Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 01:23
Kevin D.
Kevin D. is offline
Vorige week was ik in het bos, en daar ben ik 10tallen keren door muggen gestoken, en gebeten door 4 teken (kleine teekjes van 1tot 2 mm ofzo).
Deze teken heb ik de zelfde dag nog op een goede manier verwijderd. Dus ik denk niet dat ze veel kwaad kunnen. Ook zijn er bij die tekenbeten geen rode kringen die op de ziekte van Lyme kunnen duiden.

Alleen nu heb ik 1 muggenbult (voor zover ik me herinner zag ik nog dat me een mug er beet en had ik er een muggenbult) op mijn hand. Om deze muggenbult is nu een rode kring.

Ik neem aan dat het van het krabben ofzo is gekomen, alleen het is wel een kring vorm
Zou het toch de ziekte van Lyme kunnen zijn of wat anders? Of zou ik gewoon nog paar dagen wachten en dan eventueel naar de dokter.

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 01:30.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 05:58
Somebody Special
Somebody Special is offline
Als het echt een mug was zou ik me nergens druk om maken maar als je twijfeld kun je even langs de huisarts gaan.
Een teek moet er meer dan 24 uur inzitten om Lyme over te brengen dus daar zou ik ook weer niet meteen bang zijn.
Toch is een rode kring wel erg verdacht..hou het in de gaten of zoek je huisarts even op.

En verdier, zie het topic hieronder.
Oud 14-07-2005, 09:52
Kevin D.
Kevin D. is offline
ik DACHT dat het een mug was..... maar dus niet zeker.

Ben naar de dokter geweest en heb Doxycycline gekregen.

De dokter was wel nogal kortaf en keek amper..... Hij vond dat het er niet uitzag als een tekenbeet, maar wist het niet zeker... Hij zei dat het een cirkel was en geen krans, maar had maar 2 sec gekeken ofzo :\ . Nu is de cirkel gegroeid en je ziet duidelijk kransvorm, dussss beetje rare dokter. Maar ga die pillen slikken, bedankt voor je reactie.

Btw welk topic bedoel je ? dat veranderd steeds.
Oud 14-07-2005, 13:13
Somebody Special
Citaat:
Kevin D. schreef op 14-07-2005 @ 10:52 :
Ben naar de dokter geweest en heb Doxycycline gekregen.
Dit topic

Fijn zo'n arts die meteen antibiotica geeft
Ik weet niet hoeveel dagen die kuur duurt maar ik heb toen ik de ziekte van Lyme had ook Doxycyline gekregen en dat is toch wel behoorlijke AB (ik had hem 2 weken).
Bah, heb een hekel aan dat soort artsen waarom laat ie niet eerst bloed prikken?
Oud 14-07-2005, 13:15
Kevin D.
Kevin D. is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 14-07-2005 @ 14:13 :
Dit topic

Fijn zo'n arts die meteen antibiotica geeft
Ik weet niet hoeveel dagen die kuur duurt maar ik heb toen ik de ziekte van Lyme had ook Doxycyline gekregen en dat is toch wel behoorlijke AB (ik had hem 2 weken).
Bah, heb een hekel aan dat soort artsen waarom laat ie niet eerst bloed prikken?
Bloed prikken voor lyme kan niet, omdat het pas na maanden/jaren (misschien zelfs wel 6 jaar) kan duren voordat het positief kan worden gezien in het bloed

Maar ik heb via een omweg even een andere huisarts geraadpleegt die ik toevallig ken, en die keek wat beter en zei dat hij wel dacht dat het een tekenbeet infectie was, en raadde me aan om de pillen te slikken.
De rode kring is ook nog gegroeid...

Heb trouwens al 1 pil op, en het is niet niks, je voelt ze nog al in je buik...

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 15:48
Kevin D.
Kevin D. is offline
Hmm muggen schijnen de ziekte ook te kunnen overbrengen, maar er is veel onduidelijkheid erover.....

Dus misschien toch door de mug
Oud 14-07-2005, 19:17
Somebody Special
Citaat:
Kevin D. schreef op 14-07-2005 @ 14:15 :
Bloed prikken voor lyme kan niet, omdat het pas na maanden/jaren (misschien zelfs wel 6 jaar) kan duren voordat het positief kan worden gezien in het bloed
Ik weet niet of ie arts dat zei maar Lyme is in een uiterst geval pas na maanden zichtbaar maar wat wel zo is is dat het niet bij iedereen (even goed) zichtbaar is..

Bij mij was het overduidelijk, normaal heb je <0,1 antistoffen en ik had er bijna 400

Regels voor berichten