Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 07:37
BestGamer
BestGamer is offline
Hallo ik wil graag een tv kaart aanschaffen om te opnemen als ik aan het online gamen ben. Ik wilde graag weten welke van de 2 het er beste uitkomt ik heb zelf een pentium III met 256 mb geheugen. Welke komt het er het best uit?

1.Pinnacle PCTV Stereo NL
2.Pinnacle PC-TV Rave

Groeten,

BestGamer

Ik heb vollgens mij geen coax kabel ofzow om tv te kijken en ik wil tv kijken

Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 07:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 10:54
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Een tv-kaart voor het opnemen van games?
Dat kan vast wel softwarematig, en anders doe je het via de video-out die vast wel op je videokaart zit. Ik snap niet zo goed waarom je daarvoor een tv-kaart zou moeten hebben.
En om meer zenders te kijken dan Nederland 1, 2 en 3 zul je toch echt kabel moeten hebben, of digitenne of een schotel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:18
BestGamer
BestGamer is offline
met software lagt nogal en dit is n best mooi kwaliteit, maar ook wil ik graag zenders bekijken... en opneem kwaliteit is ook belangrijk, ik kan nameljk demo's maken ik wil alleen jullie raad.. welke van de 2?
Oud 26-07-2005, 16:18
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
de reden waarom het lagt is waarschijnlijk omdat je computer gewoon te langzaam is of iig te weinig geheugen heeft
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 07:33
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb zelf de Pinnacle PCTV Stereo en die bevalt me heel goed.

Om echt goed te kunnen opnemen heb je toch wel het 4 voudige aan geheugen nodig en je processor is ook aan de krappe kant maar goed optopic:

De 2 grote verschillten Tussen de Rave en de Stereo zijn dat de Rave niet in stereo is en je er geen afstandbediening bij krijgt. Voor de rest zijn er geen grote verschillen.

Als je tvzenders wilt bekijken en jullie hebben thuis een kabelaansluiting dan kan je die kabel gewoon in die tv-kaart stoppen. Als je schotel of een ouderwetse antenne hebt dan kun je die 2 tv-kaarten niet gebruiken.

Het opnemen van games met een tv kaart dat kun je alleen via je video-out en een 2e pc (waar dus de tvkaart in zit) doen. Maar jou pc trekt dat nooit op een hoge kwaliteit denk ik.
Oud 27-07-2005, 08:13
BestGamer
BestGamer is offline
ah oke dan, nee maar ik wil wel opnemen op een betere kwaliteit dan wat fraps doet. Vroeger nam ik gewoon gewoon op met fraps zonder lag nu niet meer terwijl me systeem gewoon dezelfde dingen had. gewoon een duidelijke beeld zonder blokjes enzo wil ik kunnen opnemen meer niet. Thnx voor de advies
Oud 27-07-2005, 11:05
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 09:13 :
Vroeger nam ik gewoon gewoon op met fraps zonder lag nu niet meer terwijl me systeem gewoon dezelfde dingen had.
De spellen van vroeger hadden ook minder hoge systeemeisen ...

Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 09:13 :
Thnx voor de advies
geen probleem als je nog wat moet weten hoor ik t wel.
Oud 27-07-2005, 11:08
BestGamer
BestGamer is offline
okii maar denk je dat je wel wat een hogere opname kwaliteit dan fraps kan krijgen als ik zo n tv kaart koop tenminste zonder blokjes enzo..?
Oud 27-07-2005, 11:15
Verwijderd
Beeldkwaliteit van die beide kaarten ontloopt elkaar niet zoveel hoor. Ik zou gewoon kopen welke je het voordeligst kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 11:20
BestGamer
BestGamer is offline
Rave is 1 euro goedkoper maar bij stereo krijg je een leuk afstandbedieningkje en stereo geluid^^ ik kies voor stereo, maar krijg je dan wel beetje beter beeld dan fraps en no lag als ik opneem..?
Oud 27-07-2005, 11:21
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 12:08 :
okii maar denk je dat je wel wat een hogere opname kwaliteit dan fraps kan krijgen als ik zo n tv kaart koop tenminste zonder blokjes enzo..?
Ja als je de tv-kaart inbouwt in een andere (liefst betere) computer. En dat spel gewoon op je eigen pc spelen en dan via de video-out van jou pc naar de tv-kaart. Dan krijg je zeker een betere kwaliteit .
Oud 27-07-2005, 11:23
BestGamer
BestGamer is offline
heb geen andere betere pc, me vader.. en ik speel halo 1 online..zou het dan nog kunnen..?
Oud 27-07-2005, 11:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 12:23 :
heb geen andere betere pc, me vader.. en ik speel halo 1 online..zou het dan nog kunnen..?
Als je die tv kaart in je eigen pc zet dan verbetert het niets vrees ik. Daar is hij ook niet voor bedoelt he.
Oud 27-07-2005, 11:27
BestGamer
BestGamer is offline
ah oke hmm thnx, ik ga dan ff nog een geheugen van 256 erbij kopen en dan heb ik 512 mb werkgeheugen in totaal, maar een andere procesor zoals intel pentuim 4 is een beetje duur, moet ik weer werken en daar heb ik absoluut geen zin in nu

Maar thnx ik zal em toch wel kopen vind het namelijk een grappig ding^^ Ik neem de Stereo 56 euros kost ie

Thnx alot
Oud 27-07-2005, 11:31
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 12:27 :
ah oke hmm thnx, ik ga dan ff nog een geheugen van 256 erbij kopen en dan heb ik 512 mb werkgeheugen in totaal, maar een andere procesor zoals intel pentuim 4 is een beetje duur, moet ik weer werken en daar heb ik absoluut geen zin in nu

Maar thnx ik zal em toch wel kopen vind het namelijk een grappig ding^^ Ik neem de Stereo 56 euros kost ie

Thnx alot
Met 512mb en een AMD 1800+ loopt het opnemen van een gewone zender redelijk (op de laagste kwaliteit dan wel)
Maar als je erbij gaat gamen wordt het niets ...
Oud 27-07-2005, 11:33
BestGamer
BestGamer is offline
ooh mwah oke dan, en ff snel ik heb die kabel aansluiting ja kan je ook goed tv erop kijken? full screen en dan goed kwalitteit?
Oud 27-07-2005, 11:36
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 12:33 :
ooh mwah oke dan, en ff snel ik heb die kabel aansluiting ja kan je ook goed tv erop kijken? full screen en dan goed kwalitteit?
Dat ligt eraan hoelang de coax-kabel tussen de plaats waar hij je huis binnenkomt en de tvkaart is. Maar over het algemeen heb je goed beeld

De tv-kaart heeft een veel zwakkere versterker dan een tv. Sommige zenders die zwak binnenkomen (bijv. sbs 6) willen dan wel eens gaan storen. Het ligt ook aan de kwaliteit van de coax-kabel die je gebruikt, de goedkopere kabels hebben vaak meer verlies in signaalsterkte. Korter dan 10-15 meter is geen probleem, heb je een langere kabel nodig dan kan je er een signaal versterker tussen zetten.
Oud 27-07-2005, 11:38
BestGamer
BestGamer is offline
oke thnx nee mn kabel zit wel tussen de 15 meter mwah vet we hebben trouwens ook een nieuwe kabel aangeschaft dus dat is geen probleem
Oud 27-07-2005, 11:42
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 12:38 :
we hebben trouwens ook een nieuwe kabel aangeschaft dus dat is geen probleem
Een nieuwe kabel hoeft niet persé goed te zijn, daar is erg veel verschil in.
Goedekopere kabels hebben MEESTAL een groter verlies in signaal sterkte.
Oud 27-07-2005, 12:51
Verwijderd
Dat is wel onder de meest ideale omstandigheden dan hoor. Als je vijftien meter goedkope kabel trekt en hij loopt ook nog achter verschillende andere potentiële storingsbronnen langs dan heb je toch hoogstwaarschijnlijk een verslechtering van de beeldkwaliteit. Ik zou sowieso niet besparen op de kabel en zodra je het idee hebt dat er veel storing inzit gewoon een signaalversterker kopen zoals al gezegd.

En verder je moet sowieso geen wonderen verwachten van een PC met een Pentium-III en zo weinig intern geheugen. Het spelen van een spel neemt al honderd procent van de processor en als je daar nog een TV-encoder bij zet (die dus ook een zwaar beslag legt op geheugen en harde schijf, want er komt een videostream uit die moet worden opgeslagen) is de kans heel groot dat het geheel niet meer goed werkbaar zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:56
BestGamer
BestGamer is offline
hmm oke dan... maar ik denk dat ik em toch wel koop, dan heb ik hem alvast...
Oud 27-07-2005, 18:11
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 16:56 :
hmm oke dan... maar ik denk dat ik em toch wel koop, dan heb ik hem alvast...
om hem "alvast te hebben" zou ik hem nog niet kopen. Tegen de tijd dat je hem wilt gebruiken is er waarschijnlijk al weer een betere aangezien deze toch al zo'n jaar of 3-4 oud zijn ...
Oud 27-07-2005, 18:45
BestGamer
BestGamer is offline
ja mjah we gaan een nieuwe pc misschien aanschaffen en dan heb ik em al en ik wil nieteen al te dure
Oud 27-07-2005, 18:56
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
BestGamer schreef op 27-07-2005 @ 19:45 :
ja mjah we gaan een nieuwe pc misschien aanschaffen en dan heb ik em al en ik wil nieteen al te dure
Ze worden alleen maar goedkoper ...
Oud 27-07-2005, 18:56
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Tegenwoordig zit er in de meeste nieuwe standaart pc's wel een tv-kaartje volgens mij.
Oud 27-07-2005, 18:57
BestGamer
BestGamer is offline
ik wil het liefst onder de a 60 euro blijven
Oud 27-07-2005, 18:57
BestGamer
BestGamer is offline
hmm flex..
Reageren

Regels voor berichten