Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 17:31
KMBA
KMBA is offline
Wat gaat er gebeuren in 2012??
Advertentie
Oud 15-06-2005, 17:50
luchtloper
luchtloper is offline
waar slaat dit op?
Oud 15-06-2005, 17:55
duff-mckagan
duff-mckagan is offline
word ik 23
Oud 15-06-2005, 18:14
KMBA
KMBA is offline
ik heb gehoord dat er iets groots staat te gebeuren ofzo in het jaar 2012, misschien weten jullie meer
Oud 15-06-2005, 18:22
Hanneke
Hanneke is offline
op 21 december 2012 gaat de aarde naar een nieuwe dimensie. ik weet niet meer precies hoe het zat maar heb er een tijdje geleden een stuk over gelezen toen er een topic over was op DK. moet je daar anders even kijken topictitel was 21-12-2012 oid.
of op de site www.nieuwewereld/2012 of 2012.pagina.nl
Oud 15-06-2005, 18:51
luchtloper
luchtloper is offline
daar gelooft men toch niks van? je wacht maar lekker vol verwachting op 2012 en er komt toch niks.
Oud 15-06-2005, 19:04
KMBA
KMBA is offline
ik geloof er niet perse in, maar ik vind het wel interessant
Oud 15-06-2005, 21:54
Releric
Releric is offline
Iets te maken met de astrologische overgang van het Pisces tijdperk naar het Aquarius tijdperk?

En over "daar gelooft men toch niks van": Het is bewezen dat hemellichamen invloed op de mens hebben.
Oud 15-06-2005, 21:58
Pleister
Pleister is offline
donder een eind op. Elk jaar weer mensen met spookverhalen anderen bang maken, omdat er zogenaamd weer iets nieuws vreselijks gaat gebeuren. Ga je grootje pesten man!
Oud 16-06-2005, 12:04
Releric
Releric is offline
Als jij bang wordt van dat soort "verhalen", ligt dat puur en alleen aan jezelf. Wie heeft überhaupt iets gezegd over dat er iets vreselijks gaat gebeuren?

Misschien wil je de volgende keer lezen én denken voordat je antwoordt.
Oud 16-06-2005, 21:15
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik heb ongeveer 4 of 5 jaar geleden een programma op tv gezien.
Ik heb geen idee wat het was, hoe het heette en op welk net het was.
Wat ik wel weet is dat het over het jaar 2012 ging.

Quote: We willen de voorstanders gaarne feliciteren met hun gelijk over het invoeren van de doodstraf.

Aldus dat programma. Ze zeiden ook nog dat toen de doodstraf was in gevoerd dat het dan helemaal volgens de schepper ging.

Misschien is dat wel de grote gebeurtenis van 2012......
Oud 16-06-2005, 21:25
Dauron
Dauron is offline
vreemd...

ik hoor hier steeds meer van, dit en het vallen van de sluier, zal dit de zelfde gebeurtenis zijn die wordt voor speld?

nu over het vallen van de sluier, mischien kan iemand er dan een conclusie uit trekken, het is mij nog niet gelukt.

deze wereld is de materiele wereld, een wereld die uit alleen materie ruimte en fysieke energie bestaat. hier bestaat ook een tegenhanger van: een astrale wereld, ik ben hier nog nooit geweest (dmv uittreding ea.), maar ik heb wel er over gelezen.

binnen een paar jaar zal de sluier vallen tussen deze en de astrale wereld, ze worden een. ik denk dat de mensen die met energie kunnen werken dit zichtbaar kunnen maken en zelfs vatbaar. in iedergeval zullen de mages (om maar es met termen te gooien) veel sterker worden.

maar we zullen zien.
Oud 17-06-2005, 00:45
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 15-06-2005 @ 19:14 :
ik heb gehoord dat er iets groots staat te gebeuren ofzo in het jaar 2012, misschien weten jullie meer
Ik heb gehoord dat jij meerderjarig wordt in 2012.
Oud 17-06-2005, 09:40
JCG
JCG is offline
Citaat:
Releric schreef op 15-06-2005 @ 22:54 :
En over "daar gelooft men toch niks van": Het is bewezen dat hemellichamen invloed op de mens hebben.
Zou ik daar de verslagen van mogen zien?
Oud 17-06-2005, 12:19
Releric
Releric is offline
Citaat:
JCG schreef op 17-06-2005 @ 10:40 :
Zou ik daar de verslagen van mogen zien?
Natuurlijk. Lees "Synchronicity" van C.G. Jung maar. Daar toont hij aan dat er een duidelijk verband is tussen ascendant van man en vrouw in gehuwde echtparen. Hierbij volgt hij alle wetenschappelijke richtlijnen.
Oud 17-06-2005, 13:15
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mjah sure en in de overgang naar het nieuwe millenium ging de wereld vergaan

Tkan mij allemaal niet veel schelen, 't is meestal toch gewoon zever... ALS er iets gebeurt zal ik het dan wel zien... hoogstwaarschijnlijk gebeurt er wel gewoon niets zoals altijd...
Oud 17-06-2005, 13:41
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Citaat:
Releric schreef op 15-06-2005 @ 22:54 :
Ja, men wordt sago van horoscopen en jomanda's
Oud 17-06-2005, 18:46
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hahaha doet me denken aan al die jehova's die eens hun huis hadden verkocht omdat de wereld zou vergaan
Oud 18-06-2005, 01:59
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Niet geloven in data. Hoe vaak is het einde van de wereld of iets dergelijks al wel niet op een datum gezet? Hoe vaak is het uit gekomen?

Als er al een manier bestaat om de (globale) toekomst te voorspellen zorgt pure chaos er wel voor dat je in ieder geval geen datum kan prikken.
Oud 18-06-2005, 02:00
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-06-2005 @ 01:45 :
Ik heb gehoord dat jij meerderjarig wordt in 2012.
Oud 18-06-2005, 18:17
bij
bij is offline
Het is niet zo dat er ineens klokslag 12 uur iets veranderd, we zijn nu al in een proces bezig. Deze jaren voor 2012 worden de meesterjaren genoemd.
We stijgen naar de 4e dimensie.
Oud 18-06-2005, 19:14
Tio
Tio is offline
Citaat:
bij schreef op 18-06-2005 @ 19:17 :
We stijgen naar de 4e dimensie.
En wat moeten we ons daar bij voorstellen?

Groet,
Tio
Oud 18-06-2005, 19:45
Woudschim
Woudschim is offline
meerdere mensen hebben iets dergelijks voorspeld, Nostradamus, maar ook de Maya's, wiens kalender afloopt op de genoemde datum, wat er gaat gebeuren weet ik niet, ik ben benieuwd

maar men zal er toch niets aan kunnen veranderen dus jezelf druk maken heeft ook weinig tot geen zin

ik zie wel, ik wacht met spanning af, vind het wel interessant, dat soort dingen.
Oud 18-06-2005, 20:10
bij
bij is offline
Citaat:
Tio schreef op 18-06-2005 @ 20:14 :
En wat moeten we ons daar bij voorstellen?

Groet,
Tio
Dat we ons meer bewust worden van onze gedachten , meer beheersing van wat we denken. Dat is de bedoeling dat je je zo ontwikkeld omdat in de 4e dimensie wat je denkt vrijwel onmiddelijk wordt gemanifesteerd. Positief denken en liefde, als je denkt aan angst wordt dat waarheid.
Wat nu ook het geval is maar door de langzame oorzaak/gevolg reactie hebben sommigen dit niet door.

Eigenlijk gaan we een hele mooie tijd tegemoet, zo heb ik het vernomen (boeken gelezen).
Oud 18-06-2005, 20:18
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
bij schreef op 18-06-2005 @ 21:10 :
Dat we ons meer bewust worden van onze gedachten , meer beheersing van wat we denken. Dat is de bedoeling dat je je zo ontwikkeld omdat in de 4e dimensie wat je denkt vrijwel onmiddelijk wordt gemanifesteerd. Positief denken en liefde, als je denkt aan angst wordt dat waarheid.
Wat nu ook het geval is maar door de langzame oorzaak/gevolg reactie hebben sommigen dit niet door.

Eigenlijk gaan we een hele mooie tijd tegemoet, zo heb ik het vernomen (boeken gelezen).

wat ik ervan weet is dat er een oorlog komt, tussen de westerse en de oosterse wereld, waarbij grofwerk 3kwart tot 2derde van de wereld wordt uitgeroeid.

daarna zal er een 1000 jarige vrede zijn.

maargoed. ik moet het maar bezien
Oud 18-06-2005, 20:24
Tio
Tio is offline
Citaat:
bij schreef op 18-06-2005 @ 21:10 :

Maar wat is de 4e dimensie nu precies? Een extra dimensie in de zin van breedte/hoogte/diepte? Want dan bestaat er al een 4e dimensie, namelijk tijd.
Of moet ik het zien als een parallel universum?

Wel grappig trouwens, hoe de één een mooie tijd voorspeld, en de ander een gruwelijke oorlog.

Groet,
Tio
Oud 18-06-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef op 18-06-2005 @ 21:24 :
Maar wat is de 4e dimensie nu precies? Een extra dimensie in de zin van breedte/hoogte/diepte? Want dan bestaat er al een 4e dimensie, namelijk tijd.
Of moet ik het zien als een parallel universum?

Wel grappig trouwens, hoe de één een mooie tijd voorspeld, en de ander een gruwelijke oorlog.

Groet,
Tio
De huidige 4e dimensie is de ruimte-tijd
Oud 18-06-2005, 21:09
Hanneke
Hanneke is offline
op 21 december '12 komen we in een nieuwe dimensie, na Ratzinger komt er nog 1 paus en dat is een antichrist waarnaar Jezus terug op aarde komt en in 2035 komt er een grote meteoriet op onze aarde die de aarde zal verwoesten.

verder zullen we in deze eeuw ontdekken dat er buitenaards leven is en ergens in 2060 als ik me niet vergis wordt er iets ontdekt waardoor we 500 jaar kunnen worden.

ohja en wij (de mens) stamt af van ruimtewezens die hun planeet moesten verlaten omdat die op ontploffen stond en hebben zich hier voortgeplant met apen, vandaar de snelle ontwikkelingen

ik vind dit allemaal onzin eigenlijk, maar wel grappig om je in te verdiepen. ik moet nog maar zien wat er van waar is.

(op een anw toets is 't wel handig "waarom kunnen we over 2036 niet precies voorspellen hoeveel mensen er dan zijn?" "omdat de aarde in 2035 vergaat")
Oud 18-06-2005, 21:43
bij
bij is offline
Nog even over die oorlog (Wat tio zei over de leuke tijd en oorlog ) : sommige mensen zijn er nog niet klaar voor , voor dat ´bewustzijn´ en veel mensen zullen daarom doodgaan omdat ze het (nog) niet aankunnen.
Doodgaan lijkt me trouwens helemaal niet iets ´ergs´. *oorlog wel natuurlijk.

En wat de dateringen van hanneke, waar heb je dat vandaan?
Ruimtewezens/aliens bestaan volgens mij wel gewoon, ik denk alleen dat ze op een ander ´trillingsniveau´/dimensie leven.
En dat er iets ondekt zou worden waardoor je 500 jaar oud kunt worden:Waarom zou je nu niet zo oud kunnen worden ? Wie zegt dat dat nu onmogelijk is? Dat er weinig/geen mensen zijn die zo oud worden nu is denk ik omdat ze het niet willen.
Oud 19-06-2005, 05:30
Tio
Tio is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-06-2005 @ 21:52 :
De huidige 4e dimensie is de ruimte-tijd
Ik dacht dat de 4e dimensie alleen tijd was, en dat het totaal van de 4 dimensies dus de ruimte-tijd gaf. Maar verder is het wat ik bedoelde ja.
(We gaan dus een dimensie "binnen" waar we al zijn, yay!)

Groet,
Tio
Oud 19-06-2005, 05:38
Tio
Tio is offline
Citaat:
bij schreef op 18-06-2005 @ 22:43 :
Nog even over die oorlog (Wat tio zei over de leuke tijd en oorlog ) : sommige mensen zijn er nog niet klaar voor , voor dat ´bewustzijn´ en veel mensen zullen daarom doodgaan omdat ze het (nog) niet aankunnen.
Doodgaan lijkt me trouwens helemaal niet iets ´ergs´. *oorlog wel natuurlijk.

Dus we zijn ons nu al jaren aan het voorbereiden, en toch moet de halve wereld er nog aan "omdat ze er niet klaar voor zijn"? Lekkere nieuwe tijd dan.

Citaat:
En wat de dateringen van hanneke, waar heb je dat vandaan?
Ruimtewezens/aliens bestaan volgens mij wel gewoon, ik denk alleen dat ze op een ander ´trillingsniveau´/dimensie leven.
En dat er iets ondekt zou worden waardoor je 500 jaar oud kunt worden:Waarom zou je nu niet zo oud kunnen worden ? Wie zegt dat dat nu onmogelijk is? Dat er weinig/geen mensen zijn die zo oud worden nu is denk ik omdat ze het niet willen.
Wat heeft een trillingsniveau met andere dimensies te maken? (Wat is überhaupt dat "trillingsniveau" waar de helft van de New-Agers zo ongelofelijk blij van wordt?)

Mensen worden nu geen 500 jaar oud omdat je lichaam dat niet aankan. Je lichaam wordt gewoon ouder, gaat steeds sneller kapot, vertoont slijtage, en op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Groet,
Tio
Oud 19-06-2005, 07:30
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik denk dat wat hier "trillingsniveau" genoemd wordt iets te maken heeft met de snaartheorie.

Als deze theorie echt zou bestaan dan zouden er maar liefst 11 dimensies zijn (waarvan wij er dus 3 echt zien). Kijk maar is rond op google, heb'r ooit iets van gezien op national geographic channel...
Oud 19-06-2005, 08:27
lady of the dark
lady of the dark is offline
We zullen er vanzelf wel achter komen he Ik heb inderdaad wel van zoiets gehoord. De kans is groot dat die voorspelling ook uitkomt, maar op wat voor manier dat is is niet te voorzien. Herinneren jullie nog dat er van Nostradamus op een gegeven moment een voorspelling zou uitkomen? (ik geloof dat het in 1999 of 2000 was) Het was zo'n kwatrijn over de grote koning der hemelen en stenen groter dan een ei die neer zouden regenen. In die tijd kwam er een grote zonne-eclips en in Turkije was er toen een aardbeving. (weten jullie het nog?) Iedereen was enorm aan het speculeren wat het kwatrijn moest betekenen. Sommigen dachten zelfs dat de wereld zou vergaan. Speculeren heeft dus geen zin, we komen er vanzelf wel achter.
Oud 19-06-2005, 10:12
RanC
RanC is offline
Dan is er een EK Voetbal.
Oud 19-06-2005, 11:07
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 15-06-2005 @ 19:22 :
op 21 december 2012 gaat de aarde naar een nieuwe dimensie. ik weet niet meer precies hoe het zat maar heb er een tijdje geleden een stuk over gelezen toen er een topic over was op DK. moet je daar anders even kijken topictitel was 21-12-2012 oid.
of op de site www.nieuwewereld/2012 of 2012.pagina.nl
Het linkje wat je waarschijnlijk bedoelde
Oud 19-06-2005, 20:51
Augustus
Augustus is offline
mooi onderbouwd verhaal hoor .
Oud 20-06-2005, 08:49
Wickey
Wickey is offline
Wickey's agenda:

2000-we gaan dood (eeuwwisseling)
2012- we gaan dood (astraal gordijn valt weg)
2029-we gaan misschien dood (komeet vliegt langs)
2036- we gaan dood (komeet slaat in)
2060- we gaan pas weer in 2560 dood

allemaal data die ik onthouden moet!

niet mijn bedoeling om sarcastisch te doen, excuses.

Al met al blijft t natuurlijk iets spannends....
Oud 20-06-2005, 09:23
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Wickey schreef op 20-06-2005 @ 09:49 :
Wickey's agenda:

2000-we gaan dood (eeuwwisseling)
2012- we gaan dood (astraal gordijn valt weg)
2029-we gaan misschien dood (komeet vliegt langs)
2036- we gaan dood (komeet slaat in)
2060- we gaan pas weer in 2560 dood

allemaal data die ik onthouden moet!

niet mijn bedoeling om sarcastisch te doen, excuses.

Al met al blijft t natuurlijk iets spannends....

ha ha ha, door de hele geschiedenis heen hebben mensen gedacht dat de dag des oordeels nabij was. Gelukkig is dat nooit zo geweest. Ik weet nog dat een meisje uit mijn klas dacht dat in het jaar 2000 de Russische kruisraketten (of hoe heten die dingen) door de millennium bug (wie kent hem nog) tot ontploffing zouden komen en dat de hele wereld vernietigd zou worden. Ik wilde nog met haar wedden om 1000 gulden (wie kent ze nog) dat het niet zou gebeuren, maar daar kon ze weer niet om lachen. Heus, die wereld zal wel niet vergaan, maar het kan wel zijn dat we in een nieuw astrologisch tijdperk terecht komen, waarin mensen zich meer voor elkaar en voor spiritualiteit gaan interesseren. Eigenlijk zie je dat nu ook al, ik bedoel, ik noem maar dat hele normen en waarden debat, tien jaar geleden had iedereen zich rot gelachen, nu gaat iedereen (nou ja, bijna iedereen) er nog serieus op in ook. Net als dat hele fantasy gebeuren, volgens mij is dat nog nooooit zo populair geweest als nu. Zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen, maar dat doe ik niet omdat ik altijd probeer om zo weinig mogelijk te schrijven en het toch altijd weer een heel verhaal wordt. Ik denk ook niet dat je van de ene op de andere dag een totaal andere wereld hebt. Het zal geleidelijk gaan. Nog zeven jaar, en dan zweven we allemaal als hippie rond..
Oud 20-06-2005, 09:33
Woudschim
Woudschim is offline
ik ben erg benieuwd

wel waar dat de interesse in spiritualiteit steeds groter wordt
Oud 20-06-2005, 17:49
Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 18-06-2005 @ 22:09 :

verder zullen we in deze eeuw ontdekken dat er buitenaards leven is en ergens in 2060 als ik me niet vergis wordt er iets ontdekt waardoor we 500 jaar kunnen worden.

Lijkt mij heel waarschijnlijk met oog op hun eigen verklaring dat de aarde in '35 al verwoest wordt.
Oud 20-06-2005, 21:18
Daboman
Daboman is offline
"Er zijn veel aardbevingen. Deze zijn nodig om de wereld te zuiveren van mensen die nog niet klaar zijn om de nieuwe wereld in te gaan. Moeder Aarde zuivert zich als het ware. Nog nooit was het aantal aardbevingen groter dan nu."

Zoiets had ik wel eens ergens gelezen, weet de link niet meer.

En toen las ik ergens dat men nog nooit zoveel in de grond van de aarde heeft gerommeld als nu. Alles moet eruit, olie, gas, kool, ijzer, noem maar op. Dat zou ook de oorzaak van de aardbevingen kunnen zijn.

Maar het blijft interessant om te lezen. Alleen blijft het altijd gissen en er worden snel verbanden gelegd die misschien niet helemaal kloppen. Zoals hier het voorbeeld van het toenemende aantal aardbevingen en de zuivering.
Oud 20-06-2005, 22:49
Aardnoot
Aardnoot is offline
Aardbevingen zijn trillingen die veroorzaakt worden doordat de continentale en oceanische platen tegen elkaar aan botsen, langs elkaar wrijven, onder elkaar door schuiven of van elkaar af gaan. Dit wordt veroorzaakt door magmastromen onder de aardkorst waar deze platen op drijven en zorgt voor flink wat gedonder op die aardkorst waar wij wonen. Niks dus met verwijderen door Moeder Aarde van mensen die niet klaar zijn voor een overgang naar hogere sferen.
Dat doet drugs wel!

Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 23:06.
Oud 21-06-2005, 11:37
Moustache
Moustache is offline
Hmm dat verhaal over 2012 zag er eerst interessant uit; toen ze begonnen over lichtlichamen en de mogelijkheid interstellair te reizen e.d. haakte ik toch een beetje af... zelfs als we "van licht" worden toen we nog wel een tijdje over interstellair reizen e.d; het heelal is namelijk pleurisgroot..
Oud 21-06-2005, 12:50
RanC
RanC is offline
Dat gezeik van "Ik ben niet gelovig, ik ben spiritueel" geeft mij overigens nog grotere braakneigingen dan een chronische Jehova.

Verder vind ik dat zulke voorspellingen doen aan de hand van de sterren en planeten en weet-ik-veel-wat nogal onzin, aangezien je door de afstand met de sterren je eigenlijk het verleden bekijkt.
Oud 21-06-2005, 14:05
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-06-2005 @ 13:50 :
Dat gezeik van "Ik ben niet gelovig, ik ben spiritueel" geeft mij overigens nog grotere braakneigingen dan een chronische Jehova.

Verder vind ik dat zulke voorspellingen doen aan de hand van de sterren en planeten en weet-ik-veel-wat nogal onzin, aangezien je door de afstand met de sterren je eigenlijk het verleden bekijkt.
uiteraard is dat allemaal terug te rekenen, dus dat mag geen probleem zijn
Oud 21-06-2005, 14:14
RanC
RanC is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 21-06-2005 @ 15:05 :
uiteraard is dat allemaal terug te rekenen, dus dat mag geen probleem zijn
Bullshit. Als iemand tegen mij zegt.

"De sterren staan vandaag gunstig."

Dan moet het zijn:

"Je moet een jaartje of 400 wachten voordat je de resultaten voor vandaag krijgt."
Oud 21-06-2005, 15:07
Woudschim
Woudschim is offline
dat is uit te rekenen, en dat wordt al vaak genoeg gedaan
Oud 21-06-2005, 17:15
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
in de middeleeuwen dachten ze het ook om de haverklap. Jehova's dachten het een paar jaar geleden ook, en idd, met de eeuwwisseling dacht iedereen het ook.
dus, ik zie dan wel weer
Oud 22-06-2005, 09:45
Dauron
Dauron is offline
ik kwam aan deze site mischien meer vragen maar ook mischien meer antwoorden...

hier

mischien hebben jullie er wat aan
Oud 22-06-2005, 10:48
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik wacht geduldig af .

hoeveel keer is de wereld al wel niet vergaan? hoe dichtbij zijn de eindtijden ondertussen niet? wie weet hoe lang we mss nog wel te gaan hebben. laat ik dan in een einde geloven.
Advertentie

Regels voor berichten