 15:41 :
Over een weekje ga ik er weer heen, ik kan niet wachten
Kan ik begrijpen

al beetje bedacht wat je gaat zien?
Oud 08-08-2005, 13:39
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Anneka schreef op 07-08-2005 @ 21:58 :
Kan ik begrijpen

al beetje bedacht wat je gaat zien?
Alle beroemde dingen zo'n beetje .
Ik ben er al vaker geweest, maar nu ga ik met anderen, dus dan zullen we wel de bekende dingen afwerken denk ik
Kom jij er vaak?
Oud 08-08-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 08-08-2005 @ 14:39 :
Alle beroemde dingen zo'n beetje .
Ik ben er al vaker geweest, maar nu ga ik met anderen, dus dan zullen we wel de bekende dingen afwerken denk ik
Kom jij er vaak?
Leuk!

Nou ik kom wel geregeld in Spanje, maarb en nu een keer of 7/8 in Barcelona geweest. Afgelopen vakantie 1 keer, het regende toen helaas dus weinig gezien.
Oud 08-08-2005, 15:33
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-08-2005 @ 16:12 :
Leuk!

Nou ik kom wel geregeld in Spanje, maarb en nu een keer of 7/8 in Barcelona geweest. Afgelopen vakantie 1 keer, het regende toen helaas dus weinig gezien.
Nou 7/8 keer is toch best wel veel
Jammer dat het regende, dan is het toch minder leuk hè ..
Ik hoop dat het bij ons droog is
Oud 08-08-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 08-08-2005 @ 16:33 :
Nou 7/8 keer is toch best wel veel
Jammer dat het regende, dan is het toch minder leuk hè ..
Ik hoop dat het bij ons droog is
jaaa is ook veel
De eerste keer dat ik er was heb ik ook alleen maar het Ramblas gezien en een stukje van de haven. Tweede keer zo'n rit gemaakt met een dubbeldekker, dus toen wel een goede eerste indruk gekregen/
En hopelijk is het dan droog ja.
Oud 08-08-2005, 21:17
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-08-2005 @ 17:00 :
jaaa is ook veel
De eerste keer dat ik er was heb ik ook alleen maar het Ramblas gezien en een stukje van de haven. Tweede keer zo'n rit gemaakt met een dubbeldekker, dus toen wel een goede eerste indruk gekregen/
En hopelijk is het dan droog ja.

Waar in Spanje kom jij meestal dan ?
Oud 09-08-2005, 07:02
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 08-08-2005 @ 22:17 :

Waar in Spanje kom jij meestal dan ?
Costa Dorada , dat is de kuststreek onder Barcelona tot en met salou.
Meestal ga ik in de meivakantie naar Salou, en in de zomer naar een wat rustigere plaats aan die kust. Soms in de herfst naar de Costa Brava.
Oehh ik wil weer<3.
Oud 12-08-2005, 08:41
Maurice
Maurice is offline
het meeste heb ik al gezien (ben 2x in Barcelona geweest). in november ga ik er weer een weekend heen. maar dan vooral om de mooie dingen nou écht eens rustig te bekijken (zonder de druk van het vinden van een slaapplek of het bij de groep blijven)
en Coldplay natuurlijk.
Oud 12-08-2005, 10:36
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben deze zomer 14 dagen naar Barcelona geweest. Om precies te zijn 10 (halve) dagen in de stad zelf .. (we stonden op een camping vlakbij).
En die hadden we zeker nodig. We konden alles op een rustig tempo bekijken en ook de minder toeristische wijken/bezienswaardigheden/straatjes etc. zien. Die vaak ook het mooiste waren. Vond ik.
Geweldige stad... ik zal kijken of ik deze week nog wat foto's kan plaatsen.
Oud 17-08-2005, 13:17
a girl
a girl is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 12-08-2005 @ 11:36 :
Ik ben deze zomer 14 dagen naar Barcelona geweest. Om precies te zijn 10 (halve) dagen in de stad zelf .. (we stonden op een camping vlakbij).
En die hadden we zeker nodig. We konden alles op een rustig tempo bekijken en ook de minder toeristische wijken/bezienswaardigheden/straatjes etc. zien. Die vaak ook het mooiste waren. Vond ik.
Geweldige stad... ik zal kijken of ik deze week nog wat foto's kan plaatsen.
mag ik vragen op welke camping je zat? Of je tevreden was?
Wij zijn nu op zoek naar een camping. We hebben al 1 goeie gevonden maar we hebben van horen zeggend dat er vaak vliegtuigen overvliegen (ligt dicht bij de luchthaven).

andere mensen die op camping geweest zijn, zeker ook reageren!!
Oud 17-08-2005, 15:46
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
a girl schreef op 17-08-2005 @ 14:17 :
mag ik vragen op welke camping je zat? Of je tevreden was?
Wij zijn nu op zoek naar een camping. We hebben al 1 goeie gevonden maar we hebben van horen zeggend dat er vaak vliegtuigen overvliegen (ligt dicht bij de luchthaven).

andere mensen die op camping geweest zijn, zeker ook reageren!!
dat was onze camping denk ik: camping 3 estrellas. Prima camping. Wij zaten in een Cabine, doort hele kleine stacarvan. Ideaal.
Ook zaten we bij een gedeelte waar veel backpackers en jongeren zaten. Heel gezellig. Niet zo heel veel nederlanders, maar dat geeft niks.
En lekker aan het strand. 'S avonds daar lekker hangen.

En die vliegtuigen... de eerste 2 dagen zijn ze irritant, maar daarna hoor/merk je ze nauwelijks op.
Ze vliegen ook niet altijd hetzelfde.

Meld het maar als je meer wilt weten
Oud 17-08-2005, 22:16
Verwijderd
Ik ben er ook geweest. Prachtige stad!

Bij de eerste foto is ook een fontein waar 's avonds een speciale licht show met muziek wordt gegeven. Echt prachtig!
Oud 18-08-2005, 00:21
a girl
a girl is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 17-08-2005 @ 16:46 :
dat was onze camping denk ik: camping 3 estrellas. Prima camping. Wij zaten in een Cabine, doort hele kleine stacarvan. Ideaal.
Ook zaten we bij een gedeelte waar veel backpackers en jongeren zaten. Heel gezellig. Niet zo heel veel nederlanders, maar dat geeft niks.
En lekker aan het strand. 'S avonds daar lekker hangen.

En die vliegtuigen... de eerste 2 dagen zijn ze irritant, maar daarna hoor/merk je ze nauwelijks op.
Ze vliegen ook niet altijd hetzelfde.

Meld het maar als je meer wilt weten
bedankt om zo snel te reageren!
Het enige wat ik graag nog zou willen weten is of de douches en wc's een beetje proper zijn...
Oud 18-08-2005, 09:26
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
a girl schreef op 18-08-2005 @ 01:21 :
Het enige wat ik graag nog zou willen weten is of de douches en wc's een beetje proper zijn...
heel schoon ja, elke dag schoonmakers en toiletpapier wordt voldoende bijgevuld
Oud 21-08-2005, 16:11
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik ben gisteren terug gekomen uit Spanje, onder andere naar Barcelona geweest, foto's komen z.s.m.
Oud 03-10-2005, 20:43
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik ben er 2x geweest. super mooie stad. Nu wil ik er heen in de herfst om mn zusje op te zoeken die er tijdelijk woont. alleen.. heb ik niet erg veel geld. weten jullie de goedkoopste manier om er te komen? bus of vliegtug & welke? (of mag dat niet omdat het reclame is? naja)
bedankt alvast!
Oud 03-10-2005, 21:56
Verwijderd
Tja als je een goede last minute weet te boeken is het vliegtuig natuurlijk goedkoop en makkelijk. Maar de bus is ook erg goedkoop. Bijvoorbeeld Eurolines.
Oud 08-11-2005, 19:54
Maurice
Maurice is offline
iemand tips voor een goedkope slaaplek voor 2 personen voor over anderhalve week?
Oud 10-11-2005, 10:25
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
a girl schreef op 18-08-2005 @ 01:21 :
Ik ben drie jaar geleden ook op camping 3 Estrellas geweest! De camping beviel goed, alles mooi schoon enzo, direct aan zee. En vlakbij de camping stopt een bus die je in een kwartiertje naar hartje Barcelona brengt. (op de camping kon je buskaart kopen)

Wij zijn daar toen 3 weken geweest (met ouders, broers en zusje) en eigenlijk maar een paar dagen in Barcelona zelf geweest. Er was namelijk een hittegolf waardoor het er nog warmer was dan normaal en met 42 graden door een stad badjakkeren is ook niet alles
Maar het is tot nu toe wel de mooiste stad waar ik ooit geweest ben (zelfs mooier dan Rome ) en ik wil er zeker nog eens naar toe, alleen dan in een ander jaargetijde.
Oud 13-11-2005, 09:51
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Dukko schreef op 17-08-2005 @ 23:16 :
Ik ben er ook geweest. Prachtige stad!

Bij de eerste foto is ook een fontein waar 's avonds een speciale licht show met muziek wordt gegeven. Echt prachtig!
De magische fonteinen, die zijn alleen in een bepaald seizoen in werking. Maar ze zijn echt teh shit!^^
Oud 13-11-2005, 20:15
Verwijderd
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk in Barcelona studeren
Oud 16-11-2005, 18:55
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 13-11-2005 @ 21:15 :
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk in Barcelona studeren
Cool Veel plezier alvast
Oud 17-11-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 08-11-2005 @ 20:54 :
iemand tips voor een goedkope slaaplek voor 2 personen voor over anderhalve week?
hotelletje in de buitenwijken zijn niet te duur
Oud 21-12-2005, 13:50
HybridTheory
HybridTheory is offline

Dit is mijn favoriete plek in Barcelona, Placa Catalunya
Vanaf Augustus woon ik er, jeeuj
Oud 22-12-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 21-12-2005 @ 14:50 :
[afbeelding]

Dit is mijn favoriete plek in Barcelona, Placa Catalunya
Vanaf Augustus woon ik er, jeeuj
omg ik ben jaloers<333
zoo gaaf daar
Oud 30-12-2005, 08:16
Sjoerd
Sjoerd is offline
Whoo, als je daar woont.
ik ben er zelf bijna 2 jaar geleden geweest, wat ik erg mooi vond was het Joan Miró museum, dan wel het gedeelte van wat hij zelf gemaakt heeft, dat kwam pas aan het einde.
Alle gaudi-dingen, maar Parc guell en zo'n gebouw met een dak waar je op kan met allemaal beelden en figuren hebben het meeste indruk op mij gemaakt.
Zelf verbleef ik in een zijstraatje van de ramblas, erg leuk om te kijken naar de mensen die illegaal balletje-balletje spelen met hun handlanger en als er politie komt hoe snel ze weg zijn, de levende standbeelden zijn ook erg mooi.
De metro is inderdaad erg handig, gaat op tijd, komt vaak en is niet duur.
Als je erheen gaat moet je wel oppassen voor zakkenrollers, wij zijn de laatste dag nog gerold door een stel zigeuners toen we even ergens aan het ontbijten waren, voordat mijn vader er erg in had was z'n tas weg.
Oud 30-12-2005, 15:39
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-12-2005 @ 22:21 :
omg ik ben jaloers<333
zoo gaaf daar
Ga mee!
Oud 30-12-2005, 20:56
tuttebel
tuttebel is offline
ik vond de achterbuurtjes en de non-toeristische buurtjes juist het leukste. dan zie je ook echte inwoners, en een praatje houden met oude mannen. (ergens kwamen we uit, t was een plein vol bejaarden.)

jammer vind ik wel dat je in de binnenstad veel dezelfde winkeltjes hebt.

aanrader: de havenbuurt, geweldige restaurants, en een strandje.
Oud 31-12-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 30-12-2005 @ 21:56 :
ik vond de achterbuurtjes en de non-toeristische buurtjes juist het leukste. dan zie je ook echte inwoners, en een praatje houden met oude mannen. (ergens kwamen we uit, t was een plein vol bejaarden.)

jammer vind ik wel dat je in de binnenstad veel dezelfde winkeltjes hebt.

aanrader: de havenbuurt, geweldige restaurants, en een strandje.
In de binnenstad zitten idd veel dezelfde winkels. Een stuk of 5 H&M's alleen al..

dat havengebied is zeker weten een aanrader. Strand, leuke bankjes om te zitten en ook een winkelcentrum!
Oud 31-12-2005, 17:07
Verwijderd
Oh pleintjes vol bejaarden

Zelf kan ik me van Barcelona alleen nog een stel zwerfhonden herinneren.
Oh nee ik kocht ook een stuk zeep voor mijn oma.
Oud 27-03-2007, 21:47
Romance
Romance is offline
en what about uitgaan??
iemand leuke tips?
Oud 28-03-2007, 16:06
Briseïs
Briseïs is offline
Na een jaar en drie maanden mag je wel een nieuw topic openen hoor!
Oud 28-03-2007, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 28-03-2007 @ 17:06 :
Na een jaar en drie maanden mag je wel een nieuw topic openen hoor!
Zeik niet zo je bent geen FB. Voor verder commentaar verwijs ik naar het Londen topic.
Advertentie

Regels voor berichten