Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 18:50
luckyleo
luckyleo is offline
Denken jullie in een relatie ook weleens vooruit, maar dan op een foute manier. Dat je in jezelf denkt dat een relatie nooit eeuwig duurt (vooral niet als je jong bent). Hoe het zal zijn als je niet meer bij je vriend/vriendin bent en dat dat je best bang maakt. Want je wilt je vriend/vriendin helemaal niet kwijt. Je denkt dus gewoon hoe het zal zijn als het uitraakt tussen jullie en je vind die gedachte niet leuk.

Hebben jullie zoiets weleens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 18:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
tsja, soms wel ja
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:58
miro
miro is offline
Ja dat heb ik wel eens, en het is helemaal niet leuk om zo te denken. Komt vooral door mijn eigen onzekerheid maar ik denk er wel ns aan ja....
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:01
mar87
mar87 is offline
ja, doeik volgens mij ook wel 'ns te vaak. ben te onzeker
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:11
love is life
love is life is offline
Ik denk daaraan maar toch probeer ik dat langs de ene kant niet teveel aan te denken want als je daarover begint te piekeren ja dan heeft het geen zin niet meer om te verkeren ...
Oud 08-06-2002, 21:10
Lekker Belangrijk
Lekker Belangrijk is offline
Dat had ik ook bij mijn ex, ik 'wist' eigenlijk al vanaf het begin dat het ooit uit zou gaan.. Het zat dus sowiezo al niet goed, maar das iets anders dan jij bedoelt, dus daar kan ik nix zinnigs over zeggen want een echt goeie relatie heb ik nog niet meegemaakt. Maar ik denk wel dat ik flink onzeker zou zijn en bang zou zijn dat hij niet voor altijd bij mij zou willen blijven (niet dat ík weet of ik al wel iemand 'voor altijd' zou willen hebben, dat klinkt meteen zo drastisch. Hoewel.. als het goed zit..)
Oud 08-06-2002, 21:29
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
miro schreef:
Ja dat heb ik wel eens, en het is helemaal niet leuk om zo te denken. Komt vooral door mijn eigen onzekerheid maar ik denk er wel ns aan ja....
precies hetzelfde...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Vooruitdenken is niet erg. Onzeker zijn wel. Onzekeren kunnen hun relatie beter meteen beëindigen en meer ellende voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 10:58
Verwijderd
als ik vooruitdenk in mijn relatie, denk ik altijd aan samenwonen en trouwen en kindjes kopen en samen oud worden enzo. 'k zie 'm gewoon graag.
als ik slechte dingen denk, dan gaat het altijd van "stél dat het ooit uit zou gaan... " maar dan denk ik er altijd direct na, maar ach, we zien elkaar toch graag
nja, pessimistisch ben ik nooit geweest op dat gebied, en zeker niet in m'n huidige relatie...

*blue*
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 13:59
DJken
DJken is offline
Ja dat doe ik ook soms..... savonds in mijn bedje... liggen denken aan volgend jaar. Als ik ga beginnen werken... wat dan ? enz enz..

Hohja... een mens is nu eenmaal zo gemaakt...

Maja...natuurlijk verdring je die gevoelens omdat je weet dat je elkaar doodgraag ziet... en samen kunnen we dan een oplossing zoeken...

Greetz

DJken
Oud 09-06-2002, 14:01
marlies
marlies is offline
een beetje wel, maar dan meer dat de verliefdheid over gaat...
Oud 09-06-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
luckyleo schreef:
Denken jullie in een relatie ook weleens vooruit, maar dan op een foute manier. Dat je in jezelf denkt dat een relatie nooit eeuwig duurt (vooral niet als je jong bent). Hoe het zal zijn als je niet meer bij je vriend/vriendin bent en dat dat je best bang maakt. Want je wilt je vriend/vriendin helemaal niet kwijt. Je denkt dus gewoon hoe het zal zijn als het uitraakt tussen jullie en je vind die gedachte niet leuk.

Hebben jullie zoiets weleens?
JA, gister nog.. Heel raar was dat, dan ben ik soms ineens heel erg bang dat mijn gevoel voor hem gaat veranderen en dak hem daardoor kwijtraak? Terwijl ik dat op dat moment natuurlijk helemaal niet erg zou vinden want dan zou ik niet meer zo voor hem voelen, maar dan ben ik daar toch bang voor, omdat ik echt neit zonder hem kan. Hij is naast mn vriend ook mn beste vriend/vriendin zeg maar.. En bovendien wil ik hem echt geen pijn doen..

Maar ik weet gwoon bepaalde dingen van mezelf, die ik moet doen enzow, waardoor ik hem ms zou kunnen kwijtraken.. en ja, daar denk ik wel eens aan, en ja, dat maakt me bang..

Maar ja, tis nu leuk, khou van hem, heel veel, en voor nu, wil ik hem nooit meer kwijt..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 16:57
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
als ik vooruitdenk in mijn relatie, denk ik altijd aan samenwonen en trouwen en kindjes kopen
Waar koop jij je kinderen? Je kan ze toch ook zelf maken?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:49
Verwijderd
ik denk altijd heel realistisch.
Zo van: ik zou hem nu voor geen goud kwijt willen maar ik weet dat dit niet voor altijd is.
Op zich vind ik dat niet vervelend.
Wat vervelender is, is dat ik nu voortaan altijd zal denken dat hij eerst lief is en het dan toch op een rotmanier gaat uitmaken.
Dat zal bestwel een stempel op een relatie drukken
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:19
Piccola
Piccola is offline
Jah, daar denk ik ook wel eens overna. Maar dit doet iedereen wel, lijkt mij. Ik vraag me dan vaak af hoe mijn leven er zonder hem zal uitzien, hoe we daarna met elkaar omgaan enzo.. Dat soort dingen! Niet dat ik het wil hoor! Ik wil mijn vriend voor geen goud kwijt!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:20
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik denk altijd heel realistisch.
Zo van: ik zou hem nu voor geen goud kwijt willen maar ik weet dat dit niet voor altijd is.

Wat vervelender is, is dat ik nu voortaan altijd zal denken dat hij eerst lief is en het dan toch op een rotmanier gaat uitmaken.
Zo denk ik eigenlijk ook. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn huidige vriend niet voor altijd is... Hoe kut ik dat nu ook vind, toch is het wel zo denk ik! Maar jah, nu ben ik iig nog erg gelukkig!!!

Kan me voorstellen dat je zo gaat denken. Vervelend! Sterkte meis!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:45
highlight
highlight is offline
Als ik weer ens in een 'dipje' zit, en het gaat erg goed tussen ons, dan ga ik denken aan dingen die allemaal fout kunnen gaan op de korte termijn, en word ik nog deprier...Maar goed, soms dan kan ik 't gewoon niet helpen..
Oud 10-06-2002, 21:29
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ja doordat ik dat heb gedaan is juist een grote reden waarom het uit is gegaan omdat ik me besefte dat deze relatie niet eeuwig zou duren en sinds ik daar overna gedacht heb is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 23:19
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ja altijd, ik ben hopeloos wat dat betreft
Oud 11-06-2002, 22:55
D1984
D1984 is offline
Ja... ...helaas... ik zou soms willen dat ik dat niet deed, want je gaat alleen maar negatieve dingen denken. Je hebt steeds zoiets van zou ik over een bepaalde tijd nog bij haar zijn; en waarom doe ik al die moeite voor iets wat waarschijnlijk toch binnen een bepaalde tijd over is... AAARGH, die gedachten maken me knettergek...

en vooral de gedachte dat ze het uit zou maken. Zachtjes uitgedrukt ben ik gewoon verslaafd aan haar en de gedachte dat ik haar niet meer vast zou kunnen houden, niet meer haar in m'n armen kunnen nemen, geen ontbijtje meer voor haar zou kunnen maken, niet meer voor haar zou kunnen koken. Dat soort simpele dingetjes lijken misschien voor sommige mensen niet zo belangrijk maar voor mij is dat het belangrijkste wat er is...

... pas op dennis, niet te emotioneel worden ...

Laatst gewijzigd op 11-06-2002 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:50
Built to last
Built to last is offline
ja soms en dat is lekker kut.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:44
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
helaas wel mar k denk er liever niet aan...
tis meer omdak bang ben dat hij me beu raakt dak erover nadenk..zelf denk ik toch mere de positieve kant op als k ove rtoekomst denk...samenwonen en kindjes enzo
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
luckyleo schreef:
Waar koop jij je kinderen? Je kan ze toch ook zelf maken?
dat bedoelde ik en dat weet je
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 14:32
little lady
little lady is offline
gatver ja.. als ikECHT verliefd ben. wat zelden voorkomt.. zit ik in een roes waarbij ik denk.. ik zou echt eeeuwig met deze persoon kunnen zijn weetjewel..

ik wou soms dat ik wat dat betreft wat nuchterder was.. want als je denkt dat je echt HEEL lang bij elkaar blijft, en je word dan gedumpt.. doet het nog meer pijn
Reageren

Regels voor berichten