Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 18:21
Romeo
Romeo is offline
Ik heb een beetje vreemd verhaal te vertellen, ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, daarom vraag ik het maar hier.
Gisternacht werd ik opeens wakker omdat mijn deur stond te klapperen. Ik keek op de wekker en het was precies twaalf uur. Ik vond het wel grappig, maar gewoon toeval omdat bij ons de deuren wel vaker zomaar opengaan en zo, ons huis is nogal tochtig. Maar toen werd het opeens heel koud in de kamer, niet gewoon koud, maar echt heel koud. Ik schrok best wel, dus ik wou de lamp aan doen. Maar die deed het niet meer. Toen hoorde ik opeens een stem, een vrouwen stem die me zij dat ik te laat was. Ik was heel erg bang en durfde me niet te bewegen. Maar de kou ging weg en ik hoorde ook geen stem meer. Weet iemand wat dit geweest kan zijn? Was dit een geest? En waar waarschuwde ze me nou voor? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik ben er heel bang door geworden en ik durf bijna niet meer naar mijn kamer.
Advertentie
Oud 09-06-2002, 18:22
Verwijderd

Yeah right, en je huis staat ook nog op een indianenkerkhof, zeker?

Ik denk dat je gewoon gedroomd hebt.
Oud 09-06-2002, 18:28
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Romeo schreef:
Ik heb een beetje vreemd verhaal te vertellen, ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, daarom vraag ik het maar hier.
Gisternacht werd ik opeens wakker omdat mijn deur stond te klapperen. Ik keek op de wekker en het was precies twaalf uur. Ik vond het wel grappig, maar gewoon toeval omdat bij ons de deuren wel vaker zomaar opengaan en zo, ons huis is nogal tochtig. Maar toen werd het opeens heel koud in de kamer, niet gewoon koud, maar echt heel koud. Ik schrok best wel, dus ik wou de lamp aan doen. Maar die deed het niet meer. Toen hoorde ik opeens een stem, een vrouwen stem die me zij dat ik te laat was. Ik was heel erg bang en durfde me niet te bewegen. Maar de kou ging weg en ik hoorde ook geen stem meer. Weet iemand wat dit geweest kan zijn? Was dit een geest? En waar waarschuwde ze me nou voor? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik ben er heel bang door geworden en ik durf bijna niet meer naar mijn kamer.
Als het waar is dan is het zeker niet leuk. Maar probeer es te denken waarvoor je te laat bent? Denk aan iets belangrijks in je leven waarvoor jij te laat zou kunnen zijn. Was de stem herkenbaar? Mischien een familielid? Probeer alle details na te gaan en te realiseren of je het herkent. De volgende keer als je weer ergens last van hebt kun je mischien vragen of de geest weg wil gaan, dit klipt simpel maar het helpt vaak. Of anders moet je iemand zien te vinden die geesten kan uitdrijven. Mischien dat die je ook verder kan helpen. Sorry dat ik niet zoveel weet over geesten en zo.
Oud 09-06-2002, 19:23
CryperA
CryperA is offline
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een bedoeling zit aan het feit dat je deuren gingen klapperen precies om 12 uur en het ineens ontzettend koud werd. Je zou je ook iets kunnen verbeelden.

Maar als het niet zo is...

Als deze 'geest' erg belangrijk is ofzo komt ze nog wel terug, en kun je zeggen dat je iets niet snapt. Misschien krijg je wel eens antwoord. Als je er erg bang van wordt, kun je zeggen dat ze vertrekken moet, het is een 'regel' in die geestelijke sfeer, dat ze dan ook echt moeten vertrekken. Je zou dus keer op keer (tegen jezelf) kunnen zeggen dat ze weg moet.
Oud 09-06-2002, 21:04
Droyd
Droyd is offline
Best mogelijk om pijn te voelen in je dromen...ik heb dat althans...zowel warmte als koude...Ik heb soms adrenalinestoten in mijn slaap waarbij ik stemmen hoor, en het gevoel heb dat ze me in kokend vet gooien waarop ik het plots ijselijk koud krijg...enzo van die vreemde toestanden...volgens mij heb je gewoon gedroomd
Oud 09-06-2002, 22:25
Yule
Yule is offline
stel et is niet gedroomd, dan is et wel een vaag verhaal, maar dan moet er op de een of andere manier iets zijn in je leven waar jij dat "je bent te laat" gedeelte aan kan koppelen, iets wat nu speelt.

Als het wel een droom is, dan nog, zou je, as alle dromen een betekenis hebben, iets in je leven moeten hebben waar je te laat voor bent, dus de vraag is niet "droomde jij dit of niet ?" maar de vraag is "Were The F*ck kan jij nu in je leven te laat voor zijn ?"....
(nu maar hopen dat jij weet waar je te laat voor bent, anders zal die "geest" in beide gevallen terug komen, gedroomd of niet, totdat je et begrijpt....)
Oud 18-06-2002, 20:09
Amuwébee
Amuwébee is offline
En dan kwam een jongetej I SEE DEAD PEOPLE, nee nee grapje al gedacht aan een droom. Een paar weken gelden was ik er zeker van dat ik me gesneden had in mijn buik, een dag later wou ik de wonde tonen aan mijn broer en ze was er niet. Ik dacht echt dat ik een diepe wonde had.
Dus ik denk dat ik het gedroomt heb.
Oud 20-06-2002, 16:14
Pink panter
Pink panter is offline
ookal was het een droom, dan had die droom je ook iets duidelijk willen maken..
Oud 20-06-2002, 17:53
Amuwébee
Amuwébee is offline
kgeloof daar nie meer in in mijn dromen
Oud 21-06-2002, 10:27
pe
pe is offline
Romeo,

Het kan een droom zijn en een echte ervaring. Je schrijft het alsof het een echte ervaring is en ik zie ook geen symbolen zoals in een droom.

Mensen die ervaringen met geesten hebben, vertellen hetzelfde soort dingen als jij. Het koude wat meer een kou in je gevoel is ook, geloof ik. En klapperende deuren, en dat de lamp het niet doet.

Wat de stem (waarschijnlijk was het de stem van een geest) zei is dat je te laat was. Daarmee bedoelde ze waarschijnlijk dat je te laat kontakt met haar kreeg in de geestenwereld. Dat zal je waarschijnlijk onbekend voorkomen, want je zult geen plannen hebben gehad.

Je moet heel erg uitkijken haar te geloven in wat dan ook, want ze liet zichzelf niet zien en haar bedoelingen ook niet. Het kan zijn dat ze je in de waan wil laten dat je ooit met haar afgesproken zou hebben dat je met haar een afspraak in de geestenwereld hebt. Om je die wereld in te lokken en zo vat op je geest te kunnen krijgen. Geloof dat dus niet, want je kent haar niet. Er zijn meer verhalen bekend van geesten die eerst lokken en als ze iemands interesse hebben dan pas gaan ze beginnen met bang maken. Maar dan is het te laat.

Als ik je verhaal zo lees dan zijn er geen tekenen dat ze het goed bedoelde. Om je het verschil te laten lezen, hier is een link naar een droom die ik gisteren op een ander forum uitlegde: opstijgend meisje, verdwijnend in het niets Je ziet dat het er hier heel anders aan toe gaat, dit was een meisje van 8 jaar, die droomde dat ze een geest tegenkwam, maar deze geest bedoelde het goed. Jouw ervaring daar zit niets vriendelijks in, je kunt je niet op je gemak voelen, en je voelt je helemaal niet vrij.

Het is natuurlijk zaak om te begrijpen waarom je dit meemaakt. Misschien heb je ooit glaasje gedraaid? Bij sommige mensen is het ook zo, dat ze een ongezonde belangstelling voor mystieke dingen hebben. Voor de een is het wel gezond, en voor de ander niet, om interesse voor de geestelijke wereld te hebben. Ik heb dromen van iemand uitgelegd, die er ook in geïnteresseerd was. Hij kreeg in een droom te begrijpen, dat hij van alle boeken over het occulte moest afblijven, om van zijn geesten verlost te worden. Een wijze vrouw vertelde dat in zijn droom. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is, maar ik vertel het zodat je erop verdacht kunt zijn.

Een vrouw had ook vaker last vanuit de geestenwereld. Tot ze erachter kwam, dat ze als jong meisje achter haar moeder aan heeft willen gaan, die dood was gegaan, ze kon haar niet loslaten. Naar aanleiding van de droom kon ze dit begrijpen, en besloot ze dit helemaal niet meer te willen. Hier is een link naar het verhaal: Droom ik of ben ik wakker?

Is er een verandering in je leven geweest de laatste tijd? Die zou dit hebben kunnen veroorzaakt. Een verhevigde interesse in bepaalde mystieke zaken de laatste maanden? Heb je ooit dromen gehad die de kant opgingen van dat je bepaalde dingen beter niet kon doen? Dat zou kunnen verklaren waarom je van binnen “openstaat” voor de geestelijke wereld waardoor geesten invloed op je geest kunnen krijgen. Hun doel is denk ik, complete controle over je geest te krijgen, ze werken meestal eerst door verleiding, daarna door angst.

Stel dat je het gedroomd zou hebben, dan zou het een waarschuwingsdroom voor je zijn om je niet teveel met sommige geestelijke dingen bezig te houden.

Hoop dat je iets hebt aan deze achtergrondinfo. Het is geen leuke info, maar geesten zijn helemaal niet leuk. Misschien kun je achter de oorzaak komen en er wat aan doen zo. Hou in ieder geval je dromen in de gaten, die kunnen wijze adviezen geven.

Wat de andere adviezen betreft: het schijnt inderdaad vaak te helpen als je heel duidelijk stelt dat je vind dat ze moeten gaan. Ik denk dat zoiets nog beter werkt als jij het heel zeker weet in jezelf. Geesten snappen dat, want ze leven niet op aarde maar in de wereld van de geest, ze zullen dit dus eerder aanvoelen dan mensen. Weet maar heel zeker dat je niets van haar en wat ze te bieden heeft interessant vindt.

Groetjes, pe.
Oud 24-06-2002, 18:04
pukeitallup
pukeitallup is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Best mogelijk om pijn te voelen in je dromen...ik heb dat althans...zowel warmte als koude...Ik heb soms adrenalinestoten in mijn slaap waarbij ik stemmen hoor, en het gevoel heb dat ze me in kokend vet gooien waarop ik het plots ijselijk koud krijg...enzo van die vreemde toestanden...volgens mij heb je gewoon gedroomd
Toch is er denk ik wel een verschil tussen dromen, en dromen die als zeer echt ervaren worden. zo echt dat het dus lijkt alsof ze werkelijk gebeurd zijn.
Oud 24-06-2002, 21:06
Pink panter
Pink panter is offline
Oud 24-06-2002, 21:17
Verwijderd
Goed ik ga ervan uit dat het inderdaad een geest is. Zoek dan uit wat voor geest het is. Goed, slecht. Ik denk aan het laatste in dat geval moet je ervan af zien te komen, maar het kan ook best mogelijk zijn dat ze iets belangrijks heeft te vertellen.

Ik denk dat dit een polthergeist is. Deze veroorzaken grote angsten en kunnen inderdaad lampen uitschakelen. En dus raad ik je in dat geval een verlosser erbij te halen, ik weet niet hoevaak je zoiets hebt gehad?
Oud 25-06-2002, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Pink panter schreef:
Heel erg, ja
Oud 25-06-2002, 22:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Heel erg, ja
Duh. Ik ken de gast die dit heeft geschreven en het is zo'n standaard verhaal dat jullie allemaal al beter zouden moeten weten. Gefeliciteerd, mensen die dachten dat dit nep was, want dat is het dus ook. Ik heb me nu lang genoeg zitten irriteren over hoe goedgelovig sommigen hierop reageren...

Ik zal hem eens terugsturen naar dit forum om te zien hoe er is gereageerd, volgens mij weet hij dat nog niet eens... en anders lacht hij vast heel hard.
Oud 25-06-2002, 22:48
Yule
Yule is offline
Top Ideetjuh morgan...de volgende die wel een echte geest ziet word strax door niemand meer gelooft, word ermee gepest, en gaat vanzelf wel zover in vervalling dattie zelfmoord pleegt vanwege dat niemand hem/haar gelooft en hij/zij tog egt bang is geworden van die geest....maja, daar heb je nie aan ged8 natuurlijk, kan jou wat schelen he ?!
Oud 26-06-2002, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Yule schreef:
Top Ideetjuh morgan...de volgende die wel een echte geest ziet word strax door niemand meer gelooft, word ermee gepest, en gaat vanzelf wel zover in vervalling dattie zelfmoord pleegt vanwege dat niemand hem/haar gelooft en hij/zij tog egt bang is geworden van die geest....maja, daar heb je nie aan ged8 natuurlijk, kan jou wat schelen he ?!
Heheh, lees es wat beter, dat heb ik toch niet zelf gedaan, maar een kennis van mij. Maar idd, dat kan mij geen hol schelen.
Oud 02-07-2002, 15:26
bonsai
bonsai is offline
ik heb ook eens meegemaakt dat ik dacht dat er een geest was, maar er bleek een logische verklaring te zijn, nu schaam ik me er ontzettend voor, maar ik denk dus dat er bij jou ook een logische verklaring was, een ongelukkige samenkomst van gebeurtenissen, en dat je zo bang was dat je die stem fantaseerde, of je droomde gewoon
Oud 03-07-2002, 14:31
pe
pe is offline
Morgan schreef:
Citaat:
Duh. Ik ken de gast die dit heeft geschreven en het is zo'n standaard verhaal dat jullie allemaal al beter zouden moeten weten. Gefeliciteerd, mensen die dachten dat dit nep was, want dat is het dus ook. Ik heb me nu lang genoeg zitten irriteren over hoe goedgelovig sommigen hierop reageren...
Ik weet niet of ik moet geloven wat jij zegt, Morgan. Heeft die gast jou niet wat wijsgemaakt?
Oud 03-07-2002, 21:44
Verwijderd
Citaat:
pe schreef:
Morgan schreef:
Ik weet niet of ik moet geloven wat jij zegt, Morgan. Heeft die gast jou niet wat wijsgemaakt?
Nee, die gast heeft jullie wat wijs gemaakt.
Oud 04-07-2002, 11:36
Verwijderd
Sterker nog, jullie hebben je iets laten wijsmaken
Oud 04-07-2002, 13:13
Mevrouwtjuh
Mevrouwtjuh is offline
aahrg, zo iets hebbik ook meegemaakt! Maar niezo erg...
Ik werd wakker midden in de nacht.. en keek ff hoe laat t was.. (rond 12/1 uur) en ik kwam niet meer in slaap dus ik kijk ff me kamer in.. en toen zag ik gewoon me oma die overleden is, hangen boven mijn bank met een angstig gezicht en witte kleren. Ik was zo geschrokken dat ik gelijk onder de dekens kroop en er niet meer onderuit kwam.. IEWL!

Regels voor berichten