Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 15:37
xxmizzjessicaxx
xxmizzjessicaxx is offline
hoi mensuh..

mijn beste vriendin(14)zit na de vakans in havo 3.
ze heeft een aantal huisdieren, waaronder 2 golden retrievers.
Met die honden gaat ze op zaterdag altijd met haar ouders
naar de hondenschool(puppycursus en appoteren). Het leek
haar leuk om later iets met dieren te doen voor haar werk, maar ze had zelf nog niet echt een idee wat precies.....
dierenarts wil ze ABSOLUUT NIet(!)omdat dat niet bij haar past.
Zelf zat ze ook nog te denken over dierenverzorgster in een dierentuin ofzo, maar ze is bang dat het salaris nogal zal tegenvallen.
De eigenaren van de hondenschool waar ze zit kwam met het idee om dierenhomeophatie te studeren,vandaar mijn vraag (voor muh vriendin)wat deze studie precies inhoud en wat de toelatingseisen zijn.En niej te vergetuh wat kun je ermee worduh.

Ik weet ut ut zijn lastige vragen, maar hoopluk kunnnuh jullie mij en muh vriendin helpen. ook als je geen anwoord weet een internetadres kan ook helpuh!!!
xx jessica
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2005, 17:52
AlopiA
AlopiA is offline
Met dierenhomeopathie word je dierenhomeopaat, dat is een soort dierenarts, maar je schrijft alternatieve geneesmiddelen voor in plaats van de reguliere. Je doet niet aan operaties, dus als ze dat niet wil dan is dit misschien wel iets voor haar.
Je bent als homeopaat ook veel intensiever bezig met je patient, omdat je een ziektebeeld moet ontwikkelen.
Ik weet niet of er wel zo'n studie is in Nederland, op google kon ik zo snel niets vinden.

Misschien vind ze dierenaccupuncturist wat? Tenminste, als ze een beetje in de alternatieve geneeswijzen zit, dan vind ze dat misschien ook wel wat.

Succes ermee!
Oud 02-07-2005, 20:28
Henkje
Henkje is offline
Zelf had ik het zelfde plan, iets met dieren alleen geen opereren.
Maar dan ook echt iets met dieren, niet over dieren (zoals die school in Leeuwarden, kom ff niet meer op de naam).
Ik wilde heel graag dierfysiotherapie doen. (is wel anders dan hoeophatie, maar heeft ook veel overeenkomsten, dieren op een alternatieve manier genezen). Ik ben meegelopen met zo'n theerapeut en het is zo'n mooi en dankbaar werk. Helaas moet je eerst ingeloot worden bij fysiotherapie (die hbo-studie duurt 4 jaar) en dan 2 jaar ervaring hebben en daarrna in Barneveld 2 jaar dierenfysiotherapie doen. Ik heb zelf maar 2 maanden fysio gedaan omdat het een hele moeillijke studie was, vond ik. Ook zag ik het niet zitten om zolang te wachten voor je met dieren bezig bent. Maar het lijkt me alsnog een schitterend beroep...
(ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ja )
Oud 03-07-2005, 05:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Datgene in Leeuwarden, dat is Diermanagement Dat doe ik!
Het is een HBO studie over huisdieren, dierentuindieren, wilde dieren (gewoon alles behalve boederijdieren). Je kan er ook dierverzorger mee worden, maar dus ook hogere functies, omdat je HBO gedaan hebt (en niet MBO). Dit levert dus meer salaris op. Helaas is het heel moeilijk om zo'n baan te krijgen.
Link: www.diermanagement.nl (www.jedenktvanhall.nl)

Wat jij bedoelt over dierenhomeopathie, wilde ik eerst ook gaan doen. Daar heb ik naar gekeken, maar het is eigenlijk gewoon diergeneeskunde plus dat extra over alternatieve geneeswijzen. Het is dus alsnog een hele zware studie, bovendien maken ze gebruik van heel veel zelfreflectie (homeopathie he ). Ik geloof niet dat ze met operaties werken, dus dat is dan wel weer een plus.
Nadeel ook van deze opleiding is dat het een particuliere deeltijd opleiding is. Dit houdt in dat je GEEN studiefinanciering krijgt en GEEN studenten-OV. Bovendien is het schoolgeld dus ook stukken hoger dan de normale 1500 euro per jaar. En je gaat dus maar één dag in de week naar school.
Het is wel een leuke opleiding, alleen moeilijk te realiseren als je nog jong bent.
Link: Silverlinde
Oud 04-07-2005, 00:00
AngelLena
AngelLena is offline
en verder verwijs ik je door naar school en studie, want daar weten ze meer over opleidingen, hier weten we meer over dieren
Oud 04-07-2005, 10:47
Verwijderd
Twee nuttige links:

http://www.nederlandsewoorden.nl/

http://www.vandale.nl/

En verder, als dierenverzorger je echt leuk lijkt zou ik het gewoon doen, ook al wordt je er geen miljonair mee. Werkplezier gaat voor geld.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:15
Timothy
Timothy is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-07-2005 @ 06:32 :
Wat jij bedoelt over dierenhomeopathie, wilde ik eerst ook gaan doen. Daar heb ik naar gekeken, maar het is eigenlijk gewoon diergeneeskunde plus dat extra over alternatieve geneeswijzen.
Ehm, ik zou me niet teveel illusies maken over dat het "eigenlijk gewoon diergeneeskunde is", want dat is absoluut niet waar! Op de Silverlinde leer je wel wat over hoe een dier in elkaar zit en hoe alles werkt, maar je leert nooit datgene wat je bij diergeneeskunde leert. Dat is in principe ook niet nodig, want alleen een dierenarts mag diergeneeskundig handelen volgens de wet op de uitoefening van de diergeneeskunde (WUD).
Bovendien, zeg nou eerlijk... het aantal studieuren op Silverlinde is natuurlijk in geen verhouding tot diergeneeskunde. Diergeneeskunde kent een 40-urige week, waarin opgenomen de contacturen en de zelfstudie-uren. Dit tegenover de uren op Silverlinde: 36 dagen per jaar, met 8 contacturen, en een zelfstudie per contactuur van 2-2,5 uur, wat dus neerkomt op een totaal aantal uren van 11-14 uur studie per week, inclusief contacturen. Kun je toch nooit leren wat je bij je diergeneeskunde leert...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:23
Eva*
Eva* is offline
In Amersfoort is ook een school voor Dierhomeopathie, zie http://www.schoolvoorhomeopathie.nl/start.asp?watmenu=2. De antwoorden van jouw vragen staan op deze site.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten